تحصیل پرستاری در روسیه

وزارت بهداشت روسیه یکی از شوراهای ملی است که همه تصمیمات در مورد تحول خدمات بهداشتی و نظام آموزشی آن را ارائه می دهد. بر اساس تصمیمات شورای آموزش و تحصیل پرستاری در روسیه، تحصیل در روسیه در دوره پرستاری به مدت 2 سال به طول می انجامد و تنها 4.5 سطح آموزش پرستاری وجود دارد. هیئت آموزش و پرورش به عنوان قوه مجریه قانون فدراسیون روسیه، انجام تغییرات طولانی مدت در پرستاری را برنامه ریزی می کند تا بتواند دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب این هدف کند. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر به شرح این موضوع و دیگر راه های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته پرستاری در روسیه

تحصیل رشته پرستاری در روسیه به متقاضیان خارجی این امکان را می دهد که آموزش عالی با کیفیت دریافت کنند و به عنوان یک فرد حرفه ای با طیف وسیعی از توانایی ها وارد بازار کار شوند. در نتیجه پیشرفت های پزشکی، الزامات کاری سختگیرانه تر شده است. آموزش پرستاری این فرصت را ایجاد می کند که در زمینه های پزشکی و همچنین موقعیت های اجرایی در حیطه علم پزشکی کار کنند. 

دانشگاه RUDN برنامه های پرستاری متعددی را ارائه می کند. تحت این آموزش، دانشجویان دانش تئوری و عملی دریافت می کنند که باعث می شود به آسانی در یک محیط تخصصی از جمله خارج از روسیه پذیرفته شوند. با توجه به وجود رشته هایی با عنوان ” روابط بین الملل در پرستاری ” دانشجویان با ویژگی های کاری پرستاران در کشورهای مختلف جهان، قوانین سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) و اتحادیه های کارگری آشنا می شوند. نه تنها جنبه پزشکی بلکه جنبه های اجتماعی، اخلاقی و روانشناسی کار پرستاری در رشته ” طرح مراقبت های ویژه ” آموزش داده می شود.

دانشگاه سیستم آموزشی پیشرفته ای را بر اساس تکنولوژی های ارتباط از راه دور و کامپیوتر، لابراتوغارهای بالینی که با آخرین تکنولوژی تجهیز شده اند گسترش داده است. در دانشگاه ها تاکید زیادی بر روی کارهای عملی وجود دارد – 72 ساعت به چنین کلاس هایی اختصاص داده می شود. دانشجویان در بهترین کلینیک های چند رشته ای مسکو کار می کنند و در نتیجه دانش عملی گسترده ای در پیشگیری، تشخیص، درمان و فعالیت های توانبخشی دریافت می کنند. برنامه های پرستاری در دانشگاه I.M SECHENOV FIRST مسکو نیز بر روی کار عملی متمرکز هستند.

دانشجویان در بخش مدیریت و تکنولوژی های پرستاری مهارت پیدا می کنند. در پروسه آموزشی سیستم مبتنی بر شبیه سازی پرستاری، بیمارستان های مسکو به طور فعال مورد استفاده قرار می گیرند. این دوره ها فرصتی برای کسب مهارت در یک یا چند تخصص به طور همزمان ایجاد می کنند و همچنین موقعیت ادامه دریافت آموزش تخصصی بیشتر در آینده را نیز فراهم می کنند.

شرایط اخذ پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های روسیه

شرایط اخذ پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های روسیه

شرایط اخذ پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های روسیه

  1. دانشجویان خارجی به دلیل کیفیت آموزشی و متدهای جالب توجه تدریس در موسسات آموزش عالی روسیه علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند.
  2. تحصیل در روسیه در زندگی تمام دانشجویان بین الملل که دوره تحصیلی خود را در روسیه تکمیل کرده اند تجربه منحصر به فردی خواهد بود.
  3. روسیه دارای بیش از 600 دانشگاه دولتی است که دانشجویان خارجی و دانشجویان داخلی در برنامه های مختلف آنها تحصیل می کنند.
  4. بیش از 300 دانشکده دوره های پزشکی، مهندسی و بازرگانی را برای دانشجویان بین الملل در روسیه ارائه می کنند.
  5. دانشگاه های روسیه سیستم پذیرش آزاد را برای دانشجویان بین الملل ارائه می کنند. تمام دانشجویانی که دارای مدرک دوره متوسطه هستند حق پذیرش در دانشگاه های روسیه را دارند. هیچ نمره یا معدل خاصی برای پذیرش در هر دوره ای نیاز نیست.

الزامات پذیرش برای دانشگاه های روسیه در سال 2019

همانطور که می دانید روسیه همیشه پذیرای دانشجویان بین الملل از تمام نقاط دنیا بوده است. بنابراین الزامات پذیرش برای روسیه 2019 سخت نیست و حتی آسان تر از بسیاری از کشورها است. آزمون های زبان آیلتس یا تافل برای پذیرش در دانشگاه های روسیه نیاز نیست. روسیه مرکز دانشگاه های مهندسی، پزشکی و دانشگاه های هنر است و تقریبا دانشجویان بین الملل در تمامی این دوره ها در دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند.

شهرت دانشگاه های روسیه پنهان نیست و در رتبه بندی های جهانی جزء برترین دانشگاه های جهان هستند. پروسه پذیرش برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه های روسیه بسیار آسان است و دانشجویان از هر کشوری ممکن است برای پذیرش در دوره های تحصیلی درخواست دهند.

الزامات برنامه های کارشناسی 

برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی دانشجویان باید دروس زیر به همراه دیگر دروس را در مدرسه گذرانده باشند:

  • زیست 
  • شیمی 
  • فیزیک 

الزامات پذیرش برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا 

برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد پرستاری به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدرک چهار ساله کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • مدرک دوره دبیرستان 

برای پذیرش در دوره های دکترای پرستاری به مدارک زیر نیاز دارید: 

  • مدرک کارشناسی ارشد در موضوع مرتبط به همراه ریز نمرات 

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته پرستاری

  • 1- اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو – دانشگاه I.M سچنوف 
  • 2- دانشگاه دولتی علوم پزشکی تور 
  • 3- دانشگاه دولتی علوم پزشکی اورنبورگ 
  • 4- دانشگاه دولتی علوم پزشکی پرم
  • 5- دانشگاه دولتی ماری 
  • 6- دانشگاه دولتی علوم پزشکی نیژنی نووگورود 
  • 7- دانشگاه دولتی علوم پزشکی باشقیر 
  • 8- دانشگاه دولتی دوستی ملل روسیه 
  • 9- دانشگاه دولتی علوم پزشکی کورسک 
  • 10- دانشگاه دولتی علوم پزشکی قازان 
  • 11- دانشگاه دولتی علوم پزشکی ریازان 
  • 12- دانشگاه فدرال کریمه 
  • 13- دانشگاه دولتی علوم پزشکی NORTHERN 
  • 14- دانشگاه پاولوف – دانشگاه اول علوم پزشکی سنت پترزبورگ 
  • 15- دانشگاه دولتی علوم پزشکی ولگوگراد 
  • 16- دانشگاه دولتی علوم پزشکی OMSK 
  • 17- دانشگاه دولتی سیکتیوکار 
  • 18- دانشگاه دولتی علوم پزشکب آلتایی
  • 19- دانشگاه دولتی علوم پزشکی داغستان 
  • 20- دانشگاه دولتی علوم پزشکی سیبری 
  • 21- دانشگاه فدرال FAR EASTERN 
  • 22- دانشگاه دولتی لوموسنف مسکو 
  • 23- دانشگاه فدرال SOUTHERN 
  • 24- دانشگاه فدرال قازان 
  • 25- دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه 
  • 26- دانشگاه دولتی علوم پزشکی کوبان 

تحصیل رشته پرستاری در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل رشته پرستاری در روسیه به متقاضیان خارجی این امکان را می دهد که آموزش عالی با کیفیت را دریافت کنند و به عنوان یک فرد حرفه ای با طیف وسیعی از توانایی ها وارد بازار کار شوند. در نتیجه پیشرفت های پزشکی، الزامات کاری سختگیرانه تر شده است. آموزش پرستاری این فرصت را ایجاد می کند که در زمینه های پزشکی و همچنین موقعیت های اجرایی در حیطه علم پزشکی کار کنند. هزینه تحصیل در برنامه های بزرگترین دانشگاه های دولتی روسیه برای تحصیل رشته پرستاری توسط دو دانشگاه اصلی روسیه مشخص می شود: دانشگاه RUDN و دانشگاه MSMU. شرکت کنندگان در پروژه 100-5 با دقت انتخاب می شوند. عضویت در این پروژه نشان دهنده ارائه آموزش عالی با کیفیت توسط این موسسات و رقابت بالای فارغ التحصیلان است. بعد از تکمیل آموزش پرستاری در روسیه، فارغ التحصیلان مدرک دوره 4 ساله کارشناسی را دریافت می کنند. این کوتاه ترین برنامه پزشکی است. دیگر دوره ها تقریبا 6 سال طول می کشند.

تحصیل رشته پرستاری در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل رشته پرستاری در روسیه به زبان انگلیسی

هر چند که اکثر دانشگاه های روسیه دوره های آمادگی زبان برای کمک به دانشجویان برای کسب مهارت های لازم برای تحصیل را ارائه می کنند اما اگر شما ترجیح می دهید انگلیسی زبان ساختار دوره باشد طیف وسیعی از برنامه های انگلیسی زبان در روسیه در دسترس است. اکثر دورهای سطح کارشناسی ارشد به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. 

یک ابزار جستجوی مفید برای پیدا کردن برنامه های انگلیسی زبان در دانشگاه های روسیه وب سایت STUDYINTUSSIA.RU است که به شما این امکان را می دهد که بر اساس سطح دوره، رشته و زمینه تحصیلی، شیوه آموزش، طول دوره، شهر و زبان دوره جستجوی خود را محدود کنید. 

الزامات کامل برای دریافت پذیرش در برنامه های انگلیسی زبان در دانشگاه های روسیه متفاوت است اما به طور کلی شما نیاز به ارائه مدارکی مثل دیپلم یا گواهی دارید که آموزش های قبلی، نامه پشتیبانی و مهارت های زبان شما با نمره مورد نیاز در آزمون های آیلتس یا تافل ( اگر زبان مادری شما انگلیسی نباشد ) را تایید کند. برخی از دانشگاه ها ممکن است از شما رزومه، نمونه کار، نامه مرجع از اساتید درخواست کنند و ممکن است مصاحبه تلفنی یا از طریق SKYPE به زبان انگلیسی نیاز باشد.

بازار کار رشته پرستاری در روسیه

حقوق پرستاران در روسیه بین 49.386 روبل ( 760 دلار ) در ماه – حداقل حقوق تا 179.906 روبل ( 2700 دلار ) در ماه – حداکثر حقوق است.  متوسط حقوق پرستاران 121.113 روبل ( 1800 دلار ) در ماه است، که به این معنی است که نیمی ( 50%) از مردمی که به عنوان پرستار کار می کنند حداقل 121.113 روبل ( 1800 دلار ) دریافت می کنند در حالیکه نیم دیگر بیش از 121.113 روبل دریافت می کنند. حد متوسط نشان دهنده ارزش میانی است. اساسا، شما می خواهید سمت راست گراف با گروهی که بیشتر از حد متوسط حقوق دریافت می کنند باشید. دو مقدار نزدیک به حد متوسط عبارتند از: صدک بیست و پنجم و صدک هفتاد و پنجم

با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% از مردمی که به عنوان پرستار کار می کنند کمتر از 76.725 روبل ( 1200 دلار ) دریافت می کنند در حالیکه 75% از آنها بیشتر از 76.725 روبل درآمد دارند. همچنین با توجه به نمودار 75% از مردمی که به عنوان پرستار کار می کنند کمتر از 159.540 روبل ( 2400 دلار ) درآمد دارند در حالی که 25% بیشتر از 159.540 روبل درآمد دارند. میزان تجربه مهمترین فاکتور برای تعیین میزان حقوق است. به طور کلی تجربه بیشتر باعث افزایش حقوق می شود. سطح حقوق پرستاران براساس سطح تجربه آنها تقسیم بندی شده است.

پرستاران با کمتر از دو سال تجربه تقریبا 57.870 روبل ( 890 دلار ) در ماه دریافت می کنند، در حالی که پرستاران با دو تا پنج سال تجربه 82.016 روبل ( 1200 دلار ) در ماه درآمد دارند، 42% بیشتر از افرادی که کمتر از دو سال تجربه دارند. پرستاران با 5 تا 10 سال تجربه 104.204 روبل ( 1600 دلار ) در ماه دریافت می کنند که 25% بیشتر از کسانی است که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند. علاوه بر این، پرستارانی که بین 10 تا 15 سال تجربه دارند 126.393 روبل ( 1900 دلار ) در ماه حقوق دریافت می کنند که 21% بیشتر از کسانی است که بین 5 تا 10 سال تجربه دارند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد آنگاه انتظار می رود که میزان حقوق 136.834 روبل ( 2100 دلار ) در ماه باشد، 8% بیشتر از کسانی که بین 10 تا 15 سال تجربه دارند. افراد با بیش از 20 سال تجربه 169.464 روبل ( 2600 دلار ) در ماه دریافت می کنند، 24% بیشتر از پرستارانی که بین 15 تا 20 سال تجربه دارند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته پرستاری

  • آکادمی پزشکی مسکو (MMA ) 

در میان تمام موسسات آموزش عالی پزشکی در روسیه، MMA قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه است. این دانشگاه نقش اساسی در آموزش و توسعه تمام جنبه های علوم پزشکی ایفا می کند.

  • دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو ( MSUMD ) 

MSMUD از پنج دانشکده از جمله دانشکده پزشکی، پزشکی عمومی، پرستاری، دندانپزشکی، آموزش حرفه ای دندانپزشکی و تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است. این دانشگاه برای آموزش تخصص های پزشکی در فدراسیون روسیه شناخته شده است.

  • دانشگاه دولتی پزشکی روسیه (RSMU )

دانشگاه RSMU در مسکو واقع شده است. این دانشگاه بسیار قدیمی و معتبر است. این دانشگاه آموزش تقریبا 7000 دانشجو در حوزه های پزشکی، زیست پزشکی و پزشکی اطفال را بر عهده دارد.

  • آکادمی دولتی پزشکی سنت پترزبورگ (SPSMA ) 

با بیش از 100 سال سابقه آموزش، دانشگاه SPSMA برای آموزش تخصصی در پزشکی بالینی و پیشگیری بیماری به خوبی شناخته شده است. 

  •  دانشگاه دولتی پزشکی سیبری 

دانشگاه سیبری در تومسک قرار دارد. دانشگاه دولتی پزشکی سیبری یکی از پر افتخارترین موسسات پزشکی بعد از MMA است.

  •  دانشگاه دولتی پزشکی ریازان

دانشگاه دولتی پزشکی ریازان در سطح بین الملل به خاطر ارائه آموزش پزشکی به سه زبان مختلف شناخته شده است. دانشجویان می توانند گزینه های آموزش به زبان روسی، انگلیسی یا فرانسه را انتخاب کنند.

  • دانشگاه دولتی پزشکی ولگوگراد 

به ریاست دانشمند برجسته روسی VLADMIRIR I PETROV، دانشگاه پزشکی ولگوگراد به خاطر پرسنل بسیار متخصص و با تجربه و تحقیقات پیشرفته شناخته شده است.

  • دانشگاه دولتی پزشکی نووسیبیرسک ( NSMA ) 

دانشگاه USMA به خاطر داشتن موسساتی از جمله موسسه پزشکی، کمیسیون مرکزی صدور گواهی در SFO، مرکز مشاوره پزشکی، موسسه مواد آرایشی و خانه چاپ مشهور است. 

  • موسسه دولتی پزشکی باشقیر 

موسسه دولتی پزشکی باشقیر در حال حاضر آموزش پزشکی، پزشکی اطفال، داروسازی، پرستاری و دندانپزشکی را ارائه می دهد.

  • دانشگاه دولتی پزشکی کوبان

این دانشگاه در کراسنودار واقع شده است. دانشگاه دولتی پزشکی کوبان دارای 600 پرسنل آکادمی است که شامل 65 دکترای پزشکی و بیش از 300 متقاضی علوم است. دانشگاه از دانشجویان بین الملل استقبال بسیار خوبی می کند و تقریبا 15 درصد دانشجویان از خارج از روسیه به این دانشگاه آمده اند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته پرستاری

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته پرستاری

هزینه تحصیل رشته پرستاری در روسیه

هزینه تحصیل در برنامه های بزرگترین دانشگاه های دولتی روسیه برای تحصیل رشته پرستاری توسط دو دانشگاه اصلی روسیه مشخص می شود: دانشگاه RUDN و دانشگاه MSMU. شرکت کنندگان در پروژه 100-5 با دقت انتخاب می شوند. عضویت در این پروژه نشان دهنده ارائه آموزش عالی با کیفیت توسط این موسسات و رقابت بالای فارغ التحصیلان است. بعد از تکمیل آموزش پرستاری در روسیه، فارغ التحصیلان مدرک دوره 4 ساله کارشناسی را دریافت می کنند. این کوتاه ترین برنامه پزشکی است. دیگر دوره ها تقریبا 6 سال طول می کشند. هزینه تحصیل پرستاری 5 تا 7 برابر ارزان تر از اروپا و آمریکا است. هزینه تحصیل بین 50 تا 1000 دلار متغیر است.

هزینه 150 تا 200 دلار در ماه برای زندگی یک دانشجو در روسیه کافی است. هزینه ها در سنت پترزبورگ و مسکو کمی بالاتر است. غذا، نوشیدنی و خوردن شام در رستوران: هزینه مواد غذایی 40 تا 80 دلار در هفته است. هزینه یک شام خوب در یک رستوران تقریبا 20 دلار است. اگر شما در روز تعطیل در رستوران شام بخورید هزینه آن تقریبا 7 دلار است.

سرگرمی های شبانه: هزینه بلیط سینما 10 دلار است اگر فیلم به زبان انگلیسی باشد. اگر فیلم به زبان روسی باشد هزینه بلیط 5 دلار است. هزینه بلیط تئاتر، اپرا و باله 30 دلار است اما هزینه جایگاه های خوب 70 دلار به بالا است. هزینه ورود به موزه ها و گالری ها بسته به تخفیف ها بین 1 تا 10 دلار است. برای ورود به کلوب ها هزینه 5 تا 10 دلار به عنوان هزینه ورود به کلوب نیاز است.

حمل و نقل عمومی: هزینه مترو بین 24 تا 36 دلار در ماه است. بلیط اتوبوس ها، ترامواها و اتوبوس های برقی صرفنظر از طول مسیر بین 0.5 دلار تا 0.9 دلار در هر سفر متغیر است.

به گفته یکی از پرستاران شاغل در درمانگاهی در روسیه، پرستاران باید هر 5 سال یکبار در یک منطقه خاص کار کنند تا موقعیت کاری خود را حفظ کنند و این یک قانون کلی است. در انتها نیز برای گردآوری اطلاعات مربوط به اشتغال پرستاری و همچنین شرایط تحصیل و کار رشته پرستاری، مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده هستند تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند و سایر اطلاعات را حتی در زمینه تحصیل پرستاری در روسیه در اختیار شما قرار دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در روسیه

  1. محیا محمدی گفت:

    سلام من رشته انسانی هستم اما با پرستاری علاقه دارم میتونم در روسیه پرستاری بخونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان تحصیل پرشتاری در روسیه برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *