دانشگاه دالهاوزی کانادا

مهاجرت تحصیلی یکی از انتخاب های اساسی افراد برای ادامه روند تحصیلی می باشد. دانشجویان بسیاری برای روند تحصیلی بهتر و نتیجه گیری مناسب تر، اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. مهاجرت تحصیلی اما نیاز به پیش زمینه های بسیاری دارد. در ابتدا دانشجویان باید کشور مقصد خود را انتخاب نموده و در نهایت برای انتخاب دانشگاه مورد نظر تصمیم گیری نمایند. پذیرش در هر دانشگاه و هر کشوری نیز شرایط خاص خود را دارد. البته این روز ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا شرایط مهاجرت تحصیلی با چالش هایی روبرو شده است. در این مقاله اما بحث ما در ارتباط با دانشگاه دالهاوزی کانادا می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کانادا یکی از کشور های قاره آمریکا است که به دلیل سیاست های خاص خود در زمینه مهاجرتی معروف می باشد. از این رو می توان گفت که روند مهاجرت به کانادا چالش های کمتری نسبت به سایر کشور ها دارد. برای مهاجرت به کانادا می توان راه های ویژه ای را انتخاب نمود. اما روند های عمومی مهاجرت به این کشور عبارتند از: مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا و غیره. شاید به نظر برسد که با همه گیری ویروس کرونا شرایط مهاجرتی به این کشور سخت شده باشد اما شما می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مسیر خود را هموار نمایید.

دانشگاه دالهاوزی کانادا

تحصیل در کانادا یکی از انتخاب های اساسی برای دانشجویان است. اما چرا عموما دانشجویان برای ادامه تحصیل خود کشور کانادا را انتخاب می کنند؟! فرصت های تحصیلی در کشور کانادا متفاوت و زیاد است و در عین حال دانشجویان می توانند از مزایای تحصیل در دانشگاه های کانادا بهترین استفاده را ببرند. دانشگاه های کانادا عموما در رنکینگ جهانی رتبه های بالایی دارند و از این رو مدرک تحصیلی این دانشگاه ها اعتبار زیادی به روند تحصیلی دانشجو و آینده شغلی او می بخشد.

یکی از دانشگاه های معروف کانادا که در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با آن کسب کنیم، دانشگاه دالهاوزی کانادا می باشد. البته توجه داشته باشید که تنها با مهاجرت تحصیلی به کانادا نمی توان وارد این کشور شد. شما می توانید متقاضی کار در کانادا باشید و برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نمایید. این در حالی است که عده ای برای سرمایه گذاری در کانادا مثلا خرید ملک در این کشور یا ثبت شرکت در کانادا اقدام می نمایند. اما اگر به بحث تحصیل برگردیم باید به این نکته اشاره داشت که برای ادامه مطالعات دانشگاهی در این کشور قدم های اساسی را برداشت.

شما بر مبنای رشته خود مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا یا هر گروه دیگری، باید دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید. انتخاب دانشگاه مورد نظر به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری وارد مراحل تحصیلی شوید. این مسئله را باید در نظر داشته باشید که هر دانشگاهی هم شرایط ویژه خود را دارد و برای پذیرش نیز مدارک خاصی را از دانشجویان طلب می کند. همان طور که از عنوان موضوع هم مشخص است هدف ما بررسی دانشگاه دالهاوزی کانادا می باشد. از این رو در بخش بعدی مقاله به بررسی تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا

کسب اطلاع از تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا برای تحصیل در این دانشگاه نمود جذابی برای دانشجویان خواهد داشت. در تاریخچه این دانشگاه آمده است که بودجه اولیه برای تاسیس آن در سال ۱۸۱۲ میلادی و در جریان یک جنگ جمع آوری شد. ۷۰۰۰ پوند انگلیس برای این کار سرمایه گذاری شد و ۳۰۰۰ پوند آن برای ساخت ساختمان دانشگاه دالهاوزی کانادا هزینه گردید. در نهایت این دانشگاه سال ۱۸۱۸ میلادی تاسیس گردید.

تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا

تاریخچه دانشگاه دالهاوزی کانادا

گرچه اندکی بعد از تاسیس اولیه شرایط دانشگاه کمی متزلزل شد. این مدرسه بر اساس اصول دانشگاه ادینبورگ ساخته شده بود ، جایی که سخنرانی ها برای همه ، صرف نظر از مذهب و ملیت ، آزاد بود. در نهایت در سال ۱۸۲۱ میلادی دانشگاه دالهاوزی کانادا توسط مجلس مجمع نوا اسکوشیا کانادا مورد تایید نهایی قرار گرفت. البته این دانشگاه که در ابتدا یک کالج بود تا سال ۱۸۳۸ میلادی هیچ کلاسی را برگزار نکرد. فعالیت های این کالج در ابتدا به صورت مقطعی بود و هیچ مدرکی را اعطا نمی کرد. نهایتا در سال ۱۸۴۱ میلادی طبق قانون ملجس مجمع نوا اسکوشیا، اختیارات بسیاری به دانشگاه دالهاوزی اعطا گردید.

در سال ۱۸۳۶ این کالج برای بار سوم افتتاح شد و با قانون گذاری جدیدی نام دانشگاه را به خود گرفت. اولین مدرک در سال ۱۸۶۶ توسط این دانشگاه به فارغ التحصیلان ارائه شد. این گروه تنها ۲۸ نفر بودند که توانستند از دانشگاه مدرک خود را دریافت نمایند. با وجود سازماندهی مجدد و افزایش دانشجویان ، پول همچنان به عنوان یک مشکل برای این موسسه مطرح بود. در سال ۱۸۷۹، در میان صحبت های تعطیلی به دلیل اوضاع وخیم مالی دانشگاه ، جورج مونرو ، ناشر ثروتمند نیویورکی با ریشه های نوا اسکوشیایی ، کمک مالی به دانشگاه را شروع کرد.

این دانشگاه در سال ۱۸۸۶ به پردیس کارلتون منتقل شد. دانشگاه دالهاوزی کانادا توانست به تدریج در طول قرن بیستم رشد کند. این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ گسترش یافت و با دانشگاه فنی نوا اسکوشیا نیز ادغام شد. این دانشگاه در طول سالیان مختلف تغییرات بسیاری را به خود دیده است اما توانسته با قدرت پیش برود. از این رو تحصیل در این دانشگاه کانادا با خود مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. تاریخچه عمیق این دانشگاه پر از حوادث متفاوت است. 

بررسی شرایط دانشگاه دالهاوزی کانادا

دانشگاه دالهاوزی کانادا، یکی از دانشگاههای برجسته کانادا ، به دلیل کیفیت عالی تحصیلی و تدریس ، و طیف گسترده ای از فرصت های آموزشی و پژوهشی شناخته شده است. این دانشگاه هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا جذب می کند. دانشگاه دالهاوزی کانادا یکی از برترین دانشگاه های کانادا می باشد و در رتبه بندی جهانی QS سال ۲۰۲۱ میلادی، رتبه ۲۹۱ را به خود اختصاص داده است.

این دانشگاه در رتبه بندی اشتغال تحصیلات تکمیلی نیز رتبه ۳۰۱ تا ۵۰۰ را در کل دنیا به خود اختصاص داده است. خروجی تحقیقاتی دانشگاه دالهاوزی کانادا بسیار بالا است و بورسیه تحصیلی را به دانشجویان نیز ارائه می دهد. از این رو می توان گفت که بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان این دانشگاه در دسترس می باشد. در نهایت این که در این دانشگاه حدود ۱۵۴۳۶ دانشجو مشغول به تحصیل هستید.

مدرک تحصیلی دریافت شده از این دانشگاه دارای مزایای بسیار زیادی است. دانشجویان پس از تحصیل در این دانشگاه می توانند مشغول به کار در کانادا یا کار در کشور های دیگر شوند. دقت داشته باشید که برای اخذ پذیرش از دانشگاه دالهاوزی کانادا لازم است تا شرایط دقیق پذیرش و مدارک مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهید. 

رشته هایی که در دانشگاه دالهاوزی کانادا تدریس می شود

در این دانشگاه کانادا می توان دوره های تحصیلی را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه داد. دوره های تحصیلی در دانشگاه دالهاوزی کانادا به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما موضوعات متفاوت و رشته های گوناگونی هستند که در این دانشگاه برای دانشجویان ارائه می شوند.

این دوره های ارائه شده برای دانشجویان عبارتند از: علوم کامپیوتر، علوم فیزیکی در گروه های علوم زمین شناسی ، محیط زیست ، زمین و علوم دریایی، فیزیک و نجوم، علم شیمی و ریاضیات و آمار، تجارت و اقتصاد در گروه های حسابداری و مالی، مدیریت کسب و کار و اقتصاد و اقتصاد سنجی، بالینی، پیش بالینی و بهداشتی در گروه پزشکی و دندانپزشکی، هنر و علوم انسانی در گروه های تاریخ ، فلسفه و الهیات، معماری، زبان ها ، ادبیات و زبانشناسی و هنر ، هنرهای نمایشی و طراحی، علوم زیستی در گروه های علوم ورزشی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری و علوم بیولوژیکی، علوم اجتماعی در گروه های جامعه شناسی و سیاست و مطالعات بین المللی (شامل مطالعات توسعه)، فناوری مهندسی در گروه های مهندسی شیمی، مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا و مهندسی عمران، حقوق و روانشناسی. از این رو شما می توانید در این گروه ها مشغول به تحصیل شوید. 

هزینه تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا

شهریه تحصیل در دانشگاه های مختلف دنیا با هم متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا به مولفه های بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از این مولفه های تاثیرگذار بر هزینه تحصیل دانشگاه دالهاوزی کانادا، تحصیل در مقاطع مختلف می باشد. در واقع تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری بیشتر از دوره های کارشناسی می باشد. البته این که در چه رشته ای تحصیل می کنید هم بر روند هزینه های تحصیل در این دانشگاه اثرگذار خواهد بود.

یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار بر میزان شهریه در دانشگاه دالهاوزی کانادا، ملیت دانشجویان است. در واقع هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان کانادایی می باشد. به طور مثال شهریه دانشگاه دالهاوزی کانادا برای دوره های کارشناسی ارشد، به جهت دانشجویان بین المللی بین ۹۲۰۰ تا ۱۱ هزار یورو خواهد بود. دقت داشته باشید همان طور که اشاره کردیم، شهریه ممکن است با توجه به مناطق تحصیل، سطح مدرک، تابعیت دانشجو یا اقامت و سایر معیارها متفاوت باشد.

شهریه سالانه در مقطع کارشناسی این دانشگاه نیز ۱۹۴۰۰ دلار و در مقطع دکتری نیز ۲۰۴۰۰ دلار می باشد. دقت داشته باشید که انواع بورسیه های تحصیلی کانادا برای این دانشگاه در دسترس هستند و علاوه بر آن امکان کار دانشجویی در کانادا برای دانشجویان این دانشگاه هم موجود خواهد بود. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه دالهاوزی کانادا

برای این که بتوانید مشغول به تحصیل در این دانشگاه شوید، لازم است تا به جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه مدارکی را مهیا نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه دالهاوزی کانادا عبارتند از: مدارک تحصیلی و ریزنمرات سال های قبل، پرداخت هزینه ۱۰۰ دلاری به عنوان اپلیکیشن فی، انگیزه نامه، رزومه، توصیه نامه، نمرات آزمون زبان و غیره.

حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون های زبان این دانشگاه نیز برای تافل اینترنتی ۹۲، برای آیلتس ۷ و برای MELAB، نمره ۸۵ می باشد. البته دقت داشته باشید برای دریافت پذیرش از این دانشگاه در دوره دکتری باید یکی از دوره های GRE یا GMAT را گذرانده و مدرک را به داتشگاه ارائه دهید.

دریافت پذیرش از دانشگاه دالهاوزی کانادا

بورسیه های تحصیلی دانشگاه دالهاوزی کانادا

دانشگاه دالهاوزی کانادا همانند سایر دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهند. این دانشگاه بیش از ۲۰۰۰ کمک هزینه تحصیلی را ارائه می دهد. این بورسیه های تحصیلی برای رشته های مختلف و دوره های تحصیلی گوناگون ارائه می شود. بورسیه تحصیلی ورودی که یک بار قابل استفاده است بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار می باشد. بورسیه تحصیلی ورودی قابل تکرار نیز بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار می باشد. برخی از رشته های تحصیلی نیز به طور خاص بورسیه هایی را خواهند داشت.به طور مثال برای رشته هنر های نمایشی ۱۶ هزار دلار بورسیه تعلق می گیرد.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه دالهاوزی کانادا

  1. آیا کانادا برای تحصیل و زندگی کشوری مناسب است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آيا دانشگاه دالهاوزی کانادا اعتبار بالایی برای تحصیل دارد؟

    بله این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه ها در کانادا و دنیا است.

  3. دانشگاه دالهاوزی کانادا در چه رنکینگ جهانی قرار دارد؟

    دانشگاه دالهاوزی کانادا در رتبه ۲۹۱ قرار دارد.

  4. آیا امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه دالهاوزی کانادا می باشد؟

    بله این دانشگاه ارائه دهنده رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

  5. تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا به چه زبانی است؟

    تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا به زبان انگلیسی است.

  6. دانشگاه دالهاوزی کانادا در چه سالی تاسیس شده است؟

    دانشگاه دالهاوزی کانادا در سال ۱۸۱۸ میلادی برای اولین بار تاسیس شد.

  7. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه دالهاوزی کانادا می باشد؟

    بله بورسیه های تحصیلی متنوعی در دسترس دانشجویان است.

  8. هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی دانشگاه دالهاوزی کانادا چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای دوره های کارشناسی دانشگاه دالهاوزی کانادا ۱۹۴۰۰ دلار می باشدو

  9. نمره قبولی آزمون آیلتس دانشگاه دالهاوزی کانادا چقدر است؟

    نمره قبولی این آزمون ۷ است.

  10. چه رشته های مهندسی در دانشگاه دالهاوزی کانادا ارائه می شود؟

    این گروه ها عبارتند از: مهندسی شیمی، مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا و مهندسی عمران.

  11. آیا شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه دالهاوزی کانادا بیش از دانشجویان بومی است؟

    بله هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی بیشتر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *