دانشگاه دندانپزشکی در چین

امروزه کشور چین به یک مقصد جذاب برای دانش جویان بین المللی تبدیل شده است و در این میان تحصیل در رشته دندانپزشکی طرفداران زیادی دارد. دوره کارشناسی دندانپزشکی با عناوین مانند B.D.S یا BChD یا BDentS شناخته می شود. تحصیل در رشته دندانپزشکی چین بین پنج الی شش سال زمان خواهد برد و در سال آخر تحصیل، دانش جویان موظف به گذراندن دوره کارآموزی می باشند. دوره دندانپزشکی در اکثر دانشگاه های چین به زبان انگلیسی و امروزه این دوره آموزشی در کشور چین به استانداردهای بین المللی شباهت زیادی دارد. اکثر دانشگاه های دندانپزشکی چین در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند. دانشگاه های دندانپزشکی چین با داشتن اساتید مجرب بهترین انتخاب برای دانش جویان بین المللی می باشند.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است، به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دانشگاه های برتر دندانپزشکی در چین 2020 کدامند
  • شهریه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین
  • شرایط پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی چین
  • رتبه و بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های دندانپزشکی چین
  • نتیجه گیری
  • سوالات متداول

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در چین 2020 کدامند

همان طور که گفته شد دانشگاه های پزشکی چین و دندانپزشکی آن در میان بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و در این قسمت سعی بر آن است تا به بررسی آن ها بپردازیم.

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در چین 2020

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در چین 2020

دانشگاه چینهوا

این دانشگاه به صورت آکادمیک در 20 مدرسه و 57 بخش برگزار می شود که طیف گسترده ای از موضوعات از جمله علوم، مهندسی، هنر و ادبیات، علوم اجتماعی، پزشکی را در بر می گیرد. دانشگاه چینهوا در سال 1911 تأسیس شد.

دانشگاه پکینگ

دانشگاه پکینگ یک دانشگاه جامع و کلیدی ملی است. دانشگاه پکینگ به اساتید برجسته خود از جمله 48 عضو آکادمی علوم چین (CAS)، 9 عضو آکادمی مهندسی چین (CAE) و 21 عضو آکادمی علوم جهان سوم (TWAS) افتخار می کند . تلاش این دانشگاه نه تنها برای پیشرفت در کارهای آموزشی و پژوهشی بلکه در جهت تقویت تعامل و ارتقاء متقابل بین رشته های مختلف است.

دانشگاه فودان

این دانشگاه در سال 1905 اندکی قبل از پایان سلسله امپراتوری چینگ تأسیس شد. دانشگاه فودان دارای بیش از 45000 دانشجوی بومی و 1750 دانشجوی بین المللی است . دانشگاه فودان 73 برنامه کارشناسی و 201 برنامه کارشناسی ارشد را در طیف گسترده ای از رشته ها ارائه می دهد. این دانشگاه دائماً در بین پنج دانشگاه برتر چین قرار دارد.

دانشگاه چجیانگ

دانشگاه چجیانگ (ZJU) یکی از مؤسسات عالی آموزش عالی در چین و همچنین یکی از قدیمی ترین آن ها است. محققان دانشگاه چجیانگ در بسیاری از زمینه ها از جمله هوش مصنوعی، فناوری مونتاژ هواپیماهای بزرگ، انرژی پاک، فناوری اقیانوس، فناوری کنترل صنعتی و ابتکارات جهانی بهداشت عمومی در رابطه با پیشگیری و درمان بیماری های عفونی تاثیرگذار هستند. این دانشگاه با بیش از 180 موسسه از بیش از 30 کشور در سراسر جهان همکاری دارد.

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در سال 1896 تاسیس شده است، و این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های چین می باشد. زبان اصلی آموزش ماندارین است، در حالی که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می شود. چندین پردیس دانشگاه شامل زمین بدمینتون ، زمین تنیس، زمین بسکتبال، کتابفروشی ها، غذاخوری ها، کافه ها و رستوران ها است.

دانشگاه نانجینگ

دانشگاه نانجینگ یکی از دانشگاه های مهم کلیدی چین است و مستقیماً تحت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کند. این دانشگاه به سال 1902 میلادی برمی گردد که مدرسه عادی سانجیانگ تاسیس شد. در حال حاضر، دانشگاه نانجینگ دارای سه پردیس دانشگاهی است. تعداد دانش جویان این دانشگاه در سال 2016 به 32،999 نفر رسید، که 13،583 نفر دانشجوی کارشناسی، 10،865 دانشجوی کارشناسی ارشد ، 5،335 دانشجوی دکترا و 3216 دانشجوی تمام وقت بین المللی بودند.

دانشگاه ووهان

دانشگاه ووهان در سال 1893 توسط ژانگ ژیدونگ، فرماندار آن زمان استان هوبی و استان هونان در اواخر سلسله کینگ تأسیس شد. این دانشگاه از شش دانشکده، کالج های لیبرال هنر، حقوق، علوم، مهندسی، کشاورزی و پزشکی تشکیل شده است.

دانشگاه سان یات سن چین

دانشگاه سان یات سن توسط دکتر Sun Yat sen تأسیس شده و یک مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی و فرهنگی برجسته و مکانی برتر برای رشد استعدادها در جنوب چین است. این دانشگاه با داشتن پنج دانشکده در سه شهر گوانگژو، جوهای و شنژن و ده بیمارستان وابسته، در تلاش است تا به یک دانشگاه در سطح جهانی و مرکز جهانی یادگیری تبدیل شود.

دانشگاه شی آن جیاوتونگ

دانشگاه شی آن جیاوتونگ امروزی یک دانشگاه جامع و پژوهش محور با تمرکز بر علوم و مهندسی است. برنامه های آن رشته های علمی، مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، ادبیات و هنر، حقوق، فلسفه و آموزش را شامل می شود. این دانشگاه شامل 17 مدرسه است که 74 برنامه کارشناسی، 199 برنامه کارشناسی ارشد و 114 برنامه دکتری را ارائه می دهد .

دانشگاه نانکای

دانشگاه نانکای در سال 1919 تأسیس شد. دانشگاه نانکای یکی از دانشگاه های جامع و پژوهش محور با گسترده ترین طیف رشته ها است. این دانشگاه دارای 26 دانشکده است. دوره ها شامل ادبیات، تاریخ، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، حقوق، علم، مهندسی، کشاورزی، پزشکی، تدریس و هنر می شود.

دانشگاه سیچوان

دانشگاه سیچوان (SCU) یکی از دانشگاه های اصلی در چین است. این دانشگاه دارای 30 دانشکده است و دارای بیش از 40،000 دانشجو می باشد که زمینه های موضوعی از جمله اقتصاد، فلسفه، حقوق، تاریخ، فلسفه مهندسی، مدیریت و پزشکی را در بر می گیرد.

دانشگاه شاندونگ

دانشگاه شاندونگ، در سال 1864 تأسیس شده است. این دانشگاه دارای 31 دانشکده است و 60،000 دانشجو در برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می کنند. برنامه های انگلیسی شامل برنامه های کارشناسی اقتصاد و پزشکی است. برنامه های تحصیلات تکمیلی در داروسازی ، مدیریت، مهندسی مکانیک و سایر رشته ها؛ و چندین برنامه دکترا از جمله علوم زندگی و ریاضیات می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی در چین می باشند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین

متوسط شهریه در دانشگاه های دولتی چین بین 2500 تا 10،000 دلار / سال تحصیلی است. همچنین می توان چندین برنامه تحصیلی را بدون شهریه پیدا کرد. این برنامه ها معمولاً توسط دانشگاه های کشورهای دیگر (به عنوان مثال انگلیس، آلمان، دانمارک) ارائه می شود، که دارای دانشگاه هایی در چین هستند. دانشگاه های خصوصی معمولاً شهریه بالاتری دارند. در حالی که بیشتر دوره ها زیر 30،000 دلار در سال هزینه دارند. در این جا لیستی از شهریه متوسط در دانشگاه های برتر چین وجود دارد :

  • دانشگاه پکینگ شهریه بین 3،760 تا 27،200 دلار در سال
  • دانشگاه چینهوا شهریه بین 3،470 تا 34،400 دلار در سال
  • دانشگاه فودان شهریه بین 3،325 تا 10،850 دلار در سال
  • دانشگاه شانگهای جیائو تانگ شهریه بین 3600 تا 23،600 دلار در سال
شهریه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین

شهریه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین

شرایط پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی چین

دانش جویان متقاضی باید دارای گواهی نامه پایان متوسطه و سلامت بوده و بدون سابقه کیفری باشند. حداقل نمره 60 درصدی در رشته های علوم فیزیک، شیمی، زیست شناسی احتیاج است. در بین کلیه موضوعات، دانش زبان انگلیسی به عنوان اجبار می باشد و باید سن متقاضیان در زمان پذیرش حداقل 18 سال باشد. ارائه مدارکی مانند عکس به اندازه پاسپورت (اخیرا گرفته شده) ، تمکن مالی نیز الزامی است.

رتبه دانشگاه های دندانپزشکی در چین 2020

دانشگاه های دندانپزشکی از سطح آموزشی با کیفیتی برخوردارند و هر سال در بین دانشگاه های برتر جهان قرار می گیرند. بر اساس آمار منتشر شده QS در سال 2020 رتبه دانشگاه های دندانپزشکی چین به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه چینهوا : 16
  • دانشگاه پکینگ : 22
  • دانشگاه فودان : 40
  • دانشگاه چجیانگ : 54
  • دانشگاه جیائو تونگ شانگهای : 60
  • دانشگاه نانجینگ : 120
  • دانشگاه ووهان : 257
  • دانشگاه سان یات سن : 287
  • دانشگاه شی آ جیاوتونگ : 307
  • دانشگاه نانکای : 368
  • دانشگاه شاندونگ : 468
  • دانشگاه سیچوان : 650 – 601

بورسیه تحصیلی دانشگاه های دندانپزشکی چین

دولت چین به منظور جذب هر چه بیشتر دانش جویان بین المللی، اقدام به طراحی بورسیه های تحصیلی مختلفی جهت تامین مالی هزینه های تحصیلی دانش جویان به صورت کامل یا بخشی از هزینه ها کرده است. انواع بورسیه تحصیلی چین به سه دسته تقسیم می شوند : بورسیه دولتی چین، بورسیه دولت محلی و بورسیه موسسات غیرانتفاعی. البته باید در نظر داشت که زمان اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی بسته به دانشگاه متفاوت خواهد بود .

بورسیه تحصیلی دانشگاه های دندانپزشکی چین

بورسیه تحصیلی دانشگاه های دندانپزشکی چین

نتیجه گیری

همان طور که پیش از این گفته شد تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین بسیار پرطرفدار می باشد. واحدهای اصلی دوره دندانپزشکی در دانشگاه چین شامل آناتومی عمومی، بافت شناسی، داروشناسی ، فیزیولوژی، آسیب شناسی و … می شود. از مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های چین می توان به حضور اساتید مجرب، تاسیسات و آزمایشگاه های مناسب و مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل اشاره کرد. دانشگاه های دندانپزشکی چین در میان ارزان ترین دانشگاه های جهان قرار دارند و به همین دلیل هر ساله تقاضا برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی از این دانشگاه ها بالا می باشد. لازم به ذکر است که مدرک دندانپزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز است. تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین به زبان انگلیسی است اما به منظور گذراندن کارآموزی در سال آخر تحصیل به دانش زبان چینی نیز احتیاج است. طول مدت تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین در مقطع کارشناسی پنج تا شش سال ، کارشناسی ارشد دو تا پنج سال و دکترا سه سال یا بیشتر می باشد. خوشبختانه برای تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین به آزمون ورودی احتیاج نیست اما نمرات دروسی مانند زیست شناسی، شیمی، ریاضیات ، فیزیک و زبان انگلیسی در پذیرش یا عدم پذیرش دانش جویان نقش اساسی دارند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد دانشگاه های دندانپزشکی در چین

1- کدام دانشگاه های چین امکان تحصیل دندانپزشکی را می دهند؟

دانشگاه هایی مانند دانشگاه ووهان، سیچوان، نانکای، شاندونگ، سان یان سن و … امکان تحصیل دندانپزشکی را در چین می دهند.

2- متوسط شهریه در دانشگاه های دندانپزشکی چین چقدر است؟

متوسط شهریه در دانشگاه های دندانپزشکی چین متفاوت است و در دانشگاه های دولتی چین بین 2500 تا 10،000 دلار / سال تحصیلی است.

3- طول مدت تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین چقدر است؟

طول مدت تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین در مقطع کارشناسی بین پنج تا شش سال می باشد.

4- شرایط پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی چین چیست؟

دانش جویان متقاضی باید دارای گواهی نامه پایان متوسطه و سلامت بوده و بدون سابقه کیفری باشند. حداقل نمره 60 درصدی در رشته های علوم فیزیک، شیمی، زیست شناسی احتیاج است.

5- رتبه دانشگاه های دندانپزشکی چین چگونه است؟

دانشگاه های دندانپزشکی چین بین دانشگاه های برتر دنیا قرار داشته و رتبه آن ها زیر 1000 است.

6- آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دندانپزشکی چین وجود دارد؟

بله . دولت چین به منظور جذب هر چه بیشتر دانش جویان بین المللی، اقدام به طراحی بورسیه های تحصیلی مختلفی جهت تامین مالی هزینه های تحصیلی دانش جویان به صورت کامل یا بخشی از هزینه ها کرده است.

7- آیا گذراندن کارآموزی در هنگام تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های چین الزامی است؟

بله . گذراندن کارآموزی در هنگام تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های چین الزامی است.

8- آیا تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین مقرون به صرفه است؟

بله . تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین مقرون به صرفه است و جز دانشگاه های ارزان قیمت طبقه بندی می شوند.

9- آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه های دندانپزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؟

بله . مدرک اخذ شده از دانشگاه های دندانپزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

10- آیا قبولی در آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین احتیاج است؟

خیر . برای تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی چین احتیاجی به قبولی در آزمون ورودی نیست.

11-زبان آموزشی در دانشگاه های دندانپزشکی چین چیست؟

زبان آموزشی در دانشگاه های دندانپزشکی چین انگلیسی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *