دانشگاه ماهیدول تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است و از 76 استان تشکیل شده است. این کشور از نظر مساحت پنجاهمین کشور بزرگ جهان و بیست و دومین کشور پر جمعیت جهان می باشد. وجود جاذبه های گردشگری متنوع و پایین بودن هزینه های تحصیل در تایلند باعث شده که هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جذب دانشگاه های این کشور شوند. یکی از مزیت های مهم تحصیل در این کشور امکان تحصیل دانشجویان به زبان انگلیسی است. کشور تایلند دارای چندین دانشگاه معتبر آسیایی است که از میان آن ها می توان به دانشگاه ماهیدول اشاره کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است ، موارد زیر شرح داده خواهند شد :

  • درباره دانشگاه ماهیدول تایلند
  • دانشکده های دانشگاه ماهیدول تایلند
  • شرایط تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند
  • هزینه تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند
  • خوابگاه دانشجویی دانشگاه ماهیدول
  • مزایای تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند
  • رتبه دانشگاه ماهیدول تایلند
  • سوالات متداول در رابطه با دانشگاه ماهیدول تایلند

درباره دانشگاه ماهیدول تایلند

تاریخچه دانشگاه ماهیدول به تأسیس بیمارستان سیریراج در سال 1888 توسط اعلی حضرت پادشاه چولالونگ کورن (راما پنجم) باز می گردد و دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در تایلند است. این دانشگاه دارای سه پردیس در سراسر بانکوک است که بزرگ ترین آن ها، سالایا، در استان ناخون پاتوم واقع شده است. علاوه بر این، پردیس های استانی در استان های ناخون ساوان، کانچانابوری و آمناج چاروئن قرار دارد. دانشگاه ماهیدول یکی از معتبرترین دانشگاه های تایلند است که به دلیل کیفیت بالای تحقیق و تدریس توسط اعضای هیئت علمی خود و موفقیت های برجسته در زمینه آموزش، تحقیق، همکاری علمی بین المللی و خدمات حرفه ای، در سطح بین المللی شناخته شده است. این دانشگاه دارای چندین دانشکده است که دوره های متنوعی را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

دانشکده های دانشگاه ماهیدول تایلند

همان طور که گفته شد، دانشگاه ماهیدول دارای چندین دانشکده مختلف است که در این بخش به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ماهیدول به عنوان ” دانشکده دندانپزشکی Phaya Thai ” نامگذاری شد. این دانشکده در ساختمان تحقیقات بالینی در خیابان یوتی شش واقع شده است. این دانشکده دارای گروه های مختلفی مانند آناتومی، میکروب شناسی دهان و دندان، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، پروتزهای دندانی، داروسازی، رادیولوژی دهان و فک و صورت و غیره می باشد.

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی به دلیل نیاز کشور تایلند به مهندسان به عنوان یک کشور تازه صنعتی شده در سال 1989 تاسیس شد. هدف این دانشکده آموزش دانشجویانی است که برای اخلاق ارزش قائل هستند و نسبت به حرفه خود و جامعه احساس مسئولیت می کنند. طی 23 سال گذشته، این دانشکده در زمینه تدریس و تحقیقات در زمینه های مختلف مهندسی از جمله مهندسی شیمی، عمران، کامپیوتر، برق، صنایع و مکانیک و همچنین در رشته های میان رشته ای مانند مهندسی زیست پزشکی برتری خود را نشان داده است.

دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات

دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات از گروه علوم رایانه تحت مرکز علوم و محاسبات به وجود آمده است. دانشگاه ماهیدول، دانشکده ICT را با هدف تأمین نیازهای روز افزون داخلی و جهانی به منابع انسانی در فناوری رایانه تأسیس کرده است. حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات به گونه ای رشد کرده اند که بسیاری از جنبه های فناوری های محاسباتی را در بر دارند و اکنون بسیاری از فناوری های نو ظهور مانند سیستم های تعبیه شده تجزیه و تحلیل داده ها ، مهندسی نرم افزار و سیستم های هوشمند را در بر می گیرد.

دانشکده پرستاری

دانشکده پرستاری دانشگاه ماهیدول دارای یک سابقه طولانی و درخشان در آموزش رشته پرستاری است. این دانشگاه تحت حمایت ملکه Sripatcharintra، همسر پادشاه راما پنجم، به عنوان اولین دانشکده پرستاری تایلند در تاریخ 12 ژانویه 1896 تاسیس شد. دانشکده پرستاری معتقد است که حرفه پرستاری نقش مهمی در ارائه خدمات بهداشتی به افراد، خانواده ها و جامعه برای بهبود وضعیت سلامت و ارتقا کیفیت زندگی آن ها بر عهده دارد . دانشکده پرستاری دانشگاه ماهیدول با استفاده از رویکرد یادگیری محور برای توسعه دانش، توانایی ها و مهارت های لازم برای دانشجویان در تلاش است.

دانشکده فیزیوتراپی

دانشکده فیزیوتراپی، دانشگاه ماهیدول قدیمی ترین موسسه و بزرگ ترین مکان آموزشی و تحقیقاتی برای رشته فیزیوتراپی در کشور تایلند است. این دانشکده در سال 1965 به عنوان دانشکده فیزیوتراپی در بخش جراحی ارتوپدی و فیزیوتراپی، دانشکده پزشکی بیمارستان سیراج تاسیس شد. دانشکده فیزیوتراپی دانشگاه ماهیدول گسترده ترین پروژه های آموزشی و پژوهشی را در زمینه فیزیوتراپی در کشور تایلند انجام می دهد.

دانشکده بهداشت عمومی

دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ماهیدول اولین موسسه آموزش عالی در زمینه بهداشت عمومی است که در کشور تایلند تاسیس شد. دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ماهیدول تقریباً 1400 فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد. دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ماهیدول یک مرکز ارتقا سلامت می باشد. امروزه، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ماهیدول از 13 بخش مختلف تشکیل شده است.

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی به چهار بخش تقسیم شده است که عبارتند از: گروه علوم اجتماعی، گروه علوم انسانی، گروه آموزش و پرورش و گروه اجتماعی و بهداشت. چشم انداز این دانشکده ایجاد جامعه ای عدالت محور و سالم می باشد. استراتژی این دانشکده بر پایه مدیریت آموزش و پرورش به منظور ایجاد جامعه ای عدالت محور و توسعه کارایی سازمانی برای جامعه ای شاد است.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

درخواست ها و پذیرش ها برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل تمام وقت در این دانشگاه را دارند توسط دفتر پذیرش MUIC بررسی می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه ماهیدول معمولا چهار سال زمان می برد. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش در این دانشگاه را دارند باید مدارکی را ارائه دهند که به شرح زیر می باشد :

  • تکمیل فرم درخواست
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات تحصیلی
  • نمرات آزمون آیلتس و یا تافل
  • کپی گذرنامه
  • بیمه درمانی
  • پرداخت 55 دلار بابت درخواست
شرایط تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

شرایط تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

هزینه تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در تایلند در این دانشگاه را دارند موظف به پرداخت شهریه هستند. شهریه و سایر هزینه ها برای سه ماهه اول سال 2020 2021 (که از سپتامبر 2020 شروع می شود) بدین صورت است :

هزینه درخواست 1400 بات (44.18 دلار آمریکا) و هزینه خدمات آموزشی در هر سه ماهه تحصیلی 20000 بات (631.20 دلار آمریکا) خواهد بود.

هر سه ماهه تحصیلی :شهریه پرداختی :
واحد درسی تئوری4700 بات (148.33 دلار آمریکا)
واحد درسی آزمایشگاهی7500 بات (236.70 دلار آمریکا)

نکته 

  • هزینه تحصیل ممکن است بسته به ساعات آزمایشگاهی مورد نیاز و / یا تعداد دروسی که دانشجو برای ثبت نام می کند متفاوت باشد.
  • شهریه برای هر کلاس برای کلاس تئوری 4700 بات است. در بیشتر کلاس ها چهار واحد درسی یعنی 18،800 بات برای هر موضوع وجود خواهد داشت.
  • هزینه های فوق شامل هزینه های زندگی، کتاب و مسکن نمی شود.

به طور مرتب از دانشجویان بین المللی در بانکوک در مورد هزینه ماهانه آن ها سوال می شود. بیشتر دانشجویان با بودجه 15000 تا 25000 بات در ماه زندگی می کنند، یعنی به ترتیب 450 تا 750 دلار یا 390 تا 650 یورو. این بودجه تمام هزینه های زندگی، از جمله محل اقامت، غذا و نوشیدنی، خرید، و سرگرمی ها و فعالیت های اوقات فراغت را نیز شامل می شود.

خوابگاه دانشجویی دانشگاه ماهیدول

دانشگاه ماهیدول تایلند جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی خود خوابگاه های دانشجویی را در اختیار آن ها قرار می دهد. دانشجویان می توانند در اتاق های دو تا چهار نفره اسکان داشته باشند. هزینه اتاق های دو نفره 2000 بات (63.11 دلارآمریکا)، اتاق های سه نفره 3000 بات (94.67 دلار آمریکا) و اتاق های چهار نفره 5000 بات (157.78 دلار آمریکا) در هر ماه می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

تحصیل در دانشگاه ماهیدول با مزایای بی شماری برای دانشجویان بین المللی همراه است. در این بخش به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

  1. آموزش به زبان انگلیسی
  2. گروه متنوعی از استادان حرفه ای و دارای صلاحیت
  3. تجهیزات و امکانات به روز شده
  4. پشتیبانی قوی از دانشجویان
  5. همکاری با بیش از 100 دانشگاه در سراسر جهان
  6. امکان اشتغال آسان فارغ التحصیلان
مزایای تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

مزایای تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند

رتبه دانشگاه ماهیدول تایلند

این دانشگاه فعالیت علمی خود را در سال 1943 آغاز کرد. دانشگاه ماهیدول رتبه دوم در میان دانشگاه های تایلند را دارد. این دانشگاه دارای جایگاه ویژه ای در میان 5 درصد از دانشگاه های برتر جهان دارد. محبوب ترین برنامه های آموزشی در دانشگاه MU عبارتند از : «هنر و علوم انسانی» ، «علوم پزشکی»، «علوم اجتماعی و مدیریت». این دانشگاه از نظر کیفیت آموزش در بین 300 دانشگاه برتر قرار دارد.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به تایلند و مواردی دیگر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه ماهیدول تایلند

1- آیا تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند می تواند فرصت مناسبی برای دانشجویان باشد؟

دانشگاه ماهیدول یکی از معتبرترین دانشگاه های تایلند است که به دلیل کیفیت بالای تحقیق و تدریس توسط اعضای هیئت علمی خود و موفقیت های برجسته در زمینه آموزش، تحقیق، همکاری علمی بین المللی و خدمات حرفه ای، در سطح بین المللی شناخته شده است.

2- دانشگاه ماهیدول تایلند دارای چه دانشکده هایی است؟

دانشگاه ماهیدول تایلند دارای دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، پرستاری، بهداشت عمومی و غیره می باشد.

3- آیا دانشکده پزشکی دانشگاه ماهیدول تایلند معتبر است؟

دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در تایلند است.

4- گروه های مختلف دانشکده علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه ماهیدول تایلند کدام است؟

دانشکده علوم اجتماعی و انسانی به چهار بخش تقسیم شده است که عبارتند از : گروه علوم اجتماعی، گروه علوم انسانی، گروه آموزش و پرورش و گروه اجتماعی و بهداشت.

5- شرایط تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند چیست؟

درخواست ها و پذیرش ها برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل تمام وقت در این دانشگاه را دارند توسط دفتر پذیرش MUIC بررسی می شود.

6- مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه ماهیدول تایلند چیست؟

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه ماهیدول تایلند شامل تکمیل فرم درخواست آنلاین، ریز نمرات تحصیلی، کپی گذرنامه و سایر موارد دیگر می شود.

7- آیا جهت تحصیل در دانشگاه ماهیدول تایلند نیاز به ارائه مدرک زبان است؟

بله. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید مدرک آزمون آیلتس و یا تافل را ارائه دهند.

8- هزینه تحصیل دانشگاه ماهیدول تایلند چقدر است؟

هزینه درخواست 1400 بات (44.18 دلار آمریکا) و هزینه خدمات آموزشی در هر سه ماهه تحصیلی 20000 بات (631.20 دلار آمریکا) خواهد بود.

9- آیا دانشگاه ماهیدول تایلند دارای خوابگاه دانشجویی است؟

بله. دانشگاه ماهیدول تایلند جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی خود خوابگاه های دانشجویی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

10- هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه ماهیدول تایلند چقدر است؟

بیشتر دانشجویان با بودجه 15000 تا 25000 بات در ماه زندگی می کنند.

11- مزایای تحصیل دانشگاه ماهیدول تایلند چیست؟

مزایای تحصیل دانشگاه ماهیدول تایلند شامل تحصیل به زبان انگلیسی، اشتغال آسان پس از فارغ التحصیلی، آموزش توسط اساتید مجرب و غیره می شود.

12- رتبه دانشگاه ماهیدول تایلند به چه صورت است؟

دانشگاه ماهیدول رتبه دوم در میان دانشگاه های تایلند را دارد و از نظر کیفیت آموزش در بین 300 دانشگاه برتر قرار دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *