دانشگاه فنی درسدن آلمان

دانشگاه فنی درسدن آلمان

-

Dresden University of Technology

موقعیت:آلمان - درسدن
نوع:دولتی . موسسه
تعداد دانشجویان:29200 نفر
تعداد دانشجویان بین المللی:5040 نفر
سایت دانشگاه
رنکینگ QS
246
رتبه در کشور
16
هزینه ویزا
75
نرخ پذیرش
46 درصد
بورسیه تحصیلی
دارد
خوابگاه/هزینه
دارد /300 تا 500 یورو
زمان فرآیند ویزا
بیش از 3 ماه
مجوز کار
دارد
شهریه
رایگان
مقاطع تحصیلی
کارشناسی، دکترا، ارشد

درباره دانشگاه

Information

دانشگاه فنی درسدن یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فنی آلمان و یکی از پیشروترین و پویاترین دانشگاه‌های اروپا است. به عنوان یک دانشگاه با برنامه کامل، این موسسه طیف گسترده ای از 124 رشته تحصیلی و تحقیقاتی را پوشش می‌دهد. حوزه‌هایی مانند علوم بهداشتی، پزشکی و مهندسی زیستی، فناوری اطلاعات و میکروالکترونیک، مواد و سازه‌های هوشمند در اولویت پژوهش‌های این دانشگاه قرار دارند.این دانشگاه در سطح بین المللی نیز شهرت زیادی در زمینه مهندسی برق و نانوتکنولوژی به دست آورده است و حدود یک هشتم دانشجویان آن برای تحصیل در آلمان به این دانشگاه آمده‌اند. امروزه حدود 8300 کارمند از 70 کشور جهان در دانشگاه فنی درسدن مشغول به کار هستند. مرکز خدمات شغلی دانشگاه درسدن مشاوره‌های لازم را برای آماده کردن دانشجویان به منظور ورود به بازار کار ارائه می‌دهد و حتی 12 ماه پس از فارغ التحصیلی نیز از دانشجویان پشتیبانی می‌کند.به دلیل رایگان بودن تحصیل در این دانشگاه، بسیاری از دانشجویان ایرانی دانشگاه فنی Dresden را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. در این مقاله با اطلاعات مهمی درباره این دانشگاه آشنا می‌شویم.

ددلاین ترم زمستاناواخر می (اواسط خرداد)
ددلاین ترم تابستاناواخر نوامبر (اواسط آذر)

دانشکده ها

Faculties

دانشگاه فنی درسدن دارای 17 دانشکده مختلف است که کلاس‌های درسی زیادی در حوزه‌های متنوع در آنها برگزار می‌شوند و تحقیقات گسترده‌ای با استفاده از امکانات مناسب در آنها انجام می‌شوند. اسامی این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده معماری
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده علوم محیط زیستی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده ترافیک و حمل و نقل
  • دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده کسب و کار و اقتصاد
  • دانشکده زبان شناسی، ادبیات و مطالعات فرهنگی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

برخی رشته ها و دوره ها

programs

این دانشگاه رشته‌های تحصیلی متنوعی را در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می‌دهد و دانشگاه TUD با محققان مختلفی از دیگر دانشگاه های جهان برای اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی همکاری کرده است. در جدول زیر به تعداد دوره‌های ارائه شده در مقاطع تحصیلی مختلف اشاره شده است:

دوره هاشهریهمدتشرایط
کارشناسی ارشد مهندسی و علوم پایه (MS) 39 دورهرایگان1.5 تا 2 سالآیلتس: 6 تا 7 تافل: 72 تا 110
کارشناسی ارشد علوم انسانی و زبان (MA) 20 دورهرایگان2 سالآیلتس: 5 تا 6 تافل: 80 به بالا
کارشناسی ارشد رشته های مدیریت (MIM) 6 دورهرایگان2 سالآیلتس: 5.5 به بالا تافل: 72 به بالا
کارشناسی مهندسی و علوم پایه (BSc) 8 دورهرایگان 3 تا 5 سالآیلتس
کارشناسی علوم انسانی و زبان (BA) 13 دورهرایگان3 سالآیلتس

حداقل نمرات آزمون های مختلف که برای این دانشگاه نیاز دارید

Grades
IELTS 6 به بالا
TOEFEL 80 به بالا
PTE --
GPA --
GRE --
GMAT --

بورسیه تحصیلی

Scholarships

دانشگاه فنی درسدن مجموعه گسترده‌ای از بورسیه تحصیلی آلمان را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد، خواه یک بورس تحصیلی کامل باشد، یا یک بورس تحصیلی انگیزشی برای سال اول تحصیل، یا یک برنامه بورسیه تحصیلی ویژه برای دانشجویان تبادلی با دانشگاه‌های دیگر. متقاضیانی که قصد دارند تحصیلات عالی خود را از TU Dresden دنبال کنند، برای بهره مندی از مزایا باید برای بورسیه تحصیلی مورد نظر خود اقدام کنند. برخی از محبوب ترین بورسیه‌های این دانشگاه عبارتند از:

  • بورسیه DAAD EPOS Scholarships
  • بورسیه School of Embedded Composite Artificial Intelligence (SECAI)
  • بورسیه Motivational scholarships for graduates of DSD schools
  • بورسیه Motivational Scholarships for Graduates of German Schools Abroad
  • بورسیه Financed places at the Studienkolleg TUDIAS

خوابگاه و تغذیه

Accommodation and food

دانشگاه فنی درسدن اقامتگاه‌های زیادی را برای اسکان دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. دانشجویان با توجه به بودجه‌ای که دارند می‌توانند از این اقامتگاه‌ها به صورت تکی و یا مشترک با سایر دانشجویان بهره مند شوند. به طور میانگین هزینه اجاره خانه در این شهر 300 تا 500 یورو می‌باشد.

لوکیشن و تصاویر دانشگاه

Location

مشاهیر

Celebrities
هاینریش هرتز
هاینریش هرتز
فیلسوف و فیزیکدان معروف
ماریا ریش
ریاضیدان
تئودور پالادی
نقاش

سوالات متداول

Location

هرچه رزومه تحصیلی دانشجویان دارای نمرات بهتری باشد و نمره زبان بهتری داشته باشند، شانس موفقیت آنها نیز افزایش می‌یابد.

3/5 - (2 امتیاز)

بیشتر بخوانید

Read more

دانشگاه درسدن آلمان یکی از شناخته شده ترین دانشگاه ها در تمام دنیا به حساب می آید. دانشگاه فنی درسدن دارای چندین دانشکده گوناگون است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. با دیدن عکس دانشگاه درسدن می توان به دلیل اشتیاق دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه پی برد. همچنین افرادی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند، می‌توانند با دریافت پذیرش از این دانشگاه، در یکی از بهترین موسسات آلمانی تحصیل کنند. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

آشنایی با دانشگاه درسدن

دانشگاه درسدن یکی از بزرگ ترین دانشگاه های فنی در آلمان است. این دانشگاه دارای 17 دانشکده بوده و طیف گسترده ای از رشته ها را ارائه می دهد. دانشگاه فنی درسدن دارای اعتبار جهانی است. در حدود یک هشتم دانشجویان این دانشگاه از خارج از کشور می آیند. امروزه، در حدود 8،300 کارمند از 70 کشور در دانشگاه صنعتی درسدن مشغول به کار هستند.

دانشکده های دانشگاه درسدن آلمان

این دانشگاه دارای پنج مدرسه بوده که دانشکده های مختلفی را در خود جای داده است. دانشکده های دانشگاه TUD به شرح زیر می باشند:

دانشکده شیمی و مواد غذایی

در حال حاضر، در دانشکده شیمی و مواد غذایی در حدود 128 کارمند مشغول تدریس و تحقیق هستند. تقریباً 600 دانشجو در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند. آموزش در این دانشکده بر پایه تحقیقات بوده و دانشجویان را جهت ورود به بازار کار آماده می کند.

دانشکده فیزیک

دانشکده فیزیک یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه TUD است. این دانشکده با سایر دانشگاه ها و شرکت های بین المللی همکاری دارد. این دانشکده دارای 40 استاد در پنج موسسه تحقیقاتی است که موقعیت مناسبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم می کند. دانشجویان این دانشکده امکان ادامه تحصیل در سایر کشورهای دنیا را خواهند داشت.

دانشکده روانشناسی

دانشکده روانشناسی به دلیل داشتن برنامه های جذاب، متنوع و همچنین ارتباط بین مباحث اساسی و کاربردی برای دانشجویان بسیار جذاب است. دانشکده روانشناسی دارای همکاری با سایر رشته ها مانند علوم اعصاب، روانپزشکی، ژنتیک، تجارت، اقتصاد، آموزش، فناوری اطلاعات و فلسفه می باشد.

دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی

آن چه که در تمام رشته های تحصیلی این دانشکده مشترک است، توصیف، توسعه و درک بنیان های فرهنگ در تغییر اجتماعی آن و کسب دانش عملی است. این کار بر جامعه، مذهب، سیاست، هنر و فرهنگ، رسانه ها و سبک زندگی خصوصی تأثیر می گذارد. موضوعات این دانشکده شامل فلسفه، تاریخ، هنر و موسیقی، علوم سیاسی و غیره می شود.

دانشکده علوم کامپیوتر

از مباحث اصلی تحقیق در این دانشکده می توان به فناوری نرم افزار، رایانش ابری و امنیت، محاسبات داده های بزرگ، استخراج دانش، تعامل رایانه ای انسان و محاسبات بصری، مدل سازی و تجزیه و تحلیل و غیره اشاره کرد. دانشجویان می توانند 12 دوره مختلف تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب کنند.

دانشکده علوم کامپیوتر

دانشکده علوم کامپیوتر

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده مهندسی عمران تقریباً 1800 دانشجو خود را در شش گرایش آموزش می دهد. 19 استاد و بیش از 150 کارمند علمی در یازده موسسه این دانشکده به تحقیق و تدریس مشغول می باشند. دانشکده مهندسی عمران یکی دیگر از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه درسدن است.

دانشکده معماری

دانشکده معماری یکی دیگر از 18 دانشکده این دانشگاه بزرگ است. تحصیل در دانشکده معماری توانایی های فنی، خلاق، هنری و ذهنی دانشجویان را آموزش می دهد. کادر آموزشی دانشکده متشکل از معماران برجسته و دانشمندان و محققان معتبر هستند. در حدود 1000 دانشجو در این دانشکده به تحصیل مشغولند.از دیگر دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده پزشکی، زیست شناسی، ریاضیات، آموزش، مطالعات زبان شناسی، ادبیات و فرهنگ، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی مکانیک، حمل و نقل و ترافیک، علوم محیطی و کسب و کار و تجارت اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه فنی درسدن

این دانشگاه فرصتی را مهیا کرده است تا دانشجویان امکان تحصیل پزشکی در آلمان، دندانپزشکی، بهداشت عمومی و غیره را داشته باشند. بیش از 2500 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند. دانشکده پزشکی دانشگاه درسدن همکاری های متعددی با محققان و تیم های مختلف از سراسر جهان دارد.

چرا تحصیل پزشکی در این دانشگاه؟

دانشگاهTUD  آموزش های مدرن و نوآورانه ای را در طیف گسترده ای از کلینیک های تخصصی و موسسات تحقیقاتی ارائه می دهد. مدرک پزشکی اخذ شده از این دانشگاه در تمام دنیا معتبر شناخته می شود و فارغ التحصیلان می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

شرایط پذیرش از دانشگاه صنعتی درسدن

دانشجویان دارای گواهی نامه از موسسات آموزشی خارجی باید از طریق uni-assist اقدام کنند. آن ها باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنند. داشتن دانش کافی در زبان آلمانی (حداقل سطح B2) از دیگر شرایط پذیرش از این دانشگاه است. دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه درسدن آلمان به آدرس https://tu-dresden.de/ مراجعه کنند.

شرایط پذیرش از دانشگاه صنعتی درسدن

شرایط پذیرش از دانشگاه صنعتی درسدن

شرط سنی

کشور آلمان جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور محدودیت هایی را در نظر گرفته است. آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل دانشگاه درسدن در آلمان را دارند باید نهایتاً 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیشتر از سه الی چهار سال باشد.

مدارک لازم

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه TUD را دارند، نیاز به ارائه مدارکی خواهند داشت. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی درسدن در آلمان به شرح زیر می باشد:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات متقاضی
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدارک تابعیت (کپی گذرنامه و اقامت)
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه نامه
  • انگیزه نامه

آخرین مهلت ارسال درخواست

آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش در این دانشگاه و مهاجرت تحصیلی به آلمان، برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای ترم زمستان 31 می و برای ترم تابستان 30 نوامبر می باشد.

زبان تحصیل در دانشگاه درسدن آلمان

زبان تحصیل در اکثر رشته های این دانشگاه، آلمانی است. با این حال، دانشگاه TUD فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد بتوانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند. حداقل نمرات زبان قابل قبول برای پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

آزمون DSHآزمون TestDaFآزمون DSDآزمون Goetheآزمون آیلتسآزمون تافل
        2         4         Ⅱ         C2       6.0       80

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی درسدن

کشور آلمان فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل مشغول شوند. دانشجویان دانشگاه TUD در هر ترم مبلغی در حدود 250 تا 300 یورو را بابت انجام کارهای اداری و انجمن های دانشجویی و حمل و نقل پرداخت خواهند کرد.

هزینه زندگی دانشجویی

دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه درسدن ​​در کشور آلمان مشغول هستند، برای تأمین هزینه های زندگی خود از جمله اجاره مسکن، غذا، لباس، حمل و نقل، تفریح ​​و سایر هزینه ها در هر ماه به حدود 700 تا 800 یورو نیاز خواهند داشت. برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور به شرح زیر می باشند:

عنوانهزینهعنوانهزینه
غذا در رستوران ارزان قیمت10 یوروسیگار6.70 یورو
غذا در مک دونالد8 یوروتاکسی (تعرفه عادی)3.50 یورو
آبجو داخلی3.50 یوروقبوض خدماتی برای آپارتمان 85 متر مربعی221.17 یورو
آبجو وارداتی3.50 یورواینترنت32.20 یورو
شیر (یک لیتر)0.84 یوروباشگاه تناسب اندام30.13 یورو
قرص نان سفید تازه1.34 یوروبلیط یک طرفه (عبور محلی)2.80 یورو
برنج (یک کیلوگرم)1.98 یورورفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی)70 یورو
تخم مرغ2.23 یوروتاکسی یک ساعت انتظار30 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)7.96 یورواجاره باشگاه تنیس19.68 یورو
سینه مرغ (یک کیلوگرم)7.13 یورویک دست لباس تابستانی35.05 یورو
گوشت قرمز (یک کیلوگرم)10.06 یورویک جفت شلوار جین Levis 50176.82 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.31 یورویک جفت کفش پیاده روی نایک80.89 یورو
موز (یک کیلوگرم)1.66 یوروآپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر739.89 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.88 یوروآپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر560.15 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.48 یوروآپارتمان (یک خوابه) در خارج از مرکز شهر1،419.07 یورو
کاهو0.95 یوروآپارتمان (سه خوابه) در خارج از مرکز شهر1،057.23 یورو

رشته های دانشگاه صنعتی درسدن

این دانشگاه دارای چند دانشکده مختلف است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بومی و بین المللی خود قرار می دهد. دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه درسدن آلمان به آدرس https://tu-dresden.de/ مراجعه کنند.

رشته های دانشگاه صنعتی درسدن

رشته های دانشگاه صنعتی درسدن

برخی از رشته های ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی
  • شیمی
  • فیزیک
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • روانشناسی
  • روانشناسی بالینی و روان درمانی
  • مهندسی برق
  • مهندسی سیستم های اطلاعاتی
  • مکاترونیک
  • سیستم های نانو الکترونیکی
  • مهندسی عمران
  • مدیریت شرکت های حمل و نقل و لجستیک
  • اقتصاد سنجی ترافیک و مدل سازی ترافیک
  • معماری

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل در دانشگاه درسدن آلمان می باشند.

خوابگاه دانشگاه درسدن

دانشگاه صنعتی درسدن خوابگاه و اقامتگاه های متنوعی را در درون دانشگاه و خارج از محوطه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی خود فراهم کرده است. خوابگاه های این دانشگاه اتاق های خصوصی و مشترک را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. هزینه خوابگاه به شرح زیر خواهد بود:

نوع اتاقهزینه
آپارتمان خصوصی405 – 216 یورو
یک اتاق در آپارتمان دو خوابه294 – 173 یورو
یک اتاق در آپارتمان سه یا چهار خوابه287 – 160 یورو
یک اتاق با حمام شخصی در آپارتمان مشترک265 – 238 یورو

بورسیه دانشگاه درسدن آلمان

هیچ بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی از طرف دانشگاه ارائه نمی شود، با این وجود دانشجویان بین المللی این دانشگاه می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی DAAD، بورسیه تحصیلی هاینریش بل و غیره اقدام کنند.

کار دانشجویی در حین تحصیل

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه درسدن در کشور آلمان را دارند، می توانند جهت کاهش هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند. کشور آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کل قاره اروپا است.

مدت زمان کار دانشجویی

دانشجویان بین المللی دانشگاه TUD می توانند در هنگام تحصیل در کشور آلمان به مدت 120 روز به صورت تمام وقت تا 240 روز به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند. باید توجه داشت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا مجاز به کار کردن به صورت خود اشتغالی یا آزاد نمی باشند و این کار تخلف محسوب می شود و ممکن است اجازه اقامت آن ها را لغو کند.

درامد کار دانشجویی در کشور آلمان

دانشجویان دانشگاه فنی درسدن در آلمان می توانند حداکثر 450 یورو به صورت ماهانه درآمد داشته باشند. اگر آن ها بیش از این مقدار درآمد کسب کنند، شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهند کرد و مالیات از حقوق آن ها کسر خواهد شد.

ویزای دانشجویی کشور آلمان

اولین مرحله جهت دریافت ویزای دانشجویی آلمان، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و سپس ارسال مدارک لازم است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای دانشجویی کشور آلمان را دارند باید در ابتدا از دانشگاه درسدن المان پذیرش تحصیلی را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی آلمان دو ساله بوده و قابل تمدید است.

ویزای دانشجویی کشور آلمان

ویزای دانشجویی کشور آلمان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان به شرح زیر می باشند:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • گواهی مهارت در زبان آلمانی یا رسید ثبت نام در دوره آمادگی زبان آلمانی
  • مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • گواهی تمکن مالی جهت هزینه ماهانه 750 یورو در مدت زمان تحصیل در آلمان
  • رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده اخذ ویزای دانشجویی در حدود 75 یورو
  • گواهی سلامت متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه دانشجویی معتبر با اعتبار سه ماه
  • آدرس محل اقامت و زندگی در مدت زمان تحصیل در آلمان
  • مقاله های تحقیقی و علمی (در صورت وجود)
  • پرینت حساب بانکی متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی متقاضی به همراه ترجمه به زبان آلمانی
  • انگیزه نامه تحصیلی و هدف از تحصیل در آلمان
  • سند ازدواج برای متقاضیان متاهل
  • دو  قطعه عکس پاسپورتی

دانشگاه های مشابه

Similar universities

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *