دانشگاه لوبک آلمان

دانشگاه لوبک آلمان یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی است که در شمال آلمان تأسیس شده است. تمرکز این دانشگاه تقریباً بر روی رشته‌های پزشکی و علوم کاربردی در پزشکی است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۹ در شهر پرجمعیت لوبک تأسیس شد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه فرمایند. بنابراین، در صورتی که علاقمند به تحصیل پزشکی در آلمان هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی دانشگاه لوبک

آکادمی پزشکی لوبک در سال ۱۹۶۴ تأسیس و به عنوان مدرسه پزشکی لوبک در سال ۱۹۷۴ دایر شد. این دانشگاه رتبه بسیار خوبی در رشته‌های پزشکی دارد و به ‌عنوان ۳ دانشگاه برتر زمینه پزشکی در کشور آلمان شناخته می‌شود. لیست مقطع های موجود در دانشگاه لوبک آلمان دوره‌های تحصیلی در دانشگاه لوبک، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. علاوه‌ بر این دانشگاه لوبک توانست در سال ۲۰۱۳ جایگاه خود را به ‌عنوان دپارتمان روان‌شناسی و ایجاد دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته ارتقا دهد. تعداد دانشجویان دانشگاه لوبک حدوداً ۴۹۴۵ دانشجو است. ۱۰۶ استاد و ۱۰۰ سخنران نیز در این دانشگاه مشغول به کار هستند. یک ‌سوم از دانشجویان آن را دانشجویان بین الملی تشکیل می دهند.

لیست رشته های دانشگاه لوبک

دانشگاه لوبک دارای رشته‌های علوم طبیعی و مهندسی و پزشکی که این رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • بیوفیزیک
  • پزشکی
  • انفورماتیک
  • علوم زیستی مولکولی
  • علوم زیستی و محاسبه‌ای
  • پزشکی تغذیه
  • مهندسی پزشکی
  • انفورماتیک پزشکی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • روان‌شناسی
  • زیست‌شناسی عفونت
  • امنیت فناوری اطلاعات
  • کارآفرینی در فناوری‌های دیجیتال
  • انفورماتیک رسانه
  • رباتیک و سامانه‌های خودگردان

شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی لوبک آلمان

دانشگاه لوبک پزشکی آلمان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی در سطح جهان است. این دانشگاه هرساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی و داخلی را پذیرش می‌کند. برای پذیرش در این دانشگاه ابتدا داوطلبان باید در آزمون‌های ورودی شرکت کرده و نمره قبولی را بدست آورند. رشته پزشکی در دانشگاه‌های آلمان معمولاً ۶ سال به طول می‌‌انجامد و زبان تدریس آن آلمانی است. پس تمامی دانشجویان باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند.

"شرایط

بعضی از دروس نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند اما به‌علت آن‌که رشته پزشکی دوره کارآموزی و کارورزی در بیمارستان های سطح شهر را دارد، داوطلبان باید برای تعامل با بیماران حتماً زبان آلمانی را به خوبی بلد باشند.

تحصیل دندان‌پزشکی در دانشگاه لوبک آلمان

رشته دندان‌پزشکی یکی از پر تقاضا ترین رشته‌ها در سطح جهان است. پذیرش در رشته دندان‌پزشکی دانشگاه لوبک کاملاً رقابتی است. برای آنکه دانشجویان بتوانند در این رشته به تحصیل در آلمان بپردازند، ابتدا باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. آزمون ورودی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می‌شود اما شرط داشتن مدرک زبان آلمانی برای رشته وجود دارد؛ زیرا این رشته یکی از رشته‌هایی است که برای ادامه تحصیل باید دوره‌های کارورزی را گذراند و ازآن‌جا که با مردم جامعه سروکار دارد حتماً باید زبان المانی را دواطلبان بلد باشند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه لوبک آلمان

برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باید مدارک خاصی را آماده کرده و به دانشگاه ارائه دهید که این مدارک عبارت‌اند از:

  1. گواهی‌نامه دیپلم یا پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه آن ریز نمرات دوره پیش‌دانشگاهی دیپلم با ترجمه رسمی و دقیق
  2. پذیرش دانشگاه با نمرات قابل قبول سیستم نمره دهی آلمان
  3. داشتن تمکن مالی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های جانبی
  4. پاسپورت به مدت ۶ ماه اعتبار
  5. ۴ قطعه عکس
  6. مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  7. مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶.۵

رنکینگ دانشگاه در سطح جهانی

این دانشگاه دارای رتبه ۵۵ در کشور آلمان بوده و همین طور در سطح جهانی توانسته است رتبه ۷۰۴ را دریافت کند. دانشگاه لوبک پزشکی آلمان توانسته رتبه ۱ را براساس سیستم رتبه بندی CHE در سال 2016 دست آورد. همین امر باعث شده است تا، تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان هر ساله افزایش یابند.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه لوبک university of lubeck

کشور آلمان از آن دسته کشورهایی است که توانسته بورسیه و کمک هزینه‌های زیادی را برای دانشگاه‌های خود به وجود آورد. دانشگاه لوبک شرایط دریافت بورسیه و کمک هزینه را برای دانشجویان خود به وجود آورده که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه های زیر برای بورسیه مناسب خود اقدام کنند.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه لوبک university of lubeck

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه لوبک university of lubeck

موسسه DAAD

مؤسسه دااد برای دانشجویان بین‌المللی است که از کشورهای درحال توسعه برای ادامه تحصیل مهاجرت به آلمان را در دستور کار خود قرار می دهند. متقاضیان برای استفاده از این بورسیه می‌توانند درخواست خود را از کنسولگری آلمان در کشور خود پیگیری کنند.

موسسه STIBET

این بورسیه توسط موسسه DAAA پشتیبانی می شود. این بورسیه مخصوص دانشجویان دکترا و دانشجویان ممتاز است. مبلغ کمک هزینه آن ۳۰۰ هزار یورو در ماه به مدت ۴ ماه است.

موسسه stipendienlotse

این بورسیه تحصیلی برای تمامی دانشجویان ملی و بین‌المللی است که در حوزه‌های خصوصی و عمومی پرداخت می‌شود.

موسسه mystipendium

این مؤسسه به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند بورسیه موردنظر خود را پیدا کند که بودجه کل آن ۶۱۰ میلیون یورو است.

موسسه Exzellenzmedizin

این بورسیه برای دانشجویان پزشکی است که در اولین دوره آزمون خود نمره قبولی را گذرانده و برای مقطع دکترا قبول شده‌اند مبلغ این بورسیه ۷۵۰ یورو در ماه است که به مدت ۶ ماه پرداخت می شود. علاوه بر این مبلغ 500 یورو در ماه نیز کمک هزینه‌ای اضافی برای سفر به کشورهای دیگر برای شرکت در کنفرانس ها پرداخت می شود.

موسسه GRK

این بورسیه برای دانشجویان پزشکی است. مبلغ ۸۰۰ یورو در ماه به این دانشجویان پرداخت می شود.

موسسه DZHK

این بورسیه برای دانشجویان دکترای تخصصی است که مبلغی بین 500 یورو در ماه به مدت ۶ ماه برای آن‌ها پرداخت می شود.

بورسیه برای دانشجویان کارشناسی

این بورسیه برای دانشمندان جوان است و شرایط استفاده از آن داشتن نمره عالی بوده و باید ۱ سال از مدرک تحصیلی آن‌ها نگذشته باشد مبلغ کمک‌هزینه ۹۰۰ یورو است.

خوابگاه‌های دانشگاه لوبک UNIVERSITY of lubeck

دانشگاه لوبک آلمان خوابگاه‌های دانشجویی را توسط سرویس خدمات دانشجویی خود ارائه می دهند. یکی از این سرویس‌ها که در سراسر آلمان به تمامی دانشجویان اسکان می دهد، سرویس student Newark است. این سرویس حدوداً ۱۸۱۰۰ مکان برای اسکان دانشجویان ایجاد کرده که به صورت اتاق‌های تک‌نفره و دونفره یا آپارتمان مشترک است.

خوابگاه برای دانشجویان متأهل

البته اتاق و منزل برای دانشجویان متأهل که فرزند دارند یا حتی معلول هستند وجود دارد که هزینه اجاره آن ها ۲۵۰ یورو در ماه است. بعضی از سازمان‌های خصوصی آپارتمان‌هایی را نیز برای دانشجویان در نظر گرفته است که هزینه این آپارتمان ها بسته به اندازه و امکاناتی که دارند بین ۲۴۰ یورو است. البته آپارتمان‌هایی که ۱۶ مترمربع باشند تا ۷۰۰ یورو در ماه هزینه اجاره دارند که امکاناتی مانند تلفن اتصال اینترنت و … را دارا هستند.

شهریه دانشگاه لوبک

دانشگاه لوبک آلمان هیچ هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند. دانشجویان بین‌المللی و یا ملی می‌توانند به‌صورت رایگان در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند اما همه دانشجویان برای ثبت‌نام و بلیط نیمسال اول تحصیلی خود باید مبلغی ۸۰ یورو به دانشگاه پرداخت کنند. مبلغ 500 یورو برای ثبت‌نام اولیه و بقیه نیز هزینه جانبی را دربر می‌گیرد.

هزینه زندگی در شهر لوبک

کشور آلمان جزو پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا تلقی می شود. این کشور به‌عنوان قطب اقتصاد اروپا و منطقه شینگن توانسته هماهنگی خوبی بین مخارج و درآمد اعضای جامعه خود ایجاد کند. آلمان بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی هزینه کمتری را برای زندگی نیاز دارد. ادامه تحصیل و هزینه زندگی در شهر لوبک ماهیانه حدوداً ۶۰۰ یورو بوده که شامل هزینه دارو و درمان، هزینه خوراک و نیازهای روزمره است.

وضعیت کار دانشجویی در دانشکده های لوبک

دانشگاه لوبک به منظور بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان خود اجازه کار از ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته را می دهد. دانشجویان می‌توانند با دریافت اجازه نامه از سوی دانشگاه خود و تحمیل آن به کارفرما در هفته مشغول بکار شده و هزینه زندگی خود را تامین کند. سمبلغ دریافتی از کار دانشجویی ساعتی ۸ تا ۱۲ یورو است. دانشجویان می‌توانند با ۱ روز یا ۲ روز کار در هفته به ‌راحتی مبلغ خوبی دریافت کرده و هزینه زندگی خود را تأمین کنند.

وضعیت کار دانشجویی در دانشکده های لوبک

وضعیت کار دانشجویی در دانشکده های لوبک

امکانات ورزشی تفریحی و آموزشی موجود در دانشگاه لوبک آلمان

این دانشگاه از آن جهت که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آلمان است، تمامی امکانات مورد نیاز دانشجویان خود را فراهم کرده است. امکانات تفریحی و ورزشی این دانشگاه کاملاً در سطح بالایی قرار داشته و شامل سالن ورزشی سرپوشیده، سالن ورزشی روباز، سالن‌های اختصاصی رشته‌های ورزشی، استخر، زمین چمن مصنوعی و… می‌شود.

امکانات آموزشی دانشگاه لوبک

امکانات آموزشی این دانشگاه شامل آزمایشگاه های بزرگ مخصوص هر رشته با آخرین امکانات و تکنولوژی، وجود بیمارستان وابسته به دانشگاه با آخرین امکانات پزشکی برای یادگیری دانشجویان، انواع بورسیه های تحصیلی، انواع کمک‌ هزینه تحقیقاتی و… است.

دوره‌های آموزشی در دانشگاه لوبک

دانشگاه لوبک آلمان دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد دکترا و در بعضی از رشته‌های دکترای اختصاصی ارائه می دهد.

دوره‌های آموزشی در دانشگاه لوبک

دوره‌های آموزشی در دانشگاه لوبک

دوره کارشناسی

برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی افراد یا باید ۱ دوره کالج به مدت ۲ سال را بگذرانند و یا باید مدرک دیپلم خود را با سطح نمره دهی آلمان هماهنگ کنند. در دوره کارشناسی برای اتمام و دریافت مدرک تحصیلی خود ۴ سال تا ۶ زمان با توجه به رشته تحصیلی فرد لازم است. تحصیل در این دوره کاملاً رایگان بوده و دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه زندگی یا تاثیر نیز بهره‌مند شوند.

دوره کارشناسی ارشد

این دوره کاملاً تحقیق محور بوده و دانشجو علاوه بر قبولی در آزمون ورودی باید یک ایده مناسب برای پایان‌نامه خود داشته باشد. طول اتمام این مقطع ۲ تا ۳ سال بین هر رشته متفاوت است. این مقطع در بعضی از دورس به زبان انگلیسی و در بعضی دیگر به زبان آلمانی تدیرس می شود.

مقطع دکترا

این مقطع مانند کارشناسی ارشد تحقیق محور است و دانشجویان باید علاوه بر آزمون ورودی خود را برای مصاحبه نیز آماده کنند. طول اتمام دوره تحصیلی این مقطع ۴ تا ۵ سال بین هر رشته متفاوت است. زبان تحصیلی مقطع دکترا انگلیسی است.

دانشجویان باید ایده مناسبی برای پروپزال خود ارائه داده و با همکاری ۱ استاد راهنما پروژه تحقیقاتی خود را به اتمام برسانند تا بتوانند مدرک خود را دریافت کنند.

تحصیل داروسازی در دانشگاه لوبک آلمان

داروسازی از آن دسته رشته‌هایی است که در تمام جهان پر تقاضا و محبوب است. دانشگاه‌های آلمان نیز توانستند این رشته را در سطح بسیار قوی با رنکینگ جهانی بسیار بالا ارائه دهند. دانشگاه لوبک نیز توانسته با ارائه بهترین امکانات آموزشی این رشته دانشجویان کاملاً مجرب را تربیت کرده و به بازار کار ارائه دهند. به همین دلیل این دانشگاه یکی از مقاصد محبوب هر دانشجوی ملی یا بین‌المللی است که خواهان ادامه تحصیل در رشته داروسازی هستند.

"تحصیل

تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه لوبک

دانشگاه لوبک آلمان توانسته است تمامی رشته‌های پیراپزشکی را ارائه دهد. امکانات آموزشی که در این رشته‌ها ایجاد کرده با آخرین تکنولوژی‌های روز جهان است. تمامی دانشجویان می‌توانند با برنامه آموزشی که با استانداردهای جهان هماهنگ است ادامه در این رشاه تحصیل دهد. رشته‌های پیراپزشکی از آن دسته رشته‌هایی هستند که در تمام جهان کاربرد داشته و داوطلبان می توانند در تمام جهان با استفاده از این رشته وارد بازار کار شوند.

اعتبار مدارک دانشگاه لوبک

همان طور که در پاراگراف های قبلی گفتیم دانشگاه لوبک آلمان یکی از معتبرترین دانشگاه در سطح جهان است به همین دلیل ورود به این دانشگاه با شرایط سختی وجود دارد. تمامی فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در تمام جهان به‌خصوص اتحادیه اروپا مشغول به کار شده و درآمد بسیار خوبی را دریافت کنند.

سخن پایانی

دانشگاه لوبک آلمان یکی از معتبرترین مؤسسه‌های آموزشی در سطح جهان است. پذیرش آن در تمامی مقاطع عالی وجود داشته و رشته‌های پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های این دانشگاه است. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان شما باید تمامی مدارک هویتی و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید. البته قبل از اقدام به پذیرش حتماً باید با یک مشاور صحبت کرده تا بتوانید تمامی سوال‌های خود را پاسخ دهید. مؤسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی با ارائه بهترین مشاوره‌ها می‌تواند تمامی سوال‌های شما را پاسخ داده و شرایط دریافت ویزای تحصیلی این دانشگاه را توضیح دهد.

سوال های متداول در ارتباط با دانشگاه لوبک آلمان

  1. شرایط پذیرش در دانشگاه لوبک چیست؟

قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه، ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه دقیق آن، انگیزنامه، داشتن مدرک زبان انگلیسی و آلمانی.

  1. وضعیت کار دانشجویی دانشگاه لوبک چگونه است؟

این دانشگاه به تمامی دانشجویان خود برای بهبود وضعیت زندگی اجازه کار ساعتی ۲۰ تا ۳۰ هفته را می‌دهد.

  1. برای قبولی رشته های پزشکی دانشگاه لوبک چه مدارکی لازم است؟

داشتن دیپلم تجربی با معدل ۱۷ به بالا و شرکت در آزمون وردی آن از مهم ترین شرایط این دانشگاه برای ادامه تحصیل است.

  1. آیا ادامه تحصیل در دانشگاه لوبک آلمان رایگان است؟

بله، این دانشگاه برای تمامی رشته های خود هیچ هزینه ای دریافت نمی کند اما دانشجویان برای وبت نام باید ۸۰۰ یورو بپردازند.

  1. هزینه زندگی در شهر لوبک آلمان چقدر است؟

شهر لوبک یکی از شهر های ارزان قیمت آلمان بوده و هزینه زندگی در آن ماهانه به طور متوسط ۵۰۰ یورو است.

  1. اعتبار مدارک دانشگاه لوبک آلمان چقدر است؟

این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های سطح جهان است که رتبه ۵۵ جهانی را به خود اختصاص داده است.

  1. مقاطع آموزشی در دانشگاه لوبک چیست؟

این دانشگاه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای اختصاصی را در بعضی از رشته ها ارائه می‌دهد.

  1. تحصیل داروسازی در دانشگاه لوبک نیازمند چه مدارکی است؟

برای ادامه تحصیل در این رشته باید آزمون وردی داده و در آن نمره قبولی کسب کنید. مدارک دیپلم شما نیز باید با نمره دهی آلمان یکی باشد.

  1. آیا دانشگاه لوبک آلمان به دانشجویان خود بورسیه می دهد؟

بله، این دانشگاه برای بهبود سطح آموزشی خود به تمامی دانشجویان در هر مقطع بورسیه تحصیلی می دهد.

  1. آیا دانشگاه لوبک خوابگاه دانشجویی دارد؟

بله، این دانشگاه برای تمامی دانشجویان خود حتی دانشجویان متاهل و دانشجویان معلول خوابگاه دانشجویی تدارک دیده است.

  1. دانشکده های دانشگاه لوبک آلمان کدام اند؟

این دانشگاه سه دانشکده دارد، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم طبیعی و دانشکده کامپیوتر و علوم مهندسی.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “دانشگاه لوبک آلمان – تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی

  1. امير گفت:

    سلام
    مرسي از مطالب مفيدتون، من خودم دانشجوي رشته مهندسي پزشكي دانشگاه لوبك هستم. بيشتر مواردي رو كه بهش اشاره كرديد كاملا درست و دقيق هست اما من ميخوام در مورد شهريه دانشگاه اطلاعات دقيقتري در اختيارتون بزارم. امسال تقريبا ٢٧٠ يورو براي هر ترم بايد پرداخت ميشد. كه البته اين مبلغ هزينه تحصيل به همراه هزينه بليط اتوبوس و قطار ( براي تردد در دو استان شلِسويگ هُلشتاين و هامبورگ) هست.
    باز هم ممنون بابت مطالب خوبتون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      از به اشتراک گذاری اطلاعات خودتان با ما بسیار متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *