دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه پروجا ایتالیا

University of Perugia

موقعیت:ایتالیا - پروجا
نوع:دولتی
تعداد دانشجویان:25449 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:1545 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
661_670
رتبه در کشور
62
هزینه ویزا
76 یورو
نرخ پذیرش
70%
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /150 یورو به بالا
زمان فرآیند ویزا
1 تا 3 هفته
مجوز کار
دارد
شهریه
1,800 یورو در سال
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه پروجا ایتالیا (University of Perugia) یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا است که در سال 1308 میلادی و در منطقه Umbria، معروف به “قلب سبز ایتالیا” واقع شده است. این منطقه به دلیل هنر، موسیقی و مناظر طبیعی مشهور است. امروزه این دانشگاه دارای 16 گروه آموزشی و چندین مرکز آموزش عالی است و بیش از 24 هزار دانشجو، 1100 استاد، محقق و کارمند دارد.از نظر کیفیت آموزشی این دانشگاه برای 6 سال متوالی در بین دانشگاه‌های برتر ایتالیا قرار گرفته است. دانشگاه پروجا دارای 17 برنامه دکتری است که تماما به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و پروژه‌های تحقیقاتی را با دانشگاه‌های برتر به اشتراک می‌گذارند.دانشگاه پروجا ایتالیا یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا است. این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه 670-661 را در جهان کسب کرده است.

ددلاین دانشگاه پروجا هر ساله تا حداکثر 30 سپتامبر برابر با 8 مهرماه است. بنابراین دانشجویان باید تا این تاریخ مدارک خود را آماده و برای دانشگاه ارسال کنند تا فرصت پذیرش خود را از دست ندهند.

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه پروجا ایتالیا دارای چندین دانشکده و گروه آموزشی است که رشته‌های مختلف تحصیلی در آنها تدریس می‌شوند. این دانشکده‌ها عبارتند از: 

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده تعلیم و تربیت
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده دامپزشکی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

دانشگاه پروجا ایتالیا رشته‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌کند. این رشته‌ها در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می‌شوند. بعضی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، عبارتند از:

  • رشته‌های مهندسی
  • زمین شناسی
  • کشاورزی
  • بیولوژی و محیط زیست
  • علوم پزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی قانونی

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5 به بالا
TOEFEL 77 به بالا
PTE --
GPA 2.7 به بالا
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه پروجا به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی ایتالیا را ارائه می‌کند. این بورسیه‌ها بخشی از کمک‌های مالی اهدایی به دانشجویان هستند و مبلغ آنها بر اساس وضعیت مسکن دانشجو (دانشجوی بومی، مسافر یا خارجی) و وضعیت مالی دانشجو تعیین می‌شود. دانشجویان واجد شرایط از دسترسی رایگان به کافه تریاهای دانشگاه و معافیت تحصیلی کامل یا جزئی برخوردار می شوند.

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه پروجا برای دانشجویان تازه وارد و دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده‌اند خوابگاه دانشجویی ارائه می‌کند. دانشجویان می‌توانند برای دریافت خوابگاه همزمان با ارسال فرم درخواست پذیرش درخواست دهند.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
مونیکا بلوچی (Monica Bellucci)
مونیکا بلوچی (Monica Bellucci)
بازیگر
ایلاریا کاپوآ (Ilaria Capua)
ایلاریا کاپوآ (Ilaria Capua)
محقق ویروس آنفولانزا
میشائل ژان (Michaëlle Jean)
میشائل ژان (Michaëlle Jean)
بیست و هفتمین فرماندار کنفدراسیون کانادا
کلمنت هشتم (Clement VIII)
کلمنت هشتم (Clement VIII)
رئیس کلیسای کاتولیک و حاکم کشورهای پاپ

سوالات متداول

Location

طبق رتبه‌بندی جهانی QS در سال 2024 رتبه دانشگاه پروجا در جهان 661-670 است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه های بسیاری در سطح دنیا وجود دارند که حتی تاریخچه آن ها داستانی جذاب است. همین تاریخچه با خود درس های زیادی به همراه خواهد داشت. دانشگاه پروجا ایتالیا یکی از همین دانشگاه ها است و تاریخچه غنی و پرباری دارد. در این مقاله ما به بررسی دانشگاه پروجا ایتالیا می پردازیم. آشنایی با دانشگاه های مختلف جهت ادامه تحصیل گزینه ای بسیار مناسب است.راه ها و روش های زیادی جهت مهاجرت به ایتالیا وجود دارد. با توجه به گستردگی و تنوع روش های مهاجرتی و همچنین شرایط شخصی هر فرد در زمینه مهاجرت، لازم است تا به افراد متخصص و کارشناسان ماهر مراجعه نمود. در این راستا بهترین کار مراجعه به کارشناسان و حقوق دانان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی می باشد. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد. از جمله روش های مهاجرتی به ایتالیا هم عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مهاجرت سرمایه گذاری به ایتالیا، مهاجرت کاری به ایتالیا، مهاجرت از طریق تولد فرزند به ایتالیا و … .

دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه پروجا ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است که تاریخچه ای بسیار جذاب دارد. در این مقاله ما به بررسی این دانشگاه می پردازیم. اما در ابتدای امر کمی با کشور ایتالیا آشنا خواهیم شد. اطلاع از شرایط و رشته های دانشگاه پروجا ایتالیا برای اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار مفید است.

آشنایی با کشور ایتالیا جهت معرفی دانشگاه پروجا ایتالیا

ایتالیا که با نام رسمی جمهوری ایتالیا شناختهمی شود کشوری است تاریخی که پایتخت و بزرگ ترین شهر آن، شهر رم می باشد. از جمله دیگر شهر های ایتالیا که بسیار تاریخی، جذاب و توریست پذیر هستند می توان به شهر های ونیز و میلان اشاره نمود. زبان رسمی مردم در شبه جزیره ایتالیا زبان ایتالیایی است. ایتالیا که جزو اتحادیه اروپا است مساحتی به اندازه سیصد و یک هزار و سیصد و چهل متر مربع دارد. جمعیت این کشور زیبا و جذاب بیش از شصت میلیون نفر می باشد.

تاریخچه دانشگاه پروجا ایتالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تاریخچه جذاب دانشگاه پروجا ایتالیا بپردازیم.

اندیشه ایجاد دانشگاه پروجا ایتالیا

در دوران قرون وسطی، عظمت شهر ها نه تنها در اهمیت نهاد های سیاسی، پتانسیل تجاری و یا به طور طبیعی به نیروی نظامی آن متصل بود، بلکه وابستگی بسیار زیادی هم به آموزش و ارتقا اندیشه های پیرفته و به روز داشته است. و صد البته در ظرفیت خود برای ترویج و توسعه یک روش خاص تفکر که می تواند به طور چشمگیری در پیشرفت جامعه نقش داشته باشد.وجود این مسائل در ذهن نخبگان سیاسی آن زمان منجر به پدید آمدن اساسنامه ای شد که مطابق با آن یک دانشگاه یا استادیوم در این شهر پدید آمد. شواهد این امر در بایگانی های شهر یافت شده است و این شواهد توسط برخی از محققان برای استناد به سال 1276 میلادی به عنوان سال واقعی تأسیس دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

شروع فعالیت های واقعی دانشگاه پروجا ایتالیا

نخستین قدم های دانشگاه پروجا ایتالیا برای دست یابی به اهداف اساسی در سال هزار و سیصد و شش میلادی در قالب یک اساسنامه بیان شد که مقررات مربوط به تاسیس موسسه جدید را تنظیم می کرد. دستیابی کامل به این هدف زمانی امکان پذیر شد که پاپ کلمنت پنجم پروجا را با سندی شبیه سفته های خاص به رسمیت شناخت. تاریخ این رسمیت دقیقا در هشتم سپتامبر سال هزار و سیصد و هشت میلادی است.در این نقطه بود که دانشگاه پروجا ایتالیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا رسما متولد شد و از آن پس صعود سریع خود را آغاز نمود. در این دانشگاه همه افراد حتی از مناطق دور دسترسی رایگان به امور علمی و رفت و آمد داشتند و تمام آن ها مصون از هر گونه مالیات و کاری بودند. این دانشگاه با حقوق و هنر های عمومی فعالیت خود را آغاز نمود. پزشکی× فلسفه و منطق نیز به سرعت وارد روند آموزشی دانشگاه شدند.

معرفی دانشگاه پروجا ایتالیا

در بخش های قبلی مقاله ما در ارتباط با تاریخچه دانشگاه پروجا ایتالیا به طور خلاصه صحبت کردیم. این دانشگاه دارای تاریخچه ای پربار و جذاب است. اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با دانشگاه پروجا ایتالیا نکاتی جهت معرفی هر چه بیشتر آن بیان نماییم. امروزه فعالیت های پژوهشی ، آموزشی و مشاوره ای  دانشگاه پروجا ایتالیا در رشته های مختلف در 16 بخش برگزار می شود. در این دانشگاه هم اکنون حدود بیست و چهار هزار دانشجو همراه با هزار و صد استاد و محقق و حدود هزار و صد کارمند مشغول به فعالیت هستند.

معرفی دانشگاه پروجا ایتالیا

معرفی دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه برنامه های مطالعاتی خود را در شهر های دیگری مانند نارنی، فولیگنو، آسیسی و ترنی هم ارائه می دهد. در سال های اخیر ، دانشگاه اقدام به تجدید گسترده برنامه ها و برنامه های درسی خود کرده است که دانشجویان را برای پاسخگویی به مطالبات بازار کار و برآورده کردن نیازهای نوآوری بیان شده توسط کارفرمایان در بخش های خصوصی و دولتی آماده می کند. در سطح بین الملل ، دانشگاه بطور جدی متعهد به توسعه روابط همکاری با دانشگاه های اروپایی و غیر اروپایی ، برای تسهیل و بهبود فرصت های تحصیلی پیشرفته بین المللی برای دانشجویان خود است. از این رو دانشگاه پروجا در برنامه بورسیه های تحصیلی به غیر از بورسیه تحصیلی ایتالیا، با بیش از سیصد و هشتاد موسسه آموزش عالی در اروپا در روند اراسموس موندس همکاری دارد. همچنین این دانشگاه با حدود صد و سی دانشگاه خارح از اروپا و اروپا تعهد های کاری و همکاری خاص دارد.

امکانات ویژه و خاص دانشگاه پروجا ایتالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با امکانات خاص دانشگاه پروجا ایتالیا برای شما صحبت کنیم. این دانشگاه دارای یک مرکز زبان (CLA) است که دوره های ایتالیایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. همچنین دانشگاه پروجا ایتالیا دوره های انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، را هم ارائه می دهد و به روزترین امکانات یادگیری زبان همراه با اساتید متخصص و دارای مهارت های مادری زبان های مختلف را برای آموزش دانشجویان دارد. اما در ارتباط با دیگر امکانات دانشگاه پروجا می بایست گفت که این دانشگاه دارای یک مرکز خدمات کتابخانه ای (CSB) است که دارای 13 کتابخانه و مرکز موزه های علمی دانشگاه (CAMS) است. علاوه بر این جهت گیری های آموزشی دانشگاه به گونه ای است که شرایط شغلی برای دانشجویان آموزش داده می شود و سرویس های خدمات شغلی برای دانشجویان ارائه می گردد. اما دانشگاه پروجا ایتالیا امکانات بسیاری در زمینه های ورزشی هم در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. مرکز ورزشی دانشگاه (CUS) و مرکز تفریحی ورزشی Giuseppe Bambagioni فضای دانشگاه را غنی و پربار کرده اند. دانشگاه نسبت به دانشجویان معلول تعهد جدی دارد و در تلاش است تا آن ها را در زیمنه های مختلف تحصیلی و زندگی با امکانات ویژه یاری نماید.

فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه پروجا ایتالیا

در دانشگاه پروجا ایتالیا در حال حاضر ، حدود 50 گروه تحقیقاتی وجود دارد که از شبکه تحقیقات اروپا کمک های مالی دریافت می کنند. تحقیقات و آموزش های علمی انجام شده در بخش های دانشگاه با فعالیت چندین انستیتو و مراکز تخصصی ، بیمارستان آموزشی در دامپزشکی و سه مرکز عالی بین المللی شناخته شده تقویت می شود.این مراکر عبارتند از: مرکز مواد نوآورانه کاربردی نانوساختار در شیمی ، فیزیک ، و زیست پزشکی (CEMIN) ، مرکز تحقیقات (CRB) و مرکز فناوری های علمی کاربردی نوآورانه در تحقیقات باستان شناسی و تاریخچه هنری (SMAart).

دوره های تحصیلی مختلف در دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه پروجا ایتالیا ارائه دهنده رشته های مختلف تحصیلی در مقاطع گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. در این دانشگاه مقاطع به صورت دوره های تحصیلی ارائه می شوند. در این بخش به معرفی دوره های مختلف با رشته های آن ها می پردازیم. شما برای تحصیل پزشکی در ایتالیا و یا تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا می توانید وارد این دانشگاه شوید. توجه داشته باشید که طبق نظر دانشگاه برخی رشته ها دارای آزمون های ورودی هستند.

دوره های تحصیلی مختلف در دانشگاه پروجا ایتالیا

دوره های تحصیلی مختلف در دانشگاه پروجا ایتالیا

رشته های مربوط به دوره تحصیلی اول عبارتند از: میراث فرهنگی علوم انسانی ، زبان های باستان و مدرن ، ادبیات و فرهنگ ها، شیمی بیوتکنولوژی شیمی ، زیست شناسی و بیوتکنولوژی، طراحی مهندسی عمران و محیط زیست، مدیریت بازرگانی، اقتصاد گردشگری، فلسفه و علوم روانشناسی و فنون فلسفه، جراحی فیزیولوژی و علوم پزشکی، پزشکی، پرستاری، ریاضیات و علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و … . در دوره دوم که عموما می توان تحصیل به زبان انگلیسی را هم یافت، رشته های تحصیلی ارائه شده عبارتند از: مدیریت بازرگانی، باستان شناسی و تاریخ هنر علوم انسانی ، زبان های باستان و مدرن ، ادبیات و فرهنگ ها ، شیمی بیولوژی ، زیست شناسی و بیوتکنولوژی، اقتصاد و مدیریت بین المللی، مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی مکانیک  و … . دقت کنید که برای تحصیل داروسازی در ایتالیا نیز این دانشگاه بسیار مناسب خواهد بود.

شرایط دانشگاه پروجا ایتالیا و هزینه های تحصیل در این دانشگاه

برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا جهت تحصیل در ایتالیا لازم است تا شرایط بسیاری مورد بررسی قرار گیرد. از جمله این شرایط می توان به هزینه های تحصیل در ایتالیا برای حضور در این دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان اشاره نمود. از این رو در این بخش از مقاله ما در ارتباط با شرایط مختلف دانشگاه پروجا ایتالیا صحبت می کنیم. دانشگاه پروجا ایتالیا با خروجی تحقیقاتی بسیار بالا در رنکینگ جهانی دارای ربته هفتصد و پنجاه یک می باشد.این دانشگاه بورسیه های تحصیلی بسیاری را به دانشجویان خود ارائه می نماید. اما باید دید هزینه های تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا چگونه است؟! تحصیل در دوره های لیسانس در این دانشگاه به نسبت ارزان است. تحصیل در دوره کارشناسی حدودا هزار یورو در سال خواهد بود. این مبلغ برای دوره کارشناسی ارشد نیز صادق است. البته توجه داشته باشید که هزینه های تحصیلی به رشته تحصیلی شما هم بستگی دارد. این هزینه های ارائه شده به ظور میانگین هستند.

اخذ پذیرش از دانشگاه پروجا ایتالیا

توجه داشته باشید که برای دریافت پذیرش از دانشگاه پروجا ایتالیا زمان مشخصی معلوم شده است و اگر از این زمان دیر تر اقدامات لازم را انجام دهید می بایست جریمه ای هفتاد یورویی را به دانشگاه پرداخت نمایید. اصولا مدت زمان پذیرش در دوره های لیسانس تا ژانویه می باشد. پذیرش در دوره کارشناسی ارشد تا ماه فوریه امکان پذیر است.زمانی که پذیرش از این دانشگاه را دریافت نمودید، می توانید برای ثبت نام در دانشگاه پروجا ایتالیا اقدامات لازم را انجام دهید. مهلت ثبت نام در این دانشگاه از اول آگوست تا بیست اکتبر می باشد. در صورت دیرکرد در روند ثبت نام می بایست جریمه دیرکرد دویست یورویی پرداخت گردد. برای ثبت نام لازم است تا دانشجویان قسط اول شهریه خود را پرداخت نمایند. دقت کنید که این دانشگاه برای دانشجویان با معلولیت نیز شرایط پذیرش را به راحتی طبق قوانین ارائه داده اسن. توجه داشته باشید که در صورت عدم ارائه مدرک معتبر زبان ایتالیایی لازم است تا در آزمون زبان ایتالیایی شرکت کنید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *