تحصیل لیسانس در اتریش

مهاجرت تحصیلی امروزه از پرطرفدارترین مسیرها برای جوانان محسوب می شود، بخصوص افرادی که قصد ورود به دانشگاه و شروع مقطع لیسانس را در ایران ندارند، همچنین یکی از این مقاصد پر طرفدار کشور اتریش است که دارای دانشگاه های بسیار معتبر و مورد تایید وزارت علوم و هزینه مقرون به صرفه می باشد. این مقاله که به تلاش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده است معتبرترین موسسات آموزش عالی اتریش را به همراه جایگاه جهانیشان و هزینه تحصیل در این دانشگاه ها را معرفی می کند. شرایط تحصیل مقطع لیسانس و مدارک لازم، سطح زبانی خواسته شده توسط دانشگاه های اتریش و دوره های آمادگی زبان در اتریش را عنوان می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین دانشگاه های اتریش برای مقطع لیسانس:

دانشگاه های مختلفی در کشور اتریش وجود دارد که اکثرا از اعتبار خوبی برخوردارند و همچنین 16 موسسه این کشور مورد تایید وزارت علوم هستند. در این جا ما به معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مقطع لیسانس در کشور اتریش پرداخته ایم:

دانشگاه وین

دانشگاه وین در سال 1365 توسط رودولف چهارم، دوک اتریش تأسیس شد. این موسسه با بیش از 94،000 دانشجو دارد که 28000 دانشجوی بین المللی در بین آنها وجود دارد. قدیمی ترین دانشگاه در جامعه آلمانی زبان و بزرگترین موسسه تحقیقاتی در اتریش محسوب می شود.این دانشگاه با تشکیل 15 دانشکده و چهار مرکز آکادمیک، بیش از 180 برنامه تحصیلی دارد. در حالی که تمام دوره های کارشناسی آن به مهارت زبان آلمانی نیاز دارد اما برخی از دوره های کارشناسی ارشد آن به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دانشگاه به ویژه به دلیل فعالیت های علمی در زمینه زشته علوم انسانی واجد شرایط دریافت 9 جایزه نوبل شده که توسط افرادی چون شیمیدان هانس فیشر و پزشک کارل لندشتاینر، که قبلاً در دانشگاه تدریس می کردند اخذ شده است. سایر افراد دریافت کننده نوبل شامل فیزیکدان اروین شرودینگر و اقتصاددان و فیلسوف فردریش هایک است. پدر روانکاوی، زیگموند فروید از جمله بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه است.

دانشگاه اینسبورگ

دانشگاه اینسبرک که سومین دانشگاه قدیمی در اتریش محسوب می شود، در سال 1669 تأسیس شد و ریشه های آن حتی به سال 1562، هنگامی که یک کالج Jesuit تاسیس شد، برمی گردد. امروزه، این دانشگاه شامل 16 دانشکده (جدیدترین آن، دانشکده آموزش، افتتاح شده در سال 2012)، چهار موسسه تحقیقاتی میان رشته ای و 33 مرکز تحقیقاتی برای تسهیل شبکه و همکاری بین رشته های مختلف دارد.فیزیک، “انسان و محیط” ، منازعات فرهنگی، محاسبات علمی و زیست شناسی مولکولی از جمله اولویت های تحقیقاتی این موسسه ذکر شده است.تقریباً 28000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام می کنند، که به همکاری با 10 دانشگاه و توافق نامه همکاری با دیگر موسسات در سراسر جهان، پرداخته است.دوره ها در درجه اول به زبان آلمانی تدریس می شوند، تعداد محدودی از رشته ها نیز به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد و در گروه علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد موجود است.

دانشگاه گراتس

دانشگاه گراتس که در سال 1585 تأسیس شد، دومین دانشگاه قدیمی در اتریش و همچنین یکی از بزرگترین ها محسوب می شود.شمار زیادی از دانشمندان موفق، برندگان جایزه نوبل در بین آنها، تدریس خود را در این دانشگاه آغاز کرده اند، از جمله فیزیکدان و فیلسوف لودویگ بولتزمن، که استاد همین دانشگاه بوده و تئوری آماری خود را در مورد گرما تدوین کرد و آلفرد وگنر که این تئوری را توسعه داد نیز از همین موسسه بوده. از باستان شناسی گرفته تا فیزیک آزمایشی، دانشگاه امروز بیش از 120 برنامه را در شش دانشکده خود ارائه می دهد. دانشکده جدید علوم محیطی و منطقه ای، آموزش ، در سال 2007 افتتاح شد و گرچه دانشگاه زمانی یک موسسه پزشکی خاص خود را تشکیل داده و دانشگاه علوم پزشکی گراتس (همانطور که اکنون نامیده می شود) در سال 2004 به یک نهاد مستقل تبدیل شد.حدود 12٪ از 31.500 دانشجو دانشگاه، بین المللی هستند و دانشگاه به شدت درگیر برنامه های ایجاد فرهنگ چند زبانه است. در حال حاضر گراتس با حدود 500 سازمان همکاری می کند که در سراسر جهان طیف وسیعی از فرصتهای مطالعاتی و تحقیقاتی را ارائه می دهد. دوره های در گراتس عمدتاً به زبان آلمانی تدریس می شود و انتظار می رود دانشجویان سطح مهارت لازم در این زبان را داشته باشند. البته این دانشگاه یک دوره دکترا را در علوم طبیعی اجرا می کند که به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه گراتس اتریش برای مقطع لیسانس

دانشگاه گراتس اتریش برای مقطع لیسانس

دانشگاه صنعتی وین

دانشگاه صنعتی وین (TU Wien) که در سال 1815 افتتاح شد به عنوان یک موسسه پلی تکنیک با محوریت پژوهش و تدریس علمی شناخته شده. پنج دانشکده در سال 1865 تاسیس شده است. بیش از صد سال بعد، در سال 1975 ، آن را به نام دانشگاه فنی تغییر دادند. طبق قانون دانشگاه 2002 ، TU Wien از ظرفیت قانونی کاملی برخوردار شد. امروزه، هشت دانشکده را تشکیل می دهد. این دانشکده ها عبارتند از معماری و برنامه ریزی، شیمی، مهندسی عمران، علوم رایانه، مهندسی برق و فناوری اطلاعات، ریاضیات و ژئوی اطلاعات، مهندسی مکانیک و صنعتی و فیزیک هستند.در TU Wien، دانشجویان تشویق می شوند تا با پروژه های پژوهشی دانشگاه درگیر شوند، که بسیاری از آنها در تدریس آن ها گنجانیده شده است.TU Wien با نزدیک به 5000 کارمند در کل دانشگاه، اعم از اساتید و مدرسان گرفته تا کارمندان علمی و غیر علمی، حدود 30،000 دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را جذب می کند.

رنکینگ دانشگاه های معتبر اتریش

ششمین رتبه بندی دانشگاه های جهانی سالانه Us News در سال 2020 برای ارائه بینشی در مورد مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شده است. از آنجا که تعداد فزاینده ای از دانشجویان قصد ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، رتبه های برتر دانشگاه های جهانی که به طور کلی روی تحقیقات علمی و شهرت موسسات به طور کلی و نه بر روی برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد جداگانه آنها متمرکز است، می تواند به متقاضیان کمک کند که به طور دقیق تمایل به مقایسه دانشگاه ها دارند. محاسبه رتبه ها با استفاده از 13 شاخص و معیار انجام می شود. 1500 دانشگاه در لیست موسسه Us Newsقرار دارد که دارای جایگاه علمی مناسبی در دنیا هستند. دانشجویانی که مایل به تحصیل در اتریش هستند می توانند این دانشگاه ها را انتخاب کنند، که براساس رتبه بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی انتخاب شده اند. این رتبه بندی ها عملکرد تحقیقاتی دانشکده ها و همچنین رتبه های آنها توسط اعضای جامعه دانشگاهی در سراسر جهان و اروپا را در نظر می گیرد. اینها دانشگاه های برتر جهانی در اتریش هستند:

  • University of Vienna: 200
  • Medical University of Vienna: 232
  • University of Innsbruck:319
  • Vienna University of Technology: 331
  • Medical University of Innsbruck:388
  • Medical University of Graz: 398
  • University of Bodenkultur Wien: 567
  • University of Graz: 577
  • Graz University of Technology: 660
  • Johannes Kepler University of Linz: 780
  • Salzburg University: 794
  • University of Veterinary Medicine Vienna: 875
  • Paracelsus Private Medical University: 1108
  • University of Leoben: 1116

زبان تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

زبان اصلی تحصیل در اتریش آلمانی است. در عین حال، هنوز تعدادی برنامه در دانشگاه ها وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود.برای پذیرش در یک برنامه به زبان آلمانی باید دانش کافی در مورد زبان را اثبات کنید. در برخی دانشگاه ها شما به سطح زبان آلمانی مطابق با سطح B2، و در بعضی دیگر مطابق با سطح C1 چارچوب مرجع مشترک زبانهای اروپایی نیاز دارید. دیپلم های مختلفی وجود دارد که مورد قبول هستند. به عنوان مثال Österreichisches ،Sprachdiplom Deutsch ، سیستم امتحانات رسمی آلمانی برای اتریش به عنوان یک زبان خارجی با مراکز امتحانی دارای مجوز در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.ارزش های اتریشی مبتنی بر محافظه کاری روابط خانوادگی خوب و ایجاد برداشت های مناسب است. به این ترتیب، آموزش زبان آلمانی برای موفقیت در آینده در زندگی کاری و تماس با افراد محلی و مؤسسات عمومی مفید است.در اتریش ممکن است بسیاری از برنامه های کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه نشود. با این حال تعدادی از برنامه های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی برای آموزش شما در اتریش تدریس می شوند وجود دارد. حداقل سطح مربوط به B1 / B2 مطابق با گذرنامه زبان اروپایی برای پذیرش در دوره های آموزش داده شده به زبان انگلیسی مورد نیاز است. تحصیل در خارج از کشور در رشته های مدیریت، رسانه، فناوری اطلاعات و بازاریابی بهترین دوره های توصیه شده به زبان انگلیسی می باشد. در نظر داشته باشید در صورت انتخاب رشته به زبان آلمانی شما میتوانید با مدرک A2 به اتریش بروید و سپس برای آموزش تا سطح C1 وارد دوره های زبان آلمانی شوید اما در صورت انتخاب رشته های به زبان انگلیسی باید در هنگام اخذ ویزا میزان مهارت خواسته شده زبان انگلیسی را ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در تهران، شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد تماس حاصل کنید.

زبان تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

زبان تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل مقطع لیسانس در اتریش

برای اکثر دانشگاه های اتریش می توانید با ارسال فرم درخواست به همراه کلیه اسناد لازم، بصورت آنلاین اقدام کنید. با این وجود، همیشه توصیه می شود که با دانشگاه منتخب خود تماس بگیرید، زیرا در برخی موارد، مجبور خواهید بود که مدارک را نیز از طریق پست ارسال کنید.تمام اسناد و مدارک درخواست مورد نیاز را با دقت بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که همه آنها به انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده اند. به عنوان مثال، یک مدرک دیپلم یا معادل بین المللی شناخته شده آن شرط اصلی هنگام ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه در اتریش است. حتماً بدانید که شرایط زبانی مورد نیاز دانشگاه چیست و آیا باید قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک مهارت های زبان انگلیسی یا آلمانی را اثبات کنید. حتما بررسی کنسد که آیا پیش شرطی برای معدل دیپلم وجود دارد یا خیر. مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • درخواست پذیرش – فرم درخواست دانشگاه (می توانید از صفحه اصلی دانشگاه بارگیری شده یا آن را ارسال کنید).
  • اثبات تابعیت به همراه کپی شناسنامه رسمی به و عکس یا سند مسافرتی معتبر (در صورت لزوم).
  • الزامات عمومی ورود به دانشگاه (نسخه های تایید شده برای دانشجویان بین المللی)
  • برای تحصیلات لیسانس و دیپلم: مدرک تحصیلی متوسطه و یا معادل آن
  • برای بسیاری از برنامه ها اثبات تسلط به زبان آلمانی: ضروری است و در صورت موجود بودن نیز باید در مدارك مربوطه درج شود (مثلاً امتحان آلمانی یا دیپلم دوره زبان).

توجه داشته باشید اسناد خارجی باید همراه با نسخه اصلی ارائه شوند و باید قانونی باشند. اگر اسناد به زبانهای دیگری غیر از آلمانی تهیه شده باشد، ترجمه های قانونی نیز باید اضافه شوند. ترجمه های انجام شده در خارج از کشور نیز باید قانونی شوند.دانشگاه های علوم و هنرها اغلب نیازی به مدرک خاصی برای ورود به دانشگاه ندارند. در عوض، دانشجویان باید امتحان ورودی را بگذرانند یا مدرک صلاحیت حرفه ای مربوطه را ارائه دهند. اطلاعات مربوط به پیش نیازها موسسه به مؤسسه دیگر متفاوت است.در صورت رعایت کلیه پیش نیازها، مؤسسه آموزشی اعلان پذیرش یا دعوت نامه برای نشستن در امتحان ورودی را به آدرس مشخص شده توسط متقاضی ارسال می کند. دانشجویان ممکن است به عنوان دانشجویان رشته مشخص شده پذیرفته شوند یا در صورت نیاز به امتحانات تکمیلی و در مورد دوره های آموزشی دانشگاه / دوره های Universitätslehrgänge) – به عنوان دانشجویان پذیرش شود. در بدو ورود به اتریش، دانشجویان باید بصورت حضوری در دانشگاه ثبت نام کنند و اکثر دانشگاه ها از شما میخواهند که مدارک لازم را برایشان پست کنید.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

دانشگاه های مختلف دارای هزینه های متفاوتی هستند که در این بخش به بررسی هزینه این موسسات پرداختیم:

شهریه دانشگاه هنر در اتریش

شهروندان و دانشجویان اتریشی که تابعیت EU / EEA را ندارند، شهریه منظم را برای مدت زمان تحصیل به اضافه 2 ترم پرداخت می کنند که باید در هر ترم 726.72 یورو را بپردازند. ممکن است شما واجد شرایط اخذ کمک هزینه تحصیلی شوید.معافیت از پرداخت شهریه در موارد خاص (به عنوان مثال برای شرکت کنندگان در برنامه های مبادله، مشارکت در امور دانشگاه، برنامه های مبادله یا دانشجویان کشورهای جهان سوم) امکان پذیر است.

شهریه دانشگاه های علوم کاربردی اتریش

دانشگاه های علوم کاربردی مجاز به دریافت شهریه 726 یورو در سال هستند.در مورد دوره های آموزشی دانشگاه، دوره های سطح دانشگاه، Universitätslehrgänge، دانشگاه های خصوصی و کالج های آموزش معلمان دانشگاه ، شهریه یک موسسه به مؤسسه دیگر متفاوت است و باید به دانشگاه ها ایمیل بزنید البته مؤسسات دانشگاهی خصوصی از دانشگاههای دولتی گرانتر هستند. در حالی که هزینه های شهریه از یک برنامه تحصیلی به برنامه دیگر متفاوت است، دانشجویان خارجی انتظار دارند که در هر رشته ای بین 3000 تا 23000 یورو در سال بپردازند. برخی از برنامه های تخصصی خواستار شهریه 35000 یورو در سال یا بیشتر هستند. در بعضی موارد دانشجویان مجبورند مبلغی را به اتحادیه دانشجویی بپردازند.بعضی رشته ها نیاز به یک پرداخت اولیه دارند و شما ملزم به پرداخت این هزینه هستید. اگر پرداخت به موقع انجام نشود، درخواست دانشجو لغو می شود.

شهریه دانشگاه های علوم کاربردی اتریش

شهریه دانشگاه های علوم کاربردی اتریش

با توجه به کیفیت بالای زندگی در این کشور، می توان گفت که هزینه زندگی در اتریش کاملاً مقرون به صرفه است. قیمت ها از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. در وین و سالزبورگ باید بودجه ماهانه 900 – 1300 یورو برای تأمین هزینه های خود (محل اقامت ، غذا ، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی) تهیه کنید.در شهرهای دیگر دانشجویی، مانند لینز یا گراتس، هزینه های زندگی بین 900 تا 1000 یورو در ماه متغیر است. نرخ اقامت دراتریش بین 200 تا 500 یورو در ماه است. برخی از شهرها مانند وین از سایر شهرها گران تر هستند. اگر در مرکز شهر یا خیلی نزدیک به آن زندگی می کنید، قیمت ها نیز بالاتر است.به طور متوسط ، دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند حدود 400 یورو در ماه پرداخت می کنند، دانشجویانی که در خوابگاه های دانشگاه ساکن هستند حدود 260 یورو در ماه پرداخت می کنند، در حالی که کسانی که با یک شریک زندگی / همکار زندگی می کنند حدود 370 یورو در ماه هزینه می کنند.برای اتریشی ها، ناهار مهمترین وعده غذایی روز است. به همین دلیل ، بیشتر رستورانها منوی ارزان قیمت را تا ظهر ارائه می دهند. ارزان ترین آنها معمولاً رستوران های چینی هستند، اما اگر می خواهید غذاهای سنتی اتریشی را امتحان کنید، به سراغ یک Gasthaus یا Gasthof بروید، که غذاهای سنتی را با قیمت مناسب سرو می کنند. قیمت متوسط وعده های غذایی در برخی از بارها و رستوران های محلی ارزان قیمت حدود 7 تا 10 یورو است. یک خوراکی محلی حدود 7 یورو است و دسر آن حدود 4 یورو قیمت دارد. سوپر مارکت ها قیمت های بسیار مقرون به صرفه دارند، به این معنی که شما حدود 200 – 250 یورو در ماه در فروشگاه های مواد غذایی صرف خواهید کرد. ارزانترین سوپر مارکت ها Hofer (Aldi اتریش)، Zielpunkt ، Spar و Billa هستند.

حمل و نقل عمومی اعم از قطار، اتوبوس یا تراموا راحت ترین راه برای سفر در اتریش است. یک بلیط مترو یا اتوبوس برای یک کرایه تقریباً 2 یورو است، در حالی که حمل و نقل ماهانه بین 30 تا 50 یورو هزینه دارد. همچنین می توانید از کارت دانشجویی خود برای دریافت تخفیف استفاده کنید.هزینه های آب و برق: 100 – 200 یورو در ماه است. این هزینه اضافی فقط در صورتی که در یک آپارتمان اجاره ای خصوصی زندگی می کنید پرداخت می شود. معمولاً اگر شما با 1 یا 2 نفر از همکلاسی های خود زندگی می کنید هزینه ها پایین تر هستند.موارد دیگر همچون تفریحات (کتاب ، فرهنگ ، تفریح): حدود 300 یورو است و شهروندان غیر اتحادیه اروپا و اروپا مجبور به پرداخت هزینه های بیمه درمانی هستند. در صورت واجد شرایط بودن بیمه دانشجویی، حدود 60 یورو در ماه پرداخت می کنند. اگر آنها واجد شرایط نباشند، می توانند از طرف ارائه دهنده بیمه عمومی اتریش درخواست بیمه کنند، اما هزینه آن 427 یورو در ماه است.

دوره های آمادگی زبان آلمانی برای مقطع لیسانس در اتریش

مهارتهای خوب زبان آلمانی فقط برای تحصیلات شما مهم نیست. حتی اگر در یک برنامه مدرک زبان انگلیسی ثبت نام کرده اید و به سختی آلمانی را در دانشگاه استفاده می کنید، قطعاً ارزش یادگیری زبان کشور میزبان شما را دارد. اگر مهارت های زبانی خوبی دارید در اتریش احساس بهتری خواهید کرد. دانستن آلمانی به شما کمک می کند تا سریعتر مستقر شوید، با مشارکت بیشتری در زندگی روبه رو می شوید و دوستان جدیدی را راحت تر پیدا می کنید.در بخش اصلی برنامه آمادگی زبان آلمانی در اتریش شما دوره ای که شامل شش دوره آموزش زبان آلمانی را فرا می گیرید. این دوره ها هر ماه و همیشه از دوشنبه تا پنجشنبه صبح و هر روز 3 ساعت برگزار می شود. همه معلمان از روشهای ارتباطی و تعاملی استفاده می کنند که به دانش آموزان اجازه می دهد دائماً فعال باشند و با زبان جدید درگیر شوند. معلمان تست های پیشرفت منظم را از شما می گیرند تا پیشرفت یادگیری شما را تضمین کنند. در دوره های فشرده زبان آلمانی شما با استفاده از یک کتاب درسی و انواع مواد تکمیلی ویژه انتخاب شده زبان آلمانی را یاد خواهید گرفت. کلیه هزینه های مواد و همچنین یک گواهی چاپ شده برای هر سطح، در بسته آماده سازی دانشگاه ها درج شده است.

برای رسیدن به سطح C1 شش ماه، باید با سطح B1 شروع کنید یا به عبارت دیگر، سطح A2 را قبلاً تکمیل کرده باشید. یک یادگیرنده مصمم برای رسیدن به سطح C1 (در صورت شروع با B1) پس از یک دوره مطالعه فشرده 6 ماه (حدود 400 ساعت مطالعه در کلاس) واقع بینانه است که به این سطح برسد. این بدان معناست که درشش ماه می توانید حداکثر سه سطح CEFR (B1-B2-C1) را بگذرانید، به شرطی که روزانه مطالعه کنید. البته شما می توانید معلم خصوصی بگیرید که هزینه آن بسیار بیشتر از کلاس های عمومی است.

اگر فردی مبتدی در زبان آلمانی (A1 یا A2) باشید باز هم می توانید به برنامه آمادگی زبان آلمانی دانشگاه بپیوندید. در این صورت ، برای رسیدن به C1 به بیش از 6 دوره زمان نیاز خواهید داشت. به عنوان دانشجوی، شما می توانید برای همه دوره های اضافی مورد نیاز به شرایط مطلوب دسترسی پیدا کنید. هزینه این دوره ها حدود 1000 یورو برای هر ترم می شود. به شما توصیه می شود تا حد امکان سطوح آلمانی را در کشور خود بگذرانید تا در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

پس از خواندن مطالب بالا شما با دانشگاه های معتبر کشور اتریش و رنکینگ آن ها برای مقاطع لیسانس آشنا شدید، همچنین هزینه و بودجه لازم برای تحصیل و زندگی دانشجویی را بررسی کردیم. میزان مهارت مورد نیاز برای تحصیل دوره لیسانس را معرفی و از دوره های آمادگی زبان آلمانی در اتریش صحبت کردیم. با توجه به تمام اطلاعات بالا شما می توانید اتریش را برای تحصیل مقطع لیسانس انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل مقطع لیسانس در اتریش

1- آیا تحصیل مقطع لیسانس در اتریش رایگان است؟

خیر، تحصیل در این کشور کاملا رایگان نیست اما هزینه بسیار کمی دارد که حدود 750 یورو برای هر ترم می باشد.

2- آیا زبان تحصیل اتریش در مقطع لیسانس انگلیسی است؟

در دانشگاه های کشور اتریش 80% رشته ها به زبان آلمان در دوره کارشناسی تدریس می شوند و برای این امر شما باید مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

3- آیا قبل از شروع دروس دانشگاه در اتریش می توان دوره زبان آلمانی گذراند؟

بله. شما می توانید با ارائه مدرک A2 زبان آلمانی ویزای دانشجویی اتریش را دریافت کنید اما برای رفتن به دانشگاه به سطح C1 نیاز دارید که می توانید با گذراندن دوره های زبان در اتریش خود را به سطح مورد نظر برسانید.

4- آیا دانشگاه های اتریش مورد تایید وزارت علوم هستند؟

بله 16 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت علوم در سال 2020 هستند.

5- هزینه تحصیل دوره لیسانس در اتریش چقدر است؟

تحصیل مقطع لیسانس در دوره لیسانس تقریبا رایگان است. به این گونه که برای هر ترم شما به عنوان شخص دارای ملیت کشور های غیر اروپایی مبلغ 750 یورو برای هر ترم می پردازید.

6- آیا می توان مقطع لیسانس در اتریش را به زبان انگلیسی گذراند؟

بله، اما در نظر داشته باشید که تعداد رشته ها به زبان انگلیسی در این کشور حدود 20% است و شما باید در دانشگاه مورد نظرتان سرچ کنید و ببینید آیا رشته ای که در نظر دارید به زبان انگلیسی ارائه می شود یا خیر.

7- آیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در کشور اتریش نیاز به امتحان آیلتس دارد؟

بله. اگر بخواهید در رشته هایی که به زبان انگلیسی هستند شرکت کنید باید مدرک آیلتس با نمره 7 – 6.5 را داشته باشید که نمره دقیق نیز به درخواست دانشگاه مشخص می شود.

8- آیا هنگام اخذ ویزای دانشجویی اتریش ارائه مدرک مهارت زبان الزامی است؟

بله. اگر به زبان آلمانی قصد تحصیل دارید الزامی است که حداقل مدرک زبان در سطح A2 داشته باشید و اگر به زبان انگلیسی قصد تحصیل دارید باید میزان نمره خواسته شده توسط دانشگاه را برآروده کرده باشید و جزو مدارک ارائه دهید.

9- هزینه زندگی دانشجویی در اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی به شیوه زندگی شما و بودجه تان بستگی دارد اما به طور میانگین شما باید یرای یک ماه 800 – 600 یورو بودجه در نظر گرفته باشید.

10- آیا دانشگاه های اتریش برای مقطع لیسانس دارای جایگاه جهانی هستند؟

بله. دانشگاه های کشور اتریش از معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند و حداقل پنج دانشگاه با رنکینگ کمتر از 500 هستند.

11- آیا تحصیل مقطع لیسانس در اتریش مقرون به صرفه است؟

بله. تحصیل در این کشور با توجه به داشتن دانشگاه های معتبر و هزینه بسیار پایین تحصیل و زندگی می تواند یکی از کشور های مقرون به صرفه باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *