دانشگاه بیجینگ چین

دانشگاه پکینگ (بیجینگ) دانشگاه عمومی تحقیقاتی اصلی چین واقع در پکن است و یکی از اعضای لیگ C9 است، که مشابه لیگ Ivy در ایالات متحده می باشد و اغلب در میان برترین موسسات عالی آموزش عالی در چین رتبه بندی شده است. تنها کسانی که بالاترین نمره را در امتحانات کشور دارند؛ در دانشگاه بیجینگ چین پذیرش می شوند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه بیجینگ چین

در سال 1898، دانشگاه امپریالیستی پکن به عنوان اولین دانشگاه ملی دربردارنده رشته های جامع جهت تحصیل در چین تاسیس شد و جایگزین آکادمی های امپریالیستی با قدمت صد ساله شد. در سال 1918، مائو زدونگ یک پست کوچک در دانشگاه گرفت، جایی که او ابتدا در معرض خواندن مارکسیست قرار گرفت و به کمونیست تبدیل شد. در سال 1989، این دانشگاه همراه با سه هزار دانشجو و دانشجویان دانشگاه های همجوار نقش اصلی در تظاهرات ملی داشت.

پردیس 274 هکتاری این دانشگاه درمنطقه هایدان پکن نزدیک باغ تابستانی معروف قرار دارد و به نام یان یوان یا باغ یان شناخته می شود و با زمینه های بسیاری از ساختمان های تاریخی آن را یکی از زیبا ترین دانشگاه ها در کشور کرده است. تقریبا 2000 دانشجوی بین المللی در هر سال در دانشگاه مستقر می شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه بیجینگ چین

دانشگاه بیجینگ در مدرن سازی چین اهمیت بسیاری دارد و معتقد است که تاکید سنتی بر وطن دوستی، پیشرفت و علم است. در میان اعضای هیئت علمی، 53 نفر از اعضای آکادمی معتبر چین و 7 آکادمی مهندسی معادل هستند. مسکن دانشگاه برای هر دو دانشجوی کارشناسی و فارغ التحصیل در دسترس است. هزینه های تحصیلی برای اتباع غير چينی بالاتر است و بر اساس رشته تحصیلی متفاوت می باشد (هزینه رشته های علمی بیشتر است).

هزینه تحصیل در دانشگاه بیجینگ چین

تقویم تحصیلی دانشگاه بر اساس ترم تحصیلی است و دوره تحصیلی دانشجویان معمولا به مدت چهار سال برای برنامه های کارشناسی، دو تا سه سال برای برنامه های کارشناسی ارشد و چهار سال برای تحصیل دکترا در چین به طول می انجامد.

دوره های دانشگاه بیجینگ چین

PKU دارای بخش های دانشگاهی متمرکز بر علوم مختلف، علوم اجتماعی و رشته های علمی است. زبان آموزش برای دانشجویان مقطع کارشناسی چینی است و برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان چینی یا انگلیسی تدریس می شود. در سال 2000، جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین دانشگاه پزشکی پکن به PKU متصل شد و به نام مرکز بهداشت علوم پکن تغییر نام داد، که در حال حاضر خانه برنامه های پزشکی PKU، از جمله داروسازی و پرستاری است. این دانشگاه دارای آزمایشگاه های تحقیقاتی متعدد و مراکزی مانند آزمایشگاه دولتی فیزیک و فناوری هسته ای، آزمایشگاه ملی علوم پلاکت های ملی پکن و آزمایشگاه اصلی دولتی مواد شیمیایی و کاربردهای مواد شیمیایی نادر است.

کارشناسی ارشد در دانشگاه بیجینگ چین

PKU برنامه های آموزشی دانشگاهی و مبادله ای را با موسساتی در سراسر جهان ایجاد کرده است. یکی از این همکاری ها، یک برنامه کارشناسی ارشد در امور بین الملل است که به طور مشترک با دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن در U.K. سازماندهی شده است. دانشگاه پکینگ (بیجینگ) چین در سال 2018 در رتبه جهانی 27 قرار گرفته است و تحصیل در این دانشگاه چینی در رتبه ممتاز وزارت علوم ایران قرار گرفته است. اگر از هزینه زندگی در چین اطلاعاتی را در دست ندارید بهتر است که با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *