دانشگاه های هنر آلمان

آلمان کشوری است که سالیانه دانشجویان خارجی زیادی به امید تحصیل در بهترین موسسات آموزش عالی وارد آن می شوند. دانشگاه های هنر آلمان جزو بهترین های جهان در حوزه هنر، طراحی و معماری هستند. امکان تحصیل در این موسسات به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با دانشگاه های هنر آلمان پرداخته شده است:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دانشگاه هنر برلین آلمان
  • آکادمی هنرهای زیبا، اشتوتگارت آلمان
  • آکادمی هنر مونستر آلمان
  • دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس آلمان
  • آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ آلمان
  • دانشگاه هنر براونشویگ آلمان
  • دانشگاه هنر برمن آلمان
  • دانشگاه هنر باوهاوس وایمار آلمان

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

 

در صورتی که مایلید بیشتر در رابطه با دانشگاه هنر برلین بدانید، پیشنهاد می کنیم این پادکست را بشنوید!

دانشگاه هنر برلین آلمان

Universität der Künste Berlin یا دانشگاه هنر برلین، یکی از بهترین مدارس هنری در اروپا است. این دانشگاه، یک موسسه دولتی است و جزو چهار دانشگاه تحقیقاتی برتر آلمان قرار دارد.این دانشگاه دارای چهار دانشکده در زمینه هنرهای زیبا، معماری، رسانه و طراحی، موسیقی و هنرهای نمایشی با حدود 3500 دانشجو است. حوزه های ارائه شده در چهار دانشکده طیف کاملی از هنرها و مطالعات دانشگاهی مرتبط را در بیش از 40 رشته تحصیلی ارائه می دهد. دانشگاه هنر برلین با داشتن حق اعطای دکترا و مدرک فوق دکترا نیز یکی از معدود کالج های هنری آلمان است که توانایی پذیرش دانشجو در تمام مقاطع را دارد.اساتید و دانشجویان برجسته در تمام دانشکده ها و توسعه مداوم مفاهیم تدریس، دانشگاه هنر برلین را به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزش عالی هنری معرفی می کنند که به هر دو بخش دروس تئوری و عملی توجه زیادی دارد. تقریباً تمام دوره های تحصیلی در دانشگاه هنر برلین قدمتی زیاد دارند و توسط اساتید مجرب تدریس می شوند. دانشگاه هنر برلین آلمان به دانشجویان خود این فرصت را می دهد تا رشته تخصصی خود را با سایر رشته های هنر ترکیب کنند و پروژه های خلاقانه ای را به نمایش بگذارند. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه هنر برلین آلمان بدین شرح است:

  • ارائه گواهی پایان دوره دبیرستان؛
  • ارائه نمونه کارهایی که در گذشته به صورت حرفه ای انجام دادید؛
  • مدرکی برای اثبات مهارت زبان آلمانی؛

آکادمی هنرهای زیبا، اشتوتگارت آلمان

آکادمی دولتی هنرهای زیبا در اشتوتگارت یک موسسه هنری با قدمت 250 ساله می باشد که مکانی مناسب برای دانشجویان بین المللی است. 20 رشته مختلف در زمینه های هنر، طراحی، معماری وجود دارد و حدوداً 900 دانشجو نیز در این موسسه ثبت نام کرده اند.دانشجویان خارجی در کلاس هایی با تعداد افراد کم نظارت عالی اساتید تحصیل می کنند. کادر علمی آکادمی دولتی هنرهای زیبا به توسعه مهارت های هنری، دانش فنی و همچنین دانش عملی توجه ویژه ای دارند. دانشجویان با قرار گرفتن در محیطی خلاقانه و هنری، به متخصصانی با مهارت بالا تبدیل می شوند که در شغل های رویایی خود موفق خواهند شد. این دانشگاه دارای بورسیه های متعددی می باشد که بدین شرح است:

  • کمک هزینه آکادمی هنرهای زیبا برای دانشجویانی که دارای معدل های بالا هستند.
  • کمک هزینه برای دانشجویانی که وضعیت جسمی سخت یا معلولیت دارند.
  • بورسیه کامل زندگی برای دانشجویان نخبه ای که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند.

آکادمی هنر مونستر آلمان

آکادمی هنر مونستر آلمان، موسسه ای برای تحصیل هنر می باشد که در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد.تقریباً 350 هنرمند و استاد در طیف گسترده ای از دوره ها با تمرکز بر رشته های نقاشی، مجسمه سازی، نمایش، عکاسی، فیلم و رسانه ها حضور دارند. تاریخ، انتقادات اجتماعی، تعلیم و تربیت هنر موضوعات اصلی در حال پژوهش در آکادمی هنر مونستر هستند. تحصیل در این آکادمی همراه با کارگاه های عملی، گذراندن دروس تئوری، برگزاری سخنرانی و اردوهای علمی می باشد.شعار آکادمی هنر مونستر “عمومی بودن هنر” در نمایشگاه ها و رویدادهای عمومی می باشد. به عنوان مثال زمان امتحانات که دانشجویان الزام به ارائه پروژه های عملی هستند، نمایشگاهی برای نشان دادن پروژه های دانشجویان برپا می شود.”سخنرانی های مونستر” یک برنامه سخنرانی عمومی معروف با اعضای بین المللی حوزه هنر مطالب ارزشمندی را برای دانشجویان ارائه می دهد.نمایشگاه های کارهای دانشجویان به طور منظم درآکادمی برگزار می شود و سالانه، تقریباً 150 نمایشگاه ملی و بین المللی توسط دانشجویان و دانشگاهیان گردانده می شوند. این دانشگاه درخواست پذیرش دانشجویان را در ماه سپتامبر بررسی می کند.

آکادمی هنر مونستر آلمان

آکادمی هنر مونستر آلمان

دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس آلمان

موسسه هنر و علوم اجتماعی آلانوس، یک دانشگاه معتبر دولتی در آلفتر (نزدیک بن) آلمان است که رشته های خود را درزمینه هنرها و علوم اجتماعی تا سطح دکترا ارائه می دهد. دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس در سال 1973 به عنوان یک مدرسه هنری انسان شناسی تأسیس شد و با همکاری کالج دانشگاه رودولف اشتاینر، مجله علمی پژوهشی بین المللی تحقیق در مورد آموزش اشتاینر را منتشر می کند.این دانشگاه از سال 2003 مدارک معتبر کارشناسی و کارشناسی ارشد و از سال 2006 نیز مدارک دیگری را ارائه داده است. در سال 2010، این دانشگاه از طرف شورای هنر و علوم انسانی آلمان، مجوز رسمی و حق اعطای دکترا به دانشجویان را کسب کرد.دانشگاه آلانوس توسط بنیاد غیرانتفاعی آلانوس پشتیبانی مالی می شود. این بودجه از طریق کمک های مالی، بودجه های شخصی، هزینه های تحصیل و کمک های Software AG Foundation تأمین می شود. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس آلمان بدین شرح است:

  • نمونه کارهای هنری دانشجو که به صورت فیلم یا عکس ارائه داده می شود؛
  • مدرکی که مهارت زبان آلمانی دانشجو را تایید کند؛
  • رسید پرداخت شهریه دو ترم تحصیلی؛

آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ آلمان

آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ یکی از قدیمی ترین و معتبرترین کالج های هنر در اروپا است. این آکادمی قدمتی بیش از 250 سال دارد که در سطح عالی رشته های هنر و طراحی را ارائه می دهد. امروزه 600 دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.در سال 2009 برنامه جدید تحصیلات تکمیلی آغاز شد. این برنامه ترکیبی از روش تحقیق کاربردی با تکیه بر تئوری های موجود در حوزه هنر است و در رشته های هنرهای تجسمی، رقص، تئاتر، فیلم و موسیقی و همچنین در میانجیگری فرهنگی، علوم انسانی، اجتماعی و طبیعی استفاده می شود.آکادمی هنرهای زیبای لایپزیگ کارهای خود را در نمایشگاه ها، رویدادها و نشریات به عموم ارائه می دهد. مکان نمایشگاه ها می تواند گالری آکادمی یا در یکی از موسسات شریک ملی و بین المللی این موسسه باشد.

آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ آلمان

آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ آلمان

دانشگاه هنر براونشویگ آلمان

دانشگاه هنر براونشویگ آلمان توسط انجمن بازرگانی برانزویک در سال 1841 تأسیس شد. دانشگاه هنر براونشویگ (HBK) یک دانشگاه هنری بین المللی است که در براونشویگ، آلمان واقع شده است. HBK با 1200 دانشجو در رشته های هنرهای زیبا، طراحی، زیبایی شناسی و تاریخ هنر، مطالعات رسانه ای و همچنین دوره های آموزشی هنرهای نمایشی یکی از بزرگترین آکادمی های هنری در اروپا است. استودیوها و آزمایشگاه های کاملاً مجهز دانشگاه هنر براونشویگ، شرایط کار ایده آل را برای تمام فرایندهای فکری، خلاقانه و هنری فراهم می کنند. دانشجویان HBK از 39 کشور در سراسر جهان می آیند و افراد خارجی 12 درصد از دانشجویان را تشکیل می دهند.

دانشگاه هنر برمن آلمان

دانشگاه هنر برمن، یک موسسه دولتی در برمن، آلمان است. این دانشگاه یکی از موفق ترین موسسات هنری است وتأسیس آن به سال 1873 برمی گردد. حوزه های تحصیل این دانشگاه موسیقی، هنر، طراحی و تئوری هنر هستند. تخصص های دانشگاه هنر برمن در موسیقی و هنرهای تجسمی در آلمان منحصر به فرد است. آثار و نمایشگاه های اخیر این موسسه، با تأکید بر همکاری بین رشته ها، هنرهای تجسمی، رسانه های دیجیتال و موسیقی برگزار می شوند.دانشگاه هنر برمن دانشکده هنرهای زیبا و طراحی و دانشکده موسیقی را با تقریباً 900 دانشجو، 65 استاد و حدودا 180 استادیار اداره می کند. در سال 1998، این موسسه دهمین سالگرد دانشگاهی و 125 سالگرد آکادمی هنرش را جشن گرفت. دانشکده موسیقی این موسسه در منطقه Dechanatstraße در مرکز شهر، نزدیک به Rathaus و کلیسای جامع واقع شده است.

دانشگاه هنر برمن آلمان

دانشگاه هنر برمن آلمان

دانشگاه هنر باوهاوس وایمار آلمان

یک دانشگاه واقع در ویمار، آلمان است و در زمینه های هنری رشته های مختلف را ارائه می دهد. این دانشکده در سال 1860 به عنوان مدرسه هنری Great Ducal Saxon تأسیس شد و در 3 ژوئن 1910 تبدیل به دانشگاه شد. این دانشگاه در سال 1919 توسط مدیر جدید خود والتر گروپیوس به Bauhaus تغییر نام داد و نام فعلی خود را در سال 1996 دریافت کرد. امروزه تقریباً 4000 دانشجو در دانشگاه هنر باوهاوس وایمار آلمان ثبت نام کرده اند. در سال 2010، دانشگاه هنر باوهاوس وایمار صد و پنجاهمین سالگرد خود را به عنوان یک موسسه هنری موفق جشن گرفت.ویمار دارای یک سنت طولانی آموزش در زمینه هنرهای زیبا، صنایع دستی، موسیقی و معماری است. در سال 1829 معمار Clemens Wenzeslaus Coudray مدرسه تجارت آزاد را تأسیس کرد که بعداً تبدیل به مدرسه تجارت معماری Grand Ducal Saxon یا مدرسه دولتی معماری شد. مدرسه ارکست دانشگاه باوهاوس نیز که در سال 1872 افتتاح شد، سرانجام به کالج موسیقی فرانتس لیست در ویمار تبدیل شد. این موسسه بورسیه های متعددی که شامل کمک هزینه های دولتی و خصوصی می شوند را ارائه می دهد.

با مطالعه مقاله فوق نسبت به بهترین دانشگاه های هنر آلمان همچون دانشگاه هنر باوهاوس وایمار، دانشگاه هنر برمن، آکادمی هنرهای زیبا لایپزیگ، آکادمی هنر مونستر و … آشنایی پیدا کردید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش از دانشگاه های هنر آلمان،تحصیل در آلمان با موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های هنر آلمان

1- هزینه تحصیل در دانشگاه های هنر آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل دانشگاه های هنر آلمان از 300 یورو در هر ترم شروع می شود.

2- آیا دانشگاه های هنر آلمان امتحان ورودی دارند؟

بله، برخی از دانشگاه های هنر آلمان از شما درخواست نمونه کار به عنوان آزمون ورودی را دارند.

3- زبان تحصیل در دانشگاه های هنر آلمان چیست؟

زبان تحصیل دانشگاه های هنر آلمان انگلیسی و آلمانی می باشد.

4- آیا برای ورود به دانشگاه های هنر آلمان مدرک آیلتس لازم است؟

بله، برخی از دانشگاه های هنر آلمان مدرک آیلتس را الزامی می دانند.

5- آیا دانشگاه های هنر آلمان مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند؟

بله، برخی از دانشگاه های هنر آلمان مورد تأیید وزارت علوم هستند.

6- هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های هنر آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان حدود 800 تا 1000 یورو می باشد.

7- آیا دانشگاه های هنر آلمان اعتبار علمی دارند؟

بله، بسیاری از این موسسات در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

8- آیا دانشگاه های هنر آلمان گران هستند؟

خیر، ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیل هنر متعلق به کشور آلمان می باشد اما برخی دانشگاه های خصوصی گران هستند.

9- آیا دانشگاه های هنر آلمان بورسیه تحصیلی دارند؟

بله، هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، بورسیه هایی را در نظر می گیرد.

10- آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های هنر آلمان تحصیل کرد؟

بله، تعداد کمی از دانشگاه های هنر آلمان به انگلیسی تدریس می کنند.

11- دانشگاه های هنر آلمان چه مقاطعی برای تحصیل دارند؟

مقاطع تحصیلی دانشگاه های هنر آلمان شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *