دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین یک دانشگاه ملی و پیشرو تحت اختیار مستقیم وزارت آموزش و پرورش چین است. این دانشگاه در شهر چنگچون واقع در استان جیلین، شمال شرقی چین قرار دارد. این دانشگاه دارای هشت محوطه دانشگاهی در پنج ناحیه است، که شامل 39 کالج و یازده رشته تحصیلی شامل فلسفه، اقتصاد، حقوق، ادبیات، آموزش، تاریخ، علم، مهندسی، کشاورزی، پزشکی و مدیریت است. دانشگاه جیلین چین دارای تایید وزارت علوم ایران است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین چین دارای شانزده منطقه انضباطی، پنج آزمایشگاه مهم ملی، و هشت پایگاه ملی برای توسعه علوم پایه است. منابع دیگر شامل پنج پایگاه تحقیقاتی برای علوم انسانی و علوم اجتماعی، هفت آزمایشگاه اصلی حمایت شده توسط وزارت آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه های دولت چین می باشد.دانشگاه جیلین انواع برنامه های تحصیلی مانند 115 برنامه تحصیلی کارشناسی، 192 برنامه کارشناسی ارشد، 105 برنامه دکترا و 17 برنامه تخصصی دکتری را ارائه می دهد. سال 2003 تعداد دانشجویان ثبت نامی تمام وقت شامل 59000 نفر می شد که بیش از 10،000 نفر از آنها فارغ التحصیل شدند.

دوره های دانشگاه جیلین چین

5700 عضو هیئت علمی در دانشگاه جیلین چین با چهارده عضو آکادمی علوم و مهندسی کشور چین، 1270 پرفسور کامل و 1652 دانشیار وجود دارند،این جامعه آموزشی اختصاصی، تضمین عالی در تدریس و تحقیق است. سال هاست که این دانشگاه نقش مهمی در زندگی آموزشی، فرهنگی و اقتصادی منطقه شمال شرقی چین ایفا می کند. در ابتدای دهه قرن جدید، دانشگاه متعهد شده است که به عنوان یکی از موسسات برجسته در زمینه آموزش عالی در چین و همچنین در سراسر جهان به رسمیت شناخته شود.بیش از 50 کلاس درس چند رسانه ای و کلاس های صوتی تصویری برای آموزش زبان وجود دارد، که 10 کلاس برای دانشجویان بین المللی محفوظ است. توجه ویژه به ساخت 20 آزمایشگاه علوم پایه صورت گرفته است.

تجهیزات دانشگاه جیلین چین

کتابخانه دانشگاه دارای مجموعه ای از 5.26 میلیون کتاب می باشد و به عنوان کتابخانه یونسکو، UNIDO و بانک جهانی تعیین شده است. این مرکز همچنین به عنوان مرکز جامع اطلاعات هنرهای لیبرال وزارت آموزش و پرورش، تنها مرکز کتاب های علمی خارجی در شمال شرقی چین و مرکز واردات کتاب های علوم انسانی فعالیت می کند.علاوه براین در خوابگاه دانشگاه اتاق خواب ها با مبلمان خوب، تلویزیون، تلفن و پایانه های شبکه ای مجهز شده اند که برای دانشجویان بین المللی بسیار خوشایند است همچنین اتاق های مطالعه، کافی نت، اتاق چای و اتاق تناسب اندام در ساختمان وجود دارد. هر ساله دانشگاه میزبان بسیاری از رویدادهای علمی و فرهنگی از جمله سمینارها، انجمن ها، مسابقات گفتاری و اجرای نمایش ها در زمینه موضوعات مختلف می باشد.

موسسات دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین با بیش از 130 دانشگاه، دانشکده و موسسات تحقیقاتی در 40 کشور / منطقه، روابط بین المللی و همکاری های خود را در سراسر جهان برقرار کرده است. اعضای هیئت علمی هزاران بار به خارج از کشور سفر کرده اند، درحالیکه بیش از 500 کارشناس خارجی از شرکت در کنفرانس های بین المللی، سخنرانی و تحقیقات مشترک در محوطه دانشگاه دعوت شده اند. بیش از 1200 دانشجوی خارجی در حال حاضر در دانشگاه جیلین ثبت نام کرده اند.رتبه ی دانشگاه جیلین چین در سال 2017، 601 در میان 800 دانشگاه برتر دنیا است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جیلین چین

مقطع کارشناسی:

  1. فرم درخواست
  2. پاسپورت
  3. دیپلم دبیرستان یا هر مدرکی معادل آن ، ریز نمرات
  4. مدرک HSK ( برای رشته هایی که زبان تدریس در آنها چینی است، نمره 5 HSK برای رشته های علوم انسانی، نمره بالای 4 از 210 برای رشته های اقتصاد و مدیریت، نمره بالای 4 از 195 برای رشته های علوم و هنر(
  5. رسید بانکی پرداخت هزینه ثبت نام
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جیلین چین

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه جیلین چین

مقطع کارشناسی ارشد:

  1. فرم درخواست
  2. پاسپورت
  3. مدرک کارشناسی و یا هر مدرک دیگری معادل ان همراه با ریز نمرات
  4. مدرک HSK ( برای رشته هایی که زبان تدریس در آنها چینی است، نمره 5 HSK برای رشته های علوم انسانی، نمره بالای 4 از 210 برای رشته های اقتصاد و مدیریت، نمره بالای 4 از 195 برای رشته های علوم و هنر(
  5. 2 نامه ارجاع
  6. برنامه تحصیلی یا پژوهشی
  7. رسید بانکی پرداخت هزینه ثبت نام

مقطع دکتری

  1. فرم درخواست پذیرش
  2. پاسپورت
  3. مدرک کارشناسی ارشد یا هر مدرک دیگری که معادل آن باشد به همراه ریز نمرات
  4. مدرک HSK ( برای رشته هایی که زبان تدریس در آنها چینی است، نمره 5 HSK برای رشته های علوم انسانی، نمره بالای 4 از 210 برای رشته های اقتصاد و مدیریت، نمره بالای 4 از 195 برای رشته های علوم و هنر(
  5. دو نامه ارجاع
  6. برنامه تحصیلی یا پژوهشی
  7. رسید بانکی پرداخت هزینه ثبت نام

دوره های بدون مدرک آموزش زبان چینی

  1. فرم درخواست
  2. پاسپورت
  3. رسید بانکی پرداخت هزینه تحصیل

به این مسئله توجه داشته باشید که معمولا دانشگاه، چه با درخواست شما موافقت کند چه آن را رد کند، مدارکی که هنگام درخواست پذیرش ارسال کرده اید را به شما بر نمیگرداند. به همین علت بیشتر دانشگاه های چینی پرینت اسکن مدارک شما را میپذیرند. علاوه بر آن به این نکته دقت کنید که تمامی مدارک شما می بایست به زبان چینی و یا انگلیسی ترجمه شده باشند. تمامی مدارکی که در بالا به آن اشاره شد، مدارک کلی ای هستند که به آنها نیاز خواهید داشت. اما برخی از دانشگاه ها ممکن است مدارک دیگری مانند CV، گواهی عدم سو پیشینه، اظهار نامه بانکی نیز از شما درخواست کنند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه جیلین چین

رتبه بندی دانشگاه های دنیا، به منظور کمک به دانشجویان برای مقایسه دانشگاه های جهان به وجود آمده اند. از آنجایی که تعداد دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور محل زندگی خود را دارند در حال افزایش است، مشاهده رنکینگ دانشگاه ها به آنها قابلیت مقایسه تمامی موسسات در سر تا سر دنیا را می دهد. سیستم رنکینگ Best Global Universities یکی از سایت های رتبه بندی دانشگاه هاست که برای مقایسه این موسسات بر پژوهش های آکادمیک دانشگاه، شهرت و اعتبار آن به طور کلی تمرکز میکند و تنها رشته های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در نظر نمیگیرد.

رنکینگ Best Global Universities ( بهترین دانشگاه های جهان) به شما نگرشی جدید در مورد دانشگاه های آمریکایی ای که US NEWS هر کدام از آنها را برای مدت بیش از 30 سال به صورت جداگانه مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است، میدهد و جایگاه آنها را در بین دانشگاه های جهان برای شما مشخص میکند. تمامی دانشگاه ها میتوانند خود را در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور و منطقه خود محک بزنند اما جایگاه آنها وقتی مشخص میشود که در سطح جهانی مورد بررسی قرار بگیرند. علاوه بر آن، با این کار میتوانند با دانشگاه های برتر سایر کشورها را شناسایی و با انها همکاری کنند. به طور کلی این سیستم رنکینگ 1250 موسسه آموزشی در 75 کشور دنیا را مورد بررسی قرار داده است.

  • رتبه منطقه ای:69
  • رتبه کشوری:28

رتبه دانشگاه در رشته های مختلف:

  • علوم کشاورزی: 172
  • زیست شناسی و بیوشیمی: 315
  • شیمی: 36
  • پزشکی کلینیکی: 540
  • مهندسی: 423
  • علوم مواد: 45
  • زیست شناسی مولکولی و ژنتیک: 353
  • داروسازی: 167
  • فیزیک: 468

رشته های دانشگاه جیلین چین

دانشگاه جیلین چین، واقع شده در شهر چانگ چون، در سال 1946 افتتاح شد. این دانشگاه یکی از مراکز پژوهشی ملی کشور چین است که تحت نظارت مستقیم وزارت آموزش کشور چین قرار دارد و یک دانشگاه وزارتی تراز اول چین به شمار می رود. دانشگاه جیلین تا حد زیادی توسط پروژه های ایالتی این کشور، مانند پروژه 985، پروژه 211، و پروژه 2011 حمایت و ساپورت میشود.

دانشگاه جیلین همواره به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور چین شناخته می شود و در زمینه های متفاوتی از جمله مهندسی خودرو، شیمی، علوم کامپیوتر، مهندسی برق و زیست شناسی به تحقیق و پژوهش می پردازد و در سطح جهانی دارای اعتبار و شناخته شده است. در سال 2017، این دانشگاه به واسطه حمایت های کشور چین در برنامه “دانشگاه تراز اول چین” به جایگاه و مقام آکادمیک جهانی دست یافت. در بین فارغ التحصیلان این دانشگاه افرادی همچون لیو یاندونگ، قائم مقام نخست جمهوری مردمی چین و لیو زیائوبو، برنده جایزه صلح جهانی نوبل در سال 2010 به چشم میخورد

  • رشته های علوم / مهندسی
  • کشاورزی
  • پزشکی / هنر / ورزشی
  • ارتباط بین الملل  ( این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود)
  • پزشکی کلینیکی
  • داروسازی
  • دانشکده اقتصاد
  • کارشناسی ارشد سلامت عمومی ( این رشته به زبان انگلیسی تدریس میشود)
  • کالج محیط و منابع
  • حقوق

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه جیلین چین

هزینه های خوابگاه:

  • 25 تا 45 یوان چین ( 72 تا 6.70 دلار آمریکا ) برای یک اتاق دو نفره
  • 30 تا 50 یوان چین ( 4.46 تا 7.44 دلار آمریکا ) برای یک اتاق تک نفره

هزینه های غذایی:

  • 20 تا 50 یوان چین ( 2.98 تا 7.44 دلار آمریکا) برای یک روز

هزینه های تحصیل:

تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی

  • 18000 یوان چین ( 2678.67 دلار آمریکا ) در سال

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

  • 25000 یوان چین ( 3720.38 دلار آمریکا ) در سال

تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی

  • 29000 یوان چین ( 4315.64 دلار آمریکا ) در سال
هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه جیلین چین

هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه جیلین چین

خوابگاه در دانشگاه جیلین چین

برای دانشجویان بین المللی ای که در دانشگاه جیلین به تحصیل مشغول هستند 5 خوابگاه در نظر گرفته شده است. یکی از آنها سالن خوابگاه دوستی ( Friendship Hall ) نامیده میشود که در مقایسه با سایر خوابگاه ها محیطی آرام و دلنشین دارد و از فضای آکادمیک قوی ای برخوردار است. در سالن دوستی، گزینه هایی که برای اجاره اتاق دارید شامل اتاق تک تخته و یا دو تخته مجهز به تجهیزات مورد نیاز دانشجویان مانند تخت، کتابخانه، صندلی، میز، حمام، تلویزیون، تلفن و اینترنت می باشد. ( دانشجویان بین المللی برای استفاده از اینترنت می بایست مبلغی را پرداخت کنند. )

هر طبقه خوابگاه شامل تجهیزاتی عمومی از جمله آشپزخانه، ماشین لباسشویی ( برای استفاده از آن باید هزینه کنید) است که همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند. در بعضی از خوابگاه ها، خدماتی از جمله باشگاه، مرکز تجاری، غذا و خشکشویی نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. جهت تحصیل و اعزام دانشجو به چین می توانید با ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *