ثبت نام در مدارس سوئد

از سن شش سالگی، هر کودک دارای دسترسی مجانی برای آموزش در سوئد است. سیستم ثبت نام در مدارس سوئد از طریق قانون آموزش و پرورش (Education Act) تنظیم می شود. این قانون، نه سال حضور در مدرسه برای همه کودکان از سال هفت سالگی را مجاز می داند. آموزش عمومی در سوئد اجباری و آزاد برای همه کودکان بین سنین 7 تا 16 سال می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط ثبت نام در مدارس سوئد

جهت تحصیل در سوئد والدین مهاجر می توانند علاوه بر سیستم مدارس دولتی، فرزندان خود را به یک مدرسه خصوصی یا بین المللی در سوئد بفرستند. سال تحصیلی در اواسط ماه اوت شروع می شود و تا آغاز ماه ژوئن سال بعد ادامه می یابد، که به دو ترم ترم پاییزه و بهاره تقسیم می شود. کودکان در سوئد وقتی که هفت ساله هستند شروع به تحصیل می کنند. مدرسه ابتدایی به سه مرحله مدرسه ابتدایی (کلاس 1 تا 3)، مدرسه راهنمایی (کلاس 4 تا 6) و دبیرستان (کلاس 7 تا 9) تقسیم می شود. دبیرستان بعد از ابتدایی است که اجباری نیست، اما اکثر کودکان آموزش متوسطه را انجام می دهند تا بتوانند در آینده صاحب شغل خوب شوند.

تحصیل در مدارس سوئد

در سوئد، پیش دبستانی (förskola) توسط شهرداری برای کودکان سن یک تا پنج ارائه شده است. مبلغ یارانه شهری برای پیش دبستانی به سن فرزند بستگی دارد و این که آیا والدین کار می کنند، در حال تحصیل یا بیکار هستند. پیش دبستانی جهانی باید حداقل 525 ساعت در سال باشد (15 ساعت در هفته). مدرسه ابتدایی و دبیرستان برای کودکان تا 9 سالگی اجباری است، زمانی که دانش آموز معمولا 16 سال دارد.تحصیل در مدارس سوئد

مدارس ابتدایی و دبیرستان عمومی محلی رایگان هستند و از طریق مالیات محلی تامین می شوند. مدارس دولتی در سوئد برای همه آزاد است و به دنبال برنامه ملی سوئد هستند. این مدارس توسط شهرداری محلی اداره می شوند که در آنها مستقر هستند، هزینه تحصیل در سوئد در این مدارس توسط مالیات دهندگان تأمین می شوند و دانش آموزان هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

مدارس خصوصی در سوئد

تعدادی از مدارس خصوصی جهت تحصیل در کشور سوئد وجود دارد که به نام friskolor شناخته می شوند. این مدارس توسط کمک های محلی از شهرداری های محلی تامین می شوند. مدارس خصوصی سوئد مستقل هستند و توسط افراد، انجمن ها و یا موسسات اداره می شوند. در برخی موارد گروه هایی تشکیل شده اند که مدارس متعددی را اداره می کنند. مدارس خصوصی اساسا موظف به پیروی از برنامه ملی سوئد نیستند. اگر قصد دارید یک دوره در یک دبیرستان سوئدی را بگذرانید یا در یک دبیرستان دولتی در سوئد برای بیش از سه ماه تحصیل کنید، به مجوز اقامت نیاز دارید. این اجازه را باید قبل از خروج برای سوئد بدست آورید.

پذیرش در مدارس سوئد

شرایط مورد نیاز برای ادامه تحصیل در سوئد و ثبت نام در برنامه های تحصیلی ملی به این قرار است که به منظور درخواست در برنامه ملی، شما باید دارای مدرک معتبر سوئدی یا سوئدی به عنوان زبان دوم و انگلیسی و ریاضیات باشید. همچنین شما نیاز دارید که نمره قبولی را در 5 موضوع دیگر کسب کنید. برنامه های تحصیلی مختلفی در سوئد وجود دارد، که به قرار زیر است:

  • برنامه های تحصیلی ملی: شما را برای تحصیلات عالی یا برنامه های حرفه ای آماده می کنند.
  • برنامه های تحصیلی مقدماتی: برای افرادی که برای برنامه ملی صلاحیت ندارند.
  • دیگر برنامه های تحصیلی: به عنوان ملی یا مقدماتی به حساب نمی آیند، برای مثال برنامه های ورزشی و تناسب اندام تایید شده در سطح ملی.

شما می توانید تحصیل رایگان در سوئد بدون مدرک زبان را تجربه کنید، که شرایط برای این نوع تحصیل را می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *