تحصیل پرستاری در آلمان

یکی از روش های مهاجرتی که این روز ها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است، مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو می باشد. یکی از بهترین روش های مهاجرت به آلمان، تحصیل در آلمان می باشد که باید برای آن جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمود. در این مقاله هدف ما بررسی تحصیل پرستاری در آلمان در دانشگاه های این کشور همراه با بورسیه پرستاری آلمان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر مایلید بیشتر در مورد شرایط تحصیل پرستاری در آلمان بدانید ، پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را بشنوید !

شرایط تحصیل در رشته پرستاری آلمان

آلمان جزو ده کشور جهان است که جمعیت بسیار زیادی را با سن بالای شصت و پج سال دارد. از این رو تا سال ۲۰۲۵ میلادی طبق آمار ها این کشور به ۱۵۰ هزار پرستار جدید نیاز خواهد داشت. دانشگاه های برتر برنامه های آموزشی این رشته را به عنوان یک مؤلفه مهم در روند علمی خود گنجانده اند. دو روش اصلی برای تحصیل پرستاری وجود دارد که عبارتند از آموزش سه ساله دانشگاهی و آموزش حرفه ای سه ساله.

مهارت های ارائه شده برای دوره ها

دوره های دانشگاهی در آلمان همانند دوره های آموزش حرفه ای مهارت های بسیاری را به پرستاران ارائه می دهند. از آنجا که در پایان ، این مدرک باید تمام نیازهای پرستاران برای مراقبت و درمان بهینه از بیماران را در اختیار شما قرار دهد ، آموزش باید جامع باشد. به همین دلیل مهارت ها و مطالعاتی که در دانشگاه برای تحصیل پرستاری در آلمان برای دانشجویان ارائه می شوند عبارتند از:

  • اصول پزشکی عمومی
  • مبانی پرستاری
  • نظریه ها و مفاهیم در مراقبت های حرفه ای
  • حرفه ، قانون و اقتصاد
  • کار علمی
  • مهارت های ارتباطی اجتماعی و توانایی های شخصی
  • آسیب شناسی و تشخیص
  • علوم بهداشتی
  • مراقبت های ویژه بهداشتی و پرستاری

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

تحصیل پرستاری در آلمان گزینه ای به نام Ausbildung یا همان دوره های کارآموزی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. پس از قبولی در این دوره ها، در حالی که ماهیانه به طور میانگین بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو حقوق می گیرید، به مدت ۳ سال تحت آموزش تئوری و عملی قرار خواهید گرفت. این برنامه شامل ۲۱۰۰ ساعت آموزش تئوری و ۲۵۰۰ ساعت تجربه کاری خواهد بود.

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

آزمون پایان دوره آوسبیلدونگ

این دوره تحصیلی عموما در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود. نکته مهم اما این است که در پایان برنامه آموزشی خود برای تحصیل آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان، باید در یک آزمون دولتی قبول شوید. پس از قبولی و در نهایت اتمام دوره کارآموزی خود شما می توانید در بیمارستان ها، خانه های سالمندان، مراکز سرپایی، شرکت های بیمه درمانی و غیره کار کنید.

شرایط ورود به رشته پرستاری در آلمان

برای تحصیل در این رشته باید به بررسی دوره پرستاری در آلمان پرداخت و شرایط ورود به این رشته را به دقت مورد بازرسی قرار داد. دانشگاه های آلمان به طور مستقل از هم اداره می شوند، از این رو برای ارائه مدارک پذیرش لازم است پورتال دانشگاه مورد نظر را بررسی نمایید. با این حال برخی از مدارک مشترک برای همه دانشگاه ها عبارتند از: مدرک تحصیلی قبلی، گواهی اثبات زبان آلمانی، ریزنمرات، عکس از گذرنامه و غیره.

شرط معدل برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان

یکی از مهم ترین مولفه هایی که برای تحصیل پرستاری در آلمان باید مورد بررسی قرار گیرد، شرط معدل برای این رشته می باشد. متقاضیانی که برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند باید دیپلم دوازده ساله را داشته باشند. علاوه بر آن باید معدل آن ها متناسب با شرایط دانشگاهی باشد که انتخاب می کنند. شرط معدل یا GPA در آلمان برای دانشگاه ها به عنوان شرایط پذیرش می باشد.

شرایط سنی تحصیل دوره پرستاری در آلمان

برای حضور در این رشته مهم لازم است تا متقاضیان شرایط خاصی را بررسی نمایند. یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل دوره پرستاری در آلمان، شرایط سنی می باشد. برای تحصیل در این رشته در دانشگاه های آلمان باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. هیچ محدودیت سنی دیگری برای تحصیل در دانشگاه های آلمان ارائه نشده است.

هزینه تحصیل پرستاری در آلمان

برای این که بتوانید برای دوره های آموزشی خود اقدام کنید باید هزینه های موجود در این رشته را نیز مورد بررسی قرار دهید. البته می توان از گزینه تحصیل رایگان پرستاری در آلمان هم استفاده نمود یا برای بورسیه پرستاری آلمان اقدام کرد. اگرچه هزینه تحصیل در رشته پرستاری در آلمان می تواند زیاد باشد ، اما هنوز روش های زیادی وجود دارد که می توانید بصورت رایگان کورس خود را مطالعه کنید.

هزینه در برخی دانشگاه های آلمان

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در آلمان برای دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. به همین دلیل در این قسمت به بررسی هزینه های تحصیل پرستاری در آلمان برای برخی دانشگاه های آلمان می پردازیم. هزینه تحصیل در دانشگاه HAW هامبورگ برای هر ترم مبلغی در حدود ۳۳۶ یورو، برای دانشگاه علمی کاربردی HSB، هزینه در حدود ۳۰۰ یورو و  برای دانشگاه بادن وورتمبرگ هزینه در حدود ۳۰۰ یورو می باشد.

حقوق پرستاری برای برخی دانشجویان در آلمان

برخی دانشگاه ها با توجه به مدل دوره تحصیلی که برای دانشجویان ارائه می دهند، در هر سال آموزشی برای دانشجویان حقوقی در نظر می گیرند. از این رو دانشجویان برای تحصیل پرستاری در آلمان می توانند هزینه های خود را پرداخت نمایند. حقوق در سال اول حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ یورو، در سال دوم ماهیانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو و سال سوم ماهیانه حدود ۹۳۰ تا ۱۰۳۰ یورو می باشد.

بورسیه پرستاری آلمان

برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان و کم کردن هزینه ها می توان از بورسیه پرستاری آلمان استفاده نمود. با این روش می توان روند رایگان آموزشی را برای خود را رقم زد. بورسیه های مختلفی برای این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری موجود است. به طور مثال می توان به بورسیه BAYER اشاره نمود که برای تمامی ملیت ها به جهت تحصیل باز می شود.

تحصیل رایگان پرستاری

انواع بورسیه پرستاری در آلمان برای دانشجویان مزیت تحصیل رایگان پرستاری در آلمان را خواهند داشت. با این حال باید توجه داشته باشید که عملا دوره آوسبیلدونگ هم تحصیلات را رایگان می کند. چرا که این دوره از ابتدا همراه با حقوق ماهیانه ای برای دانشجویان پرستاری است. از این رو هزینه های زندگی و تحصیل تا حدودی تامین می شوند.

دانشگاه های معتبر برای تحصیل پزشکی در آلمان

دانشگاه های بسیاری برای رشته پرستاری در آلمان وجود دارند. شما می توانید برای تحصیل ارشد پرستاری در آلمان و  دکتری هم اقدام نمایید. از جمله دانشگاه هایی که می توان به آن ها اشاره نمود عبارتند از: دانشگاه اولم، دانشگاه علمی کاربردی اسنابروک، دانشگاه علوم کاربردی بیلفلد، دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ، دانشگاه علمی کاربردی هوچچول برمن، دانشگاه دولتی تعاون بادن-وورتمبرگ و … .

موسسات برتر علمی کاربردی ارائه دهنده پرستاری در آلمان

برخی از موسسات در آلمان به ارائه دوره های خاص پرستاری در آلمان می پردازند. این دوره ها در واقع مبتنی بر شرایط کارآموزی هستند و در واقع از ابتدا دانشجویان با دوره ای کارآموزی و سه ساله مشغول به تحصیل در آلمان می شوند. همانند سایر کورس ها در دانشگاه ها عموما در این موسسات هم تحصیل دوره پرستاری در آلمان به زبان آلمانی می باشد. اما موسسان برتر پرستاری در آلمان عبارتند از:

  • دانشگاه علمی کاربردی HS ازنابروک
  • دانشگاه علمی کاربردی IMC FH Krems.
  • دانشگاه علمی کاربردی FH Bielefeld.
  • دانشگاه علمی کاربردی HS Esslingen.
  • دانشگاه کاتولیک نوردراین-وستفالن.
  • دانشگاه علمی کاربردی آلیس سالومون اچ اس برلین.
  • دانشگاه علمی کاربردی HS برمن.
  • دانشگاه علمی کاربردی لوتران نورنبرگ

مهم ترین تاریخ ها برای تحصیل دوره پرستاری آلمان

پرستاری در آلمان ، یک دوره سه ساله است که شامل 2100 ساعت دانش نظری و 2500 ساعت آموزش عملی است. البته در برخی دانشگاه ها این برنامه ۴ سال برای دوره کارشناسی به طول می انجامد. برای ارسال مدارک تحصیلی و یا شروع و پایان ترم خود به جهت تحصیل دوره پرستاری در آلمان باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و یا اطلاعات را از وب سایت دانشگاه دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای تحصیل پرستاری،‌ پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان لازم است تا دانشجویان برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان عبارتند از: پاسپورت معتبر، گواهی هویتی ترجمه شده، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، نامه اخذ پذیرش از دانشگاه، مدرک زبان ارائه شده، عکس و غیره.

موقعیت کار پس از تحصیل پرستاری در آلمان

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل پرستاری دوره های کارآموزی می باشد. دانشجوی پرستاری واجد شرایط در آلمان اکنون پس از ثبت نام در این برنامه ، تقریباً یک موقعیت شغلی را تضمین می کند. دوره های کارآموزی هم تاثیر بسیار زیادی بر شرایط انتخاب دانشجویان جهت کار در آلمان دارند. به عنوان بخشی از دوره های کارآموزی ، دانشجویان باید در همه بخش ها کار کنند. این بخش ها عبارتند از:

  • عمل جراحی
  • ارتوپدی
  • پزشکی داخلی عمومی
  • سالمندان
  • زنان و زایمان (پزشک زنان)
  • عصب شناسی
  • اطفال
  • روانپزشکی
  • مراقبت از بارداری و نوزاد
  • مراقبت های سرپایی
موقعیت کار پس از تحصیل پرستاری در آلمان

موقعیت کار پس از تحصیل پرستاری در آلمان

تاثیر دوره های کارآموزی بر کار پس از تحصیل پرستاری

پس از گذراندن دوره های آموزش حرفه ای پرستاری در آلمان، آن ها به عنوان یک متخصص عمومی شناخته می شوند و می توانند در همه زمینه های مراقبت پزشکی کار کنند. از این رو شرایط کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان پرستاری بسیار مناسب می باشد. البته این مسئله به دلیل نیاز بسیار زیاد کشور آلمان به پرستاران در شاخه ها و حوزه های مختلف هم می باشد.

مشاغل موجود برای پرستاران در آلمان

پوزیشن های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان پس از تحصیل پرستاری در آلمان وجود دارد. عموم کارفرمایان، بیمارستان ها و خانه های سالمندان هستند. همچنین بسته به نوع آموزش پرستار شرایط شغلی دیگری هم برای او مهیا خواهد شد. برخی از معروف ترین و بهترین مشاغل پرستاری برای کار در آلمان عبارتند از:

  • پرستاری تخصصی در بیمارستان ها
  • مراکز بهداشتی
  • خانه های سالمندان
  • خوابگاه های معلولین
  • خدمات اجتماعی سرپایی
  • شرکت های بیمه

درآمد شغل پرستاری در آلمان

پرستاران بسته به تخصص، مقطع تحصیلی و مکانی که کار می کنند، حقوق متفاوتی را دریافت می کنند. با این حال حقوق یک پرستاری معمولی در آلمان بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو خواهد بود. زمانی که پرستار کاملا واجد شرایط کار باشد حقوق وی برای کار تمام وقت و حرفه ای از ۲۵۰۰ یورو شروع خواهد شد.

هزینه های زندگی در آلمان

زمانی که شما برای تحصیل رشته پرستاری در آلمان اقدام می کنید، باید هزینه های زندگی در این کشور را هم بررسی نمایید. حتی اگر شرایط تحصیل رایگان پرستاری در آلمان را داشته باشید یا بورسیه پرستاری آلمان را دریافت کرده باشید. به نظر می رسد آلمان کشور  گرانی برای زندگی باشد اما با مقایسه برخی کشور ها به این نتیجه می رسیم که هزینه زندگی در آلمان مقرون به صرفه است.

میانگین ماهیانه مورد نیاز برای دانشجویان

بر طبق بررسی های صورت گرفته، هزینه زندگی در آلمان نسبتاً ارزان است. به طور متوسط ​​، یک دانشجوی بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی خود مانند اجاره ، غذا ، لباس ، کتاب و سایر موارد ، به ماهیانه حدود 850 یورو نیاز دارد. البته تمام این ها به نحوه زندگی شخص و مولفه هایی که برای او اهمیت دارند هم بستگی دارد.

رشته های زیر مجموعه پرستاری در آلمان

تحصیل پرستاری برای مقاطع مختلفی امکان پذیر است. عموما برای تحصیل ارشد پرستاری در آلمان یا دوره های دکتری می توان زیر مجموعه ها و رشته های خاصی را انتخاب نمود. از آنجا که صنعت پزشکی این کشور بسیار متنوع و تخصصی است، دوره های تخصصی خاصی برای دانشجویان علاقه مند به ادامه آموزش در دانشگاه های این کشور وجود دارد. این تخصص ها برای ادامه تحصیل پرستاری در آلمان عبارتند از:

  • پرستاری تخصصی
  • پرستار سالمندان
  • پرستاری کودک
  • پرستار جراح شناسی
  • بیهوشی و مراقبت های ویژه
  • عمل و خدمات آندوسکوپی
  • آنکولوژی
  • سالمندی بالینی
  • توانبخشی و مراقبت طولانی مدت
  • مراقبت تسکینی و مهمانداری
  • بهداشت
  • نفرولوژی
  • مراقبت های روانپزشکی

سخن آخر

تحصیل پرستاری در آلمان همراه با شرایط خاصی است. دانشجویان می توانند برای تحصیل رایگان پرستاری در آلمان اقدام کنند. اگر تمایل به اخذ پذیرش در این رشته دارید می توانید با موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در تماس باشید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز،‌ تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در آلمان

  1. آیا آلمان کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله آلمان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی است.

  2. آیا تحصیل پرستاری در آلمان دارای اعتبار است؟

    بله مدرک پرستاری در آلمان و اخذ شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد.

  3. تحصیل پرستاری در آلمان به چه زبانی است؟

    تحصیل عموما به زبان آلمانی است.

  4. رشته پرستاری در آلمان در کدام دانشگاه های این کشور ارائه می شود؟

    تحصیل پرستاری در آلمان در دانشگاه های زیر ارائه می شود: دانشگاه اولم، دانشگاه علمی کاربردی اسنابروک، دانشگاه علوم کاربردی بیلفلد، دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ، دانشگاه علمی کاربردی هوچچول برمن و … .

  5. کورس های رشته پرستاری در آلمان چه هستند؟

    این کورس ها عبارتند از: مبانی پزشکی عمومی، مبانی پرستاری، نظریه ها و مفاهیم در مراقبت حرفه ای، حرفه ، قانون و اقتصاد، کار علمی، کار عملی و… .

  6. هزینه تحصیل پرستاری در آلمان چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای هر ترم بین صد تا سیصد یورو می باشد.

  7. تحصیل پرستاری در آلمان چند ساله است؟

    تحصیل پرستاری بین هفت تا هشت سال برای کارشناسی ارشد پیوسته و سه ساله برای کارشناسی می باشد.

  8. آیا برای رشته پرستاری در آلمان بورسیه تحصیلی موجود است؟

    بله بورسیه های تحصیلی مختلفی برای این رشته وجود دارد.

  9. چه مدل هایی برای رشته پرستاری در آلمان موجود است؟

    دو مدل دانشگاهی و حرفه ای برای تحصیل پرستاری وجود دارد.

  10. آیا در تحصیل پرستاری در آلمان آموزش عملی هم موجود است؟

    بله آموزش عملی بخش بسیار مهمی از تحصیل پرستاری است.

  11. آيا امکان کار پس از فارغ التحصیلی پرستاری در آلمان موجود است؟

    بله آلمان برای کار در رشته پرستاری بسیار مناسب می باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *