جاذبه های گردشگری در نروژ

کشور نروژ از مرفه‌ترین کشورهای دنیا است که استانداردهای بسیار بالایی برای زندگی دارد. این کشور در شمال اسکاندیناوی قرار گرفته است. کشور نروژ بسیار کم‌جمعیت و آرام است. مساحت ۳۸۵٬۲۰۷ کیلومتری کشور نروژ تنها 5 میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور شمالی از لحاظ زیبایی طبیعی بسیار معروف و دیدنی است. البته نروژ بسیار فرهنگی و تاریخی نیز می‌باشد. این مقاله را بخوانید تا با جاذبه های گردشگری طبیعی در نروژ آشنا شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

11 جاذبه گردشگری طبیعی در نروژ

طبیعت خاص و منحصر به فردی که در نروژ وجود دارد، توجه مردم را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. برخی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا در کشور نروژ قرار گرفته‌اند. در بخش زیر 11 جاذبه طبیعی معروف و بسیار دیدنی را با شما بررسی می‌کنیم. نام این شگفتی‌ها در زیر آورده شده است:

  1. مدار شمالگان و شفق‌های قطبی
  2. کوه‌های لینگن آلپ
  3. ترومسو
  4. آب‌دره سوگنه
  5. باغ گیاه‌شناسی آرکتیک-آلپاین
  6. مسیرهای ریلی در نروژ
  7. غارهای کلیسای ترول
  8. ساحل اوتاکلایو
  9. گیرانگر فیورد
  10. کوهستان جوتون هایمن
  11. کوه فلوین

مدار شمالگان و شفق‌های قطبی

جاذبه های گردشگری در نروژ

شفق های قطبی در نروژ

این نورهای زیبای طبیعی تنها در شب و مناطقی که به قطب نزدیک هستند مشاهده می‌شوند. هر چقدر که به قطب شمال نزدیک‌تر شوید احتمال دیدن شفق‌ها نیز بیشتر می‌شود. این امر طبیعی شگفت‌انگیز در کشور نروژ نیز قابل مشاهده است؛ زیرا نروژ دقیقا در بالای مدار قطبی شمال قرار دارد. همچنین در ایسلند و شهرهای شمالی کانادا نیز می‌توانید شفق‌های قطبی را مشاهده کنید.

نورهای شفق قطبی در افق شمالی به رنگ سبز و هنگام طلوع خورشید به رنگ سرخ درمی‌آیند. این پدیده بیشتر در ماه‌های سپتامبر و مارس اتفاق می‌افتد و ممکن است چندین ماه نیز طول بکشد. شما در جزایر و مناطق زیر که در نروژ هستند می‌توانید شفق‌های قطبی را مشاهده کنید:

  • جزیره کوالا
  • جزایر سوالبارد
  • شهر ترومسو
  • شهر التا
  • شهر فینمارک

یکی از امتیازاتی که کشور نروژ نسبت به دیگر کشورهای قطبی دارد این است که، شرایط آب و هوایی در این کشور بسیار مناسب‌تر از دیگر کشورهایی که در آن‌ها شفق قطبی پدیدار می‌شود، است. برای مشاهده نور‌های رقصنده آسمان باید در فصولی مانند بهار، پاییز و زمستان به این مناطق سفر کنید.

کوه‌های لینگن آلپ

جاذبه های گردشگری در نروژ

کوه‌های لینگن آلپ نروژ

کو‌ه‌های لینگن آلپ در امتداد مدار قطب‌شمال(شمالگان) قرار دارند. پهناوری این کوه‌ها تا مرز دو کشور سوئد و نروژ نیز می‌رسد. میانگین ارتفاع این کوه‌ها حدود 90 کیلومتر است. بلندترین قله‌ای که در بین این کوه‌ها قرار گرفته است، “جیکواره” نام دارد. ارتفاع این قله نزدیک به 2000 متر است.

این منطقه کوهستانی احاطه‌گر تعداد زیادی رودخانه و آب‌دره است. همچنین یخچال‌های طبیعی فراوانی نیز در بین این کوهستان‌ها وجود دارد.

شما هر نوع تفریح زمستانی که به ذهن‌تان می‌رسد مانند: اسکی، برف‌پیمایی، سورتمه‌سواری و صخره‌نوردی را می‌توانید در این کوه‌های باشکوه انجام دهید. همچنین شب‌ها می‌توانید شفق‌های قطبی شگفت‌انگیزی را در این منطقه کوهستانی مشاهده نمایید.

شهر شمالی ترومسو

جاذبه های گردشگری طبیعی در نروژ

آب دره های ترومسو نروژ

ترومسو دهکده‌ای بسیار گردشگری در نروژ است که در آن بیشتر مردم در شغل ماهیگیری فعالیت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های خوب و جذاب این شهر شمالی، شفق‌های قطبی است. تورهای بسیاری در فصول مناسب برگزار می‌شوند که شما می‌توانید همراه با آن‌ها برای دیدن این شفق‌های زیبا بروید.

نسبت به موقعیت جغرافیایی که ترومسو در آن قرار گرفته است، آب و هوایی بسیار معتدل دارد. شما می‌توانید در این شهر تفریحات مختلفی را به سبک قطب شمال تجربه کنید. با تفاوت اینکه هوای بسیار سرد و یخبندان شما را اذیت نخواهد کرد.

در این شهر خورشید هیچ‌وقت از مدار‌قطبی خارج نمی‌شود. این امر باعث پدیده‌ای به نام “خورشید نیمه‌شب” می‌شود. این پدیده شگفت‌انگیز بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد.

آب‌دره سوگنه

جاذبه های گردشگری در نروژ

آب‌دره سوگنه

“سوگنه فیورد” یا آبدره سوگنه، دومین آب‌دره بزرگ در جهان است. علت این نام‌گذاری بر روی آب‌دره، قرار داشتن آن در منطقه سوگنه نروژ است. طول این آب‌دره حدود 250 کیلومتر است و تا روستای کوچکی در نروژ به نام “اسجولدن” امتداد می‌یابد. عمق سوگنه فیورد حتی تا هزاران متر پایین‌تر از دریا نیز می‌رسد. روستا‌های بسیاری در کناره‌های این آبدره وجود دارند. قایق‌سواری در سوگنه فیورد از تفریحات محبوب این منطقه می‌باشد. همچنین شما می‌توانید لذت بردن از مناظر طبیعی حین پیاده‌روی را نیز در اطراف سوگنه فیورد تجربه کنید.

باغ گیاه‌شناسی آرکتیک-آلپاین

جاذبه های گردشگری در نروژ

باغ گیاه‌شناسی آرکتیک-آلپاین

باغ گیاه‌شناسی قطبی یا آرکتیک-آلپاین ترومسو در سال 1994 افتتاح شد. مدیریت این باغ گیاه‌شناسی هم‌اکنون بر عهده موزه دانشگاه ترومسو است. این باغ به صورت رایگان و برای عموم از اواخر ماه می تا اواسط اکتبر باز است. از اواسط ماه می تا پایان ژوئیه خورشید در شهر ترومسو به طور مداوم در افق قرار دارد. این موضوع پدیده “خورشید نیمه‌شب” نام دارد که تا حدودی پایین بودن دما در این ناحیه را برای گیاهان جبران می‌کند و مانند فصلی کوتاه برای رشد‌شان عمل می‌کند.

در باغ گیاه‌شناسی ترومسو، 25 مجموعه گل و گیاه از سردترین نقاط زمین مثل قطب شمال، قطب جنوب، کوه‌های آلپ و هیمالیا گردآوری شده است. تمامی این گیاهان قادر هستند تا در سردترین شرایط مانند: خورشید نیمه‌شب این مناطق و مکان‌های برفی زنده بمانند.

زمانی که به باغ وارد می‌شوید، به کلکسیون سنگ‌های جمع‌آوری شده از شمال نروژ بر‌می‌خورید. انواع گیاهانی که در این باغ گیاه‌شناسی قطبی می‌توانید مشاهده نمایید موارد زیر هستند:

  • رودودندرون
  • گل پئونی
  • تولیپس
  • ریشه تلخ آمریکای شمالی
  • سوسن سیبری
  • کوکنار آبی هیمالیا

مسیرهای ریلی از جاذبه های گردشگری طبیعی در نروژ

جاذبه های گردشگری در نروژ

مسیرهای زیبای ریلی در نروژ

سفر با قطار در کشور نروژ، از به یاد‌ماندنی‌ترین تجربه‌های شما خواهد شد. این کشور بخاطر طبیعت بسیار زیبا و غنی خود، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد. مسیرهای ریلی و گذر قطار نیز جزء جاذبه‌های شگفت‌انگیز نروژ هستند.

مسیر اسلو-برگن یکی از ساخته‌های فوق‌العاده قرن نوزدهم است. قطار “برگنسبانن” شما را در اسلو سوار کرده و شما وارد یکی از جادویی‌ترین مسیرهای دنیا به طول 496 کیلومتر می‌شوید. با این قطار از اسلو تا برگن 6 ساعت طول می‌کشد.

شما با نشستن در این قطار به تماشای 6 ساعت از طبیعت بکر نروژ، عبور از تنگه‌های عمیق، گذر از رودخانه‌ها و کوهستان‌ها دعوت می‌شوید.

غارهای کلیسای ترول از جاذبه های دست‌نیافتنی طبیعی در نروژ

جاذبه های گردشگری در نروژ

غار کلیسای ترول

غارهای کلیسای ترول که با نام  غارهای ترول کیرکا نیز شناخته شده‌اند، مجموعه‌ای هستند که از 3 غار تشکیل شده و در کوهستان‌های نروژ قرار دارند. شما بعد از کوه‌پیمایی فراوان می‌توانید در نهایت به این غارها دسترسی پیدا کنید. جنس این غارها از مرمر و سنگ آهک است. غار اصلی حدود 70 متر ارتفاع دارد که دارای یک آبشار نیز می‌باشد. غارهای دیگر که کوچک‌تر نیز هستند، دارای استخرهایی طبیعی می‌باشند.

ساحل اوتاکلایو از جاذبه های خطرناک طبیعی در نروژ

جاذبه های گردشگری در نروژ

ساحل اوتاکلایو جزیره لوتوفن

ساحل “اوتاکلایو” از رمانتیک‌ترین و زیباترین سواحل کل جهان است که در جزیره لوتوفن نروژ قرار دارد. دمای هوا در این جزیره حتی در فصل تابستان بسیار پایین است، بنابراین شنا در دریای این جزیره تقریبا غیرممکن است. حتی اگر شناگر ماهر و سرسختی هستید این‌کار را امتحان نکنید، زیرا باعث بروز مشکلات جدی می‌شود. در عوض می‌توانید در فصل‌های مناسب شفق‌های قطبی مانند زمستان به این ساحل بروید تا ترکیب جادویی دریا و شفق‌ها را از نزدیک ببینید.

آب‌دره گیرانگر(گیرانگر فیورد)

جاذبه های گردشگری در نروژ

گیرانگر فیورد

گیرانگر فیورد از زیباترین و بزرگترین آب‌دره‌های جهان است. این آب‌دره حدود 300 متر عمق دارد. آبشارهای قدرت‌مندی در اطراف این آب‌دره وجود دارند که بسیار مرتفع هستند.

این آب‌دره در استان غربی نروژ به نام “موره اوگ رومسدال” قرار گرفته است. شما می‌توانید با کشتی‌های تفریحی در آب‌های گیرانگر فیورد سفر کنید و به تماشای مناظر بپردازید. همچنین مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در بالای این آب‌دره برای علاقه‌مندان ساخته شده است.

در اطراف آب‌دره گیرانگر، مزارع کشت متروکه و یک کلیسای قدیمی نیز وجود دارد. برای اقامت گردشگران در این منطقه، کلبه‌های مزرعه‌ای ساخته شده است. اگر اهل ماجراجویی و طبیعت‌گردی‌های ساده‌تر هستید نیز می‌توانید در کمپینگ‌ها و اردوهای گروهی نیز شرکت نمایید.

کوهستان جوتون هایمن

جاذبه های گردشگری در نروژ

کوهستان جوتون هایمن

جوتون هایمن(Jotunheimen) بزرگترین منطقه کوهستانی نروژ است که بلندترین کوه‌های منطقه اسکاندیناوی را شامل می‌شود. کل این منطقه کوهستانی حدود 3400 کیلومتر وسعت دارد. منطقه کوهستانی جوتون هایمن از جاذبه‌های گردشگری مورد علاقه افراد طبیعت دوست است. مرتفع‌ترین کوه در این کوهستان “گالدو پیگن” نام دارد. شما با 4 ساعت پیمایش بر فراز این کوه، می‌توانید به نوک قله برسید.

در این منطقه آبشارها، رودخانه‌ها و یخچال‌های طبیعی بسیاری دیده می‌شود. در جوتون هایمن گوزن‌های بزرگ شمالی نیز زندگی می‌کنند که جزء حیات وحش این منطقه هستند.

کوه فلوین از جاذبه های طبیعی گردشگری شهری در نروژ

جاذبه های گردشگری در نروژ

کوه فلوین در نروژ

کوه فلوین با ارتفاع حدودا 400 متر، در مرکز شهر برگن قرار گرفته است. این کوه دارای یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر در اروپا است. با استفاده از قطار کابلی که در این کوه تعبیه شده است، می‌توانید به نوک قله و بالاترین ارتفاع کوه برسید.

در اطراف این کوه راه‌های مخصوص دوچرخه و حتی پیاده‌روی نیز برای راحت‌تر بودن گردشگران ساخته شده است. در نزدیکی قله کوه رستوران سنتی نروژی به همراه اجرای موسیقی زنده نیز وجود دارد.

کشور نروژ یکی از زیباترین طبیعت‌ها را در کل اروپا دارد. این کشور که در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته، بیشتر از مناطق کوهستانی تشکیل شده است.

طبیعت و طبیعت‌گردی با مردم این کشور پیوند بسیار محکمی دارد. یکی از دلایل شاد بودن مردم نروژ نیز ارتباط مداوم و زیاد با طبیعت است. نروژی‌ها به این ویژگی خود بسیار افتخار می‌کنند و نظر آن‌ها این است که، این امر نروژ را از دیگر کشورهای منطقه اسکاندیناوی برتر می‌سازد.

اگر شما نیز علاقه‌مند به جاذبه های گردشگری طبیعی در نروژ هستید و می‌خواهید گردشگری خود را در این کشور آغاز کنید، می‌توانید جهت کسب راهنمایی، با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. ما شما را تا رسیدن به هدف و مهاجرت به کشور نروژ مورد نظر همراهی می‌کنیم.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *