دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه آموزش های با کیفیتی را به دانشجویان خود ارائه داده و آینده شغلی آن ها را تضمین می کنند. دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل به صرفه و نسبتا رایگانی در دانشگاه های دولتی ترکیه طراحی لباس خواهند داشت. بیشترین تعداد دانشگاه طراحی لباس در استانبول وجود دارند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل طراحی لباس در ترکیه

وقتی نوبت به تحصیل در زمینه طراحی لباس در ترکیه می رسد، دانشگاه های ترکیه دوره های چهار ساله کارشناسی را ارائه می دهند. بیشتر دانشجویان استانبول را به عنوان مقصد خود برای مطالعات طراحی لباس انتخاب می کنند. کیفیت دانشگاه های ترکیه با دانشگاه های دارای رتبه برتر از سراسر جهان رقابت می کند.

اهداف دوره

همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد، دانشگاه های طراحی این کشور دانشجویان را جهت ورود به بازار کار آماده می کنند. اهداف این دوره از آموزش شامل موارد زیر می شود:

  • تبدیل طرح های لباس به صورت دیجیتال
  • طرح تولید یک مجموعه مد
  • شناخت نیازهای صنعت و شرایط بازار کار
  • ارزیابی و امکان سنجی مفهوم طراحی
  • اصول کاربردی طراحی لباس
  • ساخت نمونه کار

شرایط تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه طراحی لباس بسیار جذاب و لذت بخش است. پذیرش در دانشگاه های این کشور با آزمون ورودی همراه است که در این آزمون دانشجویان را از لحاظ داشتن خلاقیت هنری مورد ارزیابی قرار می دهد. دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت در نتیجه ارائه مدرک آیلتس یا تافل الزامی است. حداقل سن برای تحصیل طراحی لباس در ترکیه 18 سال می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

مدارک لازم برای پذیرش

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه طراحی لباس در ترکیه را دارند باید مدارک خاصی را ارائه دهند. مدارک لازم به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه
  • گذرنامه معتبر
  • شش قطعه عکس
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • تمکن مالی
  • قبولی در آزمون ورودی
  • پرداخت هزینه درخواست

ذکر این نکته الزامی است که دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش شده اند، باید در مصاحبه ای که به صورت آنلاین یا در محیط دانشگاه می باشد شرکت کنند.

آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه طراحی لباس

جدا از قبولی در آزمون YOS یا SAT دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته طراحی لباس را دارند باید در آزمون دیگری نیز شرکت کنند. این آزمون دارای دو مرحله می باشد:

مرحله اول (طراحی):

در این بخش قدرت ترسیم و توانایی دست متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مرحله دوم (طراحی ذهنی):

این مرحله شبیه اسکیس در رشته معماری است که در آن موضوعی به متقاضیان داده شده و آن ها باید با تکیه بر قدرت تخیل و خلاقیت خود، مفهومی درباره موضوع درخواستی را ترسیم کنند.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در بهترین دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه به هم وطنان عزیز می باشند.

دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه کدامند؟

بهترین دانشگاه طراحی لباس در استانبول قرار دارد. برخی از دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در این رشته به شرح زیر می باشند:

دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University)

این دانشگاه یکی از معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه می باشد. مهم ترین ویژگی این دانشگاه تحت نظارت بودن فشن سانی نیویورک است. آموزش رشته طراحی لباس در این دانشگاه تحت عنوان طراحی فشن شناخته می شود.

دانشگاه بیلگی استانبول (Istanbul Bilgi University)

این دانشگاه یکی دیگر از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته طراحی لباس است. فارغ التحصیلان این دانشگاه دو مدرک NABA و BILGI اعطا می شود که در تمام دنیا معتبر شناخته می شوند. دانشجویان پس از تحصیل در این دانشگاه می توانند برای کارآموزی به میلان ایتالیا بروند.

دانشگاه بیلگی استانبول (Istanbul Bilgi University)

دانشگاه بیلگی استانبول (Istanbul Bilgi University)

دانشگاه بچلر استدیو

این دانشگاه که در شهر استانبول واقع شده است؛ جزو دانشگاه های مطرح در زمینه مد و لباس می باشد. دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی می توانند مدرک IFA فرانسه را دریافت کنند.

دانشگاه آتیلیم (Atilim University)

 دانشگاه آتیلیم برنامه درسی گسترده ای را ارائه می دهد که شامل دوره های نظری و عملی مانند طراحی پایه، مد پایدار، طراحی آزمایشی، پروژه، تاریخ هنر برای حمایت از رشد شخصی و حرفه ای دانشجویان است. در این دانشگاه به دانشجویان فرصت داده می شود تا در شرکت های تجاری کار کنند.

دانشگاه باشکنت (Baskent University)

دوره کارشناسی طراحی لباس در این دانشگاه چهار ساله است. بخش طراحی مد که بخشی از دانشکده های طراحی و معماری هنرهای زیبا است، در پردیس Bağlıca دانشگاه واقع شده است. این گروه با بخش خصوصی و سایر دانشگاه ها همکاری می کند.

دانشگاه استانبول آیدین (Istanbul Aydin University)

دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه آیدین استانبول در زمینه های طراحی گرافیک، طراحی مد و لباس، درام و بازیگری، کارگردانی هنری، کارتون و انیمیشن و آشپزی آموزش می دهد. هدف اصلی این دانشگاه این است که دانشجویان خود را به عنوان هنرمندان و طراحانی مطرح آموزش دهند.

دانشگاه نیشانتاشی (Nisantasi University)

گروه طراحی پارچه و لباس در دانشکده هنر و طراحی از سال 2013 شروع به آموزش کرد. هدف این گروه توسعه مهارت ها و توانایی های خلاقانه دانشجویان در چارچوب طراحی و آموزش مد و لباس است. دانشجویان گروه نه تنها در دوره آموزش چهار ساله در زمینه طراحی آموزش می بینند بلکه در طول تحصیل این امکان را دارند که اطلاعات نظری را عملی سازند.

دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)

این دانشگاه طراحی لباس در ترکیه دارای 13 دانشکده از جمله دندانپزشکی، داروسازی، هنر و علوم، هنرهای زیبا، حقوق، علوم اقتصادی و اداری، ارتباطات، معماری، مهندسی و علوم بهداشتی می باشد.

دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)

دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)

هزینه تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در ترکیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به طور میانگین می توان گفت برای تحصیل این رشته در شهر استانبول باید سالانه 8000 لیر پرداخت کرد. بیشتر دانشگاه ها این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که ممکن است دارای هزینه ای بالاتر باشد.

هزینه های زندگی

متوسط ​​هزینه های زندگی دانشجویان بسته به سبک زندگی و عادت های آن ها بالا یا پایین می رود. دانشجویان می توانند جهت کاهش هزینه های خود تا 25 ساعت در هفته را کار دانشجویی انجام دهند. برخی از هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت28.51 لیرسیگار18.00 لیر
غذا در مک دونالد25.00 لیرسیب زمینی (یک کیلوگرم)3.26 لیر
آبجو داخلی17.00 لیرقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی491.88 لیر
آبجو وارداتی20.00 لیراینترنت148.10 لیر
شیر (یک لیتر)5.92 لیرباشگاه تناسب اندام166.11 لیر
قرص نان سفید تازه2.81 لیربلیط یک طرفه (عبور محلی)3.50 لیر
برنج (یک کیلوگرم)12.41 لیریک بطری شراب50.00 لیر
تخم مرغ12.62 لیرتعرفه تلفن همراه0.80 لیر
پنیر محلی (یک کیلوگرم)43.04 لیربلیط سینما25.00 لیر
سینه مرغ (یک کیلوگرم)21.37 لیریک دست لباس تابستانی186.69 لیر
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)69.25 لیریک جفت شلوار جین Levis 501256.37 لیر
سیب (یک کیلوگرم)5.89 لیریک جفت کفش پیاده روی نایک465.65 لیر
موز (یک کیلوگرم)13.87 لیرآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر1،541.37 لیر
پرتقال (یک کیلوگرم)7.22 لیرآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر2،645.90 لیر
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)5.47 لیرآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،000.42 لیر
کاهو4.17 لیرآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،714.33 لیر

بورسیه دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی برای رشته طراحی لباس در ترکیه را دارند، باید دارای رزومه قابل قبولی باشند. شرط گرفتن بورسیه در برخی از دانشگاه ها نمره به دست آمده دانشجویان در آزمون OSS می باشد. دانشجویانی که میانگین معدل آن ها بیشتر از 3.75 باشد، می توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده و هزینه های تحصیل خود را تا 50 درصد کاهش دهند. برای گرفتن بورسیه تحصیلی فول فاند باید در بهمن ماه اقدام کرد. سازمان turkiyeburslari رزومه متقاضیان را بررسی خواهد کرد.

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل رشته طراحی لباس در کشور ترکیه را با کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در میان بگذارید.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در ترکیه

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند. در صورتی که دانشجویی در آزمون های ورودی و زبان نمره لازم را کسب کند، می تواند نامه پذیرش دانشگاه را اخذ کند. دانشجو با ارائه این نامه پذیرش می تواند به سفارت ترکیه می تواند درخواست ویزای تحصیلی داشته باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه نامه پذیرش کالج یا دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت تحصیل در ترکیه
  • رسید پرداخت هزینه شهریه کالج یا دانشگاه برای یک سال
  • گواهی و سند اثبات محل اقامت یا خوابگاه در ترکیه
  • مدرک مهارت به زبان انگلیسی یا ترکی

فرصت های شغلی طراحان لباس در ترکیه

به دلیل رقابت برندهای ترک با برندهای مشهور جهانی، طراحان لباس در این کشور دارای بازار کار بسیار خوبی هستند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند به صورت خصوصی مرکز طراحی لباس خود را راه اندازی کرده و یا در مراکز طراحی لباس مشغول به کار شوند. از دیگر مشاغلی که فارغ التحصیلان می توانند در آن ها مشغول به کار شوند شامل موارد زیر می شود:

  • طراح لباس
  • طراح پارچه
  • الگوساز
  • تصویرگر مد
  • مشاور مد و لباس
  • طراح مد
  • مدرس دوره های طراحی لباس
  • طراح لباس سینما و تلویزیون
  • روزنامه نگار مد
  • بازاریاب و غیره
فرصت های شغلی طراحان لباس در ترکیه

فرصت های شغلی طراحان لباس در ترکیه

درآمد طراحان لباس در ترکیه

طراحی لباس یکی از رشته های پر درآمد در کشور ترکیه به حساب می آید. شخصی که در استانبول به عنوان طراح لباس کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 7،540 لیر درآمد کسب می کند. محدوده حقوق از 2،730 لیر (کمترین میانگین) تا 16،400 لیر ( بالاترین میانگین) می باشد. دامنه حقوق و دستمزد بسته به بسیاری از عوامل مهم، از جمله تحصیلات، گواهی نامه ها، مهارت ها و تعداد سال هایی که افراد در حرفه خود صرف کرده اند، می تواند بسیار متفاوت باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه با مزایای بی شماری برای دانشجویان بین المللی همراه است. اولین مزیت تحصیل در این کشور امکان کار در شرکت های بزرگ و یا گذراندن کارآموزی در ایتالیا است. فرصت تحصیل به زبان انگلیسی، رفت و آمد آسان به ایران، امکان دریافت بورسیه تحصیلی، کیفیت آموزشی دانشگاه های این کشور از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می باشد.

سخن آخر

موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن وکلا و مشاوران برجسته و مجرب یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در کشور می باشد که می تواند در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه متقاضیان را راهنمایی و کمک کند. اگر در مورد دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه و نیز شرایط تحصیل در آن ها نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد برخوردار شوید.

سوالات متداول در رابطه با دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه

  1. آیا تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، دانشگاه های طراحی لباس آموزش های با کیفیتی را به دانشجویان خود ارائه داده و آینده شغلی آن ها را تضمین می کنند.

  2. آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه معتبر است؟

    بله، مدرک اخذ شده از دانشگاه های طراحی لباس این کشور در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود.

  3. شرایط تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه چیست؟

پذیرش در دانشگاه های این کشور با آزمون ورودی همراه است که در این آزمون دانشجویان را از لحاظ داشتن خلاقیت هنری مورد ارزیابی قرار می دهد.

  1. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه چیست؟

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی، تمکن مالی، انگیزه نامه و سایر موارد دیگر می شود.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه دارای محدودیت سنی است؟

بله، حداقل سن برای تحصیل طراحی لباس در ترکیه 18 سال می باشد.

  1. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه وجود دارد؟

    بله، دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت در نتیجه ارائه مدرک آیلتس یا تافل الزامی است.

  2. آیا تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه با آزمون رودی همراه است؟

    بله، تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس با آزمون رودی همراه است (آزمون SAT یا YOS و آزمون عملی).

  3. دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه کدامند؟

    دانشگاه های طراحی لباس شامل دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه آتیلیم، دانشگاه یدی تپه و غیره می شود.

  4. هزینه تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه چقدر است؟

به طور میانگین می توان گفت برای تحصیل این رشته در شهر استانبول باید سالانه 8000 لیر پرداخت کرد.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه با بورسیه همراه است؟

بله، دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس را دارند، فرصت دریافت بورسیه تحصیلی را دارند.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه با ویزا همراه است؟

    بله، متقاضیان تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس  نیازمند اخذ ویزای دانشجویی می باشند.

  2. فرصت های شغلی طراحان لباس در ترکیه چگونه است؟

به دلیل رقابت برندهای ترک با برندهای مشهور جهانی، طراحان لباس در این کشور دارای بازار کار بسیار خوبی هستند که شامل کار به عنوان مدرس، رزونامه نگار و غیره مشغول به کار می شود.

  1. مزایای تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ترکیه چیست؟

    تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه با مزایای بی شماری برای دانشجویان بین المللی همراه است. اولین مزیت تحصیل در این کشور امکان کار در شرکت های بزرگ و یا گذراندن کارآموزی در ایتالیا است.

  2. درآمد طراحان لباس در ترکیه چگونه است؟

شخصی که در استانبول به عنوان طراح لباس کار می کند، معمولاً ماهیانه حدود 7،540 لیر درآمد کسب می کند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *