دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

یکی از بحث هایی که در زمینه مهاجرت تحصیلی به وجود می آید، اخذ پذیرش است. هر دانشجویی می بایست برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نماید. در این مقاله که با تلاش نویسندگان و گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است، هدف ما بررسی دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا می باشد. برای تحصیل در یک کشور جدید لازم است تا شرایط خاصی مهیا شود و بسته به این شرایط دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. در حقیقت با توجه به قوانین هر کشوری فرد متقاضی تحصیل می بایست برای انجام فعالیت های لازم اقدام نماید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به ایتالیا را می توان از روش های مختلفی پیگیری نمود. در واقع هر شخصی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا است دارای شرایط منحصر به فردی می باشد. هر کدام از این افراد می توانند با مراجعه به کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در مسیر مهاجرتی خود به درستی پیش بروند. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی با هدف ارائه بهترین خدمات به ایرانیان عزیر نمایندگی های بسیاری در شهر های مختلف از جمله شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال نموده است. از این رو برای هر روش مهاجرتی به ایتالیا مانند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مهاجرت کاری به ایتالیا، سرمایه گذاری در ایتالیا، تولد فرزند در ایتالیا، ازدواج با تبعه ایتالیایی و … می توانید به این موسسه مراجعه نمایید.

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دانشگاه های مختلفی در ایتالیا وجود دارند اما هر کدام از دانشگاه های ایتالیا شرایط مخصوص به خود را دارند. همان طور که می دانید هر دانشگاهی رشته های خاصی را ارائه می دهد و برای دریافت پذیرش نیاز به مدارک منحصر به خود دارد. از این رو دانستن اطلاعات در ارتباط با دانشگاه های مختلف یک کشور این امکان را برای ما فراهم می کند که در جهت دریافت پذیرش بتوانیم با آرامش پیش برویم. به همین دلیل در این مقاله ما در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا اطلاعات جامعی را ارائه می دهیم. توجه به شرایط زندگی در ایتالیا، هزینه های زندگی در ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا بسیار مهم است.

آشنایی با کشور ایتالیا جهت تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

در این بخش از مقاله با هدف بررسی شرایط زندگی در ایتالیا به معرفی مختصری در ارتباط با کشور ایتالیا می پردازیم. کسب اطلاعات درباره کشور ایتالیا می تواند برای زندگی در ایتالیا کمک کننده باشد. جمهوری ایتالیا که به طور خلاصه با نام ایتالیا شناخته می شود،‌کشوری تاریخی در قاره اروپا است که پایتخت آن شهر رم می باشد. البته از جمله شهر های ایتالیا می توان به میلان و ونیز نیز اشاره نمود که جزو شهر های توریستی و بسیار معروف هستند. کشور ایتالیا به عنوان یک کشور توسعه یافته با اقتصادی رو به رشد و بسیار قوی و پویا شناخته می شود.

این کشور که به کشور چکمه معروف است، دارای مساحتی به اندازه سیصد و یک هزار و سیصد و چهل کیلومتر مربع می باشد. جمعیت کشور ایتالیا بیش از شصت میلیون نفر است و مردم این کشور به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. ایتالیا که جزو اتحادیه اروپا است برای مبادلات خود از واحد پولی یورو استفاده می کند که ارز رایج در این کشور است. ایتالیا به عنوان پنجمین کشور پر جمعیت قاره اروپا نیز شناخته می شود. حال که با این کشور آشنا شدیم لازم است تا در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا اطلاعات خود را ارائه کنیم.

معرفی دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

در این قسمت از مقاله با هدف مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و تحصیل در ایتالیا قصد داریم به معرفی جامعی در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا بپردازیم. همان طور که گفتیم برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا لازم است تا مدارکی ارائه شود و اصلی ترین مدرک داشتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر است. برای این که بتوانید از یکی از دانشگاه های ایتالیا مانند دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا پذیرش دریافت کنید لازم است تا با این دانشگاه آشنایی داشته باشید.

اطلاعات عمومی در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا که با نام های Humantias  و Hunimed شناخته می شود، یک دانشگاه خصوصی ایتالیایی است که به رشته های مربوط به علوم پزشکی اختصاص دارد. از این رو برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، دندانپزشکی در ایتالیا و سایر رشته های مربوط به زیر شاخه تجربی می توان وارد این دانشگاه شد. محوطه این دانشگاه در بخش روزژانو در قسمتی از متروپولین شهر میلان ایتالیا مستقر است و در حقیقت در پردیس بیمارستان تحقیقاتی هیومنیتاس ایتالیا واقع شده است.

اطلاعات عمومی در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

اطلاعات عمومی در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

این موسسه خصوصی در بیستم ژوئن سال دو هزار و چهارده میلادی با تصویب نامه ای که توسط وزیر آموزش ایتالیا امضا شده است تاسیس و به رسمیت شناخته شد. این دانشگاه که در بیمارستان هیومنیتاس ایتالیا واقع شده دارای اساتید معتبری است. همه اساتید به طور خاص آموزش دیده اند و به عنوان پزشک پزشکی یا پرستار در بیمارستان فعالیت می کنند. کلیه امکانات دانشگاه در محدوده بیمارستان واقع شده است. در سال دو هزار و شانزده میلادی، دانشگاه Humanitas با کالج بندیکتین در آتیسون در کانزاس ایالات متحده آمریکا ، توافق نامه ای را برای تسهیل پذیرش دانشجویان پیش دانشگاهی کالج بندیکت در برنامه پزشکی و جراحی خود به امضا رساند.

این توافق باعث می شود تا دانشجویان دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا مراحل مربوط به دریافت مجوز پزشکی ایالات متحده را به راحتی بگذرانند. این باعث می شود تا دانشجویان واجد شرایط بتوانند برای اقامت در آمریکا جهت برنامه های پزشکی اقدام نمایند. در این راستا مشاوره های بسیاری جهت استفاده مناسب از برنامه های درسی و تحصیلی در آمریکا و استفاده از مناسب ترین ابزار های ارزیابی دانشکده های پزشکی ایالات متحده ارائه می گردد.

رشته های تحصیلی و دوره های تحصیلی دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

حال که با شرایط عمومی دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا آشنا شدیم، در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با رشته های تحصیلی مختلف در این دانشگاه صحبت کنیم. درس هایی که در این دانشگاه ارائه می شود طبق جدید ترین استاندارد های علمی و فناوری جهت تبادل نظر بین معلمان، محققان و دانشجویان است. یکی از اصلی ترین مزیت های این دانشگاه مرکز شبیه سازی است. مرکزی با تکنولوژی بالا، به عنوان بزرگترین فضا در اروپا که در دسترس دانشجویان و متخصصان بین المللی است.

در این فضای جذاب بر اساس سطوح مختلف و پیچیدگی های علمی به دانشجویان آموزش های بسیاری ارائه می گردد. در این دانشگاه هر ساله صد و پنجاه پذیرش دانشجویی انجام می شود که از این میان صد مورد برای دانشجویان اتحادیه اروپا و پنجاه مورد برای دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا می باشد. در حال حاضر طبق آمار ارائه شده، چهل درصد از دانشجویان این دانشگاه از خارح از ایتالیا وارد این کشور می شوند.

یک نکته بسیار مهم در ارتباط با تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا وجود دارد و آن این است که دوره مدرک پزشکی به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو داشتن مدرک زبان انگلیسی به عنوان یک مزیت مهم محسوب می گردد. در حقیقت ماموریت دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا که ارتباط نزدیکی با فضای بیمارستانی دارد و با مراکز جهانی یکپارچه شده، آموزش متخصصین بهداشت جهانی با استفاده از روشهای برتر آموزش تعاملی و ادغام نزدیک با جامعه بالینی و تحقیقاتی آن است.

برنامه تحصیلی دکترای پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

اصلی ترین برنامه تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا برنامه مرتبط با پزشکی است. این دانشگاه برنامه دکترای پزشکی و جراحی را ارائه می دهد که طبق گفته های ما در بخش قبل به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشکده های تخصصی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا  مدارک مربوط به رشته های مختلفی از جمله جراحی عمومی ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های دستگاه گوارش ، پزشکی داخلی ، آنکولوژی پزشکی و رادیولوژی تشخیصی را اعطا می کنند. علاوه بر این ها در این دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد در رشته های آندوسکوپی و اورولوژی نیز اعطا می گردد.

در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا همچنین یک دوره تصویر برداری قلب و عروق و تصویر برداری MR نیز ارائه می گردد. این برنامه تحصیلی با تخصص اصلی در زمینه های تصویر برداری با رزونانس مغناطیسی و کاردیولوژی طراحی شده است. برنامه های تحصیلی در زمینه غدد درون ریز، متابولیسم و پزشکی هسته ای با همکاری سایر موسسات آموزشی در این دانشگاه برگزار می گردد. توجه داشته باشید که برخی از رشته های این دانشگاه به زبان ایتالیایی هستند. به طور مثال دوره ای در رشته پرستاری در ایتالیا و در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا و یک زیر شاخه رشته فیزیوتراپی نیز وجود دارد که هر دو به زبان ایتالیایی ارائه می شوند.

برنامه تحصیلی دکترای پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

برنامه تحصیلی دکترای پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

اطلاعات تکمیلی در ارتباط با رشته پزشکی و جراحی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

در این بخش اطلاعات دقیق تری در ارتباط با رشته پزشکی و جراحی دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا را برای شما ارائه می دهیم. دوره پزشکی و جراحی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا یک برنامه دانشگاهی شش ساله است. درست است که کورس های تحصیلی در این رشته به زبان انگلیسی هستند اما دانش پایه ایتالیایی از سال سوم تحصیل به دلیل حضور در کلینیک لازم خواهد بود. از سال اول تحصیل کورس های بین المللی با تجربه های عملی و شبیه سازی یکپارچه می شوند اما کارآموزی در ایتالیا برای این دانشگاه از سال سوم تحصیل آغاز می گردد.

این دوره با رویکردی چند رشته ای و یکپارچه برای تدریس مشخص می شود و ر محموع لازم است سیصد و شصت واحد با بیست و نه امتحان در دوازده ترم گذرانده شود. در بین روش های تدریس ، اهمیت ویژه ای به آموزش تعاملی داده می شود ، که بیشتر شامل فعالیت های گروهی و کار تیمی است که توسط یک مدرس هماهنگ شده است. اما باید دید که هزینه های تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه چقدر است.

هزینه های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

در ابتدا لازم است بدانید که میزان شهریه سالانه توسط دانشگاه تعیین می شود و هزینه های اعلام شده به صورت سالانه خواهد بود و صرفا به عنوان شهریه است. سایر هزینه های زندگی در ایتالیا و تحصیل می بایست به نحوی دیگر تامین گردد. این دوره به صورت فول تایم است و ترم از ماه اکتبر آغاز می شود. هزینه های تحصیل در این رشته و این دانشگاه از ده هزار و صد و پنجاه یورو تا بیست هزار و صد و پنجاه و شش یورو متغیر می باشد و بسته به شرایط هزینه های تحصیلی تعیین می گردد. البته طبق گفته دانشگاه در طول سال های تحصیلی هزینه ها آنقدر تغییر نخواهد کرد که بر وضعیت اقتصادی دانشجو تاثیر داشته باشد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه بر اساس مولفه های بسیاری محاسبه می شود.

از جمله این مولفه ها می توان به تبعه ایتالیا بودن و یا زندگی در اتحادیه اروپا اشاره نمود. البته دقت داشته باشید که شهروندان انگلستان، نروژ، لیختن اشتاین، سوئیس و جمهوری سن ماریو شرایط برابری با دانشجویان اروپایی دارند. حداقل شرایط لازم برای تحصیل در این رشته و در این دانشگاه ارائه دیپلم متوسطه یا پایان تحصیل دوره دوازدهم است. علاوه بر آن لازم است که دانشجویان دارای سطح متوسطی از زبان انگلیسی باشند.

هزینه های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

هزینه های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

نکته مهم دیگر این است که این دانشگاه در طول سال تحصیلی دوره های رایگان ایتالیایی را برای حمایت از دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به عنوان نکته آخر این که رنکینگ این دانشگاه در سطح جهانی و رتبه بندی جهانی هزار و نهصد و دو است.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا

  1. آیا دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا دانشگاهی معتبر است؟

    بله این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است و با تعاملی سازنده دارای یک مدرک معتبر می باشد.

  2. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا به چه زبانی است؟

    تحصیل پزشکی در این دانشگاه کاملا به زبان انگلیسی می باشد.

  3. آیا برای تحصیل در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا لازم است تا به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشیم؟

    بله برخی از رشته های این دانشگاه به زبان ایتالیایی هستند از این رو لازم است تا به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشیم.

  4. آیا امکان آموزش زبان ایتالیایی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا وجود دارد؟

    بله دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا برای دانشجویان خود دوره های آموزشی رایگان زبان ایتالیایی در طول تحصیل ارائه می دهد.

  5. آیا هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و سایر دانشجویان بین المللی یکسان است؟

    خیر هزینه های تحصیل توسط دانشگاه تصویب می شود. این هزینه ها مولفه های بسیاری دارد و برای دانشجویان کشور های مختلف متفاوت است.

  6. دوره های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا از چه زمانی شروع می شود؟

    دوره های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا معمولا از ماه اکتبر شروع می شود.

  7. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این رشته از حدود ده هزار یورو تا بیست هزار یورو متغیر است.

  8. چه رشته های تحصیلی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا ارائه می گردد؟

    رشته های زیر شاخه پزشکی مانند: جراحی عمومی ، بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های دستگاه گوارش ، پزشکی داخلی ، آنکولوژی پزشکی و رادیولوژی تشخیصی و … در این دانشگاه ارائه می گردد.

  9. آیا دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا در تعامل با کالج ها یا دانشگاه های دیگر است؟

    بله این دانشگاه دارای تعامل سازنده با موسسات و کالج های مختلف خصوصا در آمریکا است.

  10. دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا در چه سالی تاسیس شده است؟

    این دانشگاه تازه تاسیس و نو پا در سال دو هزار و چهارده میلادی متولد شده است.

  11. برنامه تحصیلی رشته پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا چند ساله است؟

    برای تحصیل پزشکی در دانشگاه هیومنیتاس ایتالیا شش سال زمان معادل دوازده ترم و سیصد و شصت واحد لازم است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *