ثبت شرکت در تاجیکستان

سرمایه گذاری در کشور های مختلف یکی از روش هایی است که می توان با توجه به آن برای مهاجرت تصمیم گرفت. در واقع هر شخصی می تواند برای مهاجرت خود به کشور جدید از روش سرمایه گذاری استفاده نماید. البته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری خود دارای زیر شاخه ها و راه های مختلفی است که می توان با توجه به شرایط شخصی برای هر کدام از این راه ها اقدام نمود. به طور مثال می توان از روش هایی مانند خرید ملک در کشور مورد نظر و یا ثبت شرکت در کشور مقصد استفاده نمود. با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله هدف ما بررسی روند ثبت شرکت در تاجیکستان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به تاجیکستان علاوه بر روش های مهاجرت سرمایه گذاری به تاجیکستان که دارای تنوع بالایی هستند، می توان از راه های دیگری نیز اقدام نمود. از جمله راه ها و روش های مهاجرت به تاجیکستان عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به تاجیکستان، مهاجرت کاری به تاجیکستان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در تاجیکستان، مهاجرت از طریق ازدواح در تاجیکستان و … . هر روشی را که انتخاب کنید می بایست با دقت تمام به جزئيات و شرایط مربوط به آن بپردازید و آن ها را مورد بررسی قرار دهید. از این رو در این راستا بهترین کار مراحعه به کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی است. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز دارای نمایندگی های معتبر می باشد.

ثبت شرکت در تاجیکستان

همان طور که در ابتدای مقاله بیان نمودیم، یکی از روش های مهاجرت به تاجیکستان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در تاجیکستان است. اما توجه داشته باشبد که برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در تاجیکستان نیز روش ها و راه های مختلفی وجود دارد که می توان برای هر کدام از این راه ها اقدام نمود. به طور مثال می توان به خرید ملک در تاجیکستان، کارآفرینی در تاجیکستان، اقامت از طریق ویزای استارت اپ تاجیکستان، ثبت شرکت در تاجیکستان و … اشاره نمود. البته به غیر از سرمایه گذاری در این کشور می توان از راه های دیگری هم برای حضور در تاجیکستان اقدام نمود.

به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در تاجیکستان و اخذ ویزای تاجیکستان اقدام نمایید و یا با کار در تاجیکستان برای دریافت اقامت تاجیکستان اقدام نمایید. برای هر کدام از این روش ها قوانین و شرایط خاصی است که می بایست از آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. در واقع توسعه ارتباطات از راه دور و جهانی سازی اقتصادی این امکان را برای سرمایه گذاران علاقه مند فراهم کرده است که شرکت هایی را در سراسر جهان تشکیل دهند.

با تحقیقات مناسب ، سرمایه گذاری های مالی و پشتوانه قانونی ، با اطمینان می توان سرمایه گذاری های تجاری را تقریباً در همه کشور های از جمله کشور تاجیکستان جهان برقرار کرد. ثبت شرکت در کشور های مختلف هر کدام دارای مزایایی است که بسته به کشور مورد نظر این مزیت ها می تواند متفاوت از دیگری باشد. ثبت شرکت در کشور های خارجی خصوصا کشور تاجیکستان بسیار مفید است و فرصت های بیشتری را برای رشد ، توسعه و موفقیت افراد و سرمایه گذاران فراهم می کند.

شرایط اولیه ثبت شرکت در تاجیکستان

برای انجام هر مدلی از سرمایه گذاری در تاجیکستان لازم است تا قوانین و شرایطی را بدانید و با توجه به این موارد برای انجام فعالیت های مربوطه اقدام کنید. به طور مثال برای خرید ملک در تاجیکستان لازم است تا از ریز جزئیات شرایط زندگی در تاجیکستان و هزینه های زندگی در تاجیکستان که شامل قیمت هر متر مربع ملک در شهر های این کشور می شود نیز اطلاع داشته باشید. اما توجه داشته باشید که هنگام تأسیس شرکتی در تاجیکستان ، یک سرمایه گذار علاقه مند باید نسبت به فرآیندهای قانونی ، مقررات بین المللی و سرمایه گذاری کافی جهت موفقیت در این زمینه دقت لازم را انجام دهد.

شرایط اولیه ثبت شرکت در تاجیکستان

شرایط اولیه ثبت شرکت در تاجیکستان

برای ثبت شرکت در تاجیکستان به عنوان شرایط اولیه درک عوامل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی که در ایجاد و رشد مشاغل شخص تأثیر می گذارد بسیار مهم است. عدم انجام این کار می تواند منجر به عواقب ناگواری که ناخواسته رخ داده شده است، شود. یک برنامه ریزی ناصحیح می تواند باعث ایجاد شرایط سختی برای سرمایه گذار شود، زیرا زمان ، پول و انرژی به دلیل برنامه ریزی ضعیف از بین می رود. از این رو لازم است تا اطلاعات دقیقی در ارتباط با شرایط مشاغل و راه اندازی شغل در این کشور داشته باشید. 

شرایط حقوقی و مالیاتی برای ثبت شرکت در تاجیکستان

هر کشور جهان مجموعه ای از چالش های پیچیده خود را در رابطه با شکل گیری ، توسعه و پایداری یک کسب و کار ارائه می دهد. دارندگان ، سرمایه داران و سرمایه گذاران باید با پشتیبانی یک تیم حقوقی آگاه و با تجربه وارد این تعامل شوند. فقط شخصی که دانش دقیق در مورد قوانین شرکت های محلی تاجیکستان و شرکت های بین المللی دارد می تواند ضمن جلوگیری از مشکلات، یک تجارت خارجی را نیز راه اندازی کند.

سرمایه گذاران بالقوه ، سرمایه داران و کارآفرینان باید هنگام برنامه ریزی برای راه اندازی یک تجارت جدید ، زیرساخت های موجود در تاجیکستان را در نظر بگیرند. در حالی که زیرساخت ها و سیستم های قابل توجه می توانند به ایجاد یک فرآیند یکپارچه در تجارت کمک کنند ، اما می تواند نمایانگر اشباع بازار و کاهش پتانسیل رشد باشد. از طرف دیگر ، کمبود زیرساخت ها اغلب به عنوان مانع اصلی رشد محسوب می شود. با این وجود ، عدم وجود زیرساخت ها نشانگر گشودگی بازار برای یک تجارت جدید خلاق و کارآمد است.

اگر در حال تحقیق در مورد شکل گیری شرکت در تاجیکستان هستید باید در زمینه اطلاعات مالیاتی در پاکستان نیز با وکلای موسسه حقوقی اصطهباناتی مشورت نمایید. این مشاور می تواند شما را در همه امور ، از قوانین و ساختارهای مالیاتی گرفته تا شرایط پرداخت مالیات راهنمایی کند. شما باید شرایط مالیاتی شرکت ثبت شده خود را در هر حالتی و با وجود هر شرایطی در نظر بگیرید و پیش بینی های لازم را انجام دهید.

افتتاح حساب بانکی در تاجیکستان برای ثبت شرکت

همراه با تشکیل شرکت ، افتتاح یک یا چند حساب بانکی در تاجیکستان ضروری است. Confidus Solutions امکان باز کردن حساب بانکی را در بیش از بیست و یک حوزه قضایی فراهم می کن. بنابراین می تواند شرایط را برای شما بسیار آسان کند.
Confidus Solutions با داشتن یک آدرس ثبت شده برای تجارت بین المللی ، یک سرمایه گذار خارج از کشور تاجیکستان را قادر می سازد تا یک دفتر مجازی در تاجیکستان تأسیس کند. این آدرس به کارآفرینان بین المللی اجازه می دهد تا نامه پستی، شرایط راه اندازی حساب های بانکی و … را برای خود به راحتی ایجاد کنند.

قانون اساسی ثبت شرکت در تاجیکستان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با قانون اساسی و اصلی ثبت شکرت در تاجیکستان صحبت کنیم. قانون مدنی جمهوری تاجیکستان که در سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی تصویب شده است، در ارتباط با ساختار های اصلی تجارت و ثبت شرکت در این کشور قوانینی را ارائه داده است.

اول از همه این که ثبت شرکت در این کشور در حالت های شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت JSC (شرکت سهامی – عمومی / غیر عمومی) و دفتر نمایندگی یا شعبه امکان پذیر می باشد. برای انتخاب اینکه کدام یک از ساختارهای قانونی تجارت در تاجیکستان برای شما مناسب تر است می بایست یک گزارش قانونی تهیه کنید و در آن تمامی جوانب مثبت و منفی را با هم به طور دقیق مقایسه کرده و همچنین بار مالیاتی یک ساختار قانونی خاص راکاملا مور بررسی قرار دهید.

بررسی ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تاجیکستان

طبق قانون مدنی جمهوری تاجیکستان ، یک شرکت LLC می تواند نام رسمی و یک اسم رسمی کوتاه را به زبان ملی داشته باشد. نام کامل شرکت به زبان ملی باید دارای نام کامل یک شرکت و کلمه “محدود” باشد. نام شرکت باید حاوی یک نام کامل یا کوتاه از یک شرکت باشد و یک کلمه “محدود” یا اختصار “LLC” را داشته باشد. طبق قوانین تاجیکستان ، یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یک شرکت تجاری است که توسط یک یا چند شخص تأسیس شده است ، سرمایه مجاز آن به سهام تعریف شده توسط اسناد تشکیل دهنده تقسیم می شود.

اعضای یک شرکت تحت قانون جمهوری تاجیکستان “درباره شرکتهای با مسئولیت محدود” مسئولیت کامل آن را ندارند و هر گونه خطر ضرر ناشی از عملکرد شرکت را در حدود ارزش سهم خود تحمل می کنند. حداقل سرمایه مجاز برای این گونه شرکت ها حدودا هفتاد و پنج یورو است. کلیه اسناد ارائه شده باید در سفارت تاجیکستان در کشور مبدا مورد بررسی قرار گیرد. دقت کنید که برای این شرکت می توانید یک شهروند تاجیکستان یا یک شهروند خارجی را به عنوان مدیر کل منصوب کنید. البته تهیه اسناد مربوط به اقامت قانونی وی در تاجیکستان و کارت ثبت نام (ثبت نام یک فرد خارجی در تاجیکستان) نیز ضروری است.

ثبت دفتر شعبه یا نمایندگی در تاجیکستان

همان طور که گفتیم یکی از روش های ثبت شرکت در تاجیکستان، ثبت دفتر شعبه یا نمایندگی در این کشور است که البته هر کدام برای خود قوانین خاصی دارد. هر شرکت خارجی یا دفتر مرکزی می تواند با رعایت قوانین برای ایجاد نمایندگی در تاجیکستان اقدام نماید. البته توجه داشته باشید که شعبه و نمایندگی تفاوت هایی با هم دارند. در واقع تفاوت این دو مفهوم در زمینه فعالیت های یک شرکت و روند حسابرسی می باشد.

برای ثبت دفتر شعبه در تاجیکستان باید به این نکته توجه داشته باشید که هر شعبه شرکتی خارجی است و می تواند برای حضور در تاجیکستان نیز اقدام نماید. دفتر شعبه را می تواند زیر مجموعه اصلی دفتر مرکزی دانست که جدای از آن نیست اما دفتر نمایندگی شرایط متفاوت تری دارد و معمولا تحت نظارت یک شخص خارجی که در دفتر مرکزی مورد تایید قرار گرفته قابلیت اداره شدن را دارا می باشد. از این رو اگر شما قوانین مربوط به ثبت شرکت یا نمایندگی در کشور تاجیکستان را رعایت کنید می توانید برای این سرمایه گذاری ها اقدام نمایید.

مراحل ثبت شرکت در تاجیکستان

پس از بررسی های دقیق در ارتباط با شرایط ثبت شرکت در کشور تاجیکستان و قوانین مربوط به آن لازم است تا در ارتباط با مراحل ثبت شرکت در این کشور نیز اطلاعاتی را ارائه دهیم. در ابتدای امر فردی که قصد دارد برای ثبت شرکت در این کشور اقدام نماید می بایست هزینه ثبت نام خود را در Amonat bank پرداخت نماید. در مرحله دوم لازم است تا فرد یا افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند برای ثبت نام شرکت اقدام کنند و کد مالیاتی TIN را دریافت نمایند.

مراحل ثبت شرکت در تاجیکستان

مراحل ثبت شرکت در تاجیکستان

برای ثبت نام نیز لازم است تا مدارکی در دسترس باشد که عبارتند از: فرم ثبت نام، کپی از شناسنامه فرد متقاضی ثبت شرکت در تاجیکستان، سند هویتی سهامداران، تاییدیه مالیاتی و تایید آدرس شرکت می باشد. در مرحله سوم لازم است تا برای شرکت یک مهر تهیه شود که در مدت زمان دو روز کاری توسط شرکت سیل میکر صورت میگیرد. در مرحله چهارم لازم است تا برای ثبت نامه در اداره بیمه اقدام شود و کدی با نام SIN دریافت گردد.

در مرحله آخر نیز باید برای ثبت نام در روند مالیت بر ارزش افزوده اقدام شود تا فرایند ثبت شرکت در این کشور تکمیل گردد. دقت داشته باشید که با ثبت شرکت در این کشور امکان اخذ اقامت دائم تاجیکستان نیز برای شما فراهم خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با ثبت شرکت در تاجیکستان

  1. آيا کشور تاجیکستان برای زندگی و سرمایه گذاری مناسب است؟

    بله تاجیسکتان یکی از بهترین کشور ها با بازاری رو به رشد برای سرمایه گذاری می باشد.

  2. سرمایه گذاری در تاجیکستان به چه روش هایی امکان پذیر است؟

    سرمایه گذاری از روش هایی چون ثبت شرکت در تاجیکستان، خرید ملک در تاجیکستان، کارآفرینی در تاجیکستان و … امکان پذیر است.

  3. ثبت شرکت در تاجیکستان به چه مدل هایی امکان پذیر است؟

    ثبت شرکت در تاجیکستان با مدل های شرکت با مسئولیت محدود، شرکت عمومی و نمایندگی یا شعبه امکان پذیر است.

  4. شرایط اولیه ثبت شرکت در تاجیکستان چیست؟

    برای ثبت شرکت در تاجیکستان شرایط اولیه درک عوامل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی می باشد.

  5. آیا ثبت شرکت در تاجیکستان نیاز به شرایط مالیاتی و بررسی آن دارد؟

    بله می بایست در ارتباط با قوانین مالیاتی در روند های مهتلف اطلاعات کسب کرد.

  6. قانون اساسی ثبت شرکت در تاجیکستان در ارتباط با چیست؟

    قانون اساسی در ارتباط با ساختار های اصلی تجارت و ثبت شرکت در این کشور می باشد.

  7. آیا افتتاح حساب بانکی برای ثبت شرکت در تاجیکستان لازم است؟

    بله لازم است تا برای ثبت شرکت در این کشور حساب بانکی افتتاح شود.

  8. حداقل سرمایه مجاز برای ثبت شرکت در تاجیکستان با مسئولیت محدود چقدر است؟

    حداقل سرمایه هفتاد و پنج یورو می باشد.

  9. آیا امکان دریافت اقامت دائم با ثبت شرکت در تاجیکستان موجود است؟

    بله از این روش می توان برای دریافت اقامت دائم درخواست داد.

  10. اولین مرحله ثبت شرکت در تاجیکستان چیست؟

    اولین مرحله پرداخت هزینه ثبت نام می باشد.

  11. چه مدارکی برای ثبت شرکت در تاجیکستان و دریافت کد مالیاتی لازم است؟

    از جمله این مدارک عبارتند از: فرم ثبت نام، کپی از شناسنامه فرد متقاضی ثبت شرکت در تاجیکستان، سند هویتی سهامداران، تاییدیه مالیاتی و تایید آدرس شرکت.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *