تحصیل پزشکی در دانمارک

در این مطلب میخوانید

تحصیل پزشکی در دانمارک، به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که با فرهنگ و زبان جدید عجین شوند. محیط دلپذیر و فراگیر این کشور، سازگاری و پیشرفت در محیط جدید را برای دانشجویان بین‌المللی آسان می‌کند. دانشکده‌های پزشکی این کشور، به امکانات و منابع پیشرفته‌ای مجهز هستند و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت در تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

جدول زیر، برخی اطلاعات در مورد تحصیل رشته پزشکی در این کشور را ارائه می‌دهد:

تعداد دانشگاه‌های پزشکیتعداد دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکیتعداد دانشجویان پزشکیمتوسط درآمد سالانه پزشک
8حدود 4000 نفرحدود 40000 نفر94000 کرون

مزایای تحصیل پزشکی در دانمارک

شهرهای دانشجویی دنج و با مناظر زیبا، تنها چیزی نیست که تحصیل پزشکی در دانمارک را منحصربه‌فرد می‌کند.

آموزش باکیفیت

سیستم آموزشی دانمارک از کیفیت بالایی برخوردار است و بر نوآوری، خلاقیت، تفکر تحلیلی و انتقادی تمرکز دارد. آموزش در این کشور، مبتنی بر جدیدترین تحقیقات است.

نوآوری

دانمارک به‌دلیل سیستم تحقیقاتی پیشرفته در صدر نوآورترین اقتصادهای جهان قرار دارد و با دستاوردهای زیادی در طراحی، معماری، راه‌حل‌های پایدار و داروسازی و پزشکی شناخته شده است.

محیط آموزشی غیر رسمی

محیط تدریس، دوستانه و آرام است و استادان در طول کلاس آماده پاسخگویی به سوالات و بحث‌های انتقادی هستند.

محیط بین‌المللی و متنوع

دانمارک، با ارائه برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، با ترکیب دانشجویان دانمارکی و بین‌المللی در کلاس‌ها آن‌ها را به یادگیری از یکدیگر تشویق می‌کند.

امن و منظم

دانمارک، کشوری بسیار امن به شمار می‌رود، نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد و در میان کشورهای کم فساد در جهان قرار دارد. همچنین ارزش‌ها بر فرصت‌های برابر برای همه، احترام و مدارا تاکید دارد.

فرصت‌های شغلی عالی

در این کشور، نرخ بیکاری بسیار پایین است و با مهاجرت تحصیلی به دانمارک می‌توانید شانس خود را برای کار در شرایطی عالی بالا ببرید.

توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار دانمارک و نحوه یافتن یک شغل تمام وقت در این کشور به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید.

مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی

سیستم مراقبت‌های بهداشتی دانمارک، در سطح بین‌المللی بسیار پیشرفته شناخته شده است. در بیمارستان‌های مجهز، می‌توانید از کارکنان آموزش‌دیده علم پزشکی بیاموزید.

دانشگاه های پزشکی دانمارک (جدول رنکینگ در دانمارک و جهان)

دانشگاه‌های دانمارک، دوره‌های تحصیلی پزشکی را در سطح بالایی ارائه می‌دهند و تاکید زیادی بر تجربه عملی و تحقیقات دارند. با این‌حال، زبان آموزش در اکثر دانشگاه‌های این کشور، دانمارکی است؛ اما درصورت داشتن انگیزه می‌توان در دوره‌های دارای زبان انگلیسی پذیرفته شد. در جدول زیر اطلاعات بیشتری در مورد چهار دانشگاهی که امکان تحصیل در آن‌ها وجود دارد، قابل مشاهده است:

دانشگاهرتبه در دانمارکرتبه در اروپا در پزشکیرتبه در جهان در پزشکیرتبه در جهان (به‌طور کلی)
دانشگاه کپنهاگ11459107
دانشگاه آرهوس266197143
دانشگاه جنوب دانمارک3141363261
دانشگاه آلبورگ4206572267

دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen)

دانشگاه کپنهاگ، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه دانمارک است. دانشکده پزشکی آن به‌دلیل تحقیقات و آموزش عالی در سطح بین‌المللی شناخته شده است. دوره‌های پزشکی، به زبان دانمارکی و بخشی از دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

بخش عمده‌ای از دوره‌های آموزشی شما در کلاس‌های درس سپری خواهد شد. این محیط، فرصتی عالی برای ایجاد پیوندهای قوی و پایدار بین دانشجویان فراهم می‌کند. در کنار هم‌کلاسی‌های خود، تجربیات و آموخته‌هایتان را به اشتراک می‌گذارید و در مسیر یادگیری، یکدیگر را یاری می‌کنید. در سال‌های ابتدایی تحصیل، اساتید مجرب و دلسوز در کنار شما خواهند بود تا با ارائه راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های لازم، به شما در شروع قوی و موفقیت‌آمیز در مسیر تحصیلیتان کمک کنند.

شهر کپنهاگ: کپنهاگ، پایتخت دانمارک، شهری سرشار از فرهنگ و زیبایی است که با مناظر چشم‌نواز و جاذبه‌های گردشگری متعدد، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. گشت‌وگذار در این شهر با دوچرخه، تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است که به شما امکان می‌دهد تا از نزدیک با زیبایی‌های آن مانند خانه‌های رنگارنگ منطقه نیهاون یا کاخ سلطنتی آمالینبورگ آشنا شوید.

دانشگاه آرهوس (Aarhus University)

در دانشگاه معروف آرهوس، می‌توانید در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس پزشکی انسانی به زبان دانمارکی تحصیل کنید.

کلاس‌ها، عمدتا در گروه‌های کوچکی برگزار می‌شود که در ابتدای دوره تقسیم شده‌اند. این ارتباط نزدیک با دانشجویان به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت به محیط این کشور عادت کنید.

آرهوس: دومین شهر بزرگ دانمارک است. سکونت‌گاه سابق وایکینگ‌ها، اکنون به یک شهر دانشجویی سرزنده تبدیل شده است و جوانان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

دانشگاه کپنهاگ بهترین دانشگاه پزشکی در دانمارک استدانشگاه جنوب دانمارک (University of Southern Denmark)

دانشگاه جنوب دانمارک، فرصتی استثنایی برای مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل در رشته‌های پزشکی ارائه می‌دهد. این دانشگاه با رویکردی نوین، آموزش پزشکی را با تلفیقی از تئوری و عمل و بر پایه معاینه بیمار ارائه می‌دهد. درطول دوره تحصیل، دانشجویان با حضور در محیط‌های بالینی و معاینه بیماران واقعی، آموخته‌های تئوری خود را در عمل به‌کار می‌برند و مهارت‌های عملی لازم را کسب می‌کنند. زبان تدریس در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه جنوب دانمارک، زبان دانمارکی است.

اودنسه: سومین شهر بزرگ دانمارک، در منطقه جنوب آن واقع شده است. در محاصره مناظر خیره‌کننده، می‌توانید از زمان فراغت خود در کافه‌های کوچک شهر، رستوران‌های دنج یا بارهای بین‌المللی لذت ببرید.

دانشگاه آلبورگ (Aalborg University)

برنامه تحصیلی در دانشکده پزشکی دانشگاه آلبورگ، به زبان دانمارکی تدریس می‌شود. پروژه‌های تحقیقاتی متعدد، به دانشجو بینشی از علم پزشکی می‌دهد. این برنامه، معمولا در گروه‌های کوچک، با ترکیب سخنرانی‌ها و قرارگیری بالینی تدریس می‌شود. و با مطالعه دروس ارائه شده، می‌توانید بین دانش و عمل خود ارتباط برقرار کنید.

آلبورگ: به‌عنوان یک شهر دانشجویی، در آلبورگ می‌توانید کیفیت زندگی بالا و محیطی دوستدار دوچرخه را تجربه کنید.

همچنین برنامه فرهنگی غنی شهر با همراهی دانشجویانی از سراسر جهان قابل کشف است.

اگر سوالی در مورد دانشگاه‌ های دانمارک دارید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان مهاجرتی ما در مجموعه اصطهباناتی تماس بگیرید.

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران در دانمارک

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک، بهترین دانشگاه‌های این کشور هستند که می‌توان برای تحصیل در آن‌ها اقدام کرد. در جدول زیر، لیستی از این دانشگاه‌ها ارائه شده است:

دانشگاهنام انگلیسی دانشگاهنوع دانشگاه
دانشگاه کپنهاگUniversity of Copenhagenدولتی
دانشگاه فنی دانمارکTechnical University of Denmarkدولتی
دانشگاه آرهوسAarhus Universityدولتی
دانشگاه آلبورگAalborg Universityدولتی
دانشگاه جنوب دانمارکUniversity of Southern Denmarkدولتی
دانشگاه راسکیلدRoskilde Universityدولتی

هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک (جدول هزینه ترم یا سالانه هر دانشگاه)

جدول زیر، هزینه‌های تحصیلی بهترین دانشگاه‌های پزشکی دانمارک را نشان می‌دهد:

نام دانشگاهدوره‌های پرطرفدارمدت دورهشهریه سالانه به کرون
دانشگاه آرهوسبرنامه لیسانس پزشکی

برنامه کارشناسی ارشد پزشکی

3-592,000
دانشگاه کپنهاگکارشناسی ارشد پزشکی360000
دانشگاه جنوب دانمارککارشناسی ارشد شیمی دارویی کارشناسی ارشد در پزشکی350,000
دانشگاه آلبورگپزشکی با تخصص صنعتی3102,000
دانشگاه فنی دانمارککارشناسی ارشد پزشکی350000

هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک بدون آزمون

دانشگاه‌های پزشکی دانمارک، نیازی به آزمون ورودی ندارند‌؛ اما از آن‌جا که اغلب دوره‌های تحصیلی در حوزه پزشکی به زبان دانمارکی است، متقاضیان باید در آزمون زبان دانمارکی با عنوان Danish as a foreign language شرکت کنند و نمره قابل قبولی به‌دست آورند. همچنین، باید دروس مرتبط با حوزه پزشکی مثل ریاضیات، زیست، شیمی و فیزیک را با نمرات خوبی در دوره دبیرستان خود گذرانده باشند.

بنابراین، هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک بدون کنکور در واقع همان هزینه‌های اعلام شده دانشگاه‌ها است که باید متقاضیان هنگام ثبت درخواست در بخش studyportals وب‌سایت دانشگاه‌ها به بررسی آن بپردازند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک

شرایط تحصیل در دانمارک، در رشته‌های پزشکی به‌شرح زیر است:

  • شرط اولیه برای تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک، مدرک ورود به دانشگاه، یعنی Abitur یا همان “شرایط عمومی ورود به دانشگاه” است. دانشگاه‌ها، اغلب به نمرات خوب در علوم فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی و انگلیسی نیاز دارند.

به‌طور کلی، کسب معدل خوب هنگام ثبت درخواست برای دانشگاه‌های دانمارک یک مزیت است، برای پذیرفته شدن باید حداقل 50 درصد نمرات را در مجموع همه دروس علمی خود کسب کنید؛ زیرا در این صورت امتیاز شما 1 به حساب خواهد آمد.

دانشگاه‌ها، به حداقل معدل یا امتیاز 6 در سیستم آموزشی دانمارک نیاز دارند. میانگین نمره درخواست‌ها بین 1.7 تا 2.0 است. تحصیلات قبلی نیز می‌تواند کمک‌کننده شما باشد.

  • اگر میانگین امتیاز شما کمتر از 3.0 باشد، باید در آزمون ورودی پزشکی شرکت کنید. این آزمون، دو ساعت به طول می‌انجامد و شامل دو بخش زبان و ریاضی و منطق است.
  • از آن‌جایی که اکثر دانشگاه‌های پزشکی دانمارک برنامه‌های تحصیلی را به زبان دانمارکی ارائه می‌دهند، به مهارت‌های زبانی مناسب نیاز دارید. مدرک زبان رسمی در سطح زبان B2 اغلب مورد نیاز است؛ همچنین باید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را با آزمون تافل، کمبریج یا آیلتس ثابت کنید.

قبولی در آزمون زبان دانمارکی برای پذیرش پزشکی در دانشگاه‌های دانماک ضروری استشرایط سنی تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل در رشته‌های پزشکی، مورد تقاضای خیلی از علاقمندان به این رشته است. در دانمارک، افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌های این کشور در این حوزه تحصیل کنند، باید از شرایط سنی مناسب برخوردار باشند. برای تحصیل در رشته پزشکی، در این کشور باید حداقل 17 سال سن داشته باشید. از طرفی، سن شرکت کنندگان نباید از 25 سال بیشتر باشد. متقاضیان در این بازه سنی، درصورت واجد شرایط بودن می‌توانند در دانمارک تحصیل کنند.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در دانمارک

همان‌طور که گفته شد، معدل از اهمیت زیادی برای قبولی برخوردار نیست؛ اما متقاضی باید در دروس اساسی یعنی ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست 50 درصد امتیاز کسب کند. این عدد، معادل امتیاز یک در ورود به دانشگاه دانمارکی است.

تحصیل پزشکی در دانمارک با مدرک دیپلم

متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم هستند، باید حداقل 17 سال داشته باشند. در دروس فیزیک، زیست‌شناسی و شیمی، امتیازی در سطح 1 کسب کنند؛ یعنی برای پذیرفته شدن باید حداقل 50 درصد در مجموع در دروس علمی خود را کسب کنند.

همچنین، از نظر مهارت زبان دانمارکی نمره مورد قبول آن دانشگاه را کسب کنند. درصورتی که برنامه تحصیلی مورد نظر به انگلیسی تدریس شود، باید مدرک یکی از آزمون‌های PTE Academic، IELTS Academic، TOEFL iBT را ارائه دهند.

مدت زمان تحصیل پزشکی در دانمارک

محتوا و ساختار برنامه‌های پزشکی میان دانشگاه‌ها کمی متفاوت است. با این‌حال، مانند آلمان، کل مدت دوره تحصیل پزشکی شش سال است. برنامه تحصیلی پزشکی در دانمارک، به یک دوره لیسانس 3 ساله و یک مدرک کارشناسی ارشد 3 ساله در پزشکی تقسیم می‌شود.

تدریس در برنامه لیسانس، به‌طور متناوب شامل سخنرانی‌ها، تمرین‌های عملی در گروه‌های کوچک و دوره‌های با مطالعات موردی می‌شود. موضوعات برنامه لیسانس نیز، در درجه اول شامل موضوعات اساسی مانند زیست‌شناسی سلولی و ژنتیک و همچنین آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی است.

درطول برنامه کارشناسی ارشد، آموزش‌های اولیه پزشکی و جراحی را در ترم اول تا سوم خواهید آموخت. علاوه‌بر موضوعات رفتاری و روش‌شناختی، در زمینه‌های مختلف پزشکی مانند داخلی، فارماکولوژی و بیهوشی به کسب دانش خواهید پرداخت.

این دانش، در قالب سخنرانی، سمینار و به‌صورت عملی به شما آموزش داده می‌شود. در ترم‌های بعدی، رشته‌های تخصصی دیگری مانند روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب اضافه می‌شود.

در دو ترم آخر، روی پایان نامه کارشناسی ارشد خود کار خواهید کرد. موضوعات احتمالی شامل مامایی، اطفال یا اورژانس است.

از آن‌جایی که تحصیل پزشکی در دانمارک در کشورهای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است، پس از اتمام موفقیت‌آمیز تحصیلات خود، می‌توانید در آلمان یا دیگر کشورهای قاره اروپا، شروع به کار کنید.

آزمون ورودی پزشکی در دانمارک

تنها آزمونی که در آن متقاضی باید برای پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دانمارک نمره قبولی کسب کند، آزمون مهارت زبان دانمارکی است. دلیل آن هم این است که اغلب دوره‌های تحصیلی به زبان دانمارکی ارائه می‌شود. البته، همانطور که پیش‌تر قبلا گفته شد، باید امتیازات لازم را در دروس مرتبط کسب کرده باشید.

بورسیه پزشکی در دانمارک

برای متقاضیانی که قصد دارند از بورسیه‌ تحصیلی دانمارک استفاده کنند، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی با بودجه خصوصی، دانشگاه‌های خاص و بودجه دولتی دردسترس است. بسیاری از دانشگاه‌ها، بورسیه‌های تحصیلی با بودجه کامل را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در جدول زیر اطلاعات بیشتری ارائه به‌نمایش گذاشته شده است.

بورسیهپوشش‌دهیشرایط لازم
بورسیه‌های ملی با مشارکت NEXT در دانشگاه آرهوسشهریه کامل و همچنین 8,300 کرون اضافی در ماهدانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در دانمارک را دارند.
برنامه بورسیه Nordplus 7000 کرون در هر ترمدانشجویان تمام وقت در دانشگاه‌های دانمارک
بورسیه تحصیلی دولت دانمارک برای دانشجویان واجد شرایط EEA/EUهزینه‌های جزئی یا کاملدانشجویان با عملکرد تحصیلی عالی
بورسیه دکتری BRIC

 

 

 

تامین مالی جزییدانشجویان دانشگاه کپنهاگ
کمک هزینه سفر GSLS

 

به دانشجویان بین‌المللی برای شرکت در کنفرانس‌ها داده می‌شود.

 

بورسیه دولت دانمارک با توافق‌نامه فرهنگیمتقاضیان بین‌المللی تحصیل در دانمارک

اگر در مورد بورسیه‌های تحصیلی دانمارک سوالی دارید، می‌توانید برای رفع ابهام با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی ارتباط بگیرید.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های دانمارک بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهندتحصیل رایگان پزشکی در دانمارک

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌توانند به‌صورت رایگان در دانمارک تحصیل کنند.

دانشجویان بین‌المللی خارج از این مناطق، باید شهریه پرداخت کنند. مبلغ شهریه و دیگر هزینه‌های تحصیلی هر دانشگاه در دانمارک، می‌تواند متفاوت باشد. برای آگاهی از میزان شهریه باید به وب‌سایت آن دانشگاه مراجعه کنید.

تحصیل پزشکی در دانمارک بدون آزمون

همان‌طور که گفته شد، دانشگاه‌های دانمارک آزمون ورودی ندارند. ملاک پذیرش در این دانشگاه‌ها، امتیازی است که از نمرات دبیرستان خود در دروس زیست، شیمی، فیزیک و ریاضیات کسب می‌کنید که درصورتی که حد نصاب را به‌دست نیاورید، می‌توانید در آزمونی شامل زبان و دروس علوم تجربی شرکت کنید.

نکته مهم برای قبولی در دانشگاه‌های دانمارک، مهارت زبان دانمارکی است که باید نمره قبولی در آزمون تعیین سطخ زبان دانمارکی را داشته باشید.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

سیستم آموزشی دانمارک از باکیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی است. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، کیفیت بالایی دارد و از نظر تجارت و کسب‌وکار و همچنین امنیت اجتماعی و اقتصادی در فهرست ۱۰ کشور برتر رتبه بندی شده است. بنابراین، با تحصیل در این کشور، به‌ویژه در رشته دندانپزشکی، به‌راحتی وارد بازار کار خواهید شد. ساختار و محتوای تحصیل رشته دندانپزشکی، شباهت زیادی به کشورهای آمریکا و کانادا دارد و کیفیت آن نیز در تمامی کشورهای جهان تایید شده است.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک، شامل دوره‌های تئوری (سخنرانی و کلاس درس) و بالینی (معالجه بیماران تحت نظر اساتید) می‌شود. دوره دندانپزشکی، حداقل ۵ سال زمان می‌برد. برای پذیرش در این رشته، باید در آزمون ورودی به نام SAT نمره قبولی کسب کنید.

تحصیل داروسازی در دانمارک

رشته داروسازی، در برخی دانشگاه‌های دانمارک سه سال و در برخی دیگر چهار سال زمان می‌برد. بعد از اتمام کارشناسی، می‌توانید وارد دوره کارشناسی ارشد شوید که حدود دو سال به‌طول می‌انجامد؛ همچنین می‌توانید در دوره دکتری این رشته نیز به مدت سه سال تحصیل کنید. با دکتری داروسازی در دانمارک، کار در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و همچنین کارخانه‌های تولید دارو یا تدریس در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

برای ورود به بازار کار داروسازی، باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید؛ همچنین با لیسانس شیمی یا زیست‌شناسی نیز می‌توانید در دوره کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه‌های دانمارک تحصیل کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در دانمارک

اگر قصد دارید در رشته‌ پزشکی، در یکی از دانشگاه‌های معتبر دانمارک تحصیل کنید، فهرستی از اسنادی که باید ارائه دهید شامل موارد زیر خواهند بود:

  • گذرنامه با حداقل 18 ماه اعتبار
  • عکس سایز پاسپورت
  • گواهینامه‌های مقاطع تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • شناسنامه
  • اثبات پرداخت هزینه‌ها
  • گواهی پرداخت هزینه‌های ویزا
  • گزارش‌های معاینه پزشکی
  • اسناد مالی

تحصیل تخصص پزشکی در دانمارک

دوره پزشکی در دانشگاه‌های دانمارک، شامل 3 سال کارشناسی و 3 سال کارشناسی ارشد است. بعد از اتمام، باید یک سال نیز به‌عنوان رزیدنت فعالیت کنند و مدرک Cand Med را دریافت نمایند. سپس می‌توانند برای تخصص موردنظر خود درخواست دهند. نکته مهم، تسلط متقاضیان به زبانه‌های انگلیسی و دانمارکی است؛ زیرا باید بتوانند با بیماران و دیگر افراد کادر پزشکی به‌خوبی ارتباط برقرار کنند. دوره تخصص، عموما سه تا پنج سال زمان می‌برد و شما می‌توانید یکی از تخصص‌های زیر را دنبال کنید:

  • بیومکانیک بالینی
  • شیمی دارویی
  • صنعت داروسازی
  • پزشکی بالینی

کار حین تحصیل در رشته پزشکی در دانمارک

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما مجاز به ساعات کاری محدودی هستید. درواقع، نمی‌توانید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنید. برای کار در دانمارک، باید مجوزی داشته باشید که در آن حق کار در حین تحصیل ذکر شود. هنگام درخواست ویزای اقامت خود در دانمارک، می‌توانید برای این مجوز اقدام کنید.

باید توجه داشته باشید که اگر از تعداد ساعات کاری مجاز در هفته مدت بیشتری کار کنید، اداره مهاجرت ممکن، است ویزای اقامت شما را پس بگیرد یا از تمدید آن امتناع کند. اگر کارفرما اجازه دهد بیش از 20 ساعت کار کنید، جریمه‌های شدیدی در انتظار شما خواهد بود.

با ویزای تحصیلی پزشکی در دانمارک مجاز به 20 ساعت کار در هفته هستیددرآمد پزشکان در دانمارک

درآمد پزشکان متخصص در دانمارک، در جدول زیر ارائه شده است:

شغلدرآمد به کرون
متخصص آلرژی77000
دستیار پاتولوژیست53500
متخصص قلب و عروق162000
کایروپراکتر50,300
روانشناس بالینی124000
متخصص پوست117000
متخصص دیابت89600
متخصص تغذیه77500
فیزیولوژیست ورزشی91000
پزشک عمومی74,300
متخصص مغز و اعصاب119000
متخصص زنان و زایمان108000
چشم پزشک89100
اپتومتریست86900
متخصص اطفال98,400
فیزیوتراپیست66000
متخصص گوش و حلق و بینی75600
فیزیوتراپیست70900
روانپزشک102000
رادیولوژیست113000
اورولوژیست139000

اقامت دانمارک از طریق تحصیل پزشکی

شما می‌توانید برای تمدید ویزای تحصیلی دانمارک درصورت داشتن شرایط زیر اقدام کنید:

  • هنوز برنامه تحصیلی شما به پایان نرسیده باشد.
  • به‌دلیل انقضای پاسپورت، مجوز شما بازه کوتاه‌تری دارد.

اگر به‌موقع برای تمدید درخواست دهید، می‌توانید در دانمارک بمانید و به تحصیل و کار خود ادامه دهید. شما باید حداقل چهار ماه قبل از انقضای ویزای تحصیلی درخواست تمدید خود را ثبت کنید.

چگونه می‌توانم پس از فارغ التحصیلی در دانمارک بمانم؟

بعد از اتمام تحصیل، می‌توانید برای اخذ مجوز اقامت شش ماهه جهت جستجوی کار درخواست دهید. اگر در این مدت کاری به شما پیشنهاد شد، باید برای اقامت و مجوز کار جدید درخواست خود را ثبت کنید.

چگونه پس از ویزای دانشجویی در دانمارک اقامت دائم دریافت کنیم؟

شما نمی‌توانید بلافاصله پس از ویزای دانشجویی مجوز اقامت دائم دریافت کنید. برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم در دانمارک، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن بالای 18 سال
  • هشت سال اقامت قانونی در دانمارک
  • حداقل سه سال و شش ماه سابقه کاری
  • داشتن شرایط لازم برای مجوز اقامت فعلی خود
  • نداشتن سابقه کیفری
  • نداشتن بدهی عمومی معوقه
  • عدم استفاده از اشکال خاصی از مزایای اجتماعی
  • شاغل بودن به کار
  • قبولی در آزمون زبان دانمارکی

توجه: اگر تمام شرایط لازم برای مجوز اقامت دائم را ندارید، می‌توانید به جای آن برای تمدید مجوز اقامت فعلی خود اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و اقامت تحصیلی دانمارک، توصیه می‌کنیم با کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتی تماس بگیرید.

بعد از فارغ‌التحصیلی امکان اخذ اقامت در دانمارک وجود داردجمع‌بندی

دانمارک به‌دلیل سیستم آموزشی با کیفیت خود شناخته شده است و این شهرت به دانشکده‌های پزشکی آن نیز می‌رسد.

تحصیل پزشکی در دانمارک، به دانشجویان فرصتی منحصربه‌فرد برای دریافت آموزش در سطح جهانی در کشوری که به‌ نوآوری و سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته معروف است، ارائه می‌دهد.

تحصیل پزشکی در دانمارک، یک تجربه ارزشمند است که می‌تواند دنیایی از فرصت‌ها را برای متخصصان مشتاق مراقبت‌های بهداشتی باز کند. دانمارک، با سیستم آموزش عالی و شیوه‌های نوآورانه مراقبت‌های بهداشتی، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به‌دنبال کسب شغل در پزشکی هستند.

سوالات متداول

1- آیا معدل برای پذیرش در پزشکی در دانمارک لازم است؟

خیر؛ معدل کامل لازم نیست. حتی با امتیاز سهمیه بالای 3.0 باز هم شانس قبولی دارید، به‌خصوص اگر در آزمون ورودی شرکت کنید.

2- برنامه تحصیلی پزشکی در دانمارک چگونه است؟

این برنامه شامل یک دوره لیسانس 3 ساله و کارشناسی ارشد 3 ساله در پزشکی، با تمرکز بر موضوعات پایه و آموزش عملی است.

3- آیا می‌توان در دانمارک به زبان انگلیسی در پزشکی تحصیل کرد؟

برخی از دانشگاه‌های دانمارک، در سطح کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

4- آیا امکان تحصیل رایگان در دانمارک وجود دارد؟

اگر یک دانشجوی بین‌المللی از خارج از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس هستید، ملزم به پرداخت شهریه در دانشگاه‌های دانمارک خواهید بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *