دانشگاه لوباچفسکی

روسیه پهناور ترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. محل دقیق کشور روسیه در آسیای شمالی و اروپای خاوری است. روسیه کشوری است که بیش از صد و چهل میلیون نفر جمعیت دارد و به دو بخش روسیه اروپایی و روسیه آسیایی تقسیم شده است. پایتخت روسیه شهر مسکو است. زبان رسمی این کشور روسی است اما بیست و هفت زبان رسمی دیگر در جای جای این کشور پهناور به کار می رود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور روسیه با فرهنگی غنی و شرایطی خاص مقصدی برای مهاجرت شده است‌. افرادی زیادی از سرتاسر دنیا مهاجرت به کشور روسیه را انتخاب می کنند. کار در روسیه، تحصیل در روسیه، سرمایه گذاری در روسیه و … می تواند علل مهاجرت به این کشور باشد. دانشگاه های این کشور در رنکینگ‌ جهانی رتبه های بالایی دارند و برای پذیرش دانشجویان بین المللی آماده هستند.

در این مقاله به معرفی دانشگاه لوباچفسکی روسیه می پردازیم. گروه گارشناسی موسسه حقوقی اصطهباناتی در نمایندگی های این موسسه در شهر های شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و تهران برای پاسخگویی به سوالات شما در ارتباط با روش های مهاجرتی حاضر هستند.

دانشگاه لوباچفسکی روسیه

تحصیل در روسیه می تواند روشی مهاجرتی و بسیار مناسب برای افرادی که قصد ادامه تحصیلات خود را دارند باشد. دانشگاه های کشور روسیه امکانات و شرایط خود را به گونه ای فراهم کرده اند که دانشجویان از سراسر دنیا بدون هیچ گونه دغدغه ای بتوانند به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

معرفی دانشگاه لوباچفسکی روسیه

دانشگاه ایالتی لوباچفسکی نیژنی نوگورد یا همان دانشگاه تحقیقات ملی ( UNN) ، که به عنوان دانشگاه لوباچفسکی شناخته می شود، در سال هزار و نهصد و شانزده میلادی به عنوان یک دانشگاه مردمی تاسیس شد. این دانشگاه در سال هزار و نهصد و هجده به اولین موسسه آموزش عالی دولتی روسیه تبدیل شد. در بین سال های هزار و نهصد و سی و دو میلادی تا هزار و نهصد و پنجاه و شش میلادی، نام این دانشگاه، دانشگاه دولتی گورکی بود. اما از سال هزار و نهصد و پنجاه و شش نام این دانشگاه به دلیل فعالیت های دانشمند و ریاضی دان بزرگ روسی نیکولای لوباچفسکی، به این نام تغییر پیدا کرد. این دانشگاه پایه و اساس توسعه آموزش عالی و یک سیستم تحقیقاتی اساسی در منطقه نیژنی نوگورد را فراهم کرده است.

امروزه دانشگاه تحقیقات ملی روسیه UNN یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه تحقیقات کلاسیک روسیه است و برنده تمامی برنامه های مهم در زمینه آموزش عالی روسیه است. به طوری که در سال دو هزار و نه میلادی دولت جایزه افتخاری را به دانشگاه لوباچفسکی روسیه اعطا کرد. دانشگاه تحقیقات ملی روسیه یا همان دانشگاه لوباچفسکی بیش از سی هزار دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از هزار دانشجوی تحصیلات دکتری را آموزش می دهد. دانشجویان بین المللی از بیش از شصت و پنج کشور جهان برای ادامه تحصیل در روسیه، دانشگاه لوباچفسکی را انتخاب می کنند و از این رو برای اخذ ویزای روسیه درخواست می دهند.

معرفی دانشگاه لوباچفسکی

معرفی دانشگاه لوباچفسکی

دانشگاه ایلاتی لوباچفسکی روسیه به طور فعالی در همکاری با دانشگاه های داخلی روسیه و دانشگاه های خارجی است. این دانشگاه همچنین عضو انجمن دانشگاه های پیشرو در روسیه و انجمن دانشگاه های اروپا یعنی EUA است. جشن تاسیس دانشگاه لوباچفسکی هر ساله در روز سی ام ژانویه به عنوان روز بنیاد گرفته می شود. این دانشگاه که اولین دانشگاه تاسیس شده در شوروی بزرگ بود، پس از ادغام با موسسه پلی تکنیک تبدیل به دانشگاهی دولتی شد. این دتنشگاه در سال هزار و نهصد و سی و دو تنها دارای دانشکده های فیزیک، مکانیک، زیست شناسی، گیاه شناسی، شیمی و ریاضیات بود‌. در سال هزار و نهصد و چهل و پنج اما دانشکدا فیزیک رادیویی به لبست دانشکده های این دانشگاه اضافه گردید.

برای اولین بار در کشور روسیه دانشکده پزشکی در این دانشگاه و در سال هزار و نهصد و شصت و سه میلادی تاسیس گردید و پذیرای دانشجویان و داطلبان علاقه مند به شاخه های این رشته تحصیلی شد. در سال دو هزار و چهارده میلادی دانشگاه لوباچفسکی روسیه دست به کاری بس بزرگ زد. این دانشگاه ابر کامپیوتری به نام لوباچفسکی را در موسسه تحقیقاتی ریاضیات کاربردی و سایبرنتیک خود راه اندازی نمود. این ابر کامپیوتر فوق پیشرفته با بیشینه سرعتی معادل TFLOPS 570 به پردازش اطلاعات دست می زند که از این حیث در کشور روسیه رتبه سوم را دارد. ابر کامپیوتر لوباچفسکی یکی از قدرتمند ترین ابر کامپیوتر ها در کل جهان است.

دانشکده ها، انستیتو ها و موسسه های دانشگاه لوباچفسکی روسیه

این دانشگاه وسعت علمی بسیار زیادی دارد. دلیل این وسعت علمی و گستردگی بالا، وجود دانشکده ها، انستیتو ها و موسسه های بسیار در این دانشگاه است. در این بخش از مقاله تمام این قسمت ها و دانشکده ها را معرفی می کنیم.

انستیتو هایی که دانشگاه لوباچفسکی روسیه مشغول به فعالیت هستند عبارتند از : انستیتوی زیست شناسی و زیست پزشکی، انستیوی آموزش نظامی و انستیتوی مطالعات دکتری.‌

اما موسسات فعال تحت نظارت دانشگاه لوباچفسکی روسیه عبارتند از: موسسه فناوری اطلاعات، ریاضی و مکانیک، موسسه روابط بین الملل و تاریخ جهانی، موسسه اقتصاد و کار آفرینی، موسسه فلسفه و روزنامه نگاری و موسسه آموزش باز. اما

دانشکده های بسیاری در دانشگاه لوباچفسکی روسیه مشغول به فعالیت هستند. این دانشکده ها محل آموزش و پروش دانشجویان بسیاری اند که از جای جای دنیا به این کشور برای ادامه تحصیلات خود سفر کرده اند. دانشکده های این دانشگاه بزرگ عبارتند از: دانشکده پرتو نگاری، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده فیزیک، دانسکده تربیت بدنی و ورزش، دانشکده شیمی، دانشکده حقوق، دانشکده پیشرفته فیزیک عمومی و کاربردی و دانشکده توسعه حرفه ای.

رشته های تحصیلی دانشگاه لوباچفسکی روسیه

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، این دانشگاه دارای دانشکده ها، موسسات و انستیتو های بسیاری است. تمام این مراکز مهم ارائه دهنده مسائل علمی بسیاری هستند. رشته های تحصیلی زیادی در این دانشگاه ارائه می گردد. در این بخش می خواهیم رشته های تحصیلی موجود در این دانشکاه را برای شما ارائه دهیم.

رشته های تحصیلی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه

رشته های تحصیلی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه

در مقطع کارشناسی رشته های اقتصاد جهانی، امور مالی و اعتباری ( حسابداری ) ، اقتصاد، تجارت بین المللی و کارآفرینی، اقتصاد جهانی و ارتباط بین الملل، تجزیه و تحلیل و فناوری اطلاعات در کاربرد تصمیم گیری در اقتصاد و تجارت، مدیریت سازمان، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پرسنل در سازمان، خرده فروشی و مدیریت خدمات غذایی، مدیریت دولتی و شهرداری، ایالتی و شهرداری، روابط بین الملل و دیپلماسی، روابط سیاسی، فرایند ها و نهاد ها، جهانکردی بین المللی و تجاری، تاریخ و تاریخ جهانی روسیه، مهندسی نرم افزار، سیستم های اطلاعاتی و فناوری، مدل سازی ریاضی و ریاضیات محاسباتی، انفورماتیک کاربردی در تصمیم گیری، انفورماتیک کاربردی در محیط اطلاعات، انفورماتیک کاربردی در اقتصاد، توسعه نرم افزار و سیستم های اطلاعاتی، الکترونیک حالت جامد و نانو الکترونیک، شیمی و مواد، گیاه شناسی، جانور شناسی، فیزیو لوژی، بیو فیزیک، زیست شناسی و ایمونولوژی مولکولی، مغز و اعصاب، بوم شناسی، تلویزیون، صدا و سیما، انتشار کتاب، فلسفه روسی، فلسفه خارجی، روانشناسی عمومی و کاربردی، فیزیک نظری، قانون بین المللی، قانون مدنی، فیزیک کریستال، فیزیک نظری، حقوق جزا و علوم پزشک قانونی و … ارائه می گردد.

در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مطالعات اروپایی، سیاست جهانی و حقوق بین الملل، سیاست جهانی، نظارت مالی، اقتصاد بین المللی، تئوری اطلاعات، بیوانفورماتیک، مدل سازی ریاضی پویایی سیستم ها و فناوری مدیریت و … ارائه می شود.

برای مقطع دکتری رشته های مهادلات دیفرانسیل، سیستم های بهینه و کنترل بهینه، هندسه و توپولوژی، منطق ریاضی، جبر و نظریه اعداد، مکانیک جامدات قابل تغییر شکل، ریاضیات مجزا و سایبرتنیک ریاضی، رادیولوژی، اکوستیک، فیزیک نور، فیزیک نیمه هادی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه، شیمی ارگانیک، بیو شیمی، بیوفیزیک، گیاه شناسی، میکروبیولوژی و … ارائه می گردد.‌

مدارک لازم و شهریه دانشگاه لوباچفسکی

یک نکته بسیار مهم در ارتباط با دانشگاه لوباچفسکی این است که این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد دارند در این دانشکاه به زبان روسی مشغول به تحصیل شوند، دوره هایی با عنوان دوره های پیش دانشگاهی اختصاص داده است. این دوره ها شامل آموزش زبان روسی و دروس پایه ای است. این دروس پایه ای مربوط به رشته انتخابی دانشجو می باشد. مدت زمانی که دانشجو در این دوره حضور پیدا می کند و دوره پیش دانشگاهی پایان می یابد، یک سال است و از ماه سپتامبر شروع شده و تا ماه ژوئن ادامه پیدا می کند. در سال دو هزار و نوزده میلادی شهریه این دوره آموزشی در دانشگاه لوباچفسکی دو هزار و ششصد دلار بوده است.

این دانشگاه رشته های تحصیلی خود را هم‌ به زبان روسی و هم به زبان انکلیسی ارائه می کند که هر کدام نرخ خاص خود را دارند. هزینه تحصیل در روسیه بر مبنای رشته تحصیلی، شهر محل اقامت و … نیز متفاوت خواهد بود.

برای تحصیل در دوره کارشناسی به زبان روسی هزینه پرداختی بین دو هزار و ششصد دلار تا سه هزار و هشتصد دلار است. برای تحصیل کارشناسی به زبان انکلیسی هزینه تحصیل یک ساله بین سه هزار تا سه هزار و جهار صد دلار است. برای دوره کارشناسی ارشد به زبان روسی هزینه تحصیل در یک سال بین دو هزار و هفتصد دلار تا چهار هزار دلار است و به زبان انکلیسی برای یک سال سه هزار و ششصد دلار است. هزینه تحصیل دکتری در این دانشگاه به زبان روسی سه هزار و هفتصد دلار و به زبان انگلیسی چهل هزار دلار در سال است.

برای پذیرش از دانشگاه لوباچفسکی روسیه نیاز به مدارک زیر است: پاسپورت معتبر، عکس، پرداخت کامل شهریه سال اول و ارائه رسید پرداخت به دانشگاه، ترجمه روسی مدارک دوره های تحصیلی قبل، گواهی سلامت پزشکی و … .

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه

ما در بخش های قبل به معرفی اساسی این دانشگاه پرداختیم. اما ممکن است هدف تحصیلی شخصی، پزشکی و دندانپزشکی در روسیه باشد. همان طور که گفتیم دانشکده پزشکی دانشگاه لوباچفسکی اولین دانشکده پزشکی روسیه بوده است. در این دانشکده شاخه های علمی زیادی تدریس می شود. پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه در سال جدید تحصیلی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است.

رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی عمومی در این دانشگاه به زبان انگلیسی هم آموزش داده خواهند شد. هزینه دندانپزشکی به زبان انگلیسی دویست و شصت هزار روبل در سال است. شاخه های بسیاری در این دانشکده آموزش داده می شوند که از جمله آن ها می توان به بیوشیمی پزشکی، بیوفیزیک پزشکی و سایبرنتیک پزشکی اشاره نمود. البته رشته های دیگری همچون معاینه پزشکی قانونی و آزمایش پزشکی قانونی هم وجود دارند.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه

در این دانشگاه دنداپزشکی مدرن به زبان انگلیسی ارائه می شود. در دندانپزشکی مدرن توجه زیادی به زیبایی شناسی شده است.‌ با استفاده از روش های نوین تدریس و فناوری های شبیه سازی، دانشجویان مهارت های لازم را کسب می کنند و بالاترین سطح علمی را می یابند. دندانپزشکی نیاز به ترکیبی از تفکر بالینی پزشکی و پزشکی عمومی دارد و تمام امکانات در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم است.‌

سولات متداول در ارتباط با دانشگاه لوباچفسکی روسیه

  1. دانشگاه لوباچفسکی روسیه در چه سالی تاسیس شده است؟

    این دانشگاه در سال ۱۹۱۶ میلاد به عنوان یک دانشگاه مردمی تاسیس شد.

  2. آیا دانشگاه لوباچفسکی روسیه در سطح جهانی معتبر است؟

    بله دانشگاه لوباچفسکی روسیه در سطح جهانی رنکینگ بسیار بالایی دارد و سطح علمی آن مطلوب است.

  3. چه دانشکده هایی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه موجود است؟

    دانشکده های دانشگاه لوباچفسکی روسیه عبارتند از: دانشکده علوم، دانشکده پرتو نگاری، دانشکده حقوق، دانشکده فیزیک و … .‌

  4. آیا پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه ارائه می شود؟

    بله در دانشگاه لوباچفسکی روسیه شاخه های مختلف پزشکی و دندان پزشکی ارائه می گردد.‌

  5. آیا زبان تدریس در دانشگاه لوباچفسکی روسیه به زبان روسی است؟

    بله در دانشگاه لوباچفسکی روسیه کورس های تحصیلی به زبان روسی ارائه می شوند.‌

  6. آیا کورس های درسی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه به زبان انکلیسی هم ارائه می شوند؟

    بله بیشتر رشته های دانشگاه لوباچفسکی روسیه به زبان انکلیسی هم ارائه می شوند و البته هزینه بیشتری دارند.

  7. آیا پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لوباچفسکی روسیه در ایران مورد تایید است؟

    خیر مورد تایید نیست.

  8. آیا برای تحصیل به زبان روسی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه نیاز به گذراندن پیش نیاز هایی است؟

    بله اگر تسلط کافی به زبان روسی نداشته باشید باید در دوره های یک ساله پیش دانشگاهی در این دانشگاه شرکت کنید.‌

  9. هزینه دوره پیش دانشگاهی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه چقدر است؟

    این دوره که برای یک سال و بر مبنای رشته تحصیلی شما ارائه می شود در سال میلادی گذشته شهریه ای معادل دو هزار و ششصد دلار داشته است.‌

  10. برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه لوباچفسکی روسیه چقدر باید هزینه کرد؟

    هزینه یک سال در مقطع کارشناسی با زبان روسی بین ۲۶۰۰ تا ۳۸۰۰ دلار، زبان انگلیسی سه هزار تا ۳۴۰۰ دلار. کارشناسی ارشد به زبان روسی ۲۷۰۰ دلار تا ۳۶۰۰ دلار و زبان انگلیسی ۳۶۰۰ دلار. هزینه مقطع دکتری به زبان روسی ۳۷۰۰ دلار و به زبان انگلیسی ۴۰۰۰ دلار است.

  11. چه رشته های مهمی در شاخه پزشکی در دانشگاه لوباچفسکی روسیه ارائه می شود؟

    از جمله رشته های ارائه شده می توان به دندانپزشکی مدرن، بیوشیمی پزشکی، بیوفیزیک پزشکی، سایبرنتیک پزشکی و … اشاره نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *