تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند، شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند و هزینه‌های تحصیل این رشته، در این مقاله به صورت کامل بررسی شده است. آیا می‌توان به تحصیل پزشکی در نیوزلند به صورت رایگان پرداخت؟ مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در نیوزلند چیست؟ آیا می‌توان به کار حین تحصیل پزشکی در نیوزلند پرداخت؟ هزینه‌های لازم برای تحصیل پزشکی در نیوزلند چقدر است؟ آیا می‌توان پس از تحصیل پزشکی در نیوزلند، اقامت این کشور را اخذ کرد؟ در ادامه مقاله، به بررسی تمامی این موارد در حوزه تحصیل پزشکی در نیوزلند و همچنین سوالات شما، میپردازیم. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید با شماره‌های قرار داده شده بر روی وبسایت، تماس حاصل فرمائید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند

متقاضیان عزیز تحصیل پزشکی در نیوزلند، می‌توانند با گوش سپردن به پادکست زیر از شرایط لازم آن آگاهی پیدا کنند.

تحصیل پزشکی در نیوزلند یا MBBS، یک دوره 6 ساله تحصیلی است که در آن تمامی دانش پزشکی و جراحی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. در ابتدای ورود به رشته پزشکی در نیوزلند، دانشجویان موظف هستن تا دو سال اول را به یادگیری دروس عمومی پزشکی و تئوری بپردازند. پس از آن، 3 سال بعد به یادگیری دروس عملی و بالینی اختصاص می‌یابد. در نهایت، در سال آخر تحصیل رشته پزشکی، شما می‌توانید گرایش مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

بخش بالینی که شامل 3 سال از تحصیل در رشته پزشکی نیوزلند می‌شوند، عمدتاً بخش‌هایی مانند پزشکی عمومی، فوریت‌های پزشکی، جراحی عمومی، روان‌پزشکی، دندان‌پزشکی، طب عمومی و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. در پایان سال پنجم، کالج برای تعیین صلاحیت دانشجویان برای ورود به سال ششم، آزمونی را برگزار می‌کند. دانشجویان همچنین می‌توانند یک دوره را به انتخاب خود، به مدت چهار هفته در سال پنجم و هشت هفته در سال ششم بگذرانند. این دوره و موضوع آن کاملا به انتخاب دانشجو خواهد بود.

ورود به رشته پزشکی

توجه داشته باشید که، ورود به رشته پزشکی در نیوزلند، نیازمند گذراندن یک دوره پیش زمینه است که در آن دروس فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زبان انگلیسی به دانشجویان متقاضی آموزش داده می‌شود. پس از اتمام این دوره، با توجه به نمره‌ای که کسب می‌کنید، در خصوص پذیرش و ورود شما به رشته پزشکی، تصمیم گرفته می‌شود.

دانشگاه‌های برتر پزشکی

به صورت کلی دو دانشگاه در کشور نیوزلند وجود دارد که رشته پزشکی را به صورت معتبر و بر اساس استانداردهای جهانی ارائه می‌دهند. این دو دانشگاه، دانشگاه “اوکلند” و “اوتاگو” هستند. هر دوی این دانشگاه‌ها، در رتبه‌بندی سال 2022 سازمان QS، در جایگاه‌های برتر قرار گرفته‌اند.

هزینه تحصیل پزشکی

برای دانشجویان بین‌المللی، متوسط ​​هزینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های نیوزلند، حدود 27,000-80,000 دلار نیوزلند خواهد بود. پس از گذراندن مدرک MBBS در نیوزلند، فرد می‌تواند سالانه حدود 150,000-160,000 دلار نیوزلند، کسب درآمد داشته باشد.

دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران

لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در نیوزلند به شرح زیر است:

دانشگاه اوکلندThe University Of Auckland
دانشگاه اوتاگوUniversity Of Otago
دانشگاه کانتربریUniversity Of Canterbury
دانشگاه ویکتوریا در ولینگتونVictoria University Of Wellington
دانشگاه ماسیMassey University
دانشگاه وایکاتوUniversity Of Waikato
دانشگاه لینکلنLincoln University
دانشگاه فناوری اوکلند(AUT)Auckland University Of Technology

دانشگاه اوکلند

دانشکده پزشکی دانشگاه اوکلند، بخاطر تحقیق و نوآوری خود دارای شهرت بین‌المللی می‌باشد. این موسسه آموزش عالی، دسترسی بی‌نظیری به محیط‌های بالینی مختلف را برای شما فراهم می‌کند. دوره کارشناسی پزشکی و جراحی (MBChB) دانشگاه اوکلند توسط شورای پزشکی استرالیا به نمایندگی از شورای پزشکی نیوزلند تایید شده است. با توجه به اینکه دانشگاه اوکلند برترین دانشگاه در کشور نیوزلند محسوب می‌شود، ورود به دوره پزشکی آن، دارای محدودیت و رقابت بسیاری بین دانشجویان می‌باشد. شما بر اساس شایستگی تحصیلی، عملکرد آزمون استعداد بالینی دانشگاه استرالیا و نیوزلند (UCAT ANZ) و ویژگی‌های شخصی که در طول مصاحبه پذیرش (MMI) دانشجویان مشاهده می‌شود، انتخاب خواهید شد. هر ساله، تعداد 257 ورودی جدید در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

دانشگاه اوتاگو

مدرک پزشکی (MB ChB) دانشکده اوتاگو، دانشجویان را برای فارغ‌التحصیلی به عنوان پزشکانی متعهد به ارائه مراقبت‌های پزشکی با کیفیت بالا، بیمار محور و مبتنی بر شواهد در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آماده می‌کند. دانشجویان دروس پایه، بالینی، زیست‌پزشکی و روانی اجتماعی را در زمان تحصیل خود در دانشگاه اوتاگو، آموزش می‌بینند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اوتاگو به صورت کلی 6 سال به طول می‌انجامد و سال اول تحصیل نیز، به یادگیری دروس پایه و عمومی اختصاص می‌یابد. 2 سال اول تحصیل در دانشگاه اوتاگو، در شهر “دندین” نیوزلند برگزار می‌گردد و از سال 4 به بعد، کلاس‌ها در شهرهای ولینگتون، دندین و کرایست چرچ برگزار خواهند شد. زمان درخواست برای تحصیل در این دانشگاه، از ماه آگوست تا سپتامبر خواهد بود.

دانشگاه کانتربری

دانشگاه کانتربری نیوزلند، دومین دانشگاه قدیمی در این کشور پس از دانشگاه اوتاگو می‌باشد. این دانشگاه در سال 1869 در شهر کرایست چرچ نیوزلند شروع به فعالیت و تعلیم دانشجویان کرد. کانتربری در ابتدا کالجی بود که تحت نظارت دانشگاه نیوزلند کار می‌کرد؛ اما به مرور زمان در سال 1961، به دانشگاهی مستقل تبدیل گردید. رتبه جهانی دانشگاه کانتربری از دیدگاه QS، در جایگاه 270 است. همچنین رتبه کشوری این دانشگاه نیز، 3 می‌باشد. در دانشگاه کانتربری، 5 دانشکده مختلف وجود دارد و زبان تحصیل در آن نیز، انگلیسی می‌باشد.

دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه کانتربری 5 ساله است و دانشجویان در انتهای این دوره تحصیلی، موفق به دریافت مدرک پزشکی و جراحی خواهند شد. تحصیل در این دوره به صورت تمام وقت است و از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. از ملزومات تحصیل در دوره A Level پزشکی دانشگاه کانتربری می‌توان به شیمی یا زیست‌شناسی و یکی از دروس شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، روانشناسی، فیزیک، محاسبات یا علوم کامپیوتر اشاره کرد. همچنین از ملزومات تحصیل در سطح GCSE می‌توان به تسلط به زبان انگلیسی، ریاضیات، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک یا یکی از علوم دوگانه اشاره کرد.

شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، تحصیل پزشکی در نیوزلند 6 سال به طول می‌انجامد. دوره پزشکی در این کشور، نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر کوتاه‌تر است و این مورد یک مزیت محسوب می‌شود. دو دانشکده برتر در کشور نیوزلند وجود دارند که به تدریس رشته پزشکی می‌پردازند. این دو دانشکده، در موسسات آموزش عالی برتر اوتاگو و اوکلند قرار دارند. هر دوی این دانشگاه‌ها در زمینه پزشکی خود بسیار شناخته شده هستند و امکانات پژوهشی و آموزشی آن‌ها، فرصت تحصیل فوق‌العاده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

درست است که تحصیل پزشکی در یک کشور خارجی می‌تواند گاها چالش‌برانگیز باشد؛ اما در نهایت با اتمام تحصیل، شما می‌توانید به عنوان یک پزشک موفق وارد بازار کار شوید. یکی از مزیت‌های تحصیل پزشکی در کشور نیوزلند، این است که با توجه به تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها، شما نیاز به یادگیری زبان دیگری به جز انگلیسی نخواهید بود.

برنامه 6 ساله تحصیل پزشکی

در رشته پزشکی، دانشجویان به تحصیل علوم درمانی و بهداشتی می‌پردازند. تحصیل رشته پزشکی در کشور نیوزلند می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به حرفه مراقبت‌های بهداشتی و یا پژوهش‌های پزشکی و زیست پزشکی نیز باشد. با فارغ‌التحصیلی در این رشته، فرصتی برای اشتغال و استخدام در مشاغلی نظیر کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و خدمات اورژانس برای دانشجویان فراهم می‌شود.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نیوزلند بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا شهریه دانشگاه‌های دولتی در کشور نیوزلند، نسبت به دانشگاه‌های خصوصی بسیار کمتر است و از همین رو، رقابت برای ورود به آن‌ها نیز شدیدتر می‌باشد. بنابراین دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خصوصی، به مراتب راحت‌تر خواهد بود.

دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل خود، برای ورود به هر یک از برنامه‌های تحصیلی در حوزه پزشکی اقدام کنند. برنامه‌های پزشکی در کشور نیوزلند، در راستای موارد زیر برگذار می‌شود:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • آزمایشگاه
  • پژوهشگری

سال اول تحصیلی

دانشجویان متقاضی برای ورود به رشته پزشکی، باید سال اول تحصیلی خود را به یادگیری دروس عمومی و پایه همچون شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، بیوشیمی، سلامت جامعه و مطالعات رفتاری متمرکز کنند. در واقع این دروس برای تمامی رشته‌های پزشکی و حوزه پزشکی یکسان است.

در پایان سال اول تحصیلی، از دانشجویان آزمونی برای ورود به رشته پزشکی گرفته می‌شود. اگر دانشجو موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شود، می‌تواند به صورت رسمی به رشته پزشکی وارد شود؛ اما در صورتی که نتواند پس از شرکت در آزمون حداقل نمره لازم را کسب کند، باید جهت ادامه تحصیل به رشته‌های حوزه پزشکی وارد شود. دانشجویان در دوره تحصیل خود، موارد زیر را به صورت تخصصی آموزش خواهند دید:

  • مطالعه ارتباط متقابل بین زمینه‌های مختلف دانش در علوم بهداشت
  • درک اصول و مفاهیم گسترده زیر بنای علوم پزشکی و زندگی
  • درک، تعهد، هیجان، شور و شوق، تقویت علم و روش‌های علمی
  •  آگاهی از دانش مربوط به مطالعه بیماری

سال‌های دوم و سوم تحصیل

در ادامه، افرادی که به رشته پزشکی وارد می‌شوند دو سال تحصیلی بعدی خود را به یادگیری علوم پزشکی پایه و عملکرد طبیعی و غیر طبیعی سیستم‌های بدن می‌پردازند. همچنین یادگیری و آموزش مباحثی چون: توسعه دانش فردی، تأثیرات اجتماعی بر سلامت و بیماری و نقش پزشک، نیز در این دوره‌ها گنجانده شده است. علاوه بر دروس تئوری، گروه‌های آموزشی کوچک سخنرانی و کلاس‌های آزمایشگاهی نیز برگزار خواهند شد. پس از اتمام موفق این دو سال، دانشجو می‌تواند به 3 سال دوره بالینی پزشکی وارد شود.

سال‌های چهارم تا ششم تحصیل

در طول دوره 3 سال مطالعات بالینی، دانشجویان طیف وسیعی از زمینه‌های پزشکی بالینی را تجربه می‌کنند. این دوره همچنان تا سال پنجم، با تمرکز بیشتر بر روی زمینه‌های تخصصی پزشکی و جراحی ادامه می‌یابد. امتحانات در پایان هر ترم برگزار می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها نیز، امتحان پایانی سال 6 برای اخذ مدرک پزشکی عمومی می‌باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

رشته دندانپزشکی در کشور نیوزلند، بخش مهمی از خدمات بهداشتی و سلامت را تشکیل می‌دهد. دندانپزشکی یک شغل بسیار با ارزش است که علاقمندان بسیاری در سراسر جهان دارد. تحصیل رشته دندانپزشکی در نیوزلند، مزایای بسیاری دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر اینکه می‌توانند فرصتی برای ارائه یک خدمت مهم به جامعه داشته باشند و به سلامت عمومی کمک کنند، درآمدهای بسیار بالایی نیز خواهند داشت و می‌توانند به پیشرفت‌های بزرگی در زمینه شغلی و کاری خود برسند.

شورای دندانپزشکی نیوزیلند، بر تحصیل دانشجویان رشته دندانپزشکی در این کشور نظارت کامل دارد. حداقل مدرک تحصیلی در رشته دندانپزشکی کشور نیوزلند، “BDS” می‌باشد. یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که رشته دندانپزشکی را در کشور نیوزلند ارائه می‌دهد، دانشگاه اوتاگو است. این دانشگاه، همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، در زمینه پزشکی و دندانپزشکی از شهرت بین‌المللی برخوردار می‌باشد. تحصیل رشته دندانپزشکی در نیوزلند نیز، مانند رشته پزشکی، به زبان انگلیسی می‌باشد. دروس ارائه شده در دانشگاه‌های نیوزلند، ممکن است در حوزه این رشته با یکدیگر متفاوت باشند؛ اما به صورت کلی مباحثی که به شما آموزش داده می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • مبانی علمی در آناتومی، فیزیولوژی و زیست‌شناسی دهان
  • دندانپزشکی بهداشت عمومی و چگونگی توسعه مهارت‌های ارتباطی خود
  • مهارت‌های بالینی، ابتدا در کلاس‌های شبیه‌سازی در آزمایشگاه شبیه‌سازی پیشرفته دانشکده دندانپزشکی و سپس در جلسات بیمار
  • طیف گسترده‌ای از رشته‌های دندانپزشکی بالینی از جمله پروتزهای دندانی و پوسیدگی بالینی، ریشه دندان، پریودنتیکس، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، طب دهان، جراحی دهان، آسیب شناسی دهان و دندانپزشکی با نیازهای خاص

بررسی 5 سال تحصیلی رشته دندانپزشکی در نیوزلند

همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد، سال اول تحصیل در تمامی رشته‌های پزشکی یکسان است و شامل دروس شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و غیره می‌شود. در نهایت با کسب نمره قبولی لازم برای ورود به رشته دندانپزشکی، می‌توانید یادگیری دروس تخصصی‌تر خود را اغاز کنید.

سال دوم تحصیل دندانپزشکی

در سال دوم تحصیل دندانپزشکی 3 مبحث به صورت کلی به شما آموزش داده می‌شود. مهم‌ترین مبحث، علوم زیست پزشکی است که دروس پایه در علوم آناتومی، فیزیولوژی و زیست‌شناسی دهان را به شما آموزش می‌دهد. این دروس پایه شما را برای کار بالینی مقدماتی تحت عنوان “دندانپزشک و بیمار” که در مبحث دوم، آموزش می‌بینید، آماده می‌کند. در مبحث سوم، “دندانپزشک و جامعه”، در مورد دندانپزشکی بهداشت عمومی و چگونگی توسعه بیشتر مهارت‌های ارتباطی خود آموزش خواهید دید.

سال سوم و چهارم تحصیل دندانپزشکی

در سال سوم و چهارم تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند، “دندانپزشک و بیمار”، مبحث اصلی برنامه درسی شما خواهد بود. در این دوره شما مهارت‌های بالینی خود را ابتدا در جلسات شبیه‌سازی در آزمایشگاه پیشرفته دانشگاه تمرین خواهید کرد و سپس در جلسات با بیماران، تجربیات خود را افزایش خواهید داد. شما در این دو سال، طیف گسترده‌ای از زیرشاخه‌های دندانپزشکی بالینی از جمله پروتزهای دندانی و پوسیدگی بالینی، ریشه دندان، پریودنتیکس، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، پزشکی دهان، جراحی دهان، آسیب شناسی دهان و دندانپزشکی با نیازهای خاص را آموزش خواهید دید.

در ادامه، شما می‌توانید با خواندن مطالب مختلف و نوشتن مقالات، تجربه بالینی خود را افزایش داده و بروز کنید. در نهایت، در مبحث دندانپزشکی و جامعه، اپیدمیولوژی و عوامل تعیین کننده سلامت و فرهنگ دهان، قومیت و سلامت دهان را بررسی خواهید کرد.

سال پنجم تحصیل دندانپزشکی

در سال پنجم که سال آخر تحصیلی شما خواهد بود، شما به تثبیت تجربه بالینی خود می‌پردازید و در نهایت می‌توانید به انجام کارآموزی یا شرکت در پروژ‌ه‌های تحقیقاتی در نیوزلند یا خارج از آن، بپردازید.

آینده فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در نیوزلند

باتوجه به اینکه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی کشور نیوزلند، دارای اعتبار جهانی هستند، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند علاوه بر بازار کار داخلی کشور نیوزلند، بازار کارهای کشورهای دیگر و به صورت کلی، بازار کار بین الملل را نیز برای آینده خود در نظر بگیرند.

همچنین شما می‌توانید برای ادامه تحصیل، به دست آوردن تجربیات بیشتر، مدارک بالینی و تخصص در رشته دندانپزشکی نیز در نیوزلند اقدام نمائید. در طول دوره تحصیل دندانپزشکی، برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و آموزشی و دوره‌های تحقیقاتی متفاوتی، برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

هزینه‌های تحصیل پزشکی در نیوزلند

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

شهریه تحصیل پزشکی در نیوزیلند، نسبت به دانشگاهی که دانشجو در آن ثبت‌نام می‌کند، ممکن است متفاوت باشد. دانشگاه‌های نیوزیلند، فایل‌های PDF دقیقی را برای برآورد هزینه تحصیل در هر سال فراهم می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید جهت کسب اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در هر یک از دانشگاه‌ها، به وبسایت آن موسسه مراجعه کنید.

یکی دیگر از مواردی که هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند به آن بستگی دارد، دوره تحصیلی است که دانشجو در آن شرکت می‌کند. هزینه دوره‌‌های مرتبط با پزشکی، نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در بخش زیر، شما می‌توانید هزینه تحصیل در هر یک از دوره‌ها را به صورت میانگین، مشاهده فرمائید:

پزشکی27000 الی 80000 دلار نیوزلند
دندانپزشکی27000 الی 80000 دلار نیوزلند
علوم پزشکی8000 دلار نیوزلند
داروسازی8000 دلار نیوزلند
آمارگیری8000 دلار نیوزلند
فیزیوتراپی سال دوم و سوم7000 دلار نیوزلند
فیزیوتراپی سال آخر8200 دلار نیوزلند

نسبت به دانشگاه انتخابی شما، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه برای خدمات دانشجویی اضافی نیز باشد. بنابراین، دقت کنید قبل از اقدام برای مهاجرت، باید اطلاعات لازم در رابطه با هزینه زندگی در نیوزلند برای مدت دانشجویی خود را به دست آورید.

بورسیه‌های تحصیلی

بورس های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل به کمک بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند، به شما کمک می‌کند تا تنها بر روی تحصیل خود تمرکز کنید و نگران هزینه‌ها نباشید. بورسیه‌های تحصیلی مختلف به ارزش بیش از 15$ میلیون دلار، برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند هستند وجود دارد. برای دانشجویان اوتاگو که مایل به تحصیل در موسسات دیگر در سراسر جهان هستند نیز، بورسیه‌های مختلفی ارائه می‌شود. انواع بورسیه‌های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند عبارت‌اند از:

  • بورسیه‌های تحصیلی دکترا
  • کارشناسی ارشد
  • مقطع کارشناسی
  • دانشجویان داخلی
  • کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند، معمولا به افرادی که دارای رزومه‌های قوی هستند، تعلق می‌گیرد. در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نیوزلند با بورسیه، در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند برای شما امکان‌پذیر می‌گردد. با توجه به اینکه اکثرا، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و دکترا ارائه می‌شوند، می‌توان گفت که این موضوع در رشته پزشکی نیز صدق می‌کند. بنابراین برای تحصیل در مقاطع پایین‌تر پزشکی، احتمال اخذ بورسیه توسط دانشجویان کمتر و در مقاطع بالاتر، امکان اخذ بورسیه توسط دانشجویان بیشتر است.

کار دانشجویی حین تحصیل

کار دانشجویی حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

برای دانشجویان پزشکی در کشور نیوزلند، مجوز کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته صادر خواهد شد. شما می‌توانید در مشاغل داخل یا خارج از دانشگاه، به کار مشغول شوید. کار حین تحصیل مزایای بسیاری دارد. شما می‌توانید با میزان درآمدی که در طول تحصیل خود کسب می‌کنید، هزینه‌های زندگی در نیوزلند را پوشش دهید. همچنین شما می‌توانید با بازار کار و جامعه کشور نیوزلند نیز آشنایی بیشتری کسب کنید. این موضوع می‌تواند به شما تجربیات بسیاری را آموزش دهد. همچنین شما می‌توانید در مشاغل مربوط به رشته خود نیز، استخدام شوید.

ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی

در صورتی که مدت زمان تحصیل شما در کشور نیوزلند، کم‌تر از 3 ماه باشد، نیازی به اخذ ویزای طولانی مدت نخواهید داشت و می‌توانید با یک ویزای توریستی یا ویزای شنگن نیز، به تحصیل خود در نیوزلند بپردازید؛ اما با توجه به اینکه، معمولا افراد برای تحصیل دوره کامل پزشکی به این کشور مهاجرت می‌کنند، بنابراین لازم است تا ویزای تحصیلی دریافت نمائید. مدارک و گواهی‌های مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی نیوزلند عبارت‌اند از:

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه گذرنامه و دو قطعه عکس 4*3 پاسپورتی
  • بیمه سلامت
  • نامه یا سندی که محل زندگی شما را تضمین کند(برای کسانی که زیر 18 هستند)
  • گواهی عدم سوء پیشینه(افرادی که بیش از 17 سال دارند)
  • گواهی پزشکی (دوره بیش از 12 ماه)

علاقمندان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت تحصیلی به نیوزلند، شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور، می‌توانند با وکلای مجرب ما، در موسسه اصطهباناتی، تماس بگیرند.

مزایای تحصیل پزشکی در نیوزلند

مزایای تحصیل پزشکی در نیوزلند

موارد زیر جزو دلایلی هستند که مردم از سراسر جهان، جذب تحصیل رشته پزشکی در کشور نیوزلند می‌شوند:

  • شورای پزشکی نیوزلند هر ساله، بیش از 1500 پزشک جدید را ثبت می‌کند.
  • یکی از کالج‌های پزشکی در نیوزلند توسط MCI تایید شده است و به دانشجویان با مدرک پزشکی از دانشگاه اوکلند، اجازه می‌دهد تا در هند نیز به تحصیل بپردازند.
  • نزدیک به 17000 پزشک در نیوزلند مشغول به کار هستند، که از این تعداد 40 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی این کشور می‌باشند.
  • یک هیئت نظارتی دانشگاه تحت عنوان “مرجع صلاحیت‌های نیوزلند” وجود دارد که، بررسی می‌کند آموزش ارائه شده در دانشگاه‌ها از کیفیت عالی برخوردار باشند.
  • هر دو دانشگاه برتر ارائه دهنده رشته پزشکی در نیوزلند، تحت حمایت دولت این کشور هستند.
  • درآمد پزشکان در نیوزلند حدود 150,000 دلار نیوزلند و به صورت سالیانه است.
  • این کشور به دلیل کمبود نیرو در حوزه پزشکی، از دانشجویان و پزشکان کشورهای خارجی حمایت بسیار می‌کند.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت پذیرش پزشکی

شما علاوه بر فراهم نمودن مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی، باید مدارک به خصوصی را برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود نیز فراهم کنید. این مدارک شامل رزومه تحصیلی، مدارک زبان معتبر، نمرات آزمون ورودی و گواهی‌های هویتی مانند گذرنامه هستند که باید برای موسسه آموزش عالی مربوطه، ارسال شوند. شما می‌توانید این مدارک را به صورت جزئی‌تر در زیر مشاهده نمائید:

  • ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش
  • مدرک تحصیلی 3 سال دبیرستان
  • گوهی تحصیلی دوره پیش دانشگاهی(یا ارائه مدرک 4 ساله دبیرستان)
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و گذرنامه
  • گواهی زبان معتبر انگلیسی
  • نامه ECE
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • سند قبولی در آزمون ورودی در صورت نیاز
توجه داشته باشید که مدارک هویتی باید به صورت اصل باشند و گذرنامه در صورتی که کپی باشد موردی ندارد.

 مدارک زبان مورد نیاز

همانطور که گفته شد، مدارک زبان نیز از اسناد مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی هستند. با توجه به اینکه زبان تحصیل پزشکی در نیوزلند انگلیسی است، شما تنها باید مدارک زبان انگلیسی را ارائه کنید که شامل آیلتس، تافل و PTE می‌باشند. حداقل نمرات مورد نیاز را می‌توانید در بخش زیر مشاهده نمائید:

نوع مدرک زبانحداقل نمره برای کارشناسیحداقل نمره برای بالاتر از کارشناسی
PTE58(هر بخش بالاتر از 50)64(هر بخش بالاتر از 57)
تافل80(نوشتار یا Writing بالای 20)95(نوشتار یا Writing بالای 22)
آیلتس6(هر بخش حداقل 6)6.5(هر بخش بیشتر از 6)

بسیاری از دندانپزشکان عمومی برای ادامه تحصیل و یا کار و طبابت در حوزه دندانپزشکی به کشور نیوزلند مهاجرت می کنند به منظور تحصیل دندان پزشکی در نیوزلند در حوزه های تخصصی دندانپزشکان باید دارای سوابق کار دندانپزشکی عمومی، مدرک دندانپزشکی عمومی و گواهی شرکت در دوره های آموزش تحقیقاتی باشند- قبل از تحصیل دندان پزشکی در نیوزلند در حوزه های تخصصی دندانپزشکان باید مدارک بالینی تحصیلات تکمیلی را دریافت کرده باشند- دوره های تحصیل تخصص دندانپزشکی در نیوزلند شامل موارد زیر است:

  • جراحی فک و صورت
  • متخصص دهان و دندان
  • متخصص طب دهان
  • متخصص ارتودنسی
  • متخصص دندانپزشکی کودکان
  • پریودنتیست یا متخصص لثه

تحصیل در دوره تخصصی دندانپزشکی PGDipClinDent در نیوزلند

دوره تخصصی دندانپزشکی PGDipClinDent دوره دندانپزشکی بالینی در دندانپزشکی اطفال در دانشگاه های نیوزلند است- مدت زمان تحصیل در این دوره تخصص دندانپزشکی در نیوزلند در حدود 2 سال و نیم است- دندانپزشکان عمومی و جراحان دندانپزشکی با دارا بودن شرایط لازم می توانند در این دوره تخصصی دندانپزشکی در کشور نیوزلند تحصیل کنند- از جمله شرایط مهم تحصیل دندان پزشکی در نیوزلند در این دوره تخصصی دارا بودن مدرک جراحی دندانپزشکی یا دندانپزشکی عمومی و احراز شرایط تحصیلی می باشد.

اعتبار مدرک پزشکی در نیوزلند

نیوزلند یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی است- متقاضیان برای انتخاب کشور نیوزلند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دلایل فراوانی دارند- از مهم ترین این دلایل جایگاه دانشگاه های نیوزلند در فهرست بهترین دانشگاه های جهان و در میان 500 دانشگاه برتر جهان می باشد- اعتبار و ارزش مدرک پزشکی در نیوزلند به گونه ای است که این مدرک در بهترین کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود- فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیوزلند می توانند در فرصت های شغلی ایده آل با حقوق و درآمد عالی و موقعیت اجتماعی بسیار خوب در هر کشور جهان به کار و طبابت بپردازند.

شرایط ورود به رشته پزشکی در نیوزلند

متقاضیان بین المللی با دارا بودن شرایط لازم می توانند در رشته پزشکی نیوزلند تحصیل کنند- مهاجرت پزشکان به نیوزلند و شرایط کار و تحصیل در این کشور موجب شده است تا بسیاری از متقاضیان برای تحصیل پزشکی این کشور را انتخاب کنند- بر این اساس متقاضیان برای ورود به رشته پزشکی در نیوزلند باید دارای شرایط و مدارک زیر باشند:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته علوم یا معادل آن
  • کسب نمره لازم در آزمون ورودی
  • دارا بودن معدل تحصیلی GP بر اساس استانداردهای کمیته پذیرش پزشکی
  • فرم تکمیل شده درخواست اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های نیوزلند
  • سوابق و مدارک تحصیلی از دوره دیپلم دبیرستان به بالا
  • مدارک هویتی و پاسپورت و مدارک شناسایی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا دیگر مدارک زبان معتبر و مورد تایید

برنامه تحصیلی رشته پزشکی در نیوزلند

برنامه تحصیلی رشته پزشکی در نیوزلند در حدود 6 سال طول می کشد- تحصیل در سال اول The Health Sciences First Year یا HSFY برای همه دانشجویان رشته پزشکی الزامی است- در سال اول تحصیلی دانشجویان برای 5 سال آینده آموزش پزشکی آماده می شوند- دانشجویان با گذراندن سال اول پزشکی دانشگاه های نیوزلند زمینه لازم برای دریافت مدرک لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی MB ChB را فراهم می کنند.

در سال دوم تا چهارم پزشکی نیوزلند دانشجویان به گسترش دانش خود می پردازند و وارد بخش آموزش بالینی می شوند- در سال چهارم تا ششم پزشکی دانشجویان در مسیر کسب تجربه های عملی و آموزش مطالعات بالینی و درمان بیماران قرار می گیرند- سال ششم آخرین سال کارآموزی یا TI برای دانشجویان پزشکی در دانشگاه های نیوزلند است.

دانشگاه های پزشکی در نیوزلند

دانشگاه های پزشکی نیوزلند به عنوان 3% از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان دارای جایگاه ارزشمند و مطرح در میان بهترین دانشگاه های جهان می باشند- محیط امن و سالم، کیفیت آموزشی در سطح بالا و جامعه ای سالم و تقریباً بدون جرم و جنایت در کشور نیوزلند فرصتی عالی برای جویندگان علم و دانش و تحصیلات را فراهم کرده است- از مهم ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های پزشکی در نیوزلند تحصیل به زبان انگلیسی است.

در حال حاضر بیش از 3000 دانشجو از بیش از 100 کشور جهان در دانشگاه اوتاگو نیوزلند در حال تحصیل می باشند- از بهترین دانشگاه های پزشکی نیوزلند کالج پزشکی دانشگاه اوتاگو، دانشگاه اوکلند و دانشگاه مسی را می توان نام برد- در ادامه این مقاله به بررسی 3 دانشگاه پزشکی برتر نیوزلند می پردازیم.

دانشگاه اوتاگو University of Otago نیوزلند

دانشگاه اوتاگو در سال 1869 تاسیس شد و تا به امروز بهترین دانشگاه پزشکی نیوزلند به شمار می آید- دانشگاه اوتاگو به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی فرصت های شگفت انگیزی را به متقاضیان در سراسر جهان برای تحصیل ارائه می دهد- این دانشگاه دارای 4 پردیس در اوکلند، ولینگتون، کرایست چرچ و اینورکارگیل است- پردیس اصلی این دانشگاه در اوتاگو قرار دارد
کالج پزشکی دانشگاه اوتاگو از رقابتی ترین کالج های نیوزلند است و اخذ پذیرش از این کالج به دلیل رقابتی بودن برای متقاضیان بین المللی دشوار است- برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی این کالج دارا بودن نمره های عالی و فعالیت های فوق برنامه در سال اول رشته پزشکی الزامی است.

دانشگاه اوکلند University of Auckland نیوزلند

دانشگاه اوکلند در سال 1883 به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی تاسیس شد- کالج پزشکی این دانشگاه از کالج های پزشکی برتر در نیوزلند و دارای بیش از 40-000 دانشجو است که همواره در فهرست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد- بخش پزشکی دانشگاه اوکلند دارای ده ها کلینیک برای فراگیری عملی در حوزه های سلامت و توانبخشی، تغذیه، شنوایی و بینایی سنجی و روانشناسی است.

دانشگاه اوکلند دارای یک بانک مغز با بیش از 400 مغز انسان است- این دانشگاه تنها بانک مغز در نیوزلند است که افراد مغز خود را برای تحقیق و پژوهش های علمی بعد از مرگ به این دانشگاه اهدا می کنند- برخی از این مغزها دارای بیماری های کمیابی هستند که می تواند اطلاعات حیاتی در مورد نحوه پیشگیری و درمان را در آینده به متخصصان ارائه دهند.

کالج پزشکی دانشگاه اوکلند

کالج پزشکی دانشگاه اوکلند

دانشگاه ماسی Massey University نیوزلند

دانشگاه ماسی یکی از بهترین کالج های پزشکی در نیوزلند در سال 1927 تاسیس شد و بیش از 30-000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند- از مجموع این تعداد در حدود 3000 دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور جهان به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند- برنامه های کالج پزشکی این دانشگاه شامل روانشناسی، پرستاری، علوم زیستی، بهداشت، سیاست گذاری جمعیت و حتی دانش مائوری است- ترکیب برنامه های پزشکی سنتی و مدرن در این دانشگاه فارغ التحصیلان را برای چالش های روزمره در حرفه پزشکی آماده می کند.

هزینه های زندگی برای دانشجویان پزشکی در نیوزلند

دانشجویان پزشکی در نیوزلند بر اساس نوع اقامتگاه و منطقه محل زندگی و نوع حمل و نقل به هزینه های مختلفی نیاز دارند واحد پول ملی نیوزلند دلار نیوزلند NZD است- هزینه های زندگی برای دانشجویان پزشکی در نیوزلند شامل موارد زیر است:
هزینه کلی زندگی دانشجویی در نیوزلند ماهانه در حدود 750 تا 1300 یورو می باشد.

  • هزینه اقامت در آپارتمان های اجاره ای 2 یا 3 خوابه به صورت اشتراکی با دیگر دانشجویان ماهانه از حدود 500 تا 1200 یورو می باشد
  • هزینه های آب و برق آپارتمان های اجاره ای از حدود 130 تا 150 یورو در ماه می باشد
  • هزینه های خورد و خوراک ماهانه از حدود 150 تا 200 یورو در ماه است
  • هزینه صرف یک وعده غذا در رستوران های معمولی در حدود 10-20 یورو است
  • هزینه حمل و نقل با اتوبوس ماهانه در حدود 90 یورو می باشد

هزینه های برخی از محصولات غذایی روزانه در سوپرمارکت های نیوزلند عبارت است از:

  • یک قرص نان 1-40 یورو
  • یک لیتر شیر 1-50 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ 3 یورو
  • یک کیلوگرم پنیر محلی 5-92 یورو
  • یک کیلوگرم سیب 2-12 یورو

تحصیل رشته پرستاری در نیوزلند

کشور نیوزلند یکی از کشورهای برتر برای تحصیل رشته پرستاری است- دانشگاه های نیوزلند آموزش پرستاری را در سطح جهانی ارائه می دهند- موسسه آرا کانتربری، موسسه فناوری شرقی، دانشگاه ماسی، دانشگاه اوکلند، دانشگاه وایکاتو و دیگر دانشگاه های نیوزلند دوره کارشناس پرستاری را ارائه می دهند- برای تحصیل رشته پرستاری در نیوزلند 3 برنامه تحصیلی و مدرک پرستاری وجود دارد:

پرستار ثبت نام شده Enrolled Nurse (NZQA Level 5)

متقاضیان برای دریافت مدرک پرستاری ثبت شده NZQA 5 باید دوره 18 ماهه را بگذرانند-

پرستار ثبت شده Registered Nurse (NZQA Level 7 )

متقاضیان برای دریافت مدرک پرستاری ثبت شده NZQA 7 باید در دوره کارشناسی 3 ساله پرستاری شرکت کنند- متقاضیان با دریافت این مدرک پرستاری می توانند بر کار پرستاران تازه کار نظارت کنند و برنامه های مراقبتی پرستاری را اجرا کنند

پرستار حرفه ای یا پزشک پرستار Nurse Practitioner

متقاضیان برای دریافت مدرک پزشک پرستار باید دارای حداقل 4 سال سوابق کار در حوزه تخصصی پرستاری و مدرک کارشناسی ارشد پرستاری و اخذ تاییدیه از شورای ارزیابی پرستاری نیوزلند باشند- پرستار حرفه ای برای دارا بودن حق تجویز دارو باید دوره مطالعات نسخه نویسی را در حوزه تخصصی خود در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری گذرانده باشد.

3 برنامه تحصیلی پرستاری در نیوزلند

3 برنامه تحصیلی پرستاری در نیوزلند

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

مهاجرت دندانپزشک به نیوزلند و همچنین مهاجرت پزشکان به نیوزلند بنا به دلایلی چون درآمد عالی، موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب و وجود فرصت های شغلی انجام می شود- شورای دندانپزشکی نیوزلند همه دندانپزشکان را ملزم به ثبت نام برای مطب در این کشور می کند- دندانپزشکان عمومی و تخصصی برای کار در نیوزلند باید دارای مدرک تحصیلی معتبر باشند علاوه بر این دارا بودن تاییدیه شورای دندانپزشکی نیوزلند و گواهی سالانه APC برای کار به عنوان یک دندانپزشک در نیوزلند الزامی است.

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی نیوزلند در این کشور دارای پست های عالی دانشگاهی و بیمارستانی هستند- فرصت های شغلی برای دندانپزشکان تازه کار کمتر و برای دندانپزشکان با سوابق کار زیاد بیشتر و با شرایط عالی وجود دارد- دندانپزشکان می توانند به عنوان یک دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی در مطب کار کنند و یا در کلینیک های دندانپزشکی به طبابت بپردازند- حقوق و درآمد دندانپزشکان متخصص در نیوزلند از حدود 164-000 تا 245-000 دلار می باشد.

 

فرصت‌های شغلی پزشکی در نیوزلند

فرصت های شغلی پزشکی در نیوزلند

پس از اتمام تحصیل پزشکی در این کشور، با توجه به کمبود پزشک در نیوزلند، شما می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شوید. شما مجاز به انجام جراحی‌های گروهی و تعدادی جراحی انفرادی در دوران دانشجویی خود خواهید بود. پس از تکمیل مدرک، متوسط ​​درآمد سالانه یک پزشک حدود 100000-250000 دلار نیوزلند است. فناوری پیشرفته در نیوزلند فرصتی عالی برای دانشجویان پزشکی فراهم می‌کند تا پس از اتمام مدرک، درآمد خوبی کسب کنند.

متقاضیان واجد شرایط استخدام توسط هیئت بهداشت منطقه، حقوق سالانه ای در حدود 150000-200000 دلار نیوزلند دریافت می کنند. پزشکان شاغل در بخش خصوصی می توانند حدود 20000 دلار بیشتر درآمد داشته باشند، زیرا بیمارستان های خصوصی در این کشور حقوق خوبی می پردازند.

تحصیل پزشکی در نیوزلند یک دوره 6 ساله است که پس از آن می توان با درآمد خوب شروع به کار در این کشور کرد. حدود 30000 دانشجوی بین‌المللی، رشته پزشکی و دوره های کارشناسی مشابه را در دانشگاه‌های نیوزلند دنبال می کنند. مدرک پزشکی نیوزلند در سطح جهانی شناخته شده است و مدرک آکادمیک و دانشگاهی آن، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. پس از ادامه تحصیل در رشته پزشکی از دانشگاه‌های نیوزلند، ورود به کارشناسی ارشد در این کشور آسان‌تر می‌شود، زیرا دانشگاه‌ها داوطلبانی را که از موسسات آموزش عالی نیوزلند فارغ‌التحصیل شده‌اند، برای پذیرش ترجیح می‌دهند. در صورتی که متمایل به مهاجرت به نیوزلند و تحصیل در آن هستید، می‌توانید مقالات دیگر وب‌سایت موسسه برتر اصطهباناتی را نیز مطالعه فرمائید.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند، مهاجرت پزشکان به نیوزلند، مهاجرت دندانپزشک به نیوزلند و شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند مورد بررسی دقیق قرار گرفت- علاوه بر این در مورد تحصیل تخصص دندانپزشکی در نیوزلند و همچنین الزامات تحصیل دندان پزشکی در نیوزلند اطلاعات لازم ارائه شد- اعتبار مدرک پزشکی و دندانپزشکی و همچنین درآمد عالی و فرصت های شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی از مزایای مهاجرت پزشکان به نیوزلند و مهاجرت دندانپزشک به نیوزلند می باشد.

متقاضیان با مراجعه به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می توانند روند اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی نیوزلند و اخذ ویزای تحصیلی را به کارشناسان ماهر این موسسه بسپارند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

شما در بخش زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را درباره تحصیل پزشکی در نیوزلند، شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند و… بیابید.

آیا دانشگاه‌های نیوزلند توسط وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، تایید شده اند؟

بله، چهار دانشگاه این کشور توسط وزارت بهداشت ایران مورد تایید هستند.

آیا می توان ازطریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند به اقامت این کشور دست یافت؟

بله، پس از ایان تحصیلات و در صورت پیدا کردن کار و پرداخت مالیات و فراهم کردن شرایط لازم، می توان جهت اخذ اقامت کشور نیوزلند اقدام کرد.

بهترین دانشگاه‌های نیوزلند جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

University of Otago، The University of Auckland، Massey University، University of Canterbury، Victoria University of wellington، Lincoln University و غیره

دوره تحصیل پزشکی در نیوزلند چند ساله است؟

در نیوزلند تحصیل پزشکی شش سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند چه میزان است؟

دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند به طور میانگین به 32,000 تا 78,000 دلار نیوزلند نیاز دارند.

هزینه های زندگی دانشجویی در نروژ هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

در نیوزلند هزینه های زندگی دانشجویی مابین 600 تا 700 دلار خواهد بود.

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند چند سال به طول می انجامد؟

در نیوزلند تحصیل دوره دندانپزشکی نیز مانند پزشکی یک دوره شش ساله است.

جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند داشتن مدرک زبان الزامی است؟

بله داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره شش یا هفت و یا مدرک آزمون PTE با نمره 43 یا 50 الزامی است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند چیست؟

رزومه تحصیلی به همراه ترجمه، ریز نمرات مدارک موجود در رزومه به همراه ترجمه، توصیه نامه، انگیزه نامه، مدرک زبان، پرداخت هزینه بررسی مدارک و غیره

هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند امکان حین تحصیل وجود دارد؟

بله، متقاضیان می توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.

در نیوزلند جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

بله، دانشجویانی که رزومه تحصیلی بالایی دارند می توانند جهت دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

5/5 - (7 امتیاز)

34 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

  1. hamed گفت:

    سلام خسته نباشید. من قصدم اینه که کنکور بدم و اگر بتونم پزشکی قبول شم انتقالی بگیرم چون فکر میکنم زمان میبره مدت اخذ ویزا و اینکه بهتره مستقیم برای پذیرش اقدام کنم یا نه؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام شما میتونید به صورت مستقیم برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های نیوزلند اقدام کنید و مشکلی نداره.

  2. نگاره گفت:

    سلام خسته نباشین :)) شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند راحتتره یا آلمان؟ کدوم برای رشته پزشکی راحتتر پذیرش میدن

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، دوست عزیز برای تحصیل رشته پزشکی هر دو کشور به یک اندازه مناسب هستند و هر دو دانشگاه های بسیار معتبری هم دارن. شما باید شرایط خودتون رو بسنجید و ببینید کدوم کشور براتون مناسبتره.

  3. رستمی گفت:

    وقتتون بخیر باشه، من میخوام برای تحصیل پزشکی در نیوزلند اقدام کنم. باید اول ویزا بگیرم یا پذیرش دانشگاه؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، نه تنها برای تحصیل پزشکی در نیوزلند، بلکه برای تحصیل در هر رشته و هر کشوری، باید اول پذیرش دانشگاه رو اخذ کنید. چون گواهی پذیرش برای اخذ ویزا لازم هست.

  4. گلسا گفت:

    سلام، تحصیل پزشکی در نیوزلند نیاز به قبولی در آزمون ورودی داره؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام خدمت شما، برخی از دانشگاه ها بله البته در صورتی که دولتی باشند. اگر قصدتون تحصیل بدون ازمون ورودی هست، میتونید برای اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی اقدام کنید.

  5. رحیم نوردی گفت:

    خسته نباشین، شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند برای دانشجوهای انتقالی چجوریه؟ میشه کلا انتقالی گرفت واسه این کشور؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، بله امکان دریافت انتقالی برای دانشجوهای پزشکی در کشور نیوزلند ممکنه. برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس بگیرید.

  6. شمیم گفت:

    سلام برای تحصیل پزشکی در نیوزلند باید چه مدرک زبانی ارائه بدیم؟ من میخوام دوره عمومی یا همون کارشناسی رو شرکت کنم

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، برای تحصیل پزشکی در نیوزلند مدارک زبان انگلیسی آیلتس و تافل مناسب هستند. برای مقطع کارشناسی نمره 6 به بالای آیلتس کافی هست.

  7. بهار گفت:

    سلام وقت شما بخیر، برای تحصیل پزشکی در نیوزلند باید حتما در کنکور ایران شرکت کرده باشیم و پزشکی رو قبول شده باشیم یا بدون اون هم میشه؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، خیر لزومی نداره. شما میتونین برای تحصیل پزشکی در نیوزلند به صورت مستقیم هم اقدام کنید.

  8. رویا گفت:

    سلام هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند چقدره؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند به موارد مختلفی مثل مقطع تحصیلی، شهر و محل تحصیل و دانشگاه بستگی داره. توجه کنین که تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری نسبت به تحصیل در دانشگاه های دولتی دارن.

  9. Christopher robin گفت:

    تحصیل پزشکی در نیوزلند به چه زبانیه؟ انگلیسی هست؟ مدرک تافل هم قبول میکنن؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      تحصیل پزشکی در نیوزلند به زبان انگلیسی هست و زبان انگلیسی زبان رسمی کشور نیوزلند هست. مدرک تافل رو ممکن است تمامی دانشگاه ها قبول نکنن. بنابراین درباره دانشگاه مورد نظرتون بیشتر تحقیق کنین.

  10. Nariman mosvai گفت:

    سلام من مدرک آیلتس 7 دارم و معدل پیش دانشگاهیم هم 19.76 هست. میخواستم ببینم با این شرایط میتونم واسه تحصیل پزشکی در نیوزلند اقدام کتم؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام، بله شرایط شما تا حد زیادی برای تحصیل پزشکی در نیوزلند مطلوب هست. تنها باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رو دارید.

  11. Golsa witch گفت:

    خیلی ممنون از مطلب فوق العاده کاملتون. میشه کمی هم درباره بورسیه تحصیل پزشکی در نیوزلند توضیح بدین؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام. بله حتما در مطالب آینده به بررسی بورسیه تحصیل پزشکی در نیوزلند هم می پردازیم.

  12. احمد غریبی گفت:

    تحصیل پزشکی در نیوزلند نیازمند چه مدارکی هست به جز ویزای تحصیلی؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      تحصیل پزشکی در نیوزلند نیازمند پذیرش دانشگاه نیز هست. باید اول پذیرش دانشگاه مورد نظر خودتون رو اخذ کنید تا بعد بتونید ویزا هم دریافت کنید. چون گواهی پذیرش، جزو مدارک مهم هست که سفارت باید بررسی کنه.

  13. neda sh گفت:

    اگر بخوایم با نمره ایلتس 6 برای تحصیل پزشکی در نیوزلند بپردازیم شدنیه؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام دوست عزیز، بله نمره 6 برای مقطع کارشناسی مناسب هست؛ اما برای مقاطع بالاتر تحصیل پزشکی در نیوزلند، باید نمرات 6.5 و 7 رو ارائه کنید.

  14. nafas torabi گفت:

    سلام میشه یکم هم درباره بورسیه تحصیل پزشکی در نیوزلند اطلاعات بدین؟ خیلی ممنون میشم.

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام بله حتما درباره بورسیه تحصیل پزشکی در نیوزلند مطالب جدیدی رو سایت قرار میدیم.

  15. asghar f گفت:

    من شنیدم برای تحصیل پزشکی در نیوزلند باید گواهی پزشکی هم ارائه کنیم؟ آیا این موضوع درسته؟ یعنی باید چک آپ شیم حتما؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، بله گواهی پزشکی یکی از مدارک مهم هست که باید هم به سفارت و هم به دانشگاه ارائه کنید. برای هر رشته و کشوری هم فرقی نداره باید ارائه بشه.

  16. leyla mansoori گفت:

    برای تحصیل پزشکی در نیوزلند چه شرایطی کافیه؟ مثل معدل و نمره زبان و اینکه کی باید برای وقت سفارت اقدام کنیم؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلامف برای تحصیل پزشکی مدرک تحصیلی مقطع قبلی، مدرک زبان و بعضا آزمون ورودی دانشگاه‌ها لازمه. میتونین مطلب تحصیل پزشکی در نیوزلند ما رو مطالعه کنین.

  17. سعید فرامرزی گفت:

    با عرض سلام
    در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه های نیوزلند اطلاعات بیشتری می خواستم.
    متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های ذکر شده در سایت با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *