خوابگاه های دانشجویی ترکیه

یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مهاجرت تحصیلی، مکانی برای زندگی و هزینه های آن است. دانشجویان مهاجر معمولا به دلیل نداشتن بودجه زیاد به دنبال اقامتگاه های دانشجویی که هم هزینه مناسب و همچنین امکانات خوبی داشته باشد، می گردند. کشور ترکیه نیز امروزه به دلیلی نزدیکی به ایران، داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه مقرون به صرفه مورد توجه جوانان برای تحصیل قرار گرفته است. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده، در ارتباط با خوابگاه های دانشجویی ترکیه، هزینه این اقامتگاه ها، لیست اسامی خوابگاه ها، مزایا و معایب زندگی دانشجویی در خوابگاه و همچنین تجربه دانشجویان بین المللی از خوابگاه های دانشجویی ترکیه، مطالبی به شما ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

انواع اقامتگاه های دانشجویی ترکیه

دانشجویان بین المللی گزینه های گوناگونی را برای پاسخگویی به نیازهای اقامتی خود در طول زندگی تحصیلی خود در ترکیه دارند. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاهی واقع در داخل پردیس ها، در خوابگاه های دولتی که توسط موسسه KYK (موسسه اعتبار عالی آموزش و خوابگاه ها) مستقر در نقاط مختلف شهر، در خوابگاه های خصوصی یا در آپارتمان های دانشجویی که در شهر ارائه می دهند، بمانند.

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها

تقریباً همه خوابگاه های دولتی و خوابگاه های دانشگاه در ترکیه برای دانشجویان دختر و پسر مجزا است. اگرچه تعداد دانشجویان در اتاق ها متغیر است، اما بسته به تعداد افرادی که در اتاق اقامت دارند، ممکن است قیمتها افزایش یا کاهش یابد.در اتاق و مناطق مشترک همچون مبلمان که ممکن است دانشجو به آن احتیاج داشته باشد برای آن ها در دسترس است. خوابگاه ها به وسیله اینترنت بی سیم دسترسی استفاده از فضای مجازی را همه دانشجویان داده اند. بعضی از خوابگاه ها کافه تریای خود را دارند و معمولاً صبحانه و شام را در اینجا سرو می کنند. همچنین مناطق مشترکی از قبیل اتاق تلویزیون، اتاق مطالعه و آشپزخانه برای دانشجویان نیز در دسترس است.هزینه ماهانه خوابگاه های اداره شده توسط KYK از 42 – 26 دلار برای سال 2019 بوده است. هزینه خوابگاه های دانشگاه بسته به هر دانشگاه و امکانات موجود اتاقی که در آن قرار دارید، متفاوت است. با مراجعه به صفحه وب دانشگاه مورد نظرتان می توانید معتبرترین و به روزترین اطلاعات راجع به این موضوع را بدست آورید.

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها

خوابگاههای خصوصی

یافتن خوابگاه های خصوصی در اکثر شهرها امکان پذیر است. تسهیلات ارائه شده توسط خوابگاه های خصوصی بیشتر از خوابگاه های دولتی (به عنوان مثال مبلمان جدیدتر و متنوع) است، اما هزینه آنها نیز بیشتر است.

اجاره خانه دانشجویی

یکی دیگر از گزینه های اقامتی دانشجویان بین المللی تحصیل در ترکیه اجاره خانه دانشجویی است. به خصوص در محله های نزدیک به دانشگاه ها، بسیاری از دانشجویان با معدود دوستان خود خانه ای را اجاره می کنند. گزینه های اجاره خانه زیادی در ترکیه خواهید داشت که از نظر کیفیت و تعداد مسکن به سرعت در حال توسعه هستند. البته قیمت ها از شهر به شهر دیگر و با توجه به موقعیت و ویژگی های خانه متفاوت است. با این وجود، بدون در نظر گرفتن بودجه خود، می توانید مطمئن باشید که خانه ای مناسب در شهری که می خواهید پیدا کنید.خانه های ترکیه معمولاً به صورت یک آپارتمان هستند. این آپارتمان ها دارای یک اتاق نشیمن بزرگ و همچنین 2 تا 4 اتاق خواب اضافی هستند. بیشتر خانه ها دارای بالکن هستند. آشپزخانه به عنوان بخش جداگانه ای از خانه واقع شده است. گرمایش خانه ها توسط یک سیستم مرکزی یا دیگ بخار تأمین می شود. هزینه اجاره بین 400 – 100 دلار متغییر است.

لیست خوابگاه های دانشجویی ترکیه

کشور ترکیه یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار برای جوانان می باشد و هرساله دانشجویان بین المللی را از کشورهای مختلف به سوی خود می کشاند. اقامت دانشجویی در کشور ترکیه نیز به صورت های مختلفی امکان پذیر است. یکی از روش ها، زندگی در خوابگاه های دانشجویی این کشور است که برای این امر شما باید چندین خوابگاه در ترکیه را بشناسید. در زیر لیستی از خوابگاه های دانشجویی کشور ترکیه برای شما نوشته شده است.

  • Check&Chill İstanbul Erasmus and Exchange Students Room Accommodation Service
  • Erasmus.biz Erasmus Housing Rooms and Erasmus Apartments in Istanbul
  • Istanbul Student Hostel (Women Only)
  • Student Residences in Novu
  • Private Sisli Villa Girl Student Accommodation
  • Superdorm
  • Antalya Residence
  • Central Studio
  • Yakamoz Yurtları
  • Çamlıca Ünalan Erkek Öğrenci Yurdu
  • Private Information Higher Education Student Dormitories
  • Republika Academic Aparts Büyükçekmece
  • İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ KIZ ÖĞRENCİ YURDU VE YAŞAM MERKEZİ
  • Bi Oda Boarding House
  • Republika Academic Aparts
  • Yılmaz Akdoruk Student House
  • Şişli Lüks Konaklama

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های ترکیه

دانشجویان بین المللی قبل از ورود به ترکیه گزینه های مختلفی را در مورد وضعیت اقامت انتخاب می کنند. اکثر دانشگاه های ترکیه انواع امکانات خوابگاهی یا گزینه های دیگر را ارائه می دهند. به غیر از خوابگاه های دانشگاه ، همه دانشجویان می توانند از خوابگاه های دولتی استفاده کنند. دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خاص خود، باید با دانشگاه تماس بگیرند.اقامت در محیط دانشگاه توسط دفتر امور خوابگاه دانشگاه مدیریت می شود، که تنها مسئولیت کلیه امور مربوط به مسکن، از جمله تصمیم گیری درمورد محل استقراروهزینه ها است، را به عهده دارد. دانشجویانی که مایل به زندگی در دانشگاه هستند، ابتدا باید قبل از تماس با مدیریت خوابگاه، اجازه ثبت نام دریافت کنند. دانشجویان فعلی و تازه پذیرفته شده نیز موظفند از نظر دوره های مسکن، قوانین و مراحل استفاده از دستورالعمل های تعیین شده توسط مدیریت خوابگاه از دانشگاه پیروی کنند. پذیرش و قرارگیری دانشجویان در خوابگاه ها با توجه به ظرفیت و تقاضای موجود، در آغاز هر سال تحصیلی بررسی و تجدید نظر می شود. تاریخ شروع و بسته شدن که در تقویم دانشگاهی برای هر ترم مشخص شده است، همچنین به عنوان تاریخ افتتاح و اختتامیه خوابگاه های دانشگاه تلقی می شود.اسکان برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. خوابگاه ها از نظر جنسیت از هم جدا شده و اتاق های یک، دو نفره و چهار نفره را ارائه می دهند. کلیه امکانات مسکن مجهز به وسایل ضروری از قبیل مینی یخچال، تختخواب، کمد، میز، صندلی، تختخواب، چراغ مطالعه است. دانشجویان باید حوله ها، بالشت ها، بشقاب ها و روتختی های ملافه مخصوص خود را بیاورند.بیشتر خوابگاه ها دارای آشپزخانه هایی برای غذا پختن هستند. آنها همچنین اتاق های تلویزیون یا کافه های کوچک دارند که تا نیمه شب غذا سرو می کنند. زندگی در یک خوابگاه فرصتی عالی برای شرکت در دانشگاه و فعالیتهای فوق برنامه است. علاوه بر این، این یک راه ایده آل برای دانشجویان بین المللی برای دیدار با دانشجویان دیگر و پیدا کردن دوستان جدید است. اتصالات رایگان و پر سرعت اینترنت و تلفن در کلیه اتاقها بطور معمول توسط بسیاری از دانشگاه ها ارائه می شود. خوابگاه ها مبلغ ماهانه ای را از شما خواهند گرفت. واریز وجه به منظور رزرو اتاق در آغاز هر سال تحصیلی انجام می شود و در پایان آن سال تحصیلی هزینه رزرو خوابگاه قابل استرداد است. قیمت متوسط اتاق بسته به تسهیلات بین 30 تا 300 دلار در هر ماه متفاوت است.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های ترکیه

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های ترکیه

هزینه خوابگاه دانشجویی ترکیه:

در شهرهای بزرگ نیز گاهی اوقات مسکن اجاره ای برای دانشجویان ارائه می شود، که اغلب با دانشجویان بین المللی یا ترکی مشترک است. در شهرهای بزرگ قیمت آپارتمان خارج از دانشگاه بسیار بالاست، اما قیمت ها نیز با توجه به منطقه، اندازه و کیفیت آن متفاوت است. راه حل برای بسیاری از دانشجویان این است که یک آپارتمان را با یک دوست یا دانشجوی دیگر خود به اشتراک بگذارید. متوسط هزینه یک آپارتمان در خارج از دانشگاه بین 200 دلار تا 500 دلار در ماه متغیر است.تقریباً در تمام شهرهای ترکیه چندین آپارتمان دانشجویی وجود دارد که در صورت تمایل به یک فضای آرام و دلپذیر می توانید در آنجا اقامت کنید. مطمئناً یک مورد را پیدا خواهید کرد که مناسب شما و همراهان باشد. همچنین اگر آشنایانی دارید که قبلاً در ترکیه زندگی یا مسافرت کرده اند، می توانند به شما در پیدا کردن خانه دانشجویی کمک کنند. هزینه خوابگاه های دانشجویی که شما باید در یک اتاق به تنهایی یا همراه با دانشجویان دیگر زندگی کنید کمتر بوده و حدود 30 – 400 دلار می باشد.توصیه می شود خوابگاه های تبلیغ شده در وبسایت ها را بررسی کنید. سپس با دیدن عکس خوابگاه ها می توانید میزان امکانات و وضعیت خوابگاه ها را از این طریق در نظر بگیرید. برای ایجاد مکان های احتمالی برای اقامت می توانید برای اجاره آپارتمان دانشجویی نیز از طریق اینترنت جستجو کنید. حتی ممکن است به دنبال نمایندگانی باشید که بتوانند برای شما به دنبال آپارتمان های مقرون به صرفه باشند. فقط صبور باشید تا همه چیز در جای خود قرار می گیرد. لطفاً با افراد قابل اطمینانی کار کنید تا در صورت امضای قرارداد خانه دانشجویی یا خوابگاه و پرداخت هزینه به مشکل بر نخوردید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

بهترین سایت ها برای پیدا کردن خانه و خوابگاه های دانشجویی ترکیه

هنگاهی که کمبود خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه در سال 2005 مشاهده شد سازمانی به نام Erasmus.biz را تأسیس کردند تا اقامتی مناسب برای دانشجویان بین المللی و تبادل دانش آموزان در استانبول فراهم کند. پس آن این موسسه با احداث خوابگاه های دانشجویی با کیفیت توانست پاسخگوس میزان تقاضای زیادی باشد. معتبر ترین خوابگاه های دانشجویی ترکیه به شرح زیر هستند:

  • Flathare.bi: این سایت دارای بهترین خوابگاه ها با قیمت های پایین را به شما ارائه می دهد. قیمت این خوابگاه ها از 80 دلار شروع می شود.
  • Studioflats.info: این سایت خوابگاه ها و خانه های دانشجویی خصوصی با متراژ بالا را ارائه می دهد و قیمت ها از180 دلار شروع می شود.
  • Flatsinistanbul.net: این سایت بیشتر بر فرصت های آپارتمان دانشجویی مبله تمرکز دارد و با وجود امکانات، قیمت های مناسبی را برای این خانه ها دارد ، قیمت ها از 250 دلار شروع می شود.
  • Erasmus.biz: این سایت اقامت گاه های دانشجویی برای مدت های کوتاه را بیشتر ارائه می دهد و قیمت ها از 80 دلار برای یک اتاق و 180 دلار برای آپارتمان های استودیویی دانشجویان را ارائه می دهد. این محصط ها دارای امکانات و قیمت مقرون به صرفه ای هستند.

مزایا و معایب خوابگاه های دانشجویی ترکیه:

دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند، اغلب به دنبال خوابگاه های دانشجویی یا خانه های مشترک در بین دانشجویان هستند. دانشجویان این گزینه را دارند که برای خود، از خوابگاه های دانشگاه های ترکیه استفاده کنند.برای دانشجویانی که در خوابگاه ها زندگی می کنند، مزایای عمده ای وجود دارد. بدیهی ترین مزیت هزینه است. یک اتاق می تواند به اندازه 50 دلار ترکیه در ماه هزینه داشته باشد. هر دو حالت اتاق یک نفره و مشترک در دسترس هستند و اکثر خوابگاه ها (هرچند اتاقهای جداگانه نیست) دارای آشپزخانه هایی هستند که دانشجویان می توانند غذاهای مخصوص خود را بپزند. کافه تریا های مقرون به صرفه در همین محصط ها نیز در دسترس هستند و باز می شوند تا دانشجویان حتی در صورت تمایل نداشتن به آشپزی، بتوانند غذای مناسبی بخورند.خوابگاه ها مکان های بسیار خوبی برای آشنایی دانشجویان با جوانان دیگر، چه ترکی و چه بین المللی است و مطمئناً مسیر بهتری برای وارد شدن به اجتماعات یک کشور غریب بودن در محیط های بین المللی است. مضرات زندگی خوابگاه در درجه اول محدودیت شرایط زندگی و امکانات مشترک مثل حمام و محیط های بهداشتی است. علاوه بر این، بیشتر خوابگاه های ترکیه براساس جنسیت تفکیک می شوند. این ممکن است برای دانشجویانی که از دیگر کشورها می آیند امری غیر ضروری یا عجیب به نظر برسد.برخی از دانشگاهها ممکن است امکانات اضافی به دانشجویان مستعد بدهند. این امکانات می تواند شامل یارانه یا هزینه سفر باشد، اما شما باید به این موضوع به چشم یک استثنا نگاه کنید و هیچ قانون رسمی برای اخذ امکاناتی از این دست وجود ندارد. دانشجویانی که ترجیح می دهند در خوابگاه های دانشگاه زندگی نکنند، با همان گزینه هایی که هرکس به دنبال اقامت در ترکیه است، روبرو می شوند که از نظر قیمت، هزینه بیشتری را در بودجه شما خواهند داشت.

مزایا و معایب خوابگاه های دانشجویی ترکیه

مزایا و معایب خوابگاه های دانشجویی ترکیه

تجربه دانشجویان بین المللی درباره خوابگاه های دانشجویی ترکیه

یکی از دانشجویان بین المللی دانشگاهی خصوصی در آنکارا توصیه هایی را در ارتباط با دریافت خوابگاه کرده است:بهترین گزینه اقامت در خوابگاه در محوطه دانشگاه و ترجیحاً در دانشگاه دولتی خواهد بود. (به این دلیل می گویم که خوابگاه ها در دانشگاه های دولتی ارزان تر است). شما باید تحقیقاتی انجام دهید و این موضوع را بررسی کنید که برخی از دانشگاه های خصوصی (به ویژه آنهایی که از مرکز شهر دورتر هستند) خوابگاه هایی نیز دارند اما می توانند گران باشند (برای مثال در دانشگاهی که من تحصیل می کنم، برای یک اتاق 4 نفره و بدون حمام اختصاصی قیمت ها از400 دلار در هر ترم شروع می شود، که البته کمترین آن حدود 150 دلار در ماه است. اقامت در خوابگاه مزایای بسیاری دارد. این به شما کمک می کند هزینه های دیگر خود مانند حمل و نقل را کاهش دهید (که اگر از راه دور رفت و آمد داشته باشید به راحتی اضافه می شود) و باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. همچنین به شما کمک می کند سریعتر به زندگی دانشگاه عادت کنید، راحت تر دوست شوید و عملکرد دانشگاهی خود را ارتقا دهید.برخی دانشگاه ها در اختصاص اتاق های خوابگاه به دانشجویان بین المللی اولویت دارند، که این به نفع شما خواهد بود. ضرر این است که شما باید مبلغی را برای پرداخت سپرده (شاید 100 دلار) بپردازید اما در صورت ماندن به نفع شما هست که جایی برای خود رزرو کردید. برای آپارتمان های دانشگاه نیز این درخواست دوباره اعمال می شود. هنگامی که در خوابگاه ها پذیرش گرفتید، ممکن است از شما بخواهند پیش پرداخت بپردازید. جزییات را بپرسید.

دومین گزینه خوب شما این است که یک آپارتمان را با دیگران به اشتراک بگذارید. به شما پیشنهاد می کنم که یک دانشگاه (اگر قبلاً این کار را نکرده اید) از مرکزشهر دورتر انتخاب کنید تا بتوانید گزینه مناسب تری برای محل زندگی خود پیدا کنید که به دانشگاه نیز نزدیک باشد. حتی اگر دانشگاه شما در مرکز باشد، محله هایی را که ارزان تر هستند، بررسی کنید. اگر کمی دورتر از دانشگاه باشد (بیشتر دانشگاه های خصوصی اتوبوس های خدماتی را از محل های مختلف ارائه می دهند). به خصوص در سمت آسیایی این کشو، فکر می کنم پیدا کردن 3 اتاق خواب با هزینه 200 دلار یا حتی کمتر امکان پذیر است. اگر آن را با 2 دانش آموز دیگر به اشتراک کرایه کنید، شما صرفا 75 دلار پرداخت میکنید. توجه داشته باشید که در استانبول اکثر صاحبخانه ها مبلغ یک ماه اجاره به اضافه ماه اول اجاره را از قبل درخواست می کنند. همانطور که می دانید از پرداخت هرگونه هزینه واسطه در معاملات املاک خودداری کنید. از گزینه های دیگری استفاده کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنی ، بهترین حالت برای شما این است که با افرادی که قبلاً در آنجا ساکن شده اند و به دنبال یک هم اتاقی هستند، همخانه شوید، زیرا دیگر نیازی به برخورد با صاحبخانه ها و شروع از ابتدا نخواهید داشت.من همچنین گزینه ماندن در کنار خانواده و خدمات دادن به خانواده میزبان را دوست دارم (به عنوان مثال آموزش فرزندانشان، کمک به کارهای مختلف و غیره)، اما نمی دانم کسی به دنبال چنین خانواده های میزبان است یا خیر. من همچنین فکر می کنم این یک شیوه متداول در ترکیه نیست. هنوز هم ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. توصیه می کنم صفحه های اعلانات و صفحات رسانه های اجتماعی را در دانشگاه خود بررسی کنید و پیام خود را ارسال کنید یا کسانی را که به دنبال هم اتاقی هستند دنبال کنید. با دانشجویان دیگر بین المللی که در دانشگاه شما مشغول به تحصیل هستند، در تماس باشید، آنها بهترین منبع شما خواهند بود. از دفتر بین الملل سؤال کنید که آیا آنها می توانند شما را با دانشجویان بین المللی آشنا کنند.در نهایت، صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که همه این روش ها برای یافتن اقامتگاه دانشجویی به نوعی پیش پرداخت حتی میزان کم مورد نیاز است که پرداخت می کنند.

با مطالعه مطالب بالا با لیست از خوابگاه های موجود در ترکیه و همچنین بهترین سایت ها برای یافتن خوابگاه دانشجویی آشنا شدید. انواع خوابگاه ها و هزینه و امکانات موجود در هر کدام را بررسی کردیم و همچنین از تجربیات یک دانشجوی بین المللی در ترکیه استفاده کردیم.تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه با توجه به امکانات موجود یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد به صورت تلفنی و حضوری ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد خوابگاه های دانشجویی ترکیه

1- آیا کشور ترکیه دارای خوابگاه های دانشجویی است؟

بله این کشوردارای خوابگاه های زیادی برای دانشجویان بین المللی است و همچنین امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

2- امکانات خوابگاه های کشور ترکیه به چه صورت است؟

خوابگاه ها بسته به نوعشان دارای امکانات متفاوتی هستند اما لازم به ذکر است، خوابگاه های خصوصی نسبت به خوابگاه های دولتی امکانات بیشتری هستند همچون تلویزیون، لوازم ورزشی و ماکرویو که در مکان های دولتی وجود ندارد.

3- هزینه خوابگاه های دانشگاه های کشور ترکیه چقدر است؟

هزینه خوابگاه های دانشگاه از باقی خوابگاه ها مقرون به صرفه تر بوده. بگونه ای که حدود 300 – 30 دلار هزینه ماهانه خواهند داشت.

4- آیا خوابگاه های دانشگاه را در کشور ترکیه به راحتی می توان گرفت؟

خیر. خواباه های موجود در پردیس دانشگاه ها رقابتی بوده و به تمام دانشجویان تعلق نمی گیرد اما شما می توانید از قبل رزور کنید و هزینه پیش پرداخت بدهید.

5- انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه چگونه هستند؟

اقامتگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد اما چندین نوع آن را می توان در این جا نام برد: خوابگاه های دولتی، خوابگاه های متعلق به دانشگاه، خوابگاه های خصوصی و خانه های دانشجویی که هر کدام دارای هزینه های متفاوتی هستند.

6- هزینه خوابگاه های خصوصی در کشور ترکیه چگونه است؟

خوابگاه های خصوصی به دلیل داشتن امکانات بیشتر هزینه بیشتری را نیاز دارند. به طور معمول یک اتاق در خوابگاه خصوصی حدود 300 دلار هزینه بر میدارد.

7- امکانات خوابگاه دولتی در کشور ترکیه بهتر است یا خوابگاه خصوصی؟

خوابگاه های خصوصی معمولا امکانات بیشتری در کشور ترکیه دارند و البته هزینه بیشتری نیز این خوابگاه ها می خواهند.

8- آیا در کشور ترکیه خانواده ها به عنوان میزبان دانشجو، مکانی برای زندگی دارند؟

این روش در کشور ترکیه معمول نیست اما در معدود مواردی دیده شده که خانواده هایی در ترکیه میزبان دانشجو می شوند و در برابر آن درخواست مقداری خدمات را از دانشجو دارند.

9- معایب زندگی در خوابگاه های ترکیه چیست؟

زندگی در خوابگاه های کشور ترکیه علاوه برمزایا دارای معایبی همچون وجود مکان های بهداشتی مشترک و یا امکانات محدود برای پخت و پز است که ممکن می باشد که بعضی دانشجویان احساس راحتی نکنند.

10- مزایای زندگی در خوابگاه های کشور ترکیه چیست؟

زندگی در خوابگاه های ترکیه دارای مزایای زیادی است همچون هزینه مقرون به صرفه برای زندگی، امکان ارتباط گیری با دیگر دانشجویان، شرکت در فعالیت های اجتماعی دانشگاه و احساس تنهایی کمتر در کشوری غریب است.

11- آیا برای رزرو خوابگاه در کشور ترکیه لازم به پیش پرداخت است؟

بله، خصوصا برای خوابگاه های موجود در دانشگاه ها و خوابگاه های دولتی شما باید از قبل اقدام به رزرو و پرداخت هزینه کنید تا اتاق مورد نظر را برای شما نگه دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *