دانشگاه زیگن

دانشگاه زیگن دانشگاه زیگن آلمان

University of Siegen

موقعیت:آلمان - زیگن
نوع:دولتی. موسسه
تعداد دانشجویان:15021 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:2398 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
1001 - 1200
رتبه در کشور
45
هزینه ویزا
75 یورو
نرخ پذیرش
50 درصد
بورسیه تحصیلی
بورسیه تخصصی ندارد
خوابگاه/هزینه
خوابگاه های خارج از محوطه /--
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، ارشد، دکترا

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه زیگن (University of Siegen) یک دانشگاه پیشرفته و مدرن است که در سطح بین المللی بسیار درخشان ظاهر شده است و میزبان بیش از 15000 دانشجو است که حدود 11٪ از آنها از کشورهای دیگر هستند. دانشگاه زیگن با همکاری‌های بین المللی با سایر دانشگاه های آلمان و جهان و بر مبنای هدف اصلی خود یعنی “ایجاد آینده‌ای انسانی” هدایت می‌شود.امروزه دانشگاه زیگن دارای 108 رشته تحصیلی در 5 دانشکده مختلف است. طیف وسیعی از فعالیت های پژوهشی شامل تحقیقات پایه و کاربردی در تمامی دانشکده‌ها انجام می‌شود. از حسابداری گرفته تا محاسبات بصری، این دانشگاه مجموعه‌ی گسترده‌ای از موضوعات را ارائه می‌دهد. دانشگاه زیگن متعهد به آموزش و پژوهش میان رشته‌ای و همچنین توجه ویژه به دانشجویان است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مدرن، یک برنامه دانشگاهی جامع را ارائه می‌دهد که همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان بین المللی آن را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی به آلمان انتخاب کنند. در این مقاله از وبسایت موسسه اصطهباناتی مطالب بیشتری درباره این دانشگاه خواهیم آموخت.

ددلاین درخواست پذیرش برای ترم زمستان15 فوریه (26 بهمن)
ددلاین درخواست پذیرش برای ترم تابستان15 سپتامبر (25 شهریور)

دانشکده ها

Faculties

این دانشگاه دارای 5 دانشکده سنتی و میان رشته ای است که تمامی کلاس‌های درسی و دوره‌های پژوهشی آن در این دانشکده‌ها برگزار می‌شوند. اسامی آنها عبارتند از:

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده علوم و تکنولوژی
  • دانشکده آموزش، معماری و هنر
  • دانشکده علوم زندگانی
  • دانشکده اقتصاد

برخی رشته ها و دوره ها

programs

هدف کلی دانشگاه زیگن کمک به آینده‌ای شایسته و مسئولیت پذیری مردم و جامعه است. این دانشگاه در هر حوزه، دوره‌های مختلفی را در هر 3 مقطع ارائه می‌دهد. در جدول زیر به تعداد این دوره‌ها در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرده‌ایم: 

حوزه های تحصیلیتعداد دوره‌ها
علوم طبیعی و ریاضیات5 دوره
مهندسی و تکنولوژی4 دوره
علوم کامپیوتر و IT2 دوره
مطالعات زیست محیطی و علوم زمین1 دوره
علوم اجتماعی1 دوره

 

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 5.5 به بالا
TOEFEL 72 به بالا
PTE 58 به بالا
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشجویان دانشگاه زیگن برای بهره مندی از انواع بورسیه تحصیلی آلمان می‌توانند از طریق پورتال دانشجویی خود برای دریافت بورسیه‌ها اقدام کنند. این دانشگاه هیچ بورسیه‌ی تخصصی‌ای ندارد اما نام برخی از کمک هزینه‌های عمومی عبارتند از: 

  • بورسیه K.C. Mahindra Scholarships For Post-Graduate Studies Abroad
  • بورسیه Unimoni Student Stars 2023
  • بورسیه JN Tata Endowment Loan Scholarship
  • بورسیه Narotam Sekhsaria’s Scholarships

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشجویان دانشگاه زیگن برای اقامت می‌توانند از انواع آپارتمان‌ها و خانه‌هایی که در شهر زیگن برای آنها فراهم است بهره مند شوند. مبلغ اجاره بهای این آپارتمان‌ها به عوامل مختلفی مانند محل آنها، نوع امکانات رفاهی داخل آنها، فاصله آنها از دانشگاه و … بستگی دارد. توصیه می‌کنیم تا دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه برای رزرو خانه مناسب خود اقدام کنند چرا که ممکن است در زمان شروع ترم و شلوغی بازار اجاره خانه، مورد دلخواهی برای آنها پیدا نشود.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
اوه بول (Uwe Boll)
اوه بول (Uwe Boll)
بازیگر و فیلمساز
میریام پیلهاو (Miriam Pielhau)
میریام پیلهاو (Miriam Pielhau)
مجری تلویزیون و رادیو
مایا گوپل (Maja Göpel)
مایا گوپل (Maja Göpel)
اقتصاددان و استاد دانشگاه
فرانک شرماشر (Frank Schirrmacher)
نویسنده و خبرنگار
مارسل بیر (Marcel Beyer)
مارسل بیر (Marcel Beyer)
نویسنده
پیتر هاسینگ (Peter Hussing)
سیاستمدار و بوکسور
لارس آیلبرخت (Lars Eilebrecht)
لارس آیلبرخت (Lars Eilebrecht)
مهندس نرم افزار

سوالات متداول

Location

این دانشگاه دارای نرخ پذیرش 50% می باشد و دانشجویان بین المللی زیادی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

امروزه تحصیل در کشور آلمان به یک گزینه جذاب برای دانشجویان تبدیل شده است. هزینه تحصیل رایگان، سطح علمی دانشگاه ها و شرایط زندگی در این کشور از جمله دلایل دانشجویان برای تحصیل در کشور آلمان می باشد. دانشگاه زیگن آلمان از بهترین دانشگاه های این کشور به حساب می آید. رشته های دانشگاه زیگن آلمان بسیار متنوع بوده و فرصت تحصیلی بی نظیری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. شما متقاضیان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

درباره دانشگاه زیگن آلمان

دانشگاه زیگن یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در آلمان می باشد که در سال 1964 تأسیس شده است. این دانشگاه بعدها با دانشگاه فنی ادغام شد و به یکی از برترین دانشگاه های آلمان تبدیل شد. این دانشگاه دارای پنج دانشکده هنر و علوم انسانی، آموزش، معماری و هنر، رشته های اقتصادی، علوم و فناوری و نیز علوم طبیعی است. دانشگاه زیگن آلمان با بیش از 120 موسسه و دانشگاه همکاری بین المللی دارد.

دانشکده های دانشگاه زیگن در آلمان

این دانشگاه دارای چهار دانشکده مختلف است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهند. دانشکده های دانشگاه زیگن در کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

دانشکده فلسفه

دانشکده فلسفه با حدود 6500 دانشجو طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی را ارائه می دهد. دانشجویان دانشکده فلسفه قادر به استفاده حرفه ای از روش ها و نظریه ها در زمینه های زبان و رسانه، ادبیات، فرهنگ و تاریخ، علوم اجتماعی، الهیات و فلسفه برای پرداختن به مسائل علمی و اجتماعی هستند.

دانشکده آموزش، معماری و هنر

دانشکده آموزش، معماری و هنر در دانشگاه زیگن یک دانشکده میان رشته ای است. دانشجویان این دانشکده قادر به ارائه راه حل در برابر مشکلات و تدوین استراتژی های جدید می باشند. این دانشگاه رشته های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد و آن ها را برای ورود به بازار کار جهانی آماده می کند.

دانشکده اقتصاد، سیستم های اطلاعاتی و حقوق تجارت

دانشکده اقتصاد، سیستم های اطلاعاتی و حقوق تجارت در دانشگاه زیگن دارای شعار ” شکل دادن به آینده به صورت انسانی ” هستند. این دانشکده از طریق پروژه های مختلف تحقیقاتی مشترک و آموزش میان رشته ای درک و طراحی فرآیندهای اقتصادی مدرن را در نظر می گیرد. این کار شامل همکاری نزدیک با موضوعات مرتبط مانند مطالعات اجتماعی و رسانه ای، ریاضیات، علوم کامپیوتر و مهندسی است.

دانشکده علوم و فناوری

فعالیت های تحقیقاتی متنوع در هشت زیر شاخه زیست شناسی، مهندسی عمران، شیمی، مهندسی برق، علوم کامپیوتر، مهندسی مکانیک، ریاضیات و فیزیک در دانشکده علوم و فناوری دانشگاه زیگن انجام می شود. حل مشکلات و چالش های آینده در فناوری و جامعه شعار این دانشکده می باشد.

دانشکده علوم طبیعی

دانشکده علوم طبیعی جوان ترین دانشکده این دانشگاه است. دانشکده علوم طبیعی رشته های پزشکی و زیست انسانی، علوم رایانه ای و فناوری پزشکی، فناوری های پزشکی، بهداشت عمومی و اقتصاد بهداشت را ارائه می دهد.کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه زیگن

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید دارای مدرکی که مورد تأیید وزارت آموزش آلمان است، باشند. در صورتی که دانشجویان دارای مدرک معادل Abitur را نداشته باشند باید در دوره های کالج کشور آلمان شرکت کنند. از دیگر شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه Siegen داشتن مدرک زبان معتبر است. درخواست اخذ پذیرش از این دانشگاه رایگان می باشد و هزینه ای ندارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه زیگن

شرایط تحصیل در دانشگاه زیگن

آخرین مهلت درخواست

آخرین مهلت درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه به شرح زیر می باشد:

دورهترم تابستانترم زمستان
دوره آلمانی15 سپتامبر تا 15 نوامبرفوریه تا 15 می
کارشناسی و کارشناسی ارشد15 سپتامبر تا 15 نوامبرفوریه تا 15 می

شرط سنی

کشور آلمان جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور محدودیت هایی را در نظر گرفته است. آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد در تحصیل دانشگاه زیگن در آلمان را دارند باید نهایتا 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیشتر از سه الی چهار سال باشد.

مدارک لازم

دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، نیاز به ارائه مدارکی خواهند داشت. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه Siegen آلمان به شرح زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات متقاضی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدارک تابعیت (کپی گذرنامه و اقامت)
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه نامه
  • انگیزه نامه

الزامات زبان برای پذیرش

کلیه دانشجویان بین المللی ملزم به ارائه گواهی تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی هستند.

آزمونحداقل نمره مورد نیاز
آزمون DSHسطح 2 یا سطح 3
آزمون آیلتس5.5
آزمون تافل79 (آزمون اینترنتی) یا 550 (آزمون کاغذی)

رشته های دانشگاه زیگن آلمان

این دانشگاه دارای چند دانشکده مختلف است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد. دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه زیگن آلمان به آدرس uni-siegen.de مراجعه کنند. برخی از رشته های ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • تاریخ هنر
  • زبان و ارتباطات
  • زبان، ارتباطات و اقتصاد در اروپا
  • مطالعات رسانه ای
  • فلسفه
  • علوم اجتماعی
  • معماری
  • روانشناسی
  • کار اجتماعی
  • مدیریت کسب و کار
  • سیستم های اطلاعاتی تجاری
  • اقتصاد
  • حقوق اقتصادی آلمان و اروپا
  • مهندسی خودرو
  • شیمی
  • مهندسی عمران
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مهندسی صنایع
  • ریاضیات
  • مهندسی مکانیک
  • فیزیک

هزینه تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان

کشور آلمان فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل مشغول شوند. دانشجویان دانشگاه زیگن در هر ترم مبلغی در حدود 250 تا 300 یورو را بابت انجام کارهای اداری و انجمن های دانشجویی و حمل و نقل پرداخت خواهند کرد.

هزینه زندگی دانشجویی

دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه زیگن ​​در کشور آلمان مشغول هستند، برای تأمین هزینه های زندگی خود از جمله اجاره مسکن، غذا، لباس، حمل و نقل، تفریح ​​و سایر هزینه ها در هر ماه به حدود 700 تا 800 یورو نیاز خواهند داشت. برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور به شرح زیر می باشد:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروسیگار6.70 یورو
غذا در مک دونالد8 یوروتاکسی (تعرفه عادی)3.50 یورو
آبجو داخلی3.50 یوروقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی221.17 یورو
آبجو وارداتی3.50 یورواینترنت32.20 یورو
شیر (یک لیتر)0.84 یوروباشگاه تناسب اندام30.13 یورو
قرص نان سفید تازه1.34 یوروبلیط یک طرفه (عبور محلی)2.80 یورو
برنج (یک کیلوگرم)1.98 یورورفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی)70 یورو
تخم مرغ2.23 یوروتاکسی یک ساعت انتظار30 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)7.96 یورواجاره باشگاه تنیس19.68 یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم)7.13 یورویک دست لباس تابستانی35.05 یورو
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)10.06 یورویک جفت شلوار جین Levis 50176.82 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.31 یورویک جفت کفش پیاده روی نایک80.89 یورو
موز (یک کیلوگرم)1.66 یوروآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر739.89 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.88 یوروآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر560.15 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.48 یوروآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،419.07 یورو
کاهو0.95 یوروآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،057.23 یورو

هر گونه سوال در رابطه با تحصیل در دانشگاه زیگن در کشور آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی در میان بگذارید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه زیگن

از آن جایی که برای تحصیل در دانشگاه زیگن شهریه پرداخت نمی شود، از این رو کمک زیادی از سمت دانشگاه به دانشجویان بین المللی نمی شود. برخی از بورسیه ها توسط گروه های سیاسی یا مذهبی به دانشجویان اعطا می شوند. DAAD از جمله سازمان هایی است که فرصت دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه زیگن

بورسیه تحصیلی دانشگاه زیگن

ویزای دانشجویی

روند اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای تحصیل در دانشگاه زیگن برای اتباع اتحادیه اروپا و اتباع غیر اتحادیه اروپا بسیار متفاوت است. برای تحصیل در این دانشگاه به ویزای نوع D نیاز است. شرایط دریافت ویزا به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر
  • بیمه درمانی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • اطلاعات محل اقامت در آلمان
  • سند ازدواج (در صورت موجود)

کار دانشجویی

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه زیگن آلمان را دارند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل قاره اروپا می باشد.

مدت زمان کار دانشجویی

دانشجویان بین المللی دانشگاه Siegen می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. باید توجه داشت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجاز به کار کردن به صورت خود اشتغالی یا آزاد نمی باشند و این کار تخلف محسوب می شود.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان دانشگاه زیگن در آلمان می توانند حداکثر 450 یورو به صورت ماهانه درآمد داشته باشند. اگر آن ها بیش از این مقدار درآمد کسب کنند، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.سخن آخرموسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل در دانشگاه زیگن در کشور آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *