دانشگاه پزشکی استانبول

ترکیه با داشتن بیش از 100 دانشگاه در سراسر کشور و همچنین تعداد زیادی دانشگاه پزشکی، گزینه بسیار خوبی برای دانشجویانی می باشد که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارند. دانشگاه علوم پزشکی استانبول از آن دسته دانشگاه های پزشکی در ترکیه می باشد که امکانات و فضای آموزش بسیار با کیفیتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. ما در این مقاله به بررسی شرایط دانشکده پزشکی استانبول می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه علوم پزشکی استانبول به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه پزشکی استانبول – مقدمه

تحصیل در دانشگاه استانبول بدون شک برای بسیاری از دانشجویان یک رویا است. دانشگاه استانبول از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه با کسب رتبه 665 در رتبه بندی بین المللی در بین 5٪ از بهترین دانشگاه ها در سراسر جهان قرار دارد. محبوب ترین و قوی ترین دوره دانشگاه “علوم زندگی و پزشکی” است که در رتبه بندی بین المللی رتبه 360 را کسب کرده است.

در یک لیست  TUBITAK، که در آن نتایج تحقیقات علمی تمام موسسات و دانشگاه های پزشکی ترکیه در طول 27 سال محاسبه شد، دانشگاه استانبول اولین جایزه را کسب کرد. دانشگاه استانبول اولین دانشگاه ترکی در فهرست “400 دانشگاه برتر جهان” بوده و دارای شماره نشریه سالانه بالای 1500 در مجلات SCI، SSCI، AHCI  است. بر همین اساس دانشگاه پزشکی استانبول جزو برترین های دانشگاه های پزشکی در دنیا می باشد.

درباره دانشگاه پزشکی استانبول

تأسیس و پی ریزی مدرسه، تقریباً به قرن نهم باز می گردد. در دوران حکومت سلجوقیان بر آناتولی، مدارس مختلفی همراه با مدارس تخصصی تأسیس شدند. گفته می شود که نزدیک به 250 سال از آموزش پزشکی تا قرن نوزدهم، در دارالصفای فاتح صورت گرفته است و این دوران، به عنوان اولین حفره دانشگاه پذیرفته شده است. بورد استاد تمام های دانشگاه در نشست خود، تاریخ 30.12.1970 را به عنوان تاریخ تأسیس این دانشگاه پزشکی پذیرفته و تصمیمی مبنی بر گرامیداشت سالگرد آن اتخاذ شد.

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه استانبول

درخواست ها از ترکیه و خارج از کشور به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی http://yos.istanbul.edu.tr  انجام می شود. درخواست ها فقط در دوره ارسال درخواست، پذیرفته می شوند. متقاضیان در صورتی که سال آخر دبیرستان یا فارغ التحصیل باشند، واجد شرایط ارسال درخواست هستند.

"پذیرش

متقاضیان باید به صورت آنلاین در صفحه اینترنی İÜYÖS برای برنامه های تحصیلی مورد نظر درخواست ارسال کنند. الف) متقاضی می تواند با شماره متقاضی و رمز عبور وارد سیستم شود. ب) برنامه مورد نظر را انتخاب کند. ج) می تواند سه (3) برنامه مختلف را انتخاب کند. د) متقاضی این سه (3) برنامه را خواهد دید و تایید می کند.

دانشگاه های پزشکی استانبول

در ادامه با دانشگاه های پزشکی استانبول آشنا خوهیم شد:

دوره های دانشگاه علوم پزشکی استانبول

ارزیابی و تخصیص سهمیه دانشجویان خارجی براساس بالاترین امتیازهای  İÜYÖS، ترتیب اولویت ها و تعداد متقاضیان از ملیت یکسان پذیرفته شده در برنامه ها تعیین می شوند. تعداد متقاضیان واجد شرایط با ملیت یکسان نمی تواند از 20 درصد سهمیه برنامه مربوطه بیشتر شود. در صورت همسان بودن تخصیص سهمیه بندی، جوان ترین فرد دارای اولویت است.

"دوره

دانشگاه استانبول پزشکی، یکی از موسسات دانشگاه استانبول، برنامه های دستیاری پزشک خانواده را ارائه می دهد. این برنامه دستیاری پس از کسب امتیاز کافی در آزمون تخصصی (TUS) آغاز می شود و به مدت سه سال ادامه دارد که انتظار می رود دانشجویان 18 ماه را در دوره های زیر سپری کنند (5 ماه در کودکان، 4 ماه در زنان و زایمان، 4 ماه در داخل پزشکی، 2 ماه در روانپزشکی، 1 ماه در بخش اورژانس جراحی عمومی، 1 ماه در قلب و 1 ماه در بخش بیماری قفسه سینه) و در 18 ماه باقیمانده آنها در یک مرکز پزشکی خانوادگی کار می کنند تا مراقبت های اولیه را مشاهده و یاد بگیرند. این برنامه ها، شامل برنامه هایی مانند پیگیری بارداری، واکسیناسیون، غربالگری و مراقبت های پیشگیرانه می شود.

دانشگاه علوم پزشکی استانبول، گروه پزشکی خانواده را با دو کلینیک سرپایی که توسط دو متخصص پزشکی خانواده اداره می شود، در اختیار بیماران نهاده است.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه استانبول

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشکده پزشکی استانبول عباتند از:

  • نسخه اصلی دیپلم دبیرستان یا گواهی موقت فارغ التحصیلی؛
  • نسخه اصلی دیپلم؛
  • رونوشت رسمی تایید شده واحدهای درسی دبیرستان، نمرات و متوسط نمرات دانش آموز و یک کپی به زبان ترکی؛
  • یک کپی چاپ شده از مدرک نتیجه İÜYÖS؛
  • کپی صفحات گذرنامه شامل ویزا، اطلاعات هویتی و زمان اعتبار؛
  • در صورت موجود بودن، کپی مدرک بین المللی زبان خارجی شناخته شده و مدرک تخصص زبان ترکی، به زبان ترکی؛
  • مدرک اقامت (باید یک ماه پس از ثبت نام به اداره امور دانشجویی مربوطه ارائه شود)؛
  • 8 عکس با اندازه 4.5 * 6 (نمای جلو و گرفته شده در 6 ماه گذشته که متقاضی را به وضوح نشان دهد)
  • رسید پرداخت بانک برای هزینه تحصیل؛
  • سند تضمین مالی که به صورت رسمی تایید شده باشد؛
  • دانشجویان خارجی ثبت نام شده، در صورت ارسال درخواست و پرداخت حق بیمه سلامت عمومی، برای سه ماه می توانند بیمه سلامت عمومی داشته باشند؛
  • ثبت نام دانشجویانی که مدارک جعلی، تقلبی، ناقص یا نادرست را برای درخواست تحصیل و ثبت نام فرستاده اند، حتی اگر ثبت نام نهایی تحصیل پزشکی در ترکیه صورت گرفته باشد، لغو خواهد شد؛

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی استانبول

هزینه تحصیل به زبان تركی در دانشکده پزشکی استانبول به صورت زیر می باشد:

  • دوره آمادگی : (1 سال ) 2100 دلار
  • دوره پزشکی : (6 سال) 3600 دلار به ازای هر سال

"هزینه

هزینه تحصیل به انگلیسی در دانشکده پزشکی استانبول به صورت زیر می باشد: (هزینه دوره آمادگی برای دوره زبان انگلیسی جداگانه می باشد)

  • دوره پزشکی: (6 سال) 5300 دلار به ازای هر سال
  • دندانپزشکی دوره آمادگی ( 1 سال) 2100 دلار
  • دوره دندان پزشکی (6 سال) 3600 دلار به ازای هر سال

بقیه هزینه های دانشکده پزشکی استانبول:

  • هزینه برای گرفتن دعوت نامه (ویزا): 100 دلار
  • هزینه ثبت (ورودی): 200 دلار
  • هزینه خدمات: 500 دلار
  • هزینه تحصیلات تکمیلی وابسته به تخصص است: از 3000 تا 4500 دلار به ازای هر سال

هزینه زندگی در ترکیه

یک دانشجوی خارجی بین المللی در ترکیه در حدود 400-500 دلار در ماه برای هزینه های اقامت، غذا ، لباس، سرگرمی، حمل و نقل و تلفن صرف خواهد کرد. هزینه کتاب و هزینه های اداری تقریباً 100-150 دلار در هر ترم است. به یاد داشته باشید که این رقم به مکان، سبک زندگی و دوره تحصیلی فرد بستگی دارد. دانشجویان باید مستقیماً از موسسه خود اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های زندگی دریافت کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی استانبول

دانشگاه استانبول از مشهور ترین موسسه های آموزش عالی در ترکیه است که در طول تاریخ خود، در علوم، ارزش های معاصر و روشنگری در جامعه پیشگام بوده است.

"رتبه

رتیه و رنکینگ دانشگاه پزشکی استانبول به شرح زیر است:

  • QS رتبه بندی جهانی دانشگاه ها: 801 -1000
  • QS WUR بر اساس رتبه بندی موضوعی: 251-300
  • EECA رتبه بندی دانشگاه ها: 28
  • رتبه بندی اشتغال پذیری فارغ التحصیلان:301-500

سخن آخر

پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در بین کسانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. اما دانشگاهی که ارائه دهنده رشته پزشکی می باشد نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دانشگاه پزشکی استانبول از آن دسته دانشگاه هایی می باشد که تمام شرایط علمی و رفاهی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

ما در این مقاله از دانشگاه های پزشکی استانبول، مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشکده پزشکی استانبول و هزینه های تحصیل و زندگی در استانبول صحبت کردیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید. تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه پزشکی استانبول

  1. درخواست برای تحصیل در دانشگاه استانبول پزشکی به چه صورت می باشد؟

درخواست ها از ترکیه و خارج از کشور به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی http://yos.istanbul.edu.tr  انجام می شود.

  1. هزینه تحصیل به زبان تركی در دانشکده پزشکی استانبول چقدر می باشد؟

دوره آمادگی : (1 سال ) 2100 دلار، دوره پزشکی : (6 سال) 3600 دلار به ازای هر سال

  1. هزینه تحصیل به انگلیسی در دانشکده پزشکی استانبول چقدر می باشد؟

دوره پزشکی: (6 سال) 5300 دلار به ازای هر سال، دندانپزشکی دوره آمادگی ( 1 سال) 2100 دلار، دوره دندان پزشکی (6 سال) 3600 دلار به ازای هر سال

  1. هزینه زندگی در دانشگاه پزشکی استانبول چقدر می باشد؟

یک دانشجوی خارجی بین المللی در ترکیه حدود 400-500 دلار در ماه برای هزینه های اقامت، غذا، لباس، سرگرمی، حمل و نقل و تلفن صرف خواهد کرد.

  1. رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی استانبول چند می باشد؟

QS  رتبه بندی جهانی دانشگاه ها: 801-1000

  1. هزینه های جانبی دانشگاه پزشکی استانبول چقدر می باشد؟

هزینه برای گرفتن دعوت نامه (ویزا): 100 دلار، هزینه ثبت (ورودی): 200 دلار، هزینه خدمات: 500 دلار، هزینه تحصیلات تکمیلی وابسته به تخصص است: از 3000 تا 4500 دلار به ازای هر سال

  1. برنامه های دستیاری پزشکی دانشگاه استانبول پزشکی چیست؟

دانشگاه برنامه های دستیاری پزشکی خانواده را ارائه می دهد. این برنامه دستیاری پس از کسب امتیاز کافی در آزمون تخصصی (TUS) آغاز می شود.

  1. برنامه های دستیاری پزشکی دانشگاه استانبول پزشکی در چه مدت برگزار می شود؟

برنامه های دستیاری پزشکی دانشگاه به مدت سه سال ادامه دارد.

  1. برنامه های دستیاری پزشکی دانشگاه استانبول شامل چه دوره هایی می باشد؟

    پنج ماه در کودکان، 4 ماه در زنان و زایمان، 4 ماه در داخل پزشکی، 2 ماه در روانپزشکی، 1 ماه در بخش اورژانس جراحی عمومی، 1 ماه در قلب و 1 ماه در بخش بیماری قفسه سینه

  2. دانشگاه های پزشکی استانبول چه دانشگاه هایی می باشند؟

    دانشگاه استانبول، دانشگاه هاکتپ، دانشگاه آنکارا، دانشگاه استانبول، دانشگاه ایج، دانشگاه مرمره، دانشگاه دوکوز ایلول، دانشگاه کوچ

  3. مدارک مورد نیاز پذیرش دانشکده پزشکی استانبول چیست؟

رونوشت رسمی تأیید شده واحدهای درسی دبیرستان، نمرات و متوسط نمرات دانش آموز و یک کپی به زبان ترکی، یک کپی چاپ شده از مدرک نتیجه İÜYÖS، کپی صفحات گذرنامه شامل ویزا، اطلاعات هویتی، مدرک اقامت، رسید پرداخت بانک برای هزینه تحصیل، سند تضمین مالی

3.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *