دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ

University of Freiburg

موقعیت:آلمان - فرایبورگ
نوع:دولتی . موسسه
تعداد دانشجویان:22351 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:3919 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
192
رتبه در کشور
9
هزینه ویزا
75
نرخ پذیرش
33 درصد
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /550 تا 650 یورو
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
ارشد، کارشناسی، دکترا

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه آلبرت لودویگ در سال 1457 برای اولین بار در کلیسای جامع شهر فرایبورگ به نام آلبرتینا تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک دانشگاه جامع با چهار دانشکده حقوق، الهیات، پزشکی و فلسفه فعالیتش را شروع کرد و دروس خود را به زبان لاتین برای آموزش مدیران و عالمان دینی جوان برگزار می‌کرد. در حال حاضر این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 18 مرکز تحقیقاتی است که آموزش و پژوهش در آنها انجام می‌شود که بسیاری از سازمان های معتبر مانند AQAS، ZEVA و EUR-ACE برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه را تایید کرده‌اند.دانشگاه آلبرت لودویگ دارای سه پردیس بزرگ و ساختمان‌های دیگر در سراسر شهر فرایبورگ است. این دانشگاه دارای شبکه عظیمی از همکاری‌های منطقه‌ای، ملی و بین المللی است و با دیگر دانشگاه های آلمان و مراکز علمی مختلف در 30 کشور جهان اتحاد دارد. این همکاری‌ها برنامه‌های تحصیلات عالی در خارج از کشور و برنامه‌های تبادل دانشجو و اساتید را تسهیل می کند. بیش از 25 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه از کشورهایی غیر از آلمان و از 130 ملیت متفاوت هستند.این دانشگاه همواره در تلاش است تا فرصت‌های شغلی و کارآموزی برجسته‌ای را برای دانشجویان فراهم کند و به طور کلی فارغ التحصیلان این دانشگاه فرصت‌های شغلی مناسبی چه در المان چه در کشور خودشان بدست می‌آورند. افراد برجسته زیادی در طول تاریخ در دانشگاه فرایبورگ تحصیل کرده‌اند که در انتهای مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم. اگر علاقمند به تحصیل در آلمان هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ددلاین ترم زمستان15 جولای (24 تیر)
ددلاین ترم تابستان15 ژانویه (25 دی)

دانشکده ها

Faculties

این دانشگاه دارای 11 دانشکده مختلف است که آموزش و تحقیقات مربوط به هر رشته در دانشکده مخصوص به خود انجام می‌شود. اسامی دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده دین شناسی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده اقتصاد و علوم رفتاری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضیات و فیزیک
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده شیمی و داروسازی
  • دانشکده محیط زیست و منابع طبیعی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده زیست شناسی

برخی رشته ها و دوره ها

programs

این دانشگاه 130 برنامه کارشناسی ارشد را در بیش از 290 رشته تحصیلی آموزشی ارائه می دهد که بسیاری از این دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشگاه آلبرت لودویگ در مقاطع کارشناسی و دکتری هم دانشجو می‌پذیرد اما تعداد دانشجوهای آن در مقطع فوق لیسانس بیش از سایرین است. در جدول زیر به تعداد دوره‌های ارائه شده در مقاطع مختلف اشاره شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد مهندسی و علوم پایه (MS) 26 دورهرایگان2 سالآیلتس: 5.5 تا 7 تافل: 72 تا 100 PTE: 59 تا 76
کارشناسی ارشد علوم انسانی و زبان (MA) 34 دوره3000 یورو2 سالآیلتس: 5.5 تا 7.5
کارشناسی ارشد رشته های مدیریت (MIM) 4 دورهرایگان2 سالآیلتس: 5.5 تا 7 تافل: 72 تا 100 PTE: 59 به بالا
کارشناسی مهندسی و علوم پایه (BSc) 10 دوره3000 یورو3 سالآیلتس
کارشناسی علوم انسانی و زبان (BA) 31 دوره3000 یورو 3 تا 4 سالآیلتس: 5.5 به بالا تافل: 72 به بالا PTE: 59 به بالا

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5.5 به بالا
TOEFEL 72 به بالا
PTE 59 به بالا
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ بورسیه‌های متنوعی را از جمله بورسیه تحصیلی آلمان به خصوص به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد و کمک هزینه‌هایی را بسته به اندازه‌ی بودجه نهادهای تامین کننده‌ی این بورسیه‌ها به داوطلبان اعطا می‌کند. برخی از این بورسیه‌ها عبارتند از:

  • بورسیه Deutschlandstipendium (بورسیه تحصیلی آلمان)
  • بورسیه K.C. Mahindra
  • بورسیه Unimoni Student Stars 2023
  • بورسیه Narotam Sekhsaria’s Scholarships
  • بورسیه JN Tata Endowment Loan
  • بورسیه Hani Zeini
  • بورسیه Young Women in Public Affairs Awards
  • بورسیه Dr. Jade Malay High Achiever
  • بورسیه Erasmus Mundus Joint Masters

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم این دانشگاه خوابگاه‌های دانشجویی را برای اقامت دانشجویان غیر بومی در سطح شهر فرایبورگ برای آنها فراهم می‌کند. این خوابگاه‌ها در قالب اتاق‌های 3 نفره و 4 نفره هستند و امکانات مختلفی را شامل می‌شوند. به طور میانگین هزینه‌ی اقامت در این شهر برای دانشجویان 550 تا 650 یورو در ماه می‌شود.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
جوزف گوبلز
جوزف گوبلز
سیاستمدار نازی آلمانی و نزدیکترین همکار هیتلر
مارتین هایدگر
مارتین هایدگر
فیلسوف معروف آلمانی
هانا آرنت
نظریه پرداز و فیلسوف مشهور آمریکایی
پل ارلیش
برنده جایزه نوبل فیزیولوژی

سوالات متداول

Location

33 درصد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه فرایبورگ آلمان­، پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان می باشد و مقصد بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه می باشد. دانشگاه فرایبورگ 11 دانشکده دارد که رشته های بسیاری در آن به دانشجویان مشتاق و با انگیزه در سراسر آموزش های بسیار با کیفیت ارائه می دهد. اگر شما می خواهید که در دانشگاه فرایبرگ به ادامه تحصیل بپردازید اما اطلاعات کافی ندارید با این مقاله همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه فرایبورگ آلمان به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

رشته ها و پردیس دانشگاه فرایبرگ آلمان

این دانشگاه 284 حوزه تحصیلی را ارائه می دهد. 11 دانشکده دارد و در حدود 180 برنامه تحقیقاتی کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان ارائه می دهد. برخی از محبوب ترین رشته ها در دانشگاه فرایبورگ عبارتند از: پزشکی، تجارت، فلسفه، مهندسی، پرستاری، بیوتکنولوژی و روانشناسی.این دانشگاه از سه پردیس بزرگ در فرایبورگ تشکیل شده است. دانشجویان می توانند از مسکن دانشگاه در آپارتمان ها و 13 خوابگاه که در سطح شهر پخش می شوند، استفاده کنند. مسکن متعلق به دانشگاه، محدود و به سختی قابل دریافت است. اقامت در خانه و خوابگاه (که توسط موسسات مذهبی ارائه می شود) از دیگر امکانات خواب ارزان قیمت است.

شرایط و روند پذیرش در دانشگاه فرایبورگ آلمان

ثبت نام در دانشگاه فریبورگ آسان است. فقط به وب سایت دانشگاه فرایبورگ مراجعه کنید و برنامه پذیرش آنلاین را تکمیل کنید.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه فرایبرگ

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه فرایبورگ آلمان به شرح زیر می باشد:

  • گواهی اتمام مدرسه/ معادل دیپلم دبیرستان آلمان (Arbitur)
  • سوابق دانشگاهی
  • تسلط به زبان آلمانی (یکی از موارد) – DSH (سطح 3/4) ، TestDaF (TDN 4 یا 5)، گواهینامه C1
  • آزمون استاندارد – TestAS (آزمون برای دانشجویان دانشگاهی)
  • مهلت های درخواست 15 ژوئیه (زمستان)، 15 ژانویه (تابستان)
  • شرایط اضافی: اثبات منابع مالی، اثبات بیمه درمانی

در دانشگاه فرایبورگ، آزمون ورودی برای تعیین انتخاب در برخی از برنامه ها انجام می شود. به داوطلبان توصیه می شود که شرایط پذیرش در برنامه مورد نظر خود را از قبل بررسی کنند. داوطلبان خارجی باید شرایط تسلط به زبان آلمانی را داشته باشند. دانشجویانی که قادر به انجام این کار نیستند، لازم است یک دوره زبان را در سطح C1 که چارچوب مرجع مشترک اروپایی زبان می باشد تا زمان درخواست برای پذیرش بگذرانند.22 موضوع تحصیلی منحصراً با زبان انگلیسی تدریس می شود. برخی از این برنامه ها عبارتند از: کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی، کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی انگلیس و آمریکای شمالی، کارشناسی ارشد اقتصاد و کارشناسی ارشد زبان انگلیسی و زبانشناسی.TestAS توسط دانشگاه فرایبرگ آلمان برای پذیرش به دانشجویانی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار می گیرد. به کلیه دانشجویان بین المللی توصیه می شود برای چشم انداز بهتر ورود به دانشگاه فرایبورگ آلمان در آزمون TestAS شرکت کنند. برای اطلاع از زمان آزمون به سایت دانشگاه فرایبورگ آلمان مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه فرایبورگ آلمان

هزینه شهریه و تحصیل در دانشگاه فرایبرگ آلمان 3000 یورو در سال می باشد. هزینه ثابتی که هر ترم دانشگاه دریافت می نماید 150 یورو است که به عبارتی سالی 300 یورو می شود. هزینه خوابگاه و غیره در حدود 2400 یورو در سال و هزینه شخصی حدوداً 7000 یورو در سال می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه فرایبورگ آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه فرایبورگ آلمان

شهریه تحصیلات تکمیلی: 1300 یورو در سالهزینه زندگی در فرایبورگ: 750 یورو در هر ماههزینه برآورد شده فوق برای حضور در مقطع کارشناسی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را که در تسهیلات مسکونی متعلق به دانشگاه زندگی می کنند، نشان می دهد.

شرایط بورسیه تحصیلی

بورس تحصیلی و گزینه های کمک مالی زیر توسط دانشگاه فرایبورگ ارائه می شوند:Deutschlandstipendium / برنامه بورس تحصیلی آلمان: این بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی، به مبلغ 300 یورو، در دسترس کلیه دانشجویان داخلی و بین المللی است.بورس تحصیلی DAAD: این برنامه برای همه دانشجویان واجد شرایط در دسترس است. هدف از این بورس تحصیلی ارتقا روابط علمی بین المللی است.دانشجویان بین المللی نیز در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری پیش بینی نشده واجد شرایط کمک مالی مبتنی بر نیاز هستند.

دانشکده های دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه فرایبورگ آلمان توسط یک رئیس دانشگاه اداره می شود و به 11 دانشکده تقسیم می شود که این دانشکده ها عبارتند از:

  1. دانشکده الهیات
  2. دانشکده حقوق
  3. دانشکده پزشکی
  4. دانشکده اقتصاد و علوم رفتاری
  5. دانشکده فلسفه
  6. دانشکده فلسفه (تاریخ، جامعه شناسی و غیره)
  7. دانشکده ریاضی و فیزیک
  8. دانشکده شیمی، داروسازی و علوم زمین
  9. دانشکده زیست شناسی
  10. دانشکده علوم جنگل و محیط زیست
  11. دانشکده مهندسی

تحصیل پزشکی در دانشگاه فرایبورگ آلمان

دانشگاه فریبورگ با بیش از 3300 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشکده های تحصیل پزشکی در آلمان است. هرکسی که در این دانشگاه تحصیل کند از کیفیت بالای زندگی، نزدیک بودن به فرانسه و سوئیس و برنامه های ابتکاری تدریس در موسسات و همچنین یکی از معتبرترین گروه بیمارستان های آموزشی دانشگاهی آلمان بهره مند می شود. آموزش در چهار رشته اصلی پزشکی، دندانپزشکی، پزشکی مولکولی و علوم پرستاری است. دانشگاه فرایبرگ آلمان نه تنها به دانش نظری، بلکه بر یادگیری کار گروهی، ارتباطات خوب و روش های علمی از همان ابتدا، تأکید زیادی دارد. دانشکده پزشکی همچنین مدارک تخصصی را برای متخصصان شاغل ارائه می دهد، از جمله برنامه های کارشناسی ارشد آنلاین در مراقبت تسکینی، پزشکی فنی و پریودنتولوژی و ایمپلنت درمانی.سالانه به طور متوسط 320 پزشک تحصیلات خود را در دانشگاه فرایبرگ آلمان به پایان می رسانند که این امر دانشکده پزشکی فرایبورگ را به یکی از بزرگترین دانشکده های آموزش پزشکی آلمان تبدیل می کند. فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه فریبورگ در آلمان در زمینه رشته های خود بهترین هستند. این موفقیت مبتنی بر آموزش است که بر روی بیمار متمرکز است و عمدتاً در گروه های کوچک انجام می شود.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه فرایبرگ آلمان

دوره دندانپزشکی دانشگاه فرایبورگ شامل ده ترم است که به یک بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. مدت زمان منظم ده ترم و شش ماه است.در دوره دندانپزشکی، آموزش عملی با بیماران واقعی در کنار آموزش تئوری در دستور کار قرار می گیرد. دوره های بالینی اقدامات مربوط به حفظ دندان، جراحی دندان، جراحی دهان و فک و صورت، پروتزهای دندانی و درمان فک و دندان های بد حالت را در بر می گیرد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه فرایبورگ آلمان

برنامه های ابتکاری دانشگاه فرایبورگ آلمان در علوم پرستاری شکاف بین تئوری و عمل در مراقبت از بیمار را برطرف می کند.دوره لیسانس ترکیبی از آموزش حرفه ای پرستاری با مدرک دانشگاهی است. آنها مستقیماً با بیماران و خانواده ها و همچنین در پروژه هایی شامل کارهای عملی و تحقیقاتی کار می کنند.برنامه کارشناسی ارشد در علوم پرستاری در ترم زمستان 2016-2017 با همکاری دانشگاه علمی کاربردی کاتولیک فرایبورگ راه اندازی شد. این مدرک برای فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی مرتبط با مراقبت های بهداشتی است که در زمینه های مراقبت های بهداشتی، مراقبت های پرستاری، مراقبت های کودکان یا سالمندان و یا در مامایی حرفه ای شناخته شده اند.دانشجویان مهارتهای بیشتری را در عمل و تحقیق در طول چهار ترم به دست می آورند. علاوه بر این، آنها مراقبت های بهداشتی را در یک زمینه سازمانی و اجتماعی بررسی می کنند و با کارهای مدیریتی آشنا می شوند. فارغ التحصیلان می توانند این صلاحیت عملی و آکادمیک پیشرفته را هم به عنوان متخصص بهداشت حرفه ای و هم در زمینه های تحقیق و تدریس اعمال کنند.

دانشگاه صنعتی فرایبرگ

دانشگاه صنعتی فرایبورگ آن در سال 1995 به منظور ترکیب چندین دوره بین رشته ای از طریق فناوری های آینده مانند مهندسی سیستم های ریز، سیستم های تعبیه شده، سیستم های پایدار و علوم کامپیوتر ایجاد شده است.کار بر روی پروتزهای “احساس”، تولید ربات های خودمختار، ساختن مواد هوشمند، خود ترمیم شونده یا تحقیق در مورد فن آوری های “سبز” و برخورد با سیستم ها و مواد انرژی پایدار- مهندسان و دانشمندان کامپیوتر دانشگاه صنعتی فرایبورگ چشم اندازها را به واقعیت تبدیل می کنند. در دانشگاه صنعتی فرایبورگ تحقیق و تدریس در هم آمیخته اند. به طوری که آخرین یافته های تحقیق سریعاً تدریس می شود. این برای دانشجویان بسیار مفید است که می توانند به طور فعال در حل مسائل اجتماعی و فنی آینده مشارکت کنند.

دانشگاه صنعتی فرایبرگ

دانشگاه صنعتی فرایبرگ

در این دانشگاه سه گروه موفق وجود دارند که در زیر آن ها را معرفی کرده ایم:

  • گروه مهندسی ریز سیستم ها (IMTEK)
  • گروه علوم کامپیوتر (IIF)
  • گروه مهندسی سیستم های پایدار (INATECH)

دانشگاه فرایبورگ آلمان با همکاری پنج موسسه Fraunhofer همراه با موسسات Hahn-Schickard، یک محیط ایده آل برای تحقیق در بالاترین سطح را ارائه می دهد.فرایبورگ یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای آلمان است. در این شهر از همان روز اول احساس می کنید در خانه هستید و در عین حال حس سرزندگی را در شما ایجاد می کند. بیش از 900 سال سنت و زندگی مدرن در هماهنگی کامل به هم پیوند خورده اند.

درباره شهر فرایبورگ

فرایبورگ به عنوان یک شهر دانشگاهی، رویدادها و جاذبه های فرهنگی متنوعی مانند تئاتر، کنسرت، باله، رقص مدرن، جشنواره های موسیقی، موزه ها، نمایشگاه ها و … را ارائه می دهد. به طور خلاصه، این شهر مورد علاقه همه می باشد. این شهر تحت سلطه دانشجویان و دوچرخه های آنها قرار دارد. فرایبورگ به عنوان “پایتخت اکولوژیک” نیز شناخته می شود و آگاهی از محیط زیست در اینجا از اهمیت اساسی برخوردار است. به دلیل بسیاری از پروژه های انرژی خورشیدی، فرایبورگ “شهر خورشیدی” نیز نامیده می شود.فرایبورگ در جنگل سیاه واقع شده است، این شهر بسیار نزدیک به فرانسه و سوئیس است، از این رو سفرهای جالب بسیاری را می توانید داشته باشید. آب و هوای معتدل امتیاز دیگر این شهر است. فرایبورگ بیشترین روز آفتابی و گرمترین درجه حرارت را در بین شهرهای آلمان دارد.چهار تا از نزدیکترین فرودگاه به فرایبورگ عبارتند از: فرانکفورت (2 ساعت)، اشتوتگارت (2 ساعت)، بازل/ مولهاوس (سوئیس/ فرانسه، 1 ساعت) و زوریخ (سوئیس، 2 ساعت).

رتبه دانشگاه فرایبرگ

بر اساس بررسی دانشجویان در Studyportals- بهترین مکان برای آگاهی از نحوه ارزیابی دانشجویان و تجربه زندگی خود در دانشگاه ها- دانشگاه فرایبورگ در رتبه بندی 83 دانشگاه جهانی قرار دارد و دارای نمره کلی 4.4 ستاره است.سخن آخردر این مقاله ما به بررسی دانشگاه فرایبورگ آلمان پرداختیم و از دانشکده های این دانشگاه قدیمی و پرطرفدار و رشته هایی که در آن به دانشجویان سراسر دنیا ارئه می شود صحبت کردیم. همچنین از شرایط پذیرش، هزینه تحصیل و بورسیه دانشگاه فرایبورگ برای شما اطلاعاتی را ارئه دادیم. اگر شما خواستار تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان هستید، می توانید این دانشگاه را بین گزینه های خود قرار دهید.اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آلمان با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین راهنمایی ها را از مشاوران حرفه ای ما دریافت نمایید.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *