دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه (منطقه ولگا) در روسیه و در کازان قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1804 تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در میان دانشگاه های روسی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ریاضیدان مشهور نیکولای ایوانویچ لوباچواسکای از سال 1827 تا سال 1846 بعنوان رئیس دانشگاه در آنجا خدمت کرد. در سال 1925، این دانشگاه به افتخار ولادمیر اییچ ایلیانو (لنین) تغییر نام داد. این دانشگاه برای تحصیل در روسیه به محل تولد شیمی آلی بخاطر فعالیت های آلکساندر باتلروو، ولادمییر مارکونیکو، الکسندر آربوزوو معروف است و به محل تولد رنسانس الکترون که توسط اوجنی زاواسکای کشف شده است، معروف است.

تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه فدرال کازان روسیه

در سال 2010، دانشگاه کازان دولتی شد. این دانشگاه یکی از 15 دانشگاه روسیه است که برای شرکت در 5 الی 100 پروژه آکادمیک در روسیه توسط دولت روسیه دعوت به همکاری شد و هدف آن ارتقای رقابت بین المللی در بین مراکز تحصیلی و پژوهشی مطرح دنیاست. درباره دانشگاه های پزشکی روسیه بیشتر بخوانید .

در یکم نوامبر سال 2015، این دانشگاه شامل 16 موسسه، 3 مدرسه عالی، دانشکده حقوق و دو شعبه منطقه ای بود. بیش از 40000 دانشجو در 479 درجه تحصیلی در سطح کارشناسی  و کارشناسی ارشد  و بالاتر در این دانشگاه نام نویسی کرده اند (شامل 85 دوره دکتری و 8 دوره مکمل با دانشگاه های همتراز)

اولویت های پژوهشی این دانشگاه داروسیازی و بیوپزشکی، استخراج نفت، پالایش نفت و پتروشیمی، ارتباطات و اطلاعات و فناوری های هوایی، مواد پیشرفته و علوم اجتماعی در بین علوم انسانی است.

تاریخچه دانشگاه فدرال کازان روسیه

در بین این غرور خاص، ایجاد یک هندسه توسط نیکولای لباچواسکای است که به کشف عنصر شیمیایی روتینیوم توسط کارل کلاس پرداخته است، نظریه ساختار شیمیایی مواد آلی توسط الکساندر باتلروی، کشف رنسانس های مغناطیسی الکترون توسط یوجنی زاواسکای و رنسانس آکوستیک توسط سمن آلتشولر، و توسعه ترکیب های شیمیایی توسط الکساندر و بوریس آربوزوس و سایرین است.

از آن زمان، این دانشگاه 70 هزار متخصص را روانه بازار کرده است. در بین تمامی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه، اندیشمندان و افراد بسیار مطرح و مشهری مانند موسس اتحادیه شوروی ولادمیر لنین، نویسندگانی چون سرجی اکساکو، لئو تولستوی، پاول ملنیکو-پچراسکای، ولیمیر خلبنیکو، آهنگساز میلی بالاکیرو، و نقاش والری یاکوبی هستند.

دانشگاه فدرال کازان روسیه در حال حاضر

در 21 اکتبر سال 2009، رئیس جمهور روسیه دمیتری مدودو یک معاهده ریاست جمهوری را امضا کرد که دانشگاه دولتی ولگا را بر اساس دانشگاه دولتی کازان تاسیس کرد. این دانشگاه بر پایه دانشگاه دولتی کازان است و دسترسی هایی را به دانشگاه علوم انسانی تاتار، موسسه اقتصادی دانشگاه دولتی کازان، دانشگاه آموزشی دولتی الابوگا، و آکادمی مهندسی و اقتصاد نابررژنیه چلنی دارد. اولین رئیس این داشنگاه ایلشات گافوروی بود که پیشتر شهردار الابوگا بود. ریاست کنونی دانشگاه میاکزیام سالاخو است.

در سال 2013 دانشگاه دولتی کازان برنامه ای را برای توسعه رتبه بندی رقابتی در بین مراکز معتبر جهانی در تحصیلات عالیه و پژوهش ارائه داد. این برنامه از سال 2013 تا 2020 بود و در چهارچوب اجرای قوانین دولتی بود “اقدامات و حمایت دولت از دانشگاه های معتبر و مطرح روسیه برای ارتقای سطح رقابت بین مراکز تحصیلی و تحقیقاتی کشور” (امضا شده در 16 مارچ 2013)

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *