دانشگاه سن پابلو اسپانیا از جمله دانشگاه‌های خصوصی در این کشور می‌باشد که دارای اساتید بسیار مجرب و با صلاحیت است و به همین دلیل به شهرت رسیده و امکانات مختلفی را برای دانشجویان مهیا نموده است. امروزه با توجه به کیفیت آموزشی بالای این دانشگاه و داشتن کارمندان و اساتید با تجربه در آن، بسیاری از دانشجویان مهاجرتی خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه سن پابلو اسپانیا هستند، به همین دلیل در این مقاله به بررسی این دانشگاه و شرایط پذیرش و تحصیل دانشجویان در سن پابلو می‌پردازیم.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی دانشگاه سن پابلو در اسپانیا

در سال ۱۹۹۳ در شهر مادرید اسپانیا، دانشگاه خصوصی تاسیس گردیده است که امروزه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا محسوب می‌شود، این دانشگاه با توجه به داشتن کارکنان و اساتید بسیار ماهر، دارای قدرت آموزشی بالایی بوده و به همین دلیل محبوبیت زیادی کسب کرده است.

این دانشگاه علاوه بر درس، برای دانشجویان خود فعالیت‌های فوق برنامه نیز در نظر می‌گیرد که از جمله می‌توان به داشتن سالن‌های ورزشی، کتابخانه و … اشاره کرد و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان از برنامه‌های این دانشگاه نهایت استفاده را می‌برند و تحصیل در این دانشگاه برای آنها بسیار لذت بخش است.

این موسسه آموزشی خود از شش دانشکده تشکیل گردیده است که از جمله آنها می‌توان به دانشکده اقتصاد و مدیریت کسب و کار، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق، موسسه انرژی و محیط زیست، موسسه مطالعات خانوادگی و خانواده خواهد بود و پردیس‌های در مادرید و مونکادا دارد.
همچنین امکان تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه سن پابلو در مقاطع مختلف به ویژه مقطع لیسانس یا فوق لیسانس وجود دارد و این دانشگاه در دانشکده‌های مختلف خود رشته‌های متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  تاریخ و هنر
  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • ارتباطات دیجیتالی
  • فناوری و اطلاعات
  • دندان سازی
  • تاریخ
  • ساخت فیلم
  • مطالعات اروپایی
  • و …

دانشگاه سن پابلو

شرایط پذیرش و تحصیل دانشجویان در سن پابلو اسپانیا

دانشگاه سن پابلو از جمله دانشگاه‌های می‌باشد که توسط وزارت دانشگاه‌های اسپانیاMinisterio de Universidades)  España) به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه با ارائه دوره‌ها و برنامه‌های مختلف موجب دادن مدارک آموزش عالی رسمی همچون مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در چندین زمینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی می‌شود .

این دانشگاه در اسپانیا معمولاً جهت پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته‌های مختلف، از آنها آزمون ورودی می‌گیرد و در صورت قبولی، آنها می‌توانند در شهر مادرید و در این دانشگاه خصوصی غیر انتفاعی تحصیل نمایند. به طور کلی شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه (CEU) اسپانیا به قرار زیر است:

  1. درخواست ویزای دانشجویی و تحصیلی در اسپانیا
  2. فرم تکمیل درخواست ویزا برای تحصیل در دانشگاه سن پابلو اسپانیا
  3. گذرنامه با حداقل ۳ ماه اعتبار
  4. دو عکس گذرنامه
  5. نامه تأییدیه پذیرش از دانشگاه سن پابلو اسپانیا
  6.  رونوشت‌های علمی و رسمی
  7. مدارک مالی و گواهی عدم سو پیشینه

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه سن پابلو

سن پابلو یکی از دانشگاه‌های مطرحی می‌باشد که در لیست دانشگاه های اسپانیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها شناخته می‌شود و به همین دلیل دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در رشته‌های مختلف به ویژه در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهند با هدف تحصیل در این دانشگاه، به مهاجرت به اسپانیا فکر می‌کنند.

از این رو سن پابلو با وابستگی مذهبی مسیحی و کاتولیکی که دارد، هر ساله پذیرایی دانشجویان بین المللی با مذهب و نژادهای مختلف می‌باشد تا بتوانند به تحصیل پزشکی در اسپانیا در رشته‌های مختلف به ویژه رشته پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی، داروسازی و … بپردازند.

این دانشگاه با وجود اساتید بسیار مجرب، کارکنان حرفه‌ای و امکانات و تجهیزات فوق‌العاده‌ای که دارد تاثیر فراوانی بر ارتقاء دانش دانشجویان بین‌المللی می‌گذارد، به همین دلیل روز به روز بر تعداد متقاضیان ورود به این دانشگاه افزوده می‌گردد. می‌توان گفت به طور کلی تحصیل رشته پزشکی در سن پابلو شرایط ویژه‌ای دارد که برخی از این شرایط به قرار زیر هستند:

  • معمولا تحصیل پزشکی در اسپانیا و در سن پابلو با زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی صورت می‌گیرد.
  • دانشجویان بین المللی برای رفتن به این دانشگاه، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • دانشجویان برای پذیرش در این رشته باید مدرک دیپلم تجربی یا معادل آن را ارائه نماید.
  • متقاضیان برای نام نویسی در مقطع کارشناسی در رشته علوم پزشکی باید 2 سال در رشته زیست شناسی تحصیل کنند و استاندارد 12 کسب کنند.
  • متقاضی باید از سوی دانشگاه سن پابلو نامه پذیرش داشته باشد.
  • معمولا دوره کارشناسی تحصیل پزشکی در این دانشگاه به دو دوره تقسیم خواهد شد که شامل دوره (علوم پایه و فارموکولوژی) و دوره آموزش بالینی می‌باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه سن پابلو اسپانیا

از آنجایی که کشور اسپانیا جزء اتحادیه اروپا و شینگن می‌باشد، به همین دلیل تحصیل در اسپانیا و  در دانشگاه‌های مختلف آن، بویژه تحصیل در سن پابلو مزایای فراوانی برای افراد به همراه خواهد داشت. بنابراین می‌توان برخی از مزایای تحصیل در سن پابلو اسپانیا را به صورت زیر بیان کرد:

  • کم هزینه بودن تحصیل در دانشگاه سن پابلو اسپانیا: معمولا هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه در مقطع لیسانس بین 700 تا 1200 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد بین 900 تا 3300 یورو خواهد بود که نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر خواهد بود.
  • امکان کار بعد از تحصیل در دانشگاه سن پابلو اسپانیا: می‌توان گفت بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه سن پابلو، امکان کار در این کشور به راحتی برای دانشجویان میسر خواهد شد که برای افراد بسیار مفید است.
  • کیفیت بالایی سیستم آموزشی دانشگاه سن پابلو: از آنجایی که در دانشگاه سن پابلو، اساتید مجرب و کارآزموده زیادی وجود دارد، به همین دلیل با توجه به کیفیت آموزشی بالایی این دانشگاه دانشجویان آن، از دانش و اطلاعات بالایی در زمینه تحصیلی خود برخوردارند.

دانشگاه سن پابلو

جمع بندی

در این مقاله به معرفی دانشگاه سن پابلو اسپانیا پرداخته‌ایم و شرایط تحصیل در این دانشگاه در رشته‌های همچون رشته پزشکی را مورد بررسی قرار دادیم تا دانشجویانی که قصد مهاجرت به اسپانیا و تحصیل در این دانشگاه درجه یک را دارند، با آگاهی کامل بتوانند جهت تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند و بدین ترتیب مدارک رسمی را از این دانشگاه اخذ نمایند و با توجه به این که این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز است، از طریق همین موضوع بتوانند امکان دستیابی به فرصت‌های شغلی در سایر کشورها را نیز داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *