دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

کشور مجارستان در سالیان اخیر به عنوان یکی از برترین گزینه های تحصیلی متقاضیان دندانپزشکی محسوب می شود. دولت مجارستان با ارائه تسهیلات لازم از جمله شهریه پایین، اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی در جهت جذب مهاجران تحصیلی به این کشور موفق بوده است. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاهی و اعتبار مدرک های دانشگاهی پزشکی و دندانپزشکی این کشور از دیگر عوامل جذب متقاضیان تحصیلی است. در این مقاله به تفضیل در مورد دانشگاه های دندانپزشکی کشور مجارستان و شرایط تحصیل در این دانشگاه ها شرح خواهیم داد. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • چرا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان؟
  • اعتبار جهانی دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان
  • شرایط ورود به دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان
  • برنامه تحصیلی دوره دندانپزشکی مجارستان
  • اخذ ویزای تحصیلی مجارستان
  • اخذ پذیرش دندانپزشکی مجارستان
  • آزمون ورودی دندانپزشکی مجارستان
  • دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان
  • تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان
  • چگونگی تحصیل رایگان دندانپزشکی مجارستان
  • تحصیل دندانپزشکی مجارستان بدون مدرک زبان
  • تخصص دندانپزشکی مجارستان
  • دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱
  • دانشگاه دندانپزشکی اوتووس لونارد مجارستان
  • دانشگاه دندانپزشکی سملوایز بوداپست مجارستان
  • دانشگاه دندانپزشکی سگد مجارستان
  • دانشگاه دندانپزشکی پچ مجارستان
  • دانشگاه دندانپزشکی دبرسین مجارستان
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه های مجارستان
  • مزایای تحصیل دندانپزشکی مجارستان
  • هزینه های زندگی در مجارستان
  • هزینه های تحصیل دندانپزشکی در مجارستان
  • چگونگی پرداخت شهریه دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان
  • سخن آخر
  • سوالات متداول در مورد دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

چرا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان؟

مجارستان کشوری کهن و زیبا است که در مرکز قاره اروپا قرار دارد. اما جذابیت های این سرزمین کهن چیزی فراتر از سحرآمیزی رود زیبای دانوب و معماری شگفت انگیز و تاریخ غنی این کشور است. وجود دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی بر ارزش این کشور قدیمی و زیبا صدچندان افزوده است. جذابیت های طبیعی و تاریخی این کشور شگفت انگیز که پایتخت فرهنگی اروپا لقب گرفته است و مزیت های بسیار دیگری موجب شده است تا هر سال به تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته های رویایی و پر طمطراق اضافه شود. فرهنگ و آداب و رسوم غنی و پربار این کشور از برترین فرهنگ های اروپایی محسوب می شود.کشور مجارستان که جایگاه معتبرترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اروپا می باشد، در سال های اخیر به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی رشته پزشکی و دندانپزشکی متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. از آن جا که متقاضیان ایرانی مشتاق تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی در کشور خود راهی برای تحقق رویای خود نمی بینند، روانه این کشور می شوند تا در رشته های مورد علاقه خود مشغول تحصیل شوند. رقابت سخت کنکور سراسری و صرف زمان زیاد برای آمادگی این آزمون سرنوشت ساز و عدم کسب نتیجه مطلوب موجب شده است تا روز به روز به تعداد متقاضیان ایرانی مشتاق تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی کشور مجارستان اضافه شود.

سیستم آموزشی دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان ، هم راستای دوره های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های برتر اروپا می باشد. دوره پزشکی و دندانپزشکی این کشور اروپایی به دلایل فراوانی مورد توجه متقاضیان قرار دارد. از مهم ترین این دلایل می توان به پایین بودن شهریه و شرایط اخذ پذیرش راحت این کشور اشاره کرد.کشور مجارستان دارای ۴ دانشگاه پزشکی می باشد که متقاضیان می توانند در هر چهار دانشگاه دوره های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. یکی از دلایل مهم جذب دانشجویان بین المللی به این کشور اعتبار مدارک دانشگاهی پزشکی و دندانپزشکی این کشور در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا می باشد.

پایین بودن نرخ جرم و جنایت، ثبات سیاسی و اجتماعی، امنیت اجتماعی و مردم صلح دوست، بالا بودن استانداردهای زندگی و هزینه پایین از دیگر عوامل و معیارهایی است که موجب می شود تا مهاجران راهی این کشور شوند و آینده درخشان و زندگی ایده آل خود را در این کشور اروپایی بسازند.

این مقاله که توسط مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است به بررسی دقیق دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان می پردازد و روش های اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ها را به تفضیل شرح می دهد. اگر قصد تحصیل پزشکی در کشور مجارستان را دارید و از اطلاعات کافی در مورد این کشور برخوردار نمی باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

اعتبار جهانی دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی بسیار معتبر و با سطح علمی بالایی می باشند. سیستم آموزشی دانشگاه های مجارستان بر اساس استانداردهای آموزشی دانشگاه های اروپا می باشد و دانشجویان می توانند واحدهای درسی خود را در دانشگاه های کشورهای عضو پیمان شینگن انتقال داده و در آن کشورها به تحصیل خود ادامه دهند. مدارک پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های کشور مجارستان از اعتبار جهانی برخوردار است و مورد تائید و پذیرش کشورهای اروپایی برتر و آمریکا و کانادا می باشد.

یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سملوایز می باشد که رشته دندانپزشکی آن محبوبیت فراوانی دارد. در این دانشگاه دانشجویان بین المللی فراوانی مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه مورد توجه متقاضیان ایرانی تحصیل دندانپزشکی در مجارستان می باشد. دومین دانشگاه بزرگ و معتبر این کشور دانشگاه سگد مجارستان است که یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی در اروپا محسوب می شود.

اعتبار جهانی دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

اعتبار جهانی دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

هر سال به تعداد متقاضیان تحصیل در مجارستان در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور افزوده می شود. از عوامل افزایش این گرایش جهانی می توان تحصیل به زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، بالا بودن کیفیت آموزشی، هم راستا بودن سیستم آموزشی با سیستم آموزشی کشورهای اروپایی و امکان اخذ اقامت این کشور با تحصیل و اشتغال را نام برد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان در میان دانشگاه های اروپایی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار هستند.
نظام آموزشی دانشگاهی کشور مجارستان همانند کشورهای اروپایی بر اساس نظام بولونیا یا نظام هماهنگ آموزشی اروپایی است. بر اساس این سیستم دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور در صورت تمایل می توانند پس از گذراندن چند ترم تحصیلی به دانشگاه های کشورهای برتر اروپایی منتقل شوند. علاوه بر این، بر اساس برنامه اراسموس دانشجویان می توانند برنامه مبادله دانشجویی را انجام دهند.

دانشگاه های معتبر کشور مجارستان دوره های تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین رشته های پزشکی و دندانپزشکی را به دانشجویان ارائه می دهند. دولت مجارستان به منظور پذیرش دانشجویان در رشته ها و مقاطع گوناگون شرایط راحت تری را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در نظر گرفته است. در واقع سیاست کلی دولت مجارستان، ایجاد تسهیلات لازم در جهت پذیرش سهل و راحت متقاضیان تحصیل در این کشور و سپس اشتغال آن ها در فرصت های شغلی گوناگون است. یکی از این موارد عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی است، البته داشتن این مهارت یک امتیاز محسوب می شود.متقاضی به منظور دریافت ویزای تحصیلی باید درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر را به دانشگاه مجارستان ارسال کنند. متقاضی باید این نکته را مد نظر داشته باشد که به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان باید از سفارت مجارستان در کشور خود اقدام کند.

شرایط ورود به دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی مجارستان باید قبل از شروع تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور در دوره پریمدیکال یا پیشپزشکی کالج ها و یا دانشگاه های علوم پزشکی شرکت کنند. متقاضیان پس از شرکت در این دوره آمادگی و کسب نمره لازم می توانند تحصیل خود در دوره دندانپزشکی دانشگاه ها را شروع کنند. تحصیل دوره پزشکی و دندانپزشکی مجارستان به زبان انگلیسی می باشد. طول مدت تحصیل در دوره دندانپزشکی مجارستان ۵ سال می باشد. فارغ تحصیلان دندانپزشکی پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود می توانند در رشته های تخصصی دندانپزشکی این کشور ادامه تحصیل دهند.

برنامه تحصیلی دوره دندانپزشکی مجارستان

مدت زمان تحصیل در دوره دندانپزشکی مجارستان ۵ سال می باشد. دانشجویان در دو سال اول به فراگیری دروس مقدماتی و علوم پایه می پردازند. در سال سوم دانشجویان دروس مبانی و علوم تئوری مانند بیماری های دهان و دندان و دروس پیشرفته و پروتزهای دندانی ثابت و رادیولوژی دهان و دندان را فرامی گیرند. دانشجویان در سال چهارم به فراگیری مطالعات بالینی در رشته دندانپزشکی می پردازند و در پایان سال چهارم بر آموزش مقدمه ای از کلیات دندانپزشکی متمرکز می شوند و مدرک این دوره آموزشی را اخذ خواهند کرد. در سال پنجم دانشجویان تحت نظارت دندانپزشکان ماهر به تمرین عملی و کارآموزی می پردازند. به طور کلی دانشجویان دندانپزشکی باید در طول این دوره تحصیلی به آموزش دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی ارتودنسی، دندانپزشکی پروتز و جراحی فک و دهان می پردازند. دانشجویان دوره دندانپزشکی در طول دوره تحصیلی باید دروس زیر را فرابگیرند:

تجزیه و تحلیل ژنتیکی، آناتومی، اطلس بدن انسان،آناتومی بالینی، فیزیک، شیمی، بیولوژی، بیوفیزیک، زبان مجارستانی، کتاب های منبع پزشکی، سلول،شیمی چاپ پنجم مک کوری، شیمی عالی، شیمی ارگانیک، بیوفیزیک، نورولوژی، فیزیولوژی و بیوشیمی و هارپرز

برنامه تحصیلی دوره دندانپزشکی مجارستان

برنامه تحصیلی دوره دندانپزشکی مجارستان

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

متقاضی تحصیل در کشور مجارستان در ابتدا باید از دانشگاه مورد نظر درخواست پذیرش تحصیلی کند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مجارستان، متقاضی باید مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را ارائه دهد. به منظور درخواست ویزای تحصیلی مجارستان اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه مهم ترین مدرک لازم می باشد. متقاضی به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید مدارک ویزای خود را به سفارت مجارستان در کشور خود تحویل دهد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان مدرک تحصیلی و گواهی مهارت زبان انگلیسی و بیمه نامه سلامت متقاضی با مدت اعتبار ۳ ماه می باشد.متقاضی باید گواهی تمکن مالی کافی مبنی بر توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مدت اقامت در این کشور را ارائه دهد. تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان از ۸۰۰۰ یورو تا ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد. این مبلغ باید در حدود ۳ ماه قبل از این که متقاضی به سفارت مجارستان مراجعه کند در حساب متقاضی موجود باشد. ویزای تحصیلی در مدت زمان ۲ هفته تا ۸ هفته صادر می شود. دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان عبارت است از:

  • رزومه تحصیلی علمی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پاسپورت معتبر با اعتبار ۶ ماه
  • اجاره نامه محل اقامت در کشور مجارستان

اخذ پذیرش دندانپزشکی مجارستان

دانشگاه ها و کالج های دندانپزشکی مجارستان به منظور اخذ پذیرش دوره دندانپزشکی شرایط خاص خود را دارند. اما به طور کلی متقاضیان تحصیل در همه این دانشگاه ها باید دوره یک ساله پیش پزشکی را گذرانده باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس و یا تافل، اخذ نمره لازم در آزمون پذیرش و مصاحبه علمی از دیگر شرایط کلی اخذ پذیرش در دوره دندانپزشکی مجارستان محسوب می شود. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی مجارستان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید مدارک لازم را ارائه دهد.

اخذ پذیرش دندانپزشکی مجارستان

اخذ پذیرش دندانپزشکی مجارستان

گواهی سلامت جسمی و کارت واکسیناسیون هپاتیتB و سرخک و صرع و رزومه و سوابق علمی تحصیلی متقاضی از جمله مدارکی است که متقاضی باید برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه دندانپزشکی مجارستان ارائه دهد. از دیگر مدارک مهم می توان به گواهی شرکت در آزمون ورودی و نامه پذیرش و همچنین مدرک دیپلم دبیرستان و ریزنمره های تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه آن ها به انگلیسی اشاره کرد. از مهم ترین مدارک لازم گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی متقاضی در تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مدت تحصیل در کشور مجارستان و همچنین فرم تکمیل شده درخواست پذیرش رشته پزشکی و پاسپورت معتبر می باشد.

آزمون ورودی دندانپزشکی مجارستان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی مجارستان را دارند، می توانند در دوره های پیش پزشکی کالج های پزشکی و دندانپزشکی شرکت کنند. دانشجویان با شرکت در این دوره پیشپزشکی آمادگی لازم در جهت اخذ نمره در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی را کسب می کنند. دانشجو با شرکت در این دوره آمادگی با فراگیری دروس زیست شناسی و شیمی به زبان انگلیسی برای اخذ نمره لازم در آزمون پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان آماده می شود. متقاضیان با شرکت در این دوره، آمادگی لازم برای آزمون ورودی را کسب می کنند و با سوالات آزمون آشنایی پیدا می کنند. علاوه بر این متقاضی این دروس را به زبان انگلیسی فرامی گیرد.

شرکت در دوره پیش پزشکی به عنوان یک امتیاز مثبت در اخذ پذیرش دوره پزشکی مجارستان محسوب می شود. یکی از موارد خوب در مورد این دوره آمادگی این است که متقاضیان می توانند پس از تمام شدن سال یازدهم دبیرستان در این دوره پیش دانشگاهی در مجارستان شرکت کنند و آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه را کسب کنند.متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به منظور اخذ نمره لازم در آزمون ورودی باید در دوره های پیش پزشکی شرکت کنند. آزمون ورودی دوره دندانپزشکی شامل دو بخش شفاهی و کتبی است.

  • آزمون کتبی شامل سوالات دروس زیست شناسی سلولی و زیست شناسی ملکولی، آناتومی، فیزیولوژی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. متقاضی باید به سوالات این بخش به زبان انگلیس پاسخ دهد. هر دو آزمون پذیرش به زبان انگلیسی برگزار می شوند.
  • آزمون شفاهی بر اساس میزان توانایی متقاضی در برقراری ارتباط و تسلط به زبان انگلیسی می باشد. علاوه بر بررسی مهارت و تسلط متقاضی به زبان انگلیسی، انگیزه و هدف وی از تحصیل در رشته دندانپزشکی مورد ارزیابی قرار می گیرد. اگر متقاضی نتواند نمره لازم در این آزمون پذیرش را کسب کند، باید در دوره های آمادگی و پیش پزشکی شرکت کند تا نمره لازم را کسب کند. اگر متقاضی دارای مدرک کارشناسی و یا لیسانس در رشته های علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک باشد، نیاز به شرکت در آزمون پذیرش ندارد و فقط باید در آزمون شفاهی شرکت کند.

اگر متقاضی تحصیل دندانپزشکی مجارستان آمادگی لازم برای شرکت در آزمون پذیرش دوره دندانپزشکی را ندارد و یا قصد دارد در بهترین دانشگاه دندانپزشکی مجارستان پذیرش شود، می تواند در دوره های پیشپزشکی (PreMedical) شرکت کند تا آمادگی کافی برای این آزمون پذیرش را کسب کند. دوره های پیشپزشکی در برخی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی مجارستان برای آماده سازی متقاضیان برای آزمون پذیرش دوره پزشکی برگزار می شود.متقاضیان با فراگیری درس های زیست شناسی، شیمی، آناتومی، فیزیولوژی و زبان انگلیسی عمومی و تخصصی که در این دوره ها تدریس می شود، به راحتی می تواند در آزمون پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان شرکت کرده و نمره لازم را کسب کند. متقاضی با فراگیری این دروس زمینه لازم در جهت آمادگی برای دوره دندانپزشکی را فراهم می کند.

دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

در سال ۲۰۱۳ دولت مجارستان برنامه ای موسوم به Stipendium Hungaricum به معنای (سیاست باز جهانی) را به عنوان بخشی از سیاست های آموزشی این کشور به اجرا درآورد. در نتیجه این سیاست آموزشی ۴۱ کشور جهان هر سال در حدود ۳۰۰۰ دانشجو را برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی به این کشور می فرستند و هر سال هزاران دانشجوی بین المللی از دانشگاه های مجارستان فارغ تحصیل می شوند. بیشتر متقاضیان بین المللی خواستار تحصیل در دوره های تمام وقت دانشگاه های این کشور می باشند.از میان رشته های مختلف تحصیلی، رشته علوم پزشکی و دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار دانشجویان بین المللی محسوب می شود. پس از پزشکی رشته های دندانپزشکی و دام پزشکی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. پس از این رشته های علوم مهندسی در رتبه چهارم رشته ها قرار دارد. تا کنون صدها هزار نفر از دانشجویان بین المللی از دانشگاه های مجارستان فارغ تحصیل شده اند.

دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

تحصیل در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی در میان متقاضیان طرفداران بسیاری دارد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی Semmelweis در شهر بوداپست و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی Debecen و Szeged در میان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور دارای اعتبار و اهمیت بسیاری می باشد. بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین اعتبار مدارک پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های این کشور از عوامل جذب متقاضیان بین المللی محسوب می شود.آموزش های تحصیلی دوره دندانپزشکی این کشور مورد تائید سازمان بهداشت جهانی(WHO) و دیگر نهادها و سازمان های بین المللی و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. دولت مجارستان به منظور جذب دانشجویان بین المللی تسهیلات ویژه ای را برای آن ها فراهم کرده است. تدریس دوره های تحصیلی به زبان های مختلف انگلیسی و آلمانی از جمله این تسهیلات می باشد. کشورهای آلمان، ترکیه، برزیل، فرانسه، کانادا، اسرائیل و چین بیشترین تعداد دانشجو را در این کشور دارند.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در مجارستان

برخورداری دانشگاه های مجارستان از سیستم نظام بولونیا و اعتبار و ارزش بالای مدارک دانشگاهی و از همه مهمتر پایین بودن هزینه تحصیل در مجارستان و هزینه زندگی در مجارستان موجب شده است تا این کشور به گزینه برتر مهاجران تحصیلی تبدیل شود.دانشجویان با استفاده از بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی و کمک هزینه های تحصیلی و امکان کار پاره وقت دانشجویی امکان تحصیل رایگان را فراهم می کند.دانشجویان با برخورداری از بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند تا حد زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دانشگاه های مجارستان بورسیه های مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهد. وام های دانشجویی گزینه دیگری برای تامین هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. به منظور استفاده از این وام های کم بهره دانشجویان باید واجد شرایط باشند. از شرایط مهم دریافت وام های کم بهره، دارا بودن مجوز اقامت موقت و یا کارت مهاجرت مجارستان می باشد.دانشجویی می تواند از وام های کم بهره دانشگاه های مجارستان استفاده کند که مجوز اقامت موقت این کشور را اخذ کرده باشد. دانشجو برای دریافت وام های کم بهره باید کمتر از ۴۰ سال داشته باشد. دانشجویان با دریافت این وام ها مشکلی در پازپرداخت آن نخواهند داشت. اقساط این وام های کم بهره پس از فارغ تحصیلی از محل درآمد دانشجو پرداخت می شود.

چگونگی تحصیل رایگان دندانپزشکی مجارستان

متقاضیان تحصیل در دوره های مختلف پزشکی و دندانپزشکی مجارستان با برخورداری از امکان تحصیل رایگان در مجارستان روز به روز افزایش می یابند. سالانه ۳۰۰۰ دانشجو از ۴۱ کشور دنیا برای تحصیل روانه این کشور می شوند تا از تحصیلات رایگان و معتبر دانشگاه های این کشور برخوردار شوند. دانشگاه های کشور مجارستان فرصت تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است تا بتوانند با پرداخت هزینه جزئی در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

تحصیلات رایگان بر طبق نامش که به معنای عدم پرداخت هزینه تحصیل می باشد، در دانشگاه های کشور مجارستان وجود ندارد. تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور به معنای امکان استفاده دانشجو از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و وام های دانشجویی است تا دانشجو بتواند بدون داشتن دغدغه های مالی به تحصیل خود بپردازد و نگران تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور نباشد.

در سالیان اخیر کشورهای دنیا کمتر با امکان تحصیل رایگان دانشجو می پذیرند اما کشور مجارستان با ارائه تسهیلاتی این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشجو در ابتدای ثبت نام و اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور باید هزینه های شهریه را پرداخت کند. شهریه دانشگاه های مجارستان در طول سال ثابت و بدون تغییر می باشد. در واقع دانشجو از ترم های دوم به بعد می تواند بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی را دریافت کند.دانشجویان با روش هایی می توانند امکان تحصیل رایگان را برای خود فراهم کنند. این روش ها عبارت است از:

  • دریافت بورسیه های تحصیلی: دانشجویان با دریافت بورسیه های تحصیلی علاوه بر رایگان شدن شهریه های تحصیلی از امکان رایگان شدن هزینه های خوابگاه و محل اقامت دانشجویی و بیمه دانشجویی برخوردار می شوند. دانشجویانی که بورسیه های تحصیلی دریافت می کنند، می توانند تا پایان دوره تحصیلی از حقوق دائم برخوردار شوند.
  • اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی: دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی می توانند تا حدود زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور مجارستان را تامین کنند. مجوز کار دانشجویی امکان کار پاره وقت دانشجویی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا ۱۰ ساعت در هفته، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکترا و دوره پزشکی تا ۳۰ ساعت در هفته را فراهم می کند.

کار دانشجویی نباید مانع فعالیت درسی دانشجو شود. در واقع ساعات کار دانشجویی نباید با ساعات کلاس و درس دانشجو تداخل داشته باشد. دانشجویان با کار دانشجویی علاوه بر کسب درآمد و تامین هزینه های تحصیل و زندگی، زمینه لازم در جهت کسب تجربه و مهارت کاری برای اشتغال و کار پس از فارغ تحصیلی را فراهم می کند.دریافت وام های دانشجویی کم بهره و کمک هزینه های دانشجویی: دانشجویان با دریافت وام های کم بهره می توانن بخشی از هزینه های تحصیل خود در مجارستان را تامین کنند. بازپرداخت اقساط وام های دانشجویی کم بهره پس از فارغ تحصیلی دانشجو می باشد که از محل درآمد ماهانه وی کسر می شود.

تحصیل دندانپزشکی مجارستان بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره دندانپزشکی مجارستان را دارند و فاقد مدرک مهارت زبان می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبانی کشور مجارستان شرکت کنند. کشورهای حوزه شینگن مانند فرانسه و مجارستان و مالتا ویزای دوره های زبانی به متقاضیان می دهند.. متقاضیان ایرانی می توانند با اخذ ویزای دوره ها و کورس های زبان در کلاس های زبان این کشور شرکت کنند و برای اخذ پذیرش دوره های دندانپزشکی آمادگی لازم را اخذ کنند.متقاضیان با شرکت در این دوره ها و کورس های زبانی در کشور مجارستان به طور عملی و واقعی به فراگیری زبان انگلیسی می پردازند. هزینه دوره آمادگی زبان انگلیسی در کشور مجارستان سالانه در حدود ۵۰۰۰ یورو تا ۶۰۰۰ یورو می باشد. متقاضیان پس از کسب مهارت زبانی لازم و شرکت در دوره های پیشپزشکی که دروس پایه را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، آمادگی لازم در جهت تحصیل دروس تخصصی پزشکی را پیدا می کند.

تخصص دندانپزشکی مجارستان

فارغ تحصیلان دوره دندانپزشکی عمومی مجارستان می توانند در دوره های تخصصی دندانپزشکی این کشور مشغول تحصیل شوند. مهم ترین شرط تحصیل در دوره دندانپزشکی تخصصی مجارستان دارا بودن مدرک دندانپزشکی عمومی و یا پزشکی عمومی می باشد. پزشکان عمومی که دوره پزشکی عمومی را گذارنده اند و در دوره های آموزشی پزشکی بیمارستانی و پزشکی پیشرفته شرکت کرده اند، می توانند با ارائه مدرک پزشکی عمومی و گواهی شرکت در دوره های مورد نظر تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی مجارستان را شروع کنند.تخصص های موجود دوره های تخصصی مجارستان تخصص جراحی دندان، تخصص تجهیزات دندانپزشکی، تخصص دندان شناسی و تخصص سلامت عمومی دهان و دندان می باشد. دندانپزشکان با شرکت در دوره های تخصصی دندانپزشکی و اخذ مدرک تخصصی دندانپزشکی مجارستان می توانند در کشور مجارستان و یا کشورهای عضو پیمان شینگن و آمریکا مشغول طبابت و کار شوند.

دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

یکی از نگرانی های متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشورهای خارجی مورد تائید بودن آن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی و دندانپزشکی خود اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه و مدارک دانشگاهی صادر شده در آن کشور با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد.بر اساس رای صادره در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری در فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در مورد ورودی های سال های تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱، فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قرار زیر می باشد:

با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS، Times و Shanghai فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ مشخص شد. بر اساس رای صادر شده در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت متبوع برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۰۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد.این فهرست هر سال مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه های موجود در این فهرست جهت ادامه تحصیل مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.علاوه بر این با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تحصیل خود را در یکی از دانشگاه های مورد تائید خارج از کشور آغاز کرده اند، ممنوع است و در صورت تمام شدن دوره تحصیلی این افراد، مدارک صادره بر طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی می باشد. دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان که مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد، عبارت است از:

  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سگد(University Of Szeged)
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سملوایز(University Of Semmelwies)
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی پچ(University Of Pecs)
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دبرسن(University Of Debrecen)

دانشگاه دندانپزشکی اوتووس لونارد مجارستان

این دانشگاه که از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های مجارستان می باشد، در شهر بوداپست قرار دارد. دانشگاه اوتووس لونارد در رنکینگ ها و رتبه بندی های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه ۶۰۰ جهانی می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی EECA رتبه ۲۷ را کسب کرده است. این دانشگاه که از کهن ترین دانشگاه های جهان محسوب می شود در سال ۱۶۳۵ تاسیس شده است. این دانشگاه افتخار دارد که ۴ برنده جایزه نوبل و برخی از دانشمندان بزرگ جهان از فارغ تحصیلان این دانشگاه بوده اند. دانشگاه اوتووس لونارد دارای ۸ کالج تخصصی می باشد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۸۰۰۰ دانشجوی مشغول تحصیل می باشد. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه باید در آزمون ورودی دندانپزشکی مجارستان شرکت کنند. این آزمون شامل دو بخش آزمون کتبی و شفاهی می باشد. آزمون کتبی از درس های زیست شناسی و شیمی و فیزیک می باشد. آزمون شفاهی شامل یک مصاحبه علمی و زبان انگلیسی است.

دانشگاه دندانپزشکی اوتووس لونارد مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی اوتووس لونارد مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی سملوایز بوداپست(Semmelwies) مجارستان

دانشگاه سملوایز مجارستان که از قدیمی ترین دانشگاه های کشور مجارستان می باشد، به عنوان اولین دانشگاه این کشور است که دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و بهداشت را به زبان انگلیسی برگزار کرد. در حال حاضر دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به زبان های انگلیسی، آلمانی و مجاری تدریس می شود. این دانشگاه که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد به نام کاشف محلول وایتکس، پرفسور سملوایز نامگذاری شده است. از مجموع ۸۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه در حدود ۸۰ دانشجو بین المللی می باشد.

دانشگاه پزشکی سملوایز با قدمت ۴۰۰ سال به عنوان اولین انتخاب متقاضیان ایرانی می باشد که قصد تحصیل در دوره پزشکی مجارستان را دارند. این دانشگاه در سال ۱۹۸۳ دوره های پزشکی را به زبان آلمانی و ۴ سال بعد در سال ۱۹۸۷ دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه کرد. در حال حاضر دانشجو یان بین المللی فراوانی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. دانشجویان از ۷۰ کشور جهان و به طور کلی از ۵ قاره جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. کتابخانه این دانشگاه با تعداد ۲۵۰.۰۰۰ جلد کتاب و منتشر کردن مقاله های فراوان از بزرگترین کتابخانه های اروپا محسوب می شود.متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه برای شرکت در دوره پیش پزشکی باید در کالج اویسینا مجارستان این دوره را بگذرانند. این متقاضیان در صورت کسب نمره لازم در این آزمون می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. آزمون پذیرش دانشگاه پزشکی سملوایز بوداپست از دروس شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی در سطح علوم پایه دبیرستان می باشد. متقاضیان به منظور شرکت در این آزمون نیاز به حضور در کشور مجارستان نمی باشند. این آزمون در شهرهای استانبول و ابوظبی برگزار می شود.هزینه شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه ۲۵۰ دلار می باشد.

  • شهریه دوره پزشکی این دانشگاه برای هر ترم تحصیلی در حدود ۱۸۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره های دندانپزشکی برای هر ترم تحصیلی در حدود ۲۱۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره داروسازی برای هر ترم در حدود ۶۰۰۰ دلار می باشد.

هزینه ثبت نام در دوره دندانپزشکی این دانشگاه در حدود ۲۱۰۰۰ دلار می باشد. دانشجوی دوره دندانپزشکی این دانشگاه باید از این مبلغ شهریه مقداری را صرف خرید لوازم دندانپزشکی برای فراگیری دروس عملی کند. دانشجویان می توانند هزینه شهریه سال اول دندانپزشکی این دانشگاه را در دو قسط پرداخت کنند. اما دانشجویان سال اول باید گواهی مالی هزینه کامل ترم اول را به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان سال آخر دوره پزشکی و دندانپزشکی می توانند تا ۲۰۰ دلار درخواست تخفیف شهریه دهند.

دانشگاه دندانپزشکی سگد(Szeged) مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی سگد مجارستان که یکی از کهن ترین دانشگاه های مجارستان است، دارای رتبه جهانی ۲۰۰ در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی جهان می باشد. این دانشگاه از دانشگاه های پیشگام در آموزش علوم پزشکی و دندانپزشکی می باشد و نام واعتبار خود را از پرفسور آلبرت سنت جورجی دریافت کرده است.کالج داروسازی دانشگاه دندانپزشکی سگد در اواخر قرن نوزده شروع به فعالیت کرد. جورج سیمون از بنیان گذاران این دانشگاه بود که به خاطر کشف ویتامین C از پاپریکا برنده جایزه نوبل شد. این دانشگاه را این دانشگاه بسیار معتبر و برتر یکی از مقاصد متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در جهان محسوب می شود. در حال حاضر در حدود ۱۰۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند. متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی مجارستان را دارند، در این دانشگاه ثبت نام می کنند. این دانشگاه با دارا بودن معماری شگفت انگیز و اساتید برجسته دارای سطح علمی بسیار بالایی می باشد و فارغ تحصیلان آن می توانند به راحتی در آزمون های جهانی مانند آزمون USMILE نمره لازم را کسب کنند.

اگر متقاضی تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه دارای لیسانس زیست شناسی، شیمی، مهندسی پزشکی، فیزیک و علوم زیستی باشد و یا دارای دیپلم IB ( InternationalBaccalaureate) باشد، می تواند بدون شرکت در آزمون ورودی در رشته پزشکی این دانشگاه تحصیل کند. اگر متقاضی در مدرک دیپلم خود درس افتاده داشته باشد، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه نمی باشند.

دانشجویان دوره های دندانپزشکی را در مدت زمان ۵ سال، دوره های پزشکی را در مدت ۶ سال و دوره های داروسازی را نیز در مدت زمان ۵ سال می گذرانند. شهریه های دوره های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی این دانشگاه به شرح زیر می باشد.
هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون ۲۰۰ دلار می باشد.شهریه دوره آمادگی پیشپزشکی این دانشگاه در حدود ۶۵۰۰ دلار می باشد.

  • شهریه سال اول تا پنجم دوره پزشکی ۱۶۵۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه ترم آخر پزشکی ۸۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره دندانپزشکی هر سال در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره داروسازی هر سال در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار می باشد.
دانشگاه دندانپزشکی سگد(Szeged) مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی سگد(Szeged) مجارستان

هزینه خوابگاه دانشجویی دوره دندانپزشکی این دانشگاه ماهانه در حدود ۴۰۰ دلار می باشد.سال تحصیلی این دانشگاه دو ترم می باشد که هر ترم ۱۴ هفته طول می کشد. ترم اول تحصیلی در اوایل سپتامبر شروع می شود و در اواسط دسامبر تمام می شود. دانشجویان باید در ماه ژانویه در امتحان های پایانی شرکت کنند.

آزمون پذیرش دانشگاه سگد آزمون کتبی و شفاهی می باشد. آزمون کتبی شامل سوالات دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان علاوه بر پاسخ دهی به این سوالات باید یک متن با حدود ۲۰۰ کلمه را نیز بنویسند. مدت زمان پاسخ دهی ۲ ساعت و نیم می باشد. در آزمون شفاهی یکی از اساتید دانشگاه از درس زیست شناسی و شیمی ۲ سوال برای متقاضی مطرح می کند. مدت زمان پاسخ دهی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی سگد دارای امکانات آموزشی بسیار عالی می باشد. از جمله امکانات آموزشی این دانشگاه می توان کتابخانه ملی مجارستان، امکانات آموزشی پژوهشی و وای فای رایگان را نام برد. کتابخانه ملی مجارستان که در این دانشگاه قرار دارد یک منبع بسیار خوب برای تحقیق و پژوهش علمی دانشجویان محسوب می شود.

دانشگاه دندانپزشکی پچ(Pecs) مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ از قدیمی ترین دانشگاه های مجارستان محسوب می شود. این دانشگاه در اواخر قرن سیزدهم توسط کینگ گریت تاسیس شد. این دانشگاه در زمره بزرگترین موسسه عالی آموزشی کشور مجارستان محسوب می شود که نه تنها در داخل این کشور بلکه در خارج از مرزهای مجارستان نیز فعالیت های تحقیقی و پژوهشی انجام می دهد. این دانشگاه در حدود ۱۰۰ سال پیش کالج پزشکی خود را تاسیس کرد.دانشجویان در این کالج در دوره های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل شدند. کالج پزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۸۵ رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه کرد. از آن به بعد دانشجویان بین المللی بسیاری در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کالج مشغول تحصیل شدند.

هر سال در حدود ۲۵۰ دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی از این کالج پزشکی فارغ تحصیل می شوند. دانشگاه پچ در رتبه بندی های و رنکینگ های برتر جهانیQS در میان ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه با قدمت ۶۴۲ سال که در شهر پچ قرار دارد، دارای کیفیت بالای سیستم آموزشی در رشته علوم پزشکی می باشد. اساتید و اعضا هیئت علمی این دانشگاه از اساتید مجرب و برجسته دانشگاه های آمریکا و کانادا می باشد. فارغ تحصیلان این دانشگاه می توانند به منظور دریافت برد تخصصی خود در دانشگاه های آمریکا و کانادا تحصیل خود را ادامه دهند. کالج پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه از معتبرترین و باکیفیت ترین کالج های پزشکی مجارستان محسوب می شود.این دانشگاه دوره های پزشکی را در مدت ۶ سال و دوره های دندانپزشکی را در مدت ۵ سال و دوره داروسازی را در مدت ۵ سال ارائه می دهد. شهریه دوره های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی عبارت است از:

  • شهریه دوره پیشپزشکی این دانشگاه در حدود ۸۲۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره پزشکی این دانشگاه در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره دندانپزشکی در حدود ۱۶.۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره داروسازی در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه خوابگاه دانشجویی این دانشگاه ماهانه در حدود ۳۰۰ دلار تا ۴۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه شهریه دوره یک ساله زبان انگلیسی این دانشگاه در حدود ۸۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه ثبت نام در این دانشگاه در حدود ۳۵۰ یورو می باشد.
دانشگاه دندانپزشکی پچ(Pecs) مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی پچ(Pecs) مجارستان

آزمون پذیرش این دانشگاه سوالاتی از دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. متقاضی به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در دوره پیش پزشکی شرکت کرده باشد و نمره لازم را کسب کرده باشد. علاوه بر این متقاضی باید دارای مدرک مهارت زبان آیلتس حداقل ۵.۵ و یا تافل حداقل ۶۶ باشد.هزینه ثبت نام و شرکت در این آزمون در حدود ۲۵۰ دلار می باشد. اگر متقاضی دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی و شیمی باشد، بدون شرکت در آزمون پذیرش این دانشگاه می تواند تحصیل خود در دوره پزشکی این دانشگاه را شروع کند. هر سال تحصیلی این دانشگاه شامل دو ترم تحصیلی است. ترم اول این دانشگاه از ماه سپتامبر شروع می شود و تا ماه ژانویه ادامه دارد. ترم دوم از ماه ژانویه تا ماه ژوئن می باشد. دانشجویان در حین تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه از امکانات آموزشی و رفاهی و ورزشی دانشگاه برخوردار می شوند.

دانشگاه دندانپزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

دانشگاه دبرسن مجارستان که از برترین و معتبرترین دانشگاه های مجارستان محسوب می شود، در قرن پانزدهم در شهر تاریخی دبرسن شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه در ابتدا در رشته های هنر، الهیات، علوم و پزشکی دانشجو می پذیرفت. کالج پزشکی این دانشگاه در سال ۱۹۵۱ به عنوان یک کالج پزشکی مستقل با نظارت وزارت بهداشت مجارستان آغاز به کار کرد.این کالج پزشکی شامل بخش های علوم پایه و علوم بالینی می باشد. دانشگاه دبرسن در رشته پزشکی دارای رتبه جهانی ۳۰۰ در رتبه بندی ها و رنکینگ های برترین دانشگاه های پزشکی جهان می باشد. کالج پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به عنوان بیمارستان شهر دبرسن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دانشجویان دندانپزشکی این دانشگاه از آموزش های بالینی این کالج استفاده می کنند. این دانشگاه دوره پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کند و از دانشگاه های مورد توجه مشتاقان تحصیل در رشته های دندانپزشکی مجارستان محسوب می شود. متقاضیان به منظور شرکت در دوره پزشکی این دانشگاه باید در دوره پیش پزشکی این دانشگاه شرکت کنند.این دانشگاه دوره تحصیلی پزشکی را در مدت زمان ۶ سال، دوره تحصیلی دندانپزشکی را در مدت زمان ۵ سال و دوره تحصیلی داروسازی را در مدت زمان ۵ سال ارائه می دهد. سال تحصیلی این دانشگاه شامل ۲ ترم می باشد که هر ترم ۵ ماه طول می کشد.

  • شهریه دوره پیشپزشکی این دانشگاه در حدود ۷۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره پزشکی این دانشگاه در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار می باشد.
  • شهریه دوره دندانپزشکی در حدود ۱۷.۰۰۰ دلار ومی باشد.
  • شهریه دوره داروسازی در حدود ۸۰۰۰ دلار می باشد.
دانشگاه دندانپزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی دبرسن(Debercen) مجارستان

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های مجارستان

دولت مجارستان در سال ۲۰۱۳ برنامه بورسیه تحصیلی The Stipendium Scholarship را در راستای جذب دانشجویان بین المللی در مجارستان و ترغیب و تشویق موسسه های عالی این کشور به ارتقا کیفیت آموزشی و برنامه های تحصیلی در جهت افزایش دانشجویان بین المللی به اجرا درآورد. بر اساس این برنامه در حدود ۴۱ کشور توافق نامه هایی مبنی بر اعزام متقاضیان تحصیل به این کشور اروپایی را امضا کردند. دانشجویان برخی از کشورها به صورت تمام وقت و برخی کشورها به صورت پاره وقت می توانند از مزایای این بورسیه تحصیلی برخوردار شوند. متقاضیان ایرانی مشغول به تحصیل در مجارستان می توانند به صورت پاره وقت از این بورسیه بهره مند شوند.دانشگاه اویسینا (ابوعلی سینا) مجارستان به دانشجویان ممتاز و واجد شرایط لازم بورسیه تحصیلی عالی اعطا می کند. شرایط مهم دریافت این بورسیه عبارت است از:

  • دارا بودن سوابق علمی تحقیقی و پژوهشی
  • دارا بودن مقام و مدال المپیادهای جهانی
  • دارا بودن گواهی ورزشی و اخلاقی

دانشجویانی که به منظور تحصیل در کشور مجارستان از تمکن مالی ناکافی برخوردار باشند و توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را نداشته باشند نیز می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.این دانشگاه پس از بررسی موارد مثبت تحصیلی دانشجو و در صورت مورد تائید بودن وضعیت تحصیلی بورسیه تحصیلی را به وی اعطا می کند.دانشجویانی که بورسیه های تحصیلی مجارستان را دریافت می کنند از امتیازهای ویژه ای برخوردار می شوند. شهریه، هزینه خوابگاه و بیمه درمانی از مواردی است که بورسیه آن ها را پوشش می دهد و امکان تحصیل رایگان برای دانشجو فراهم می شود.در برخی موارد دانشجویان هر ماه حقوق ثابتی را نیز دریافت می کنند. میزان این حقوق ماهانه برای مقاطع مختلف تحصیلی عبارت است از:

  • دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ماهانه در حدود ۱۳۰ یورو
  • دانشجویان دکترا ماهانه در حدود ۴۵۰ یورو تا ۵۸۰ یورو
  • به منظور تامین هزینه خوابگاه و محل اقام ماهانه در حدود ۱۲۰ یورو
  • هزینه بیمه رایگان ماهانه در حدود ۲۰۰ یورو

دانشجویان برای دریافت بورسیه های تحصیلی مجارستان تا قبل از ۱۵ ژانویه هر سال فرصت دارند. در صورتی که با درخواست بورسیه دانشجو موافقت شود، دانشجو باید تا ۳۰ سپتامبر در این کشور حضور داشته باشد. به طور کلی دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه را دارند، باید دارای نمره های ممتاز باشند، سطح علمی و وضعیت آموزشی مناسبی داشته باشند و از انگیزه کافی برای تحصیل برخوردار باشند. دانشجویان واجد شرایط دریافت بورسیه باید از سلامت جسمی خوب و مناسبی برخوردار باشند و کمتر از ۳۰ سال داشته باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز برای دریافت بورسیه تحصیلی یک امتیاز مثبت تلقی می شود

مزایای تحصیل دندانپزشکی مجارستان

دانشجویانی که در دوره پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های مجارستان مشغول تحصیل می باشند به واسطه انتخاب و تحصیل خود از مزایایی برخوردار می شوند. از جمله مهم ترین این مزایا موارد زیر را می توان شرح داد:

  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان، مدارک دانشگاهی دوره های پزشکی و دنداپزشکی مجارستان در همه کشورهای دنیا معتبر و دارای اهمیت بالایی است.
  • امکان کار و تحصیل با مدرک دندانپزشکی مجارستان در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فارغ تحصیلان دوره های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان می توانند در کشورهای عضو پیمان شینگن و کشورهای اروپایی برتر و همچنین کشورهای آمریکا و کانادا و انگلستان مشغول طبابت و کار شوند.
  • امکان کار و اشتغال با مدرک دندانپزشکی مجارستان در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان و کشورهای اروپایی
  • مورد تائید بودن دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان توسط وزارت بهداشت ایران، فارغ تحصیلان می توانند بدون نگرانی پس از تمام شدن دوره تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی به کشور ایران بازگردند و در آن جا مشغول کار و ادامه تحصیل شوند. مدارک دانشگاهی این کشور مورد تائید وزارت بهداشت می باشد و نیازمند معادل سازی نمی باشد.
  • بالا بودن سطح علمی آموزشی دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان، دانشجویان فارغ تحصیل از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان دارای سطح و سواد علمی بالایی به نسبت دانشجویان دیگر کشورهای اروپایی می باشند.
  • برخورداری دانشجویان دندانپزشکی از بیمه درمانی سلامت دانشجویی، دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان می توانند با استفاده از بیمه خدمات درمانی دانشجویی این کشور تا حدودی هزینه های درمانی خود را کاهش دهند.
  • امکان انتقال دانشجو به دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا و حتی دانشگاه های ایران، دانشجویان آایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند واحدهای درسی خود را به ایران انتقال دهند و بقیه دوره تحصیلی خود را در ایران بگذرانند.
  • مورد تائید بودن مدرک دندانپزشکی مجارستان توسط سازمان بهداشت جهانیwho و دیگر سازمان های معتبر جهانی، مدارک تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی مجارستان به دلیل هم راستا بودن سیستم آموزشی دانشگاهی این کشور با کشورهای اروپایی اعتبار و ارزش بسیاری دارد.
  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی معقول و مناسب می باشد.
  • امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی، دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی می توانند هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. بورسیه های تحصیلی هزینه شهریه دانشگاه و بیمه درمانی و هزینه خوابگاه را پوشش می دهد.
  • امکان تحصیل رایگان با استفاده از بورسیه ها و وام های دانشجویی کم بهره، در صورتی که دانشجویی واجد شرایط بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه های مجارستان باشد، می تواند امکان تحصیل رایگان را فراهم می کند.

هزینه های زندگی در مجارستان

به طور کلی هزینه های زندگی هر فرد بر اساس الگوی مصرف و سبک زندگی آن فرد متفاوت است.

  • هزینه های زندگی در مجارستان به نسبت هزینه های زندگی در ایران ۱۰ درصد گران تر است.
  • هزینه مسکن و محل اقامت در مجارستان در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از ایران ارزان تر است.

دانشجو با استفاده از امکانات خوابگاه های دانشجویی، اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و برخورداری از مزایای بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی می تواند هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را تامین کند.هزینه های زندگی مانند هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی، لوازم و اقلام تحصیلی و دیگر موارد ماهانه در کشور مجارستان در حدود ۱۰۰۰ دلار می باشد.بر طبق آمارهای معتبر هزینه های زندگی در کشور مجارستان ۵۷ درصد ارزان تر از هزینه های زندگی در شهر لندن است.هزینه های اجاره خانه در مجارستان به مراتب پایین تر از ایران است. هزینه ماهانه اجاره آپارتمان ۷۰ متری در مرکز شهر بوداپست در حدود ۳۰۰ یورو است.هزینه های زندگی در این کشور خیلی پایین نیست اما به نسبت دیگر کشورهای اروپایی و در مقایسه با سطح زندگی و کیفیت و استانداردهای بالای زندگی در این کشور مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در شهرهای سگد و پچ کمتر از شهرهای بزرگ مانند شهر بوداپست می باشد.

هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های تحصیل دندانپزشکی مجارستان

هزینه های تحصیل در همه رشته های دانشگاهی کشور مجارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب و معقول می باشد. در واقع همین هزینه اندک را نیز دانشجویان با دریافت بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی و همچنین کار پاره وقت دانشجویی می توانند به خوبی در حد رایگان تامین کنند.

  • شهریه رشته های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان در هر ترم در حدود ۱۸.۰۰۰یورو تا ۲۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی این کشور در حدود ۶۰۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه صدور فرم پذیرش تحصیلی برای رشته دندانپزشکی مجارستان ۲۵۰ دلار می باشد.
  • هزینه ثبت نام برای شرکت در دوره پیشپزشکی دوره دندانپزشکی در حدود ۴۰۰ دلار است.
  • هزینه آزمایش ایدز و هپاتیت برای گواهی سلامت جسمی دانشجوی دندانپزشکی در حدود ۱۵۰ دلار می باشد.
  • هزینه دوره کارآموزی دانشجوی دندانپزشکی در بیمارستان و کلینیک های دندانپزشکی در حدود ۵۰۰ دلار است.
  • هزینه تمدید ویزای تحصیلی دانشجوی دندانپزشکی مجارستان در حدود ۷۰ دلار می باشد.
  • هزینه اسکان و اقامت در خوابگاه های دندانپزشکی مانند خوابگاه دانشگاه پچ ماهانه در حدود ۴۰۰ دلار می باشد.

دانشجویان می توانند با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و وام های کم بهره دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. دانشگاه های مجارستان در ابتدای شروع ترم تحصیلی بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان اعطا نمی کنند. پس از گذشت یک ترم تحصیلی و مشخص شدن وضعیت درسی و سطح علمی دانشجو شرایط دریافت بورسیه تعیین می شود.
در واقع دانشجو پس از گذشت یک ترم تحصیلی باید برای دریافت بورسیه تحصیلی واجد شرایط باشد. شرایط مهم دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان اخذ نمره های ممتاز و بالا بودن سطح علمی دانشجو می باشد. در صورتی که دانشگاه با درخواست بورسیه دانشجو موافقت کند، دانشجو با دریافت بورسیه تحصیلی از امکان تحصیل رایگان و هزینه های تحصیلی رایگان برخوردار خواهد شد.

چگونگی پرداخت شهریه دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان باید شهریه دانشگاه را از طریق انتقال بانکی به حساب دانشگاه دندانپزشکی این کشور واریز کند. چک های بانکی و سفارش های مالی برای شهریه دانشگاه های مجارستان مورد پذیرش نمی باشد. حساب ارزی بین المللی باید به نام متقاضی تحصیل در دانشگاه های مجارستان و بر اساس نام و مشخصات ذکر شده در پاسپورت متقاضی باشد. متقاضی تحصیل باید کمیسیون بانک را نیز پرداخت کند.

سخن آخر

این مقاله به تفضیل تاریخچه و ویژگی های دانشگاه های دندانپزشکی کشور مجارستان را مورد بررسی قرار داد و نحوه اخذ پذبرش از این دانشگاه را توضیح داد. از مجموع موارد شرح داده شده در این مقاله می توان نتیجه گرفت که دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان با شرایط نسبتا راحت و اخذ پذیرش راحت از برترین گزینه های تحصیل برای متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی محسوب می شود. پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور اروپایی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، اعتبار و ارزش مدارک دندانپزشکی، مورد تائید بودن این مدارک توسط کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا از مهم ترین دلایل برتری این گزینه مهاجرت تحصیلی محسوب می شود.

یکی از موارد بسیار مهم برای متقاضیان ایرانی مشتاق تحصیل دندانپزشکی در کشورهای اروپایی مورد تائید بودن دانشگاه های دندانپزشکی این کشور از نظر وزارت بهداشت ایران می باشد. متقاضی با آگاهی از این موضوع با خیال راحت به تحصیل در این کشور می پردازد و در صورت تمایل پس از تمام شدن دوره تحصیلی به کشور خود بازمی گردد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی کشور مجارستان را دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید از مشاوره های مهاجرت تحصیلی مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرتی تا رسیدن به هدف و مقصد در کنار شما هستند تا بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، تحصیلات، سن و بودجه به شما ارائه دهند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان

1- بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه سلموایز بوداپست دانشگاه اووتوس لونارددانشگاه پچ دانشگاه سگد بهترین دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان می باشند.

2- هزینه تحصیل دندانپزشکی مجارستان چقدر است؟

هزینه شهریه بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی سالانه در حدود ۱۵۰۰۰ یورو تا ۲۰۰۰۰ یورو می باشد.

3- آیا فارغ تحصیل دندانپزشکی مجارستان می تواند در ایران کار کند؟

به دلیل مورد تائید بودن بیشتر دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان، فارغ تحصیل می تواند به کار و طبابت و یا ادامه تحصیل تخصصی در ایران مشغول شود.

4- هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در مجارستان چقدر است؟

هزینه های زندگی مانند هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل عمومی، لوازم و اقلام تحصیلی و دیگر موارد ماهانه در کشور مجارستان در حدود ۱۰۰۰ دلار می باشد.

5- دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران کدامند؟

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سگددانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سملوایزدانشگاه پزشکی و دندانپزشکی پچدانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دبرسن

6- شرایط ورود به دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان چیست؟

متقاضیان باید قبل از شروع تحصیل در دوره پریمدیکال یا پیشپزشکی شرکت کنند و پس از کسب نمره لازم می توانند تحصیل خود در دوره دندانپزشکی دانشگاه را شروع کنند.

7- آزمون کتبی آزمون پذیرش دندانپزشکی مجارستان چیست؟

شامل سوالات دروس زیست شناسی سلولی و زیست شناسی ملکولی، آناتومی، فیزیولوژی، شیمی و زبان انگلیسی می باشد. متقاضی باید به سوالات این بخش به زبان انگلیسی پاسخ دهد.

8- هزینه دوره های زبانی در کشور مجارستان چقدر است؟

متقاضی در این دوره ها به طور عملی و واقعی به فراگیری زبان انگلیسی می پردازد. هزینه دوره آمادگی زبان انگلیسی در کشور مجارستان سالانه در حدود ۵۰۰۰ یورو تا ۶۰۰۰ یورو می باشد.

9- روش های تحصیل رایگان دندانپزشکی مجارستان کدامند؟

استفاده از بورسیه های تحصیلی برخورداری از کمک هزینه های دانشجوییاستفاده از وام های کم بهره دانشجویی و امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و کار هفتگی

10- آیا دانشجو می تواند واحدهای درسی دندانپزشکی را به ایران منتقل کند؟

دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند واحدهای درسی خود را به ایران انتقال دهند و بقیه دوره تحصیلی خود را در ایران بگذرانند.

11- پرداخت شهریه دانشگاه های دندانپزشکی مجارستان چگونه است؟

متقاضی باید شهریه دانشگاه را از طریق انتقال بانکی به حساب دانشگاه دندانپزشکی این کشور واریز کند. چک های بانکی و سفارش های مالی برای شهریه دانشگاه های مجارستان مورد پذیرش نمی باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *