اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان

در این مطلب میخوانید

صربستان قلمرو امپراتوران رومی، کشوری با ۸ سایت میراث جهانی یونسکو از کهن ترین سکونت گاه های بشر در اروپامحسوب می شود. در سال های اخیر متقاضیان ایرانی فراوانی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به این کشور مهاجرت کرده اند و جمعیت ایرانی های مقیم این کشور در حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. در این مقاله به ذکر اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در این کشور می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اطلاعات کامل شرایط تحصیل پزشکی در صربستان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی صربستان باید در آزمون های ورودی و تعیین صلاحیت دوره پزشکی نمره لازم را کسب کنند. متقاضیان باید برای موفقیت در آزمون ورودی پزشکی این کشور در درس های زیست شناسی و شیمی نمره لازم را کسب کنند.طول مدت تحصیل در دوره پزشکی صربستان در حدود ۶ سال است که در این مدت متقاضیان باید به فراگیری دروس عملی در بیمارستان ها و کلینیک ها و دروس تئوری در کلاس های دانشگاه بپردازند.تحصیل پزشکی در این دانشگاه به دو زبان صربی و انگلیسی انجام می شود. متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در صریستان را دارند، باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس باشند.

اطلاعات کامل اخذ ویزای پزشکی در صربستان

متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور صربستان را دارند، نیاز به ویزای اقامت موقت دارند. بدین منظور متقاضی باید از طریق یک ویزای تحصیلی وارد این کشور شود و درخواست مجوز اقامت دهد. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی صربستان را دارند، باید دارای دیپلم دبیرستان باشند.از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی صربستان، پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه است. در صورتی که نمره متقاضی در آزمون ورودی دانشگاه های صربستان در سطح بالایی باشد و نمره ها و معدل دبیرستان وی نیز در حد عالی باشد، موفق به کسب نمره عالی خواهد شد. آزمون های ورودی دانشگاه های صربستان در اوایل ماه جولای و سپتامبر برگزار می شود.

اطلاعات کامل اخذ ویزای پزشکی در صربستان

اطلاعات کامل اخذ ویزای پزشکی در صربستان

اطلاعات کامل مدارک لازم اخذ ویزای پزشکی در صربستان

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی صربستان باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی صربستان موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در صربستان
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ارائه مدرک مهارت زبان معتبر
  • ارائه نامه پذیرش در دانشگاه صربستان
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه ۶ قطعه عکس

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و آزمون MCAT

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های صربستان را دارند، باید در آزمون های ورودی این دانشگاه ها پذیرفته شوند. از مهم ترین آزمون های ورودی دانشگاه ها در صربستان می توان آزمون MCAT را نام برد که آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی صربستان می باشد.این آزمون از طرف انجمن کالج های پزشکی آمریکا طراحی شده است و یکی از آزمون های بین المللی برای ورود به دانشگاه های علوم پزشکی صربستان محسوب می شود. این آزمون که به زبان انگلیسی طراحی شده است دارای سوال های چهار گزینه ای در درس های شیمی و زیست شناسی می باشد.این آزمون مورد تائید و پذیرش انجمن های پزشکی اروپا و آمریکا می باشد. این آزمون ها در هر سال ۲ بار برگزار می شود و متقاضیان می توانند در صورت عدم پذیرش در این آزمون، یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنند.متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های صربستان باید در آزمون های علوم پایه، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی نیز نمره لازم را کسب کنند. دانش تخصصی متقاضیان نیز در زمینه های علمی و اجتماعی، حل مسئله، روش تحقیق، تحقیق و پژوهش و دیگر زمینه های علمی مربوط مورد ارزیابی قرار می گیرد.

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و زبان تحصیل

زبان تدریس در دانشگاه های کشور صربستان زبان صربستانی است، اما برخی رشته ها و مقاطع مانند دوره پزشکی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. دانشجویانی که فاقد مدرک مهارت زبان صربستانی می باشند، باید یک سال قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دانشگاه های این کشور در دوره های آموزش زبان شرکت کنند. اگر متقاضی تحصیل پزشکی صربستان فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، باید در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند و پس از گذراندن این دوره ها و کسب نمره و مدرک لازم در دوره تحصیلی دانشگاه ها شرکت کند. در واقع دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های صربستان می باشند، الزامی می باشد.

اطلاعات کامل تحصیل رایگان پزشکی در صربستان

متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان در صربستان در رشته پزشکی را دارند، می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های موسسه های عالی آموزشی این کشور استفاده کنند. در واقع دریافت کمک هزینه دانشجویی و بورسیه تحصیلی امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می کند.هزینه های تحصیل در کشور صربستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی هم جوار بیشتر است. دولت صربستان با اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می کند تا دانشجویان بدون نگرانی از هزینه های تحصیل و زندگی در یک کشور اروپایی، با اطمینان و آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.علاوه بر این موارد، دانشجویان با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی و امکان تدریس به دانشجویان سال های پایین تر می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در مدت تحصیل در این کشور را تامین کنند.

اطلاعات کامل تحصیل رایگان پزشکی در صربستان

اطلاعات کامل تحصیل رایگان پزشکی در صربستان

اطلاعات کامل اخذ بورسیه تحصیل پزشکی در صربستان

دانشگاه های صربستان به دانشجویان بین المللی بورسیه های ویژه ای اعطا می کنند. این بورسیه ها به دانشجویان در کالج های علوم پزشکی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی. علوم ریاضی و فنی و تکنولوژی اعطا می شود. علاوه بر بورسیه و کمک هزینه تحصیلی ، دانشجویان می توانند از مزایای کارت دانشجویی نیز بهره مند شوند. دانشجویان با کارت دانشجویی می توانند از تخفیف دانشجویی در مراکز خرید، مراکز تفریحی، موزه ها، سینما. کتاب فروشی ها و رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده کنند.

اطلاعات کامل شرایط اخذ بورسیه های پزشکی در صربستان

دانشجویان برای دریافت بورسیه های تحصیلی صربستان باید واجد شرایط باشند. از مهم ترین این شرایط موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن معدل درسی مناسب :معدل درسی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی باید نمره ۸.۵ از ۱۰ باشند.
  • ارائه گواهی تعهد کار در صربستان پس از فارغ تحصیلی :دانشجویانی که از بورسیه های تحصیلی استفاده می کنند، باید تعهد دهند که پس از تمام شدن دوره تحصیلی دانشگاهی و فارغ تحصیلی در رشته مورد نظر در کشور صربستان، حداقل به مدت ۵ سال در این کشور کار کنند.
  • ارائه گواهی پزشکی سلامت :دانشجویان باید یک گواهی پزشکی ارائه دهند که بیشتر از ۶ ماه پیش نباشد.
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • دارا بودن سن مناسب برای تحصیل :دانشجویان مقطع کارشناسی حداقل ۲۱ سال، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حداقل ۲۵ سال و دانشجویان مقطع دکترا باید حداقل ۳۰ سال داشته باشند.

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و کار دانشجویی

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی در کشور صربستان به واحد یورو می باشد. بر همین اساس تامین هزینه های زندگی از جمله هزینه های حمل و نقل، خورد و خوراک، خرید کتاب و ملزومات دانشجویی برای دانشجویان کمی دشوار به نظر می رسد.

  • اخذ مجوز کار دانشجویی در این کشور چندان راحت و سهل نمی باشد. یکی از شرایط مهم برای اخذ مجوز کار دانشجویی، تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و زبان صربستانی است.
  • دیگر شرط مهم به منظور اخذ مجوز کار دانشجویی این است که کار دانشجویی مانع فعالیت درسی دانشجو نشود و در واقع ساعات کار دانشجویی با ساعات کلاس و درس دانشجو تداخل نداشته باشد.
  • به منظور اخذ مجوز کار دانشجویی، دانشجویان باید دارای ویزای تحصیلی دانشگاهی باشند. دانشجویان مشغول کار پاره وقت دانشجویی باید از همه قوانین کار کشور صربستان تبعیت کنند.
  • دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی می توانند در کالج ها و موسسه های آموزشی کشور صربستان تدریس کنند.
  • دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور صربستان به کارهای دیگری مانند کار در کتابفروشی و کالج ها و رستوران ها و کافه ها بپردازند.
  • دانشجویان برای کار دانشجویی در اجتماع کشور صربستان نیازمند تسلط و مهارت به زبان انگلیسی می باشند.
اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و کار دانشجویی

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و کار دانشجویی

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و اعتبار دانشگاه ها

دانشگاه های صربستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی دارای اعتبار و ارزش علمی بالایی می باشند. برنامه ها و رشته های تحصیلی دانشگاه های این کشور در راستای برنامه های آموزشی دانشگاه های اروپا و مدارک صادر شده ازدانشگاه های کشور صربستان دارای اعتبار جهانی می باشد و مورد تائید و پذیرش همه کشورهای اروپایی است. در کشور صربستان ۳ نوع موسسه و دانشگاه وجود دارد. دانشگاه ها، کالج های کاربردی و کالج های علمی تحصیلی.دانشگاه ها تنها موسسه هایی هستند که مقاطع مختلف تحصیلی مانند کارشناسی، کارسناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند. از مجموع ۱۷ دانشگاه کشور صربستان، ۸ دانشگاه دولتی و ۹ دانشگاه خصوصی است. تعداد کالج های دولتی ۴۷ و تعداد کالج های خصوصی ۱۷ است. از معروف ترین شهرهای دانشگاهی کشور صربستان می توان شهر زیبای بلگراد را نام برد.

دانشگاه پزشکی صربستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران ۲۰۲۰- ۲۰۲۱

متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های برتر کشور صربستان را دارند، می توانند با اطمینان در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه بلگراد به تحصیل بپردازند و پس از تمام شده دوره تحصیلی خود به کشور خود بازگردند و به کار و فعالیت مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول شوند.دانشگاه بلگراد کشور صربستان در بالاترین فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی صربستان می توانند با تمام شده دوره تحصیلی خود به کشور ایران بازگردند و در رشته تحصیلی خود مشغول طبابت و کار شوند.وزارت علوم کشور ایران نیز مدارک تحصیلی صادر شده از دانشگاه بلگراد صربستان را تائید می کند و از این نظر دانشجویان رشته های علوم پایه و دیگر رشته ها می توانند با اطمینان در این کشور تحصیل کنند و برای کار و فعالیت به کشور ایران بازگردند.

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و بهترین دانشگاه ها

وجود دانشگاه های برتر و بالا بودن سطح آموزشی تحصیلات دانشگاهی کشور صربستان موجب شده است تا متقاضیان زیادی، تحصیل در این کشور اروپایی را انتخاب کنند. از مهم ترین دانشگاه های پزشکی صربستان موارد زیر را می توان نام برد:

  • دانشگاه دولتی بلگراد
  • دانشگاه دولتی نووی ساد
  • دانشگاه دولتی نیس
  • دانشگاه دولتی هنر
  • دانشگاه دولتی نووی پازار

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و دانشگاه بلگراد

یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور دانشگاه بلگراد است که رشته های پزشکی و دندانپزشکی آن محبوبیت فراوانی دارد. مدرک پزشکی این دانشگاه در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر و ارزشمند است. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این شهر متقاضیان فراوانی دارد.دومین دانشگاه بزرگ و معتبر این کشور دانشگاه نووی ساد است که یکی از بزرگترین مرکز تحقیق و پژوهش در اروپا محسوب می شود. این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف دانشجو می پذیرد.از میان دانشگاه های برتر صربستان، دانشگاه دولتی بلگراد همواره در فهرست رتبه بندی و رنکینگ جهانی SQ دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. بر اساس آخرین رتبه بندی و رنکینگ جهانی برترین دانشگاه های جهان دانشگاه بلگراد در رتبه ۴۰۰ جهانی قرار دارد.این دانشگاه که به عنوان بزرگترین و مهم ترین دانشگاه دولتی بلگراد محسوب می شود، در سال ۱۸۶۳ تاسیس شده است. این دانشگاه عظیم متشکل از ۳۱ کالج، ۱۱ انیستیتو علمی و ۸ مرکز پژوهشی در بخش های علوم پزشکی، علوم فنی و تکنولوژی، علوم انسانی و علوم ریاضی و طبیعی می باشد.

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و اخذ اقامت

متقاضیانی که با اخذ ویزای تحصیلی پزشکی اقامت موقت صربستان را دریافت کرده اند، در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. فارغ تحصیلان پزشکی می توانند اقامت دائم صربستان را پس از ۳ سال زندگی و کار در این کشور اخذ کنند. از جمله شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم صربستان موارد زیر را می توان نام برد:

  • اقامت بیشتر از ۵ سال در این کشور
  • ازدواج به مدت ۳ سال با یک شهروند و تبعه صربستان
  • اقامت و زندگی در صربستان
  • دارا بودن درآمد و حقوق در صربستان و توانایی تامین هزینه های زندگی
  • اقامت و کار در صربستان در یک فاصله زمانی ۱۸۳ روزه
  • دارا بودن اقامت موقت صربستان
اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و اخذ اقامت

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و اخذ اقامت

اطلاعات کامل هزینه های تحصیل پزشکی در صربستان

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین المللی به صربستان پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی این کشور بر اساس نوع دانشگاه متفاوت می باشد.گرچه صربستان یک کشور اروپایی است، اما هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین است. مهم ترین بخش هزینه های زندگی در کشور صربستان در مورد هزینه مسکن و محل زندگی است.

  • هزینه های زندگی در خانه های شخصی و آپارتمان های خصوصی ماهانه در حدود ۱۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های خورد و خوراک و زندگی در حدود ۱۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو می باشد.
  • هزینه های تحصیل دوره ۶ ساله پزشکی در دانشگاه بلگراد سالانه در حدود ۷۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه UBFM سالانه در حدود ۷۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل دوره ۶ ساله پزشکی در دانشگاه نووی ساد سالانه در حدود ۶۰۰۰ دلار می باشد.

اطلاعات کامل مزایای تحصیل پزشکی در صربستان

دانشجویانی که دانشگاه های پزشکی کشور صربستان را برای تحصیل انتخاب می کنند، از امتیازها و مزایای زندگی و تحصیل در این کشور نیز بهره مند می شوند. از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی و زندگی در این کشور موارد زیر را می توان نام برد:

  1. تحصیل در دانشگاه های برتر با رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برتر
  2. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  3. برخورداری دانشجویان از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان
  4. زندگی در یک کشور اروپایی با استانداردهای دیگر کشورهای اروپایی
  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی با هزینه بسیار مقرون به صرفه
  6. تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران
  7. تبعیت سیستم آموزشی صربستان از نظام آموزشی بولونیا
  8. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  9. عدم وجود محدودیت سنی
  10. ارائه خوابگاه های دانشجویی با هزینه پایین
  11. کمک و حمایت دولت از دانشجویان با اعطای بورسیه ها و حمایت های مالی
  12. امکان اخذ اقامت دائم صربستان پس از ۳ سال زندگی در این کشور
  13. زندگی در جمع مردم مهمان نواز و خونگرم
  14. سفر به ۱۳۰ کشور دنیا، کشورهای حوزه شینگن و کشورهای اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزا
  15. امکان اخذ تابعیت صربستان برای همسر و فرزندان وابسته
اطلاعات کامل مزایای تحصیل پزشکی در صربستان

اطلاعات کامل مزایای تحصیل پزشکی در صربستان

اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان و خدمات موسسه اصطهباناتی

مشاوره با وکلای مجرب و متخصصان مهاجرت از مهم ترین موارد در تحصیل پزشکی در صربستان می باشد. متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای برتر جهان خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است.افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان پرداختیم. تحصیل در دانشگاه های برتر با رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برتر و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و تحصیل به زبان انگلیسی را می توان از مهم ترین دلایل متقاضیان برای تحصیل پزشکی در این کشور دانست.

مشاوران و وکلای مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی همواره در خدمت متقاضیان می باشند تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار سازند. کارشناسان موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز به طور آنلاین، تلفنی و حضوری آماده ارائه مشاوره های مهاجرت تحصیلی مفید و سودمند به متقاضیان می باشند.در این مقاله به شرح اطلاعات تحصیل پزشکی در صربستان پرداختیم. اگر قصد تحصیل و اقامت در کشور اروپایی را دارید که دارای مدرک معتبر پزشکی می باشد، اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارید، اگر فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل پزشکی در یک کشور اروپایی می باشید، تحصیل پزشکی در صربستان را پیشنهاد می کنیم. تحصیل پزشکی با هزینه پایین و تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران را می توان از مزیت های تحصیل پزشکی در صربستان نام برد. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در صربستان امکان اخذ اقامت دائم این کشور و امکان رفت و آمد به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا می باشد. اگر برای مهاجرت تحصیلی به صربستان نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد اطلاعات کامل تحصیل پزشکی در صربستان

1- مدارک لازم اخذ ویزای پزشکی صربستان چیست؟

ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ارائه مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ارائه مدرک مهارت زبان معتبر ارائه نامه پذیرش در دانشگاه صربستان ارائه گواهی تمکن مالی

2- هزینه های تحصیل پزشکی در صربستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دوره ۶ ساله پزشکی سالانه در حدود ۷۰۰۰ دلار

3- آیا برای اخذ پذیرش پزشکی صربستان باید درآزمون پذیرش شرکت کرد؟

بله. آزمون MCAT

4- آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در صربستان وجود دارد؟

بله با برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی

5- برترین دانشگاه های پزشکی صربستان کدامند؟

دانشگاه دولتی بلگراد دانشگاه دولتی نووی ساد

6- زبان تحصیل پزشکی در صربستان چیست؟

زبان انگلیسی و زبان صربی

7- هزینه های زندگی در صربستان چقدر است؟

هزینه زندگی در خانه های شخصی و آپارتمان های خصوصی به طور متوسط ماهانه در حدود ۱۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو و متوسط هزینه خورد و خوراک در حدود ۱۵۰ یورو تا ۲۰۰ یورو می باشد.

8- دانشگاه صربستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰ ۲۰۲۱ کدام است؟

دانشگاه بلگراد

9- مهم ترین شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی صربستان چیست؟

معدل درسی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی باید نمره ۸.۵ از ۱۰ باشند. دانشجویان باید یک گواهی پزشکی ارائه دهند که بیشتر از ۶ ماه پیش نباشد. دانشجو باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد.

10- شرایط اخذ اقامت صربستان با تحصیل پزشکی چیست؟

متقاضی باید بیشتر از ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد. متقاضی باید برای مدت ۳ سال با یک شهروند و تبعه صربستانی و یا فردی که دارای تبعه این کشور است، ازدواج کرده باشد.

11- مزایای تحصیل پزشکی در صربستان چیست؟

تحصیل در دانشگاه های برتر با رتبه بندی جهانی برتر پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی برخورداری از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *