خرید ملک در ارمنستان و اخذ اقامت

بررسی شرایط خرید ملک در ارمنستان و اخذ اقامت در این کشور موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. روش های مختلف بسیاری برای سرمایه گذاری در کل دنیا و کشور های مختلف وجود دارد. این روش ها به صورت های گوناگون باعث دریافت اقامت کشور های مختلف برای سرمایه گذاران می شوند. افراد بسیاری در کشور ها برای این که بتوانند اقامت کشوری جدید را دریافت کنند شرفا از روش های سرمایه گذاری استفاده می کنند. برای سرمایه گذاری نیاز به مقادیری پول در حجم مناسب و مورد نظر کشور های مقصد است. شرایط سرمایه گذاری به نسبت مدل انتخابی شما می تواند متفاوت باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای این که بتوان مهاجرت به ارمنستان را انتهاب نمود می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. این روش ها هر کدام دارای زیر شاخه ها و اطلاعات خاصی برای خود هستند که می تواند با توجه به شرایط افراد متقاضی متفاوت باشد. در این راستا می توان گفت که راه های مهاجرت به ارمنستان عبارتند از: مهاجرت سرمایه گذاری به ارمنستان، مهاجرت کاری به ارمنستان، مهاجرت تحصیلی به ارمنستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ارمنستان، مهاجرت از طریق خرید ملک در ارمنستان و … .

برای کسب اطلاع در ارتباط با راه های مهاجرت و همینطور نتیجه دقیق در این باره می توانید به وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصظهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

خرید ملک در ارمنستان و اخذ اقامت

همان طوذ که اشاره نمودیم برای سرمایه گذاری روش های مختلفی وجود دارد. به طور مثال برای سرمایه گذاری در ارمنستان می توان از روش هایی چون ثبت شرکت در ارمنستان، کارآفرینی در ارمنستان، خود حمایتی یا تمکن مالی در ارمنستان، خرید ملک در ارمنستان و … استفاده نمود. در این مقاله هدف ما بررسی شرایط خرید ملک در ارمنستان است و این که آیا با خرید ملک در ارمنستان به شخص خریدار و خانواده او اقامت این کشور داده می شود؟

برای این که بتوان در ارمنستان برای خرید ملک اقدام نمود لازم است تا جزئیاتی را در ازتباط با این کشور دانست. در حقیقت اطلاع از شرایط زندگی در ارمنستان و هزینه های زندگی در ارمنستان در این راستا بسیار مهم است. البته در بخش های بعد ما در ارتباط با هزینه خرید ملک در ارمنستان نیز اطلاعاتی را ارائه می کنیم.

هزینه خرید ملک در ارمنستان برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با هزینه های مربوط به خرید ملک در ارمنستان صحبت کنیم. فاکتور های بسیار زیادی برای خرید ملک در ارمنستان وجود دارد. یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه هزینه های خرید ملک در این کشور است که راه سرمایه گذار را هموار می کند. برای بررسی هزنیه های خرید ملک موارد بسیار زیادی اهمیت دارند. در حقیقت می توان گفت که عوامل بسیاری بر قیمت یک ملک تاثیر گذار هستند.

هزینه خرید ملک در ارمنستان

هزینه خرید ملک در ارمنستان

از جمله این عوامل می توان به محل قرار گیری ملک در شهر یا محله اس در ارمنستان، متراژ منزل،‌ سال ساخت و … اشاره نمود. حال باید دید که هزینه ها در ارمنستان برای خرید ملک به چه صورت است. توجه داشته باشید که هزینه ها بر مبنای واحد پولی کشور ارمنستان ارائه می شود. واحد پولی این کشور درام ارمنستان است. هزنیه خرید هر متر مربع آپارتمان مسکونی در ارمنستان و در مرکز شهر های مختلف این کشور به طور میانگین بین پانصد و هشتاد هزار درام تا یک میلیون و صد و پنجاه و نه هزار و نهصد درام می باشد که به طور متوسط این هزینه برابر با هشتصد و دو هزار و پانصد درام ارمنستان است.

اما هزینه خرید مسکن برای هر متر مربع واحد مسکونی در خارج از مرکز شهر های ارمنستان بین سیصد و بیست هزار درام تا ششصد هزار درام می باشد و به طور میانگین این هزینه برابر با چهارصد و یازده هزار و نهصد درام است. توجه داشته باشید  که این هزینه ها برای شهر ایروان که مرکز کشو ارمنستان است نسبت به سایر شهر های این کشور بیشتر خواهد بود. به طور مثال هزینه خرید مسکن در شهر ایروان برای یک واحد مسکونی به ازای هر متر مربع در مرکز این شهر بین ششصد هزار درام تا یک میلیون و صد و پنجاه و نه هزار درام می باشد. اما برای خرید ملک در ارمنستان لازم است تا فاکتور هایی را رعایت کرد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

محل خرید ملک برای سرمایه گذاری را با دقت بررسی کنید.

اولین قدم برای خرید املاک و مستغلات در ارمنستان برای سرمایه گذاری در این کشور، تمرکز بر روی هدف زندگی است. آیا شما قصد دارید در این خانه زندگی کنید؟! آیا قصد دارید صرفا این خانه را خریداری نمایید؟! آیا شما صرفا تمایل دارید هر سال پنج هفته در این خانه برای دریافت اقامت ارمنستان زندگی منید؟! آیا برای بازنشستگی خود خرید ملک را انجام می دهید؟! تمام این نکات برای بررسی محله زندگی در ارمنستان بسیار مهم است.

خوشبختانه شهر ایروان گزینه های دارد که برای همه مناسب باشد. اگر یک خانواده با بچه هستید برای خرید ملک در ارمنستان ممکن است بخواهید از خیابان های شلوغی که اتومبیل ها در حال حرکت هستند دوری کنید، اگز دانشجو هستید یا به کار در ارمنستان مشغولید و قصد خرید ملک در این کشور را دارید ممکن است بخواهید بیشتر در مرکز شهر سکونت داشته باشید تا در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کرده باشید.

با توجه به افزایش تعداد اتومبیل در سطح شهر ، نزدیکی به محل کار یا محل تحصیل شما باید در اولویت کار باشد تا رفت و آمد را به حداقل برسانید. اگر تمایل دارید صرفا برای سرمایه گذاری و نه زندگی دائم ملک را در این کشور خریداری نمایید می توانید صرفا بخشی را در نظر بگیری که دارای اجاره بهای بیشتری هستند.

فرایند خرید ملک در ارمنستان

یکی از نکات مهمی که در ارتباط با خرید ملک در ارمنستان می بایست بررسی شود نحوه خرید ملک در ارمنستان است. ما در بخش ها و قسمت های قبلی مقاله نکات بسیار مهمی را در این باره بررسی نمودیم. در حقیقت با برررسی هزینه های خرید ملک در ارمنستان و نحوه انتخاب محل خرید ملک نکاتی را بررسی و ارائه کردیم. اما با این وجود باید دید که چگونه می توان فرایند خرید ملک را به ثمر رساند. ارمنستان در زمینه فرایند قانونی ثبت املاک در رده سیزدهم جهان قرار دارد.

در ابتدای مسیر برای خرید ملک در ارمنستان یک کارگزار املاک و مستغلات که نیاز های شما را به طور کامل درک می کند و در زمینه خرید ملک شما اطلاعات دارد، به طور متوسط بین ده تا بیست خانه با معیار های شما را برای خرید تان معرفی می نماید. پس از بازدید از واحد های مسکونی مورد نطر شما می توانید یکی از واحد ها که مورد نظرتان است و آن را تایید می نمایید به عنوان پیشنهاد خود ارائه کنید. زمانی که پیشنهاد شما پذیرفته شد باید تمامی موارد مربوط به واحد مسکونی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه بدهی یا مشکلی در این خانه وحود نداشته باشد.

اگر چه این روش یک روش مرسوم نیست اما پیشنهادی که ازايه می شود این است که همیشه برای خرید ملک و خصوصا جهت سرمایه گذاری های با حجم بالا حتما یک بازرس املاک برای بررسی خانه استخدام شود. این کار باعث اطمینان خاطر شما خواهد شد. پس از این که تمام موارد مورد تایید قرار گرفت و فروشنده نیز رضایت خود را اعلام نمود لازم است تا برای توافق نهایی به دفتر اسناد رسمی مراجعه نموده و توافق نامه نهایی امضا گردد. سرانجام این که قبل از تحویل کلید به خریدار، می بایست زمین به نام صاحب خانه حدید در کاداستر ایالت مذکور در ارمنستان ثبت شود!

فرایند خرید ملک در ارمنستان

فرایند خرید ملک در ارمنستان

پرداخت هزینه های خرید ملک در ارمنستان چگونه انجام می شود؟!

فرض کنید که روند انتخاب ملک در ارمنستان را انجام داده اید و همه جیز با بررسی های دقیق شما و یا کارشناس استخدام شده به خوبی پیش رفته است. حال نکته مهم این است که چگونه می توان هزینه های مربوط به واحد مسکونی را پرداخت نمود؟! چند روش در این میان برای واریز هزینه مربوط به خرید ملک در ارمنستان وجود دارد. در بین تمام روش های پرداخت هزینه خرید ملک در این کشور یکی از رایح ترین روش ها میان افراد، انتقال یا مبادله پول نقد از طریق شخص ثالث بسیار رواج دارد. اما به نظر می رسد روش بهتر، استفاده از یک روش خاص سپرده گذاری مالی است.

برخی از کارگزاران برای آسان تر کردن روند کار برای مشتریان خود، یک حساب سپرده مالی را نگهداری می کنند. توجه داشته باشید که معامله ها می بایست در کشور ارمنستان با واحد پولی این کشور یعنی درام ارمنستان صورت گیرد. این روند به طور متوسط هفت روز طول می کشد. برای جلوگیری از شرایط سخت و نا امیدی و اتلاف وقت با یک کارگزار مشورت کنید تا به شما بگوید که قبل از مراجعه به دفتر اسناد رسمی جه مدارکی را تهیه نمایید.

اخذ اقامت در ارمنستان از طریق خرید ملک

در بخش های قبلی ما در ارتباط با روند خرید ملک در این کشور و هزینه های خرید ملک در ارمنستان صحبت کردیم. اما سوالی که برای افراد مختلف پیش می آید این است که آیا با خرید ملک در ارمنستان امکان دریافت اقامت ارمنستان وجود دارد؟! و اگر امکان اقامت ارمنستان وجود دارد، این اقامت چه قوانینی دارد و شرایط به چه صورت است؟! توجه داشته باشید که در کشور ارمنستان یکی از روش های سرمایه گذاری، خرید ملک در این کشور است.

ارمنستان در این زمینه سیاست خاصی را دارد و آن این است که تمام متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند در این کشور برای خرید ملک اقدام نمایند. اما شرایط اقامت برای افراد خارجی از طریق خرید ملک در ارمنستان به روش های مختلفی امکان پذیر است. در حقیقت سه روش مهم وجود دارد: روش اول این است که مجوز اقامت در ارمنستان برای فرد به مدت یک سال صادر می شود و این مجوز به صورت یک کارت است.و هزینه های دولتی برای دریافت این وجوز یک ساله بیش از دویست دلار می باشد. در این حالت ارزش ملک هریداری شده حدود نوزده هزار دلار می باشد.

اگز ارزش ملک خریداری شده در ارمنستان بیش از پنجاه و پنج هزار دلار باشد، اقامت دائم ارمنستان برای مدت پنج سال به صورت یک کارت به فرد داده خواهد شد. هزینه های دولتی در این مورد حدود سیصد دلار هستند و روند کاری بین سی روز تا چهل و پنج روز به طول می انجامد. اما یک نکته مهم این است که روش سوم خرید ملک مزیت های بهتری دارد! اگر ملک خزیداری شده در ارمنستان حدود نود و پنج هزار دلار یا بیشتر قیمت داشته باشد، فرد می تواند پاسپورت کشور ارمنستان را به مدت ده سال داشته باشد. هزنیه های دولتی در این مورد بیش از سیصد دلار هستند و مدت زمانی که طول می کشد تا روند کاری طی شود بین شصت تا هفتاد روز کاری خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با خرید ملک در ارمنستان و اخذ اقامت

  1. آیا ارمنستان کشوری مناسب برای خرید ملک است؟

    بله ارمنستان یکی از کشور های جذاب و در عین حال مناسب برای هر قشری می باشد.

  2. واحد رسمی پول ارمنستان چیست؟

    واحد رسمی پول این کشور درام ارمنستان است.

  3. آیا در ارمنستان معاملات ملکی به دلار صورت می گیرد؟

    خیر همده معمالات ملکی در این کشور با درام ارمنستان صورت می گیرد.

  4. برای خرید مسکن در ارمنستان اولین قدم چیست؟

    اولین قدم مراجعه به بخش های املاک و مستغلات و بررسی خانه های مربوط با معیار های شما است.

  5. هزینه خرید واحد مسکونی در ارمنستان به چه عواملی بستگی دارد؟

    هزینه ها به عواملی چون محل زندگی، شهر زندگی، متراژ واحد مسکونی و … در ارمسنتان بستگی دارد.

  6. برای خرید واحد مسکونی در مرکز شهر های ارمنستان هزینه چقدر است؟

    به طور متوسط این هزینه برابر با هشتصد و دو هزار و پانصد درام ارمنستان است.

  7. چند روش برای دریافت اقامت ارمنستان از طریق خرید ملک وجود دارد؟

    در این مدل خرید ملک می توان با سه روش مختلف برای دریافت اقامت ارمنستان اقدام نمود که البته مدل های اقامتی و سال های اقامت متفاوات هستند.

  8. آیا می توان با خرید ملک در ارمنستان پاسپورت این کشور را دریافت کرد؟

    بله در صورتی که ملک خریداری شده بیش از نود و پنج هزار دلار قیمت داشته باشد می توان پاسپورت ارمنستان را دریافت نمود. این پاسپورت دارای مدت زمان خاصی است.

  9. بهترین روش انتقال پول برای خرید ملک در ارمنستان چیست؟

    بهترین روش استفاده از حساب های سپرده ای است.

  10. جهت سرمایه گذاری ملک در ارمنستان خرید ملک در چه بخش هایی بهتر است؟

    سرمایه گذاری خرید ملک در بخش هایی از ارمنستان مناسب است که هزینه اجاره بها نسبت به سایر بخش ها بیشتر باشد.

  11. شرایط اقامت یک ساله از طریق خرید ملک در ارمنستان چگونه است؟

    در این حالت لازم است تا ملکی به ارزش حدودا نوزده هزار دلار خریداری شود.

 

1.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *