تمدید اقامت شهروندان خارجی در روسیه

مهاجرت به کشور های مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا با معضلات و مشکلاتی روبرو شده است. در واقع برای حضور در این کشور ها لازم است تا قوانینی را رعایت نمود. هر کشوری برای جلوگیری از همه گیری این بیماری و بهبود شرایط، اقداماتی را صورت داده است. به طور مثال برخی کشور ها برای اخذ ویزا شرایطی را اعمال کرده اند. برخی دیگر اقدام به بستن مرز ها یا تعدیل کردن پرواز ها کرده اند. اما علاوه بر این ها کشور ها برای شهروندان خارجی هم شرایطی را مهیا کرده اند. کشور روسیه نیز اقداماتی را صورت داده است. به تازگی نیز اخباری مبنی بر تمدید اقامت شهروندان خارجی در روسیه منتشر شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تمدید اقامت شهروندان خارجی در روسیه

همان طور که اشاره کردیم برای حضور در کشور های مختلف یا تمدید اقامت، قوانین جدیدی اعمال شده است. مهاجرت به روسیه و همچنین اقامت روسیه نیز همراه با قوانین جدیدی است. یکی از شرایط سخت در زمان کرونا، تمدید اقامت برای افرادی است که این کشور ها حضور دارند. برای روسیه نیز شرایط تمدید اقامت در روسیه همراه با سختی ها و چالش هایی است. اما به تازگی اخبار خوبی در این زمینه منتشر شده است. بر طبق خبر موجود رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، اقامت شهروندان خارجی را تا ۱۵ دسامبر تمدید کرده است.

در واقع بر مبنای این خبر، اجازه اقامت موقت روسیه، اقامت دائم شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت در این کشور تا ۱۵ دسامبر تمدید شده است. این خبر بر روی وب سایت اطلاعات حقوقی کشور روسیه قرار گرفته است. پیش از این نیز دولت روسیه برای حضور و اقامت در این کشور اجازه تمدید شرایط را داده است. شرایط جدید تمدید اقامت ها در ماه سپتامبر ارائه شده است. از این رو افرادی که در روسیه حضور دارند می توانند تا این زمان برای اقامت خود اقدامات اولیه را صورت دهند.

شرایط تمدید اقامت در روسیه

همان ظور که اشاره کردیم برای اقامت در روسیه شرایط تمدید مهیا شده است و دولت این کشور برای حضور در این کشور اجازه اقامت داده است. البته این تمدید برای اسنادی است که از ۱۵ مارس تا ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ منقضی می شوند. با این حال درخواست اجازه کار در روسیه برای این افراد الزامی است. بر مبنای این شرایط دوره های اعتباری ویزای روسیه، اجازه اقامت موقت روسیه، اجازه اقامت دائم تا ۱۵ دسامبر به تعلیق در می آیند.

نکته مهم تر این است که مهاجرانی که بدون ثبت نام مهاجرت ، حق ثبت اختراع ، اجازه اقامت موقت و غیره در خاک روسیه هستند ، حق ماندن در کشور به طور قانونی در بازه زمانی ۱۵ مارس تا ۱۵ دسامبر را خواهند داشت. هیچ یک از مقامات مهاجرتی روسیه و وزارت امور داخلی این کشور، نمی توانند ویزا ، حق ثبت اختراع ، اجازه اقامت موقت ، اجازه اقامت و سایر اسناد مهاجرت را لغو کنند. از این رو شرایط تمدید اقامت در روسیه به دستور دولت به آسانی امکان پذیر است. افرادی که در این کشور حضور دارند می توانند برای تمدید اقامت خود با فرصت بیشتری اقدام نمایند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *