دانشگاه های اوکراین

شش نوع موسسه آموزش عالی در میان دانشگاه های اوکراین وجود دارد، هر کدام از آن ها یک سطح مشخص از اعتبار را اعطا می کنند. برنامه های دوره ای در سطح کارشناسی و بالاتر توسط موسسات با بالاترین سطح اعتبار، که به نام دانشگاه ها، آکادمی ها و محافل علمی شناخته می شوند، ارائه شده است. اطلاعات تکمیلی را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای دانشگاه های اوکراین

هنرستان هنرهای زیبا عمدتا با فرهنگ، هنر و موسیقی سر و کار دارد. دانشگاه ها تمایل به تاسیس موسسات چند رشته ای دارند که دارای بخش های تخصصی مختلفی هستند، هرچند برخی از آنها موسسات تخصصی شاخه ای یا تک رشته ای می باشند. آکادمی ها، مانند دانشگاه های تک رشته ای، بر شاخه ای خاص از دانش تمرکز می کنند.

مقوله های تحت پوشش موسسات تخصصی عبارتند از: فنی، پزشکی، کشاورزی، آموزشی، اصول فنی (ساخت و ساز و حمل و نقل)، اقتصاد (از جمله امور مالی، اداری و کارآفرینی)، فرهنگ (هنر و طراحی)، مراقبت های بهداشتی و قانون. به دانشگاه هایی که دارای وضعیت “ملی” هستند توجه داشته باشید – این عنوان به خاطر عملکرد برجسته در فعالیت های پژوهشی و علمی اهدا می شود.

کارشناسی در دانشگاه های اوکراین

مقطع کارشناسی در دانشگاه های اوکراین معمولا چهار سال طول می کشد. زبان های مورد استفاده برای آموزش عبارتند از: روسی، اوکراینی، انگلیسی و فرانسوی (فقط برای برنامه های پزشکی). متقاضیان بین المللی ممکن است نیاز به آزمون مهارت زبان داشته باشند و یا به مدت یک سال تحصیلی برای تحصیل در روسیه و / یا اوکراین به دانشکده آماده سازی مراجعه کنند.

کارشناسی در دانشگاه های اوکراین

دانشجویانی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل می کنند نیازی به حضور در دانشکده های آماده سازی ندارند، اما می توانند در طول دوره تحصیلی خود زبان را به عنوان یک دوره مستقل مطالعه کنند. اطمینان حاصل کنید که قبل از درخواست تحصیل چک کنید که زبان های دوره ی تحصیلی تان را آموخته باشید. درباره تحصیل دندانپزشکی در اوکراین بخوانید .

شش دانشگاه در اوکراین در رتبه بندی جهانی دانشگاه QS در سال 2016-2017 نمایان شدند، در حالی که هشت دانشگاه دیگر در رتبه بندی دانشگاه QS EECA 2016 قرار دارند. برای انجام یک مرور سریع سه مورد برتر دانشگاه ها را بخوانید. درباره دانشگاه های پزشکی اوکراین بیشتر بخوانید .

دانشگاه ملی وی. ان. کرازین خارکف

دانشگاه ملی وی. ان. کرازین خارکف، یک جهش چشمگیر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی در سال  2016-2017 داشته است، صعود به بیش از صد مکان، از مکان 491-500 * به مکان 382. این دانشگاه در خارکف واقع است، دومین دانشگاه قدیمی در اوکراین می باشد (در سال 1804 تأسیس شد) و رتبه سوم را در رتبه بندی EECA برای شاخص دانشجویان بین المللی و رتبه ی 56 را در حالت کلی دارد.

تاراس شوچنکو دانشگاه ملی کیف

این دانشگاه دارای رتبه 38 در EECA و در محدوده رتبه ی  431-440 در رتبه بندی دانشگاه های جهان می باشد، تارس شوچنکو دانشگاه ملی کیف در پایتخت کیف واقع شده است (همچنین اغلب به صورت “کیو” نیز تلفظ می گردد) و اغلب به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور محسوب می شود. اقامت گاه آن بیش از 26،000 دانشجو دارد و قراردادهای همکاری دوجانبه با 227 موسسه آموزشی و علمی خارجی از 57 کشور دارد.

دانشگاه فنی ملی اوکراین “موسسه پلی تکنیک کیف”

دانشگاه ملی فنی اوکراین “موسسه پلی تکنیک کیف” در رتبه 551-600 در جهان و 48 در رتبه بندی  EECA  در همین سال قرار دارد. این دانشگاه در سال 1898 تاسیس شده است و در حال حاضر دارای یک مجموعه ی بزرگ دانشجویی (بیش از 36،000 دانشجو) در دو دانشکده ی خود در کیف و شهر اسلاووتیچ می باشد. این موسسه علمی آموزشگاهی شامل تعدادی از مهندسین برجسته و دانشمندان، از جمله سرگئی کروولف است.

برترین دانشگاه های اوکراین

  • دانشگاه فنی ملی “مؤسسه پلی تکنیک خارکف” (701 + در جهان؛ 97 در منطقه EECA)
  • دانشگاه ایالتی سومی (701 + در جهان؛ 98 در EECA)
  • دانشگاه ملی دونتسک (701 + در جهان؛ 101-110 در EECA)

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های اوکراین

دانش آموزان از بیش از 130 کشور که در اوکراین تحصیل کرده اند وجود دارد. با توجه به اطلاعات وزارت آموزش و پرورش و علم می باشد. در اوکراین حدود 61 هزار دانشجوی خارجی وجود دارد و هر ساله این تعداد افزایش می یابد. یکی از دلایل اصلی آموزش عالی در اوکراین برای خارجی ها، کیفیت دانشگاهی و سطح دانش است. برای بسیاری از نمایندگان رفتن به اوکراین برای تحصیل،راهی برای زندگی، تحصیل و کار در یکی از کشورهای اروپایی است. مسائل مهم مالی – برای ادامه تحصیلات عالی در اوکراین ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است.

مهندسی و پزشکی اوکراین محبوب ترین رشته ها در میان خارجی ها است، چرا که پزشکیان حرفه ای، مهندسان، اقتصاددانان – یکی از مشهورترین ها در کشور خود هستند. خارجی ها می توانند در اوکراین به عنوان مدرک اول و دوم و مدرک آکادمیک تحصیلی، بسته به سطح آموزش و آموزش حرفه ای، تحصیل کنند. دلیل ثبت نام برای ویزای تحصیلی در اوکراین، دعوت وزارت آموزش و پرورش است که توسط دانشگاه صادر می شود، که برای افراد خارجی که قصد دارد تحصیل دارند، ارائه می شود.

زبان تدریس به شاگردان خارجی اکثرا اوکراینی و روسی است، اما شما می توانید در بعضی از رشته ها انگلیسی را یاد بگیرند.ماه های  5 تا 10 اولی، خارجی ها برای ورود به تحصیلات عالی آماده می شوند، یادگیری زبان روسی یا اوکراینی است که نه تنها در سطح معمولی، بلکه در سطح اصطلاحات حرفه ای و همچنین مطالعه عمیق در مقاطع ابتدایی دبیرستان است.

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های اوکراین

شرایط تحصیل و پذیرش دانشگاه های اوکراین

به اصطلاح دوره های آماده سازی می نامند. مهم ترین کار این مدارس آموزشی کار آموزشی هستند: آشنایی با تاریخ، فرهنگ و سنت های اوکراین است. دانش آموزان در حوزه های فرهنگی در دانشکده، آکادمی یا دانشگاه شهرستان و منطقه، شرکت می کنند. در دانشگاه ها باشگاه هایی نظیر. گروه ها، تئاتر، حوادث و رویدادهای ورزشی، وجود دارند. سطح دانشگاه:

  • لیسانس (BA). دوره تحصیل: 4 سال
  • کارشناسی ارشد (MA). دوره تحصیل 1 تا 2 سال
  • دکترای فلسفه. دوره تحصیل: 3 سال
  • دکترای علوم دوره تحصیل: 3 سال

دانشجویان بین المللی می توانند در اوکراین یا روسیه تحصیل کنند، اما در حال حاضر دوره ها به زبان انگلیسی در حال تبدی شدن به محبوبیت بیشتری هستند. دانشجویان بین المللی که نمی توانند به زبانهای اوکراینی یا روسی صحبت کنند ،می توانند در دوره های آموزشی 10 تا 12 ماهه شرکت کنند که پس از اتمام تحصیلات می توانند در بخش های منظم دبیرستان انتخابی خود در اوکراین شرکت کنند. به غیر از مهارت های زبان، دانشجویان بین المللی می توانند رشته های پایه ای را که برای تحصیلات بالاتر با توجه به رشته های انتخاب شده مورد نیاز است، تحصیل کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های اوکراین

شش دانشگاه در اوکراین در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 برجسته شده اند، در حالی که هشت دانشگاه دیگر در رتبه بندی رتبه بندی دانشگاه های EECA در سال 2018 قرار دارند.

  • N. Karazin دانشگاه ملی خارکف دانشگاه برتر دانشگاه در اوکراین در 401-410 است. همچنین دومین دانشگاه در کشور (تاسیس شده در سال 1804) و سومین رتبه در EECA برای شاخص دانشجوی بین المللی و 53امین دانشگاه در کل دنیا
  • تاراس Schevchenko دانشگاه ملی کیف، رتبه 34 در EECA و در محدوده 411-420 رتبه بندی دانشگاه های جهان
  • دانشگاه ملی ملی اوکراین “موسسه پلی تکنیک کیف” رتبه 501-550 در جهان و 49 در EECA این سال است.

سه دانشگاه برتر در اوکراین در رتبه بندی جهانی رتبه بندی دانشگاه QS عبارتند از:

  • دانشگاه ملی ملی “موسسه پلی تکنیک خارکف” (701-750 در جهان؛ 93 در منطقه EECA)
  • دانشگاه ایالتی سومی (801-1000 در جهان؛ 103 در EECA)
  • دانشگاه ملی دانمارک (801-1000 در جهان؛ مشترک 128 در EECA)

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های اوکراین

هزینه تحصیلات و هزینه زندگی در اوکراین، انگیزه های اصلی است که دانشجویان بین المللی را برای تحصیلات دانشگاهی جذب می کند.

  • دوره آمادگی:1200 دلار تا 2000 دلار
  • دوره های پزشکی در زبان انگلیسی:4000-5000 دلار
  • دوره های مهندسی در اوکراین زبان روسی:2000دلار-3500 دلار
  • دوره های مهندسیدر اوکراین/ زبان روسی:1700 دلار- 2500 دلار

دوره های همکاری کشاورزی در زبان انگلیسی:

  • 2000 دلار تا 3000 دلار امریکا
  • دوره های همکاری کشاورزی در اوکراین به زبان روسی 1800 دلار تا2500 دلار امریکا
  • علوم اجتماعی/ دوره های مدیریت به زبان انگلیسی:2200 دلار تا 3500 دلار امریکا
  • علوم اجتماعی/ دوره های مدیریت در اوکراین به زبان روسی: از 1700 دلار تا2300 دلار امریکا
  • دوره های علوم محیط زیست در اوکراین به زبان روسی: از 1800 دلار تا 2200 دلار امریکا
  • علوم انسانی و دوره های هنر در اوکراین به زبان روسی:1700 دلار تا 2600 دلار امریکا

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اوکراین قیمت در هرجا از 1200 دلار تا 5000 دلار امریکا بستگی به برنامه های تحصیلی دارد. اکثر برنامه های آمادگی معمولا کمتر از 2000 دلار امریکا  و حتی در بعضی از دانشگاه ها کمتر از 1000 دلار. برای برنامه های کارشناسی هزینه ی تحصیلی بستگی به دوره ی تحصیلی دارد و حتی بستگی به دانشگاهی که تحصیل می کنید، دارد. دوره های ارائه شده در  زبان انگلیسی معمولا  کمی گرانتر از همان دوره ها ی ارائه شده در اوکراین محلی به زبان روسی است.

به طور مشابه همان دوره ای که توسط یک دانشگاه معروف در کیف ارائه می شود. هزینه بالاتر از زمانی است که توسط یک دانشگاه نسبتا نا شناخته  اما با کیفیت که توسط یک دانشگاه نسبتا ناشناخته اما با کیفیت که در شهر پایتخت قرار نگرفته است و استثنای دوره های پزشکی مانند پزشکی عمومی و دندانپزشکی که در محدوده 4000 دلار تا 5000 دلار هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی در  محدوده 2000 دلار تا 3500 دلار سقوط خواهد کرد. اگر درحال حاضر شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین را دارید با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس فرمایید.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های اوکراین

1- مقطع کارشناسی در دانشگاه های اوکراین چه مدت است؟

معمولا چهار سال طول می کشد.

2- آموزش در دانشگاه های اوکراین به چه زبانی است؟

روسی، اوکراینی، انگلیسی و فرانسوی (فقط برای برنامه های پزشکی).

3- آیا دروس پیشنیاز برای دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در اوکراین وجود دارد؟

متقاضیان بین المللی ممکن است نیاز به آزمون مهارت زبان داشته باشند و یا به مدت یک سال تحصیلی برای تحصیل در روسیه و / یا اوکراین به دانشکده آماده سازی مراجعه کنند.

4- آیا بدون ورود به دانشکده های آماده سازی می توان وارد دانشگاه اوکراین شد؟

دانشجویانی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل می کنند نیازی به حضور در دانشکده های آماده سازی ندارند، اما می توانند در طول دوره تحصیلی خود زبان را به عنوان یک دوره مستقل مطالعه کنند.

5- دانشگاه ملی وی. ان. کرازین خارکف درسطح جهانی چه رتبه ای دارد؟

این دانشگاه در خارکف واقع است، دومین دانشگاه قدیمی در اوکراین می باشد (در سال 1804 تأسیس شد) و رتبه سوم را در رتبه بندی EECA برای شاخص دانشجویان بین المللی و رتبه ی 56 را در حالت کلی دارد.

6- تاراس شوچنکو دانشگاه ملی کیف در سطح جهانی چه رتبه ای دارد؟

این دانشگاه دارای رتبه 38 در EECA و در محدوده رتبه ی 431-440 در رتبه بندی دانشگاه های جهان می باشد

7- دانشگاه فنی ملی اوکراین “موسسه پلی تکنیک کیف” در سطح جهانی چه رتبه ای دارد؟

دانشگاه ملی فنی اوکراین “موسسه پلی تکنیک کیف” در رتبه 551-600 در جهان و 48 در رتبه بندی EECA در همین سال قرار دارد.

8- برترین دانشگاه های اوکراین کدامند؟

  • دانشگاه فنی ملی “مؤسسه پلی تکنیک خارکف” (701 + در جهان؛ 97 در منطقه EECA)
  • دانشگاه ایالتی سومی (701 + در جهان؛ 98 در EECA)
  • دانشگاه ملی دونتسک (701 + در جهان؛ 101-110 در EECA)

9- دلیل ثبت نام برای ویزای تحصیلی در اوکراین چیست؟

دعوت وزارت آموزش و پرورش است که توسط دانشگاه صادر می شود، که برای افراد خارجی که قصد دارد تحصیل دارند، ارائه می شود.

10- زبان تدریس به شاگردان خارجی در دانشگاه های اوکراین چیست؟

اکثرا اوکراینی و روسی است، اما شما می توانید در بعضی از رشته ها انگلیسی را یاد بگیرند.

11- در اوکراین زبان روسی یا اوکراینی برای دانشجویان خارجی در چه سطحی ارائه می شود ؟

نه تنها در سطح معمولی، بلکه در سطح اصطلاحات حرفه ای و همچنین مطالعه عمیق در مقاطع ابتدایی دبیرستان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *