دانشگاه های دولتی ازمیر

دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylül Universitiesi) و چند دانشگاه در Izmir در سال 1982 تاسیس شدند، که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. DEU یکی از دانشگاه های دولتی ازمیر است که در سال 1982 افتتاح شد و همچنین یکی از برجسته ترین دانشگاه های ترکیه می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های دولتی ازمیر

Izmir در سواحل غربی ترکیه واقع شده و با بندر عمده آن مرکز گردشگری، صنعت، تجارت و کشاورزی است. این شهر یکی از قدیمی ترین ساکنان خط ساحلی اژه است و انواع جاذبه های تاریخی را ارائه می دهد. سال تحصیل در ترکیه در دانشگاه ازمیر شامل دو ترم است. ترم پاییز در ماه سپتامبر آغاز می شود و در ماه ژانویه به پایان می رسد، ترم بهار در ماه فوریه آغاز می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد. تحصیل هم به زبان ترکی و هم انگلیسی است، دوره زبان ترکی برای همه دانشجویان می باشد.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه ازمیر

جهت تحصیل در ترکیه 2018 بورسیه آراسموس در دانشگاه دولتی DEU به دانشجویان ارائه می شود. دانشکده معماری Dokuz Eylul در ازمیر بسیار معروف است که شامل دو بخش است، گروه معماری و وزارت برنامه ریزی شهری و منطقه های آن، هر دو آنها 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی را ارائه می دهند. علاوه بر این، 3 برنامه فارغ التحصیلی در بخش معماری و 2 برنامه فارغ التحصیلی در وزارت برنامه ریزی شهری و منطقه ای موجود است.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه ازمیر

دفتر بین المللی روابط بین الملل DEU تمام تلاش خود را به منظور ایجاد همکاری های جدید علمی در سراسر جهان، و افزایش تجربه و تحقیق بین المللی دانشجویان و کارکنان دانشگاهی و اداری، به کار می گیرد. این کمک به دانشجویان در جهت ارائه خدمات جهت گیری و هماهنگی ارتباط آنها با واحدهای دانشگاهی و اداری است.

خوابگاه دانشگاه دولتی ازمیر

خوابگاه های دانشجویی ترکیه در DEU که دارای سه خوابگاه است به محوطه دانشگاه بسیار نزدیک می باشد. اتاق ها دارای حمام، WI-FI و خط تلفن می باشند. امکانات دیگر مانند آشپزخانه، اتاق های لباسشویی، اتاق های تلویزیون برای استفاده مشترک و همچنین اتاق های بازی و تناسب اندام، رستوران ها و بازار است. دانشجویان ممکن است برای صرف غذا در اتاق های ناهار خوری و آشپزخانه نیز مشترک باشند.

همچنین یک بیمارستان تحت مدیریت دانشکده پزشکی است که دانشجویان می توانند در مورد مشکلات بهداشتی از آن بهره مند شوند. DEU فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی زیادی را انجام می دهد، مانند کتابخانه ها، باشگاه های دانشجویی .همچنین دارای مرکز آمپی تئاتر و مرکز فرهنگی است که به عنوان محل برگزاری فعالیت های اجتماعی DEU فعالیت می کند.

زندگی در ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه با جمعیت حدود 3.5 میلیون نفر، دومین بندر بزرگ بعد از استانبول و مرکز حمل و نقل است. پس از شهر باستانی شهر اسمیرنا، در حال حاضر مرکز تجاری مدرن، توسعه یافته و پر مشغله است که در اطراف یک خلیج عظیم قرار دارد و در کوه ها احاطه شده است. بلوارهای وسیع، ساختمان های شیشه ای و مراکز خرید مدرن با سقف های سنتی قرمز، بازار قرن 18 و مساجد و کلیساهای قدیمی در شهر ازمیر قرار دارد. اگر کسی ادعا کند که در آناتولی بیشترین منظره را در سواحل ازمیر یافت می شود، نمی توان او را متهم به اغراق کرد.

آب و هوا در ازمیر

به گفته هرودوت، سواحل اقیانوس آرام “زیبا ترین آسمان و بهترین آب و هوا در جهان است”. خلیج ها، شبه جزیره ها و سواحل طلایی طول سواحل اقیانوس آرام را گسترش می دهند. آب و هوا در ازمیر معتدل است. ازمیر یک شهر خوب از لحاظ فرهنگی، باستان شناسی و قوم شناسی موزه ها در ترکیه است. جهت اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *