دانشگاه پزشکی بلگراد
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دوره های تحصیلی زیادی را در دانشگاه پزشکی بلگراد با زبان انگلیسی می توانید تجربه کنید.پزشکی در این دانشگاه یک برنامه شش ساله هست که مدرک دکترای پزشکی را برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد.دانشگاه علم و صنعت در سال 1920 تاسیس شد،زمانی که اولین سخنرانی توسط استاد ناتو آنجایی Niko Miljanić برگزار شد،از آن به بعد بیش از 30،000 دانشجو از این موسسه فارغ التحصیل شدند.

تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد

در نظر داشته باشید که صربستان در اتحادیه اروپا نیست، بنابراین هنگامی که مدرک خود را از دانشگاه پزشکی بلگراد دریافت کردید و مایل به گرفتن تخصص یا کار کردن در اتحادیه اروپا هستید ، باید امتحان دولتی آن کشور را بدهید همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد صربستان 7000 دلار در سال است.الزامات پذیرش شامل یک دوره عمومی ورود به دانشگاه و تست های پذیرش در زیست شناسی و شیمی است.

همچنین تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی درکشورهای اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، رومانی، بلغارستان، اتریش و صربستان امکان پذیر هست.جمهوری صربستان رسما یک کشور مستقل است که در تقاطع بین مرکزی و جنوب شرقی اروپا واقع شده است.

آموزش در دانشگاه بلگراد

بلگراد مرکز فرهنگی، اقتصادی و صنعتی صربستان است که با توجه به جایگاه عالی آن مرکز اروپا را به بالکان متصل می کند . علاوه بر بخش نظری آموزش، دانش آموزان از طریق کار در بیمارستان ها و نهادهای پزشکی که بخشی از مطالعات آنها هستند، دانش عملی کسب می کنند. هزینه تحصیل برای تحصیلات پزشکی در صربستان حدود 5000 دلار در سال است .ما توصیه می کنیم که در دوره آمادگی دانشگاه  ثبت نام کنید این به شما کمک خواهد کرد تا به طور موفقیت آمیز برای امتحانات و مطالعه پزشکی در دانشگاه بلگراد آماده شوید.

صربستان بخشی از بالکان است و مرز مجارستان، رومانی، بلغارستان، مقدونیه، مونته نگرو، آلبانی، بوسنی و هرزگوین و کرواسی است. به دلیل اتصال به دانوب، این کشور دسترسی به مرکز اروپا و دریای سیاه دارد.هزینه ماهانه برای دانشجویان در دانشکده پزشکی در صربستان حدود 600 یورو است.

در بسیاری از کشورهای غربی و صنعتی، دانشگاه های پزشکی کم هزینه هستند بنابراین بسیاری از دانشجویان آینده نگر در برنامه های تحصیلی پزشکی انگلیسی، مخصوصا در اروپای شرقی، جذب می شوند تا بتوانند رویای خود را نسبت به تبدیل شدن به یک پزشک سریع تر عمل کنند.بسیاری از دانشکده های مشهور اروپایی اکنون کلاس های انگلیسی را برای دانشجویان از سراسر جهان برنامه ریزی کرده اند.

فارغ التحصیلان در دانشگاه باگراد

مطالعات پیشرفته پزشکی در خارج از کشور تضمین شده است.فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی انگلیسی می توانند در هر کشور اتحادیه اروپا و در ایالات متحده آمریکا کار کنند.این برنامه ها راه را برای مسیر شغلی موفقیت آمیز در پزشکی باز می کند و در این مدت شما می توانید مهارت های بین فرهنگی خود را افزایش دهید .اولین گام موفقیت آمیز برای مطالعه پزشکی در خارج از کشور انتخاب دانشگاه است که بهترین خواسته ها، ایده ها و انتظارات شما را برآورده کند .اما در انتخاب خود شرایط مربوط به پذیرش دانشگاه را چک کنید تا با موفقیت در دانشگاه پذیرفته شوید .

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بلگراد

  • دانشکده پزشکی: به تدریس مقطع دکتری پیوسته رشته های پزشکی و تعدادی از رشته های کاربردی و آکادمیک دیگر از جمله پرستاری، سلامت عمومی، و رشته های مرتبط می پردازد
  • دانشکده دندان پزشکی: به تدریس دکتری پیوسته رشته دندان پزشکی و سایر رشته های کاربردی مرتبط می پردازد.
  • دانشکده دامپزشکی: در حوزه دامپزشکی و در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت می کند.
تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بلگراد

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه بلگراد

برای درخواست پذیرش در این دانشکده ها متقاضی می بایست مدارک زیر را برای دانشگاه ارسال کند:

  • درخواستی که این موارد در آن ذکر شده باشد: بیوگرافی، تاریخچه تحصیلی، رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید.
  • کپی مدرک دبیرستان همراه با ریز نمرات و اطلاعات مربوط به دروسی که گذرانده اید
  • گواهی سلامت پزشکی که طی یک ماه اخیر صادر شده باشد و مورد تایید کشوری که قصد تحصیل در ن را دارید باشد
  • دو قطعه عکس 4 * 5 سانتی متر

تمامی مدارک مذکور می بایست به زبان صربی ترجمه شده باشند تا مورد تایید مسئولین مهاجرتی قرار گیرد.

شرایط آزمون ورودی دانشگاه دندان پزشکی بلگراد صربستان

متقاضیانی که قصد تحصیل در یکی از رشته پزشکی را دارند، باید ابتدا در یک آزمون ورودی شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایند. این آزمون، آزمونی تستی و از دروس شیمی و زیست شناسی می باشد. دانشجویان انگلیسی زبانی که قبلا در یکی از رشته های پزشکی یکی از موسسات آموزشی معتبر حداقل 240 واحد گذرانده باشند می توانند برای تحصیل در مقطع تخصص درخواست دهند.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی بلگراد

  • پزشکی ماه اکتبر 6740 دلار
  • دندانپزشکی ماه اکتبر 6180دلار
  • اجاره محل زندگی خصوصی 210-290 دلار ماهیانه 2520-3430 دلار سالیانه
  • غذا 240 دلار ماهیانه 2380 دلار سالیانه
  • کتاب 390 دلار
  • برق و گاز 50 دلار ماهیانه 355 دلار سالیانه
  • آب 9 دلار ماهیانه 100 دلار سالیانه
  • اینترنت/ تلویزیون به صورت کابلی 20 دلار ماهیانه 230 دلار سالیانه
  • حمل و نقل عمومی 20 دلار ماهیانه 190 دلار سالیانه
  • جمعا 550-620 دلار ماهیانه 6270-7180 دلار سالیانه

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی بلگراد

رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی به وسیله Times Higher Education تشکیل شده است که بر اساس شهرت تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه و اینکه هر چند وقت یکبار مقالاتی توسط این دانشگاه ها در سطح جهان ارائه می شود، حساب باز می کند. رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه های جهان به وسیله دانشگاه Shanghai Jiao Tong ارائه می شود که بر روی تعداد دانشمندان دارنده جایزه، بیشترین محققان از دانشگاه های ذکر شده، و میزان مشارکت آنها در جامعه علمی تمرکز دارد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی بلگراد

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی بلگراد

رتبه بندی QS به وسیله سایت TopUniversities.com تشکیل شده است که به وسیله تعداد بسیار زیادی از کارشناسان علمی بررسی درباره شهرت دانشگاه‌ها می پردازد و همچنین کیفیت تدریس را بررسی می کند. بهترین رتبه بندی دانشگاه ای جهانی به وسیله سایت USNews.com تشکیل شده است که به بررسی میزان نرخ فارغ التحصیلی دانشگاهی می پردازد همچنین به بررسی اینکه چه تعداد دانشجو در سال دوم تحصیل مشغول به تحصیل هستند، می پردازد. همچنین به وسیله نمایندگان دانشگاه بر روی عملکرد آن دانشگاه بررسی می کند.

از نظر رتبه بندی، دانشگاه بلگراد جایگاه خود را در بین 300 دانشگاه برتر در جهان پیدا کرده است، که طبق آخرین رتبه بندی انجام گرفته در سال ۲۰۱۷ به وسیله دانشگاه Shanghai Jiao Tong، شناخت بهتر از لیست شانگهای می باشد. در زمینه ریاضیات رتبه این دانشگاه در میان 150 دانشگاه برتر در جهان می باشد.

  • رتبه در کشور 1
  • رتبه جهانی 710

صربستان عضو سازمان ملل متحد و شورای امنیت است،اگر سوالی در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی صربستان دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) مشورت کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *