تحصیل روانشناسی در ترکیه

تحصیل روانشناسی در ترکیه از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته ها می باشد که هر ساله دانشجویان زیادی به سمت این رشته جذب می شوند. رشته روانشناسی در دانشگاه های ترکیه در بسیاری از مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دنبال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل روانشناسی در ترکیه به سایت موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل روانشناسی در ترکیه – تعریف رشته روانشناسی

روانشناسی یک زیرشاخه در زمینه علوم اجتماعی است. با تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی روانشناسی، شما در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسان و چگونگی تأثیرپذیری مردم از جامعه، فرهنگ و چالش های دوران معاصر اطلاعات خواهید یافت. فرد در موضوعات متنوعی کاوش خواهد کرد و سعی می کند به سوالاتی از جمله موارد زیر پاسخ دهد: آیا ذهن فقط یک محصول جانبی از فرایندهای مغز است؟ آیا رفتار آموخته شده است یا ارثی است؟ ماهیت ناخودآگاه انسان چیست؟ چگونه افراد می توانند با کشف خود رفتار خود را تغییر دهند؟

رشته روانشناسی می تواند به افراد کمک کند تا طیف گسترده ای از رفتارهای انسانی و همچنین اشکال مختلفی را که مسائل بهداشت روانی ایجاد می کند، درک کنند. دانشجویان روانشناسی کلاس های نظری را با تجربه کار عملی و مطالعات موردی در مورد مسائلی مانند ضربه، اختلالات روانی، اعتیاد، رشد کودک و روشهای درمانی فعلی و سایر موارد ترکیب می کنند.

روانشناسی دارای بسیاری از زیرشاخه ها است، مانند: روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی و ادراکی، روانشناسی رفتاری، روانشناسی اعصاب، روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی تجربی یا اشکال روانشناسی عمق (با تمرکز بر فرایندهای ناخودآگاه).

با فارغ التحصیلی از دروس روانشناسی، دانشجویان در سراسر جهان به طیف گسترده ای از گزینه های شغلی از جمله: روان درمانگر، مشاور روانشناسی، روانشناس شغلی، مشاور مدرسه، مدیر منابع انسانی، درمانگر بازی، روانشناس قانونی، روانشناس سازمانی و موارد دیگر دسترسی پیدا می کنند.

برترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل روانشناسی در ترکیه

رشته روانشناسی در دانشگاههای ترکیه یکی از رشته های پرطرفدار تحصیل در ترکیه می باشد. در ادامه به معرفی دانشگاه های برتر ارائه دهنده تحصیل روانشناسی در ترکیه خواهیم پرداخت:

دانشگاه کوچ

گروه روانشناسی دانشگاه کوچ با هدف تحقیقات نظری و کاربردی، بورسیه تحصیلی و تدریس با کیفیتی مطابق با استانداردهای علمی ملی و بین المللی و حتی فراتر از آن و پرداختن به موضوعات مرتبط با توسعه ملی و انسانی است. این دپارتمان به دنبال مشارکت فعال دانشجویان در این گونه پروژه های تحقیقاتی است، تا به آنها کمک کند تا تجربه دست اولی را در انجام تحقیقات بدست آورند و آنها را با مسائلی که نگران کننده رشد بشری هستند آشنا کند.

این گروه انتظار دارد دانشجویان تقریباً در همه زمینه های روانشناسی دانش کسب کنند و از رویکردهای مختلف روانشناسی آگاهی داشته باشند. زمینه های کاری روانشناسی در ترکیه در دانشکده کوچ شامل طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله شناختی، اجتماعی، اجتماعی-شناختی، بین فرهنگی، سازمانی، رشد، روانشناسی بالینی و روانشناسی زبان است.

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ

دانشجویان فرصتی برای شرکت فعال در پروژه های تحقیقاتی ملی و بین المللی را دارند که توسط دانشکده دانشگاه کوچ انجام می شود. این بخش همچنین مرتباً از محققان برجسته ملی و بین المللی روانشناسی دعوت می کند تا دانشجویان را در این زمینه به طور گسترده معرفی کنند.

برنامه تحصیلات تکمیلی و دکتری روانشناسی در ترکیه در دانشگاه کوچ چهار مسیر تحقیق را در زمینه های زیر ارائه می دهد:

  • علوم روانشناسی بالینی
  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی اجتماعی

مدارک لازم برای تحصیل روانشناسی در ترکیه در دانشگاه کوچ

برای تحصیل روانشناسی در ترکیه در دانشگاه کوچ به مدارک زیر نیاز می باشد:

  • رونوشت های رسمی: حداقل معدل (GPA) 3.5 از 4
  • متقاضی باید حداقل یک دوره از هر گروه ذکر شده در زیر با نمره B یا معادل آن را گذرانده باشد.

گروه 1: مقدمه ای بر روانشناسی، مباحث اخیر در روانشناسی

گروه 2: آمار، روشهای تحقیق

گروه 3: روانشناسی اجتماعی، رشد، شناختی، صنعتی و سازمانی

  • تسلط به زبان انگلیسی:

آزمون انگلیسی تافل به عنوان یک زبان خارجی:

  • IBT حداقل 80
  • YÖKDİL حداقل 80
  • YDS حداقل  80
  • ALES حداقل70
  • GRE (آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی؛ برای متقاضیان بین المللی): حداقل 153
  • دو عدد توصیه نامه

پس از درخواست تحصیل در رشته روانشناسی در ترکیه در دانشگاه کوچ، همه برنامه ها توسط کمیته ارزیابی می شوند و در نمرات ALES /GRE، توصیه نامه ها و غیره قرار می گیرند. در صورت نیاز، مصاحبه ها توسط کمیته برگزار می شود.

دانشگاه بیلگی

هدف دانشگاه بیلگی در رشته روانشناسی در ترکیه این است که دانشجویان خود را با زمینه های نظری، پژوهشی و کاربردی روانشناسی آشنا کند و محیطی را فراهم نماید که در آن علم معاصر روانشناسی قابل مطالعه و بحث در مورد تنوع آن باشد. روانشناسی به عنوان یک رشته علمی و همچنین یک حرفه، همانند سایر کشورهای جهان در ترکیه به سرعت در حال پیشرفت است.

در دهه گذشته، علاقه به تحصیل روانشناسی در ترکیه به طور فزاینده ای افزایش یافته است. تقریباً همه دانشگاه های جدید دارای گروه روانشناسی هستند، گروه روانشناسی دانشگاه بیلگی  استانبول نیز دارای موقعیت ممتازی در میان بسیاری از گروه های روانشناسی در ترکیه است. بدیهی است که همراهی با تحولات اخیر روانشناسی به طور فزاینده ای در زمینه جهانی سازی اهمیت پیدا می کند.

مدارک لازم برای پذیرش رشته روانشناسی در دانشگاه بیلگی

در اینجا مدارک لازم برای تحصیل روانشناسی در ترکیه در برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه بیلگی ترکیه را آورده ایم:

دانشجویان بین المللی آینده باید درخواست خود را به شرح زیر ارسال کنند:

  • متقاضی باید فرم درخواست آنلاین را پر کند.
  • متقاضی باید مدارک مورد نیاز را در فرم درخواست آنلاین بارگذاری کند.

مدارک مورد نیاز برای برنامه های کارشناسی رشته روانشناسی عبارتند از:

  • فتوکپی دیپلم دبیرستان (همراه با متن رسمی)
  • کلیه مدارک دبیرستانی / نمرات (4 سال آخر دبیرستان)
  • فتوکپی گذرنامه
  • 2 قطعه عکس

در صورت موجود بودن، سابقه نمرات یک آزمون صلاحیت زبان انگلیسی (به عنوان مثال TOEFL یا گواهی کمبریج) به دانشگاه ارائه شود.

توجه: برای دانشجویان بین المللی که متقاضی نمره آزمون SAT هستند بایستی گزارش نمره را با استفاده از کد موسسه تعیین شده به دانشگاه ارسال نمایند.

مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل روانشناسی دانشگاه بیلگی

مدرک آموزشی در دانشگاه بیلگی استانبول انگلیسی است، بنابراین مهارت انگلیسی دانشجویان به شرح زیر ارزیابی می شود:

  • TOEFL IBT: حداقل 75
  • TOEFL CBT: حداقل 200
  • TOEFL PBT: حداقل 535
  • آزمون مهارت کمبریج CPE حداقل نمره C

اگر دانشجوی بین المللی نمره کافی از یکی از امتحانات شایستگی زبان انگلیسی را کسب کرده باشد، دانشجو برای یک سال تحصیلی در دانشگاه بیلگی استانبول از “برنامه آمادگی انگلیسی” معاف خواهد شد.

دانشگاه یدی تپه

روانشناسی مطالعه روندها و رفتارهای ذهنی انسان است. گروه روانشناسی دانشگاه یدی تپه در زمینه های روانشناسی رشد، روانشناسی اعصاب، روانشناسی فرهنگی، روانشناسی شناختی و روانشناسی بالینی تخصص دارد. یک آزمایشگاه روانشناسی وجود دارد که اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مورد این موضوعات تحقیق می کنند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان یک چشم انداز علمی، یک زمینه در روانشناسی و مهارت های تحقیقاتی اساسی دارند که آنها را قادر به ادامه تحصیل یا کار در زمینه های مختلف می کند.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه

این گروه دارای برنامه های اصلی دوگانه با بسیاری از بخش های دیگر در دانشگاه می باشد. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی می توانند از مهارت های تحقیقاتی خود در محیط های دانشگاهی، شرکت های مشاوره یا سازمان های دیگر که تحقیق کمی و کیفی انجام می دهند، استفاده کنند. آنها می توانند در زمینه های روابط عمومی و رسانه ها، منابع انسانی، تبلیغات، بازاریابی و سازمان های غیردولتی که در جامعه و کارهای اجتماعی، در پیش دبستانی یا مدارس و یا آموزش های ویژه مشغول به کار هستند، استخدام کنند. برای کار در مناطق بالینی و مشاوره مدرک کارشناسی ارشد یا بیشتر لازم است.

مدارک لازم برای تحصیل روانشناسی در دانشگاه یدی تپه

  • گذرنامه یا کارت شناسایی رسمی (الزامی)
  • دیپلم دبیرستان (الزامی)
  • متن کامل دبیرستان (الزامی)
  • عکس (الزامی)
  • نمرات کنکور دانشگاه
  • نامه مرجع شخصی و یا آکادمیک
  • نتایج آزمون مهارت زبان

دانشگاه حاجت تپه

گروه روانشناسی دانشگاه حاجت تپه در سال 1964 تاسیس شد. این بخش که اولین فارغ التحصیلان خود را در سال 1968 به دست آورد، هنوز هم در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی در ترکیه تدریس را ادامه می دهد. دپارتمان روانشناسی دانشگاه حاجت تپه که در بین گروه های روانشناسی دانشگاه های دولتی که زبان آموزش آنها در کشور ما ترکی است رتبه اول را دارد، برنامه های آموزش و تدریس خود را با کادر گسترده و شایسته خود در راستای اهداف خود حفظ کرده است.

بخش روانشناسی دانشگاه حاجت تپه با هدف آموزش روانشناسان واجد شرایط که قادر به کار در زمینه های کاربردی و نظری روانشناسی هستند و با انتقال دانش روانشناسی تولید شده به تمام زمینه های زندگی در حل مشکلات فعلی مشارکت دارد. در این بخش، آموزش روانشناسی جهانی با در نظر گرفتن تحولات جدید در زمینه و نیازهای کشورها ارائه شده است.

مدارک لازم برای تحصیل روانشناسی در ترکیه در دانشگاه حاجت تپه

مدارک لازم برای تحصیل روانشناسی در ترکیه در دانشگاه حاجت تپه به شرح زیر می باشد:

1) گواهی آموزش متوسطه/ دیپلم دبیرستان و ترجمه آن؛

2) نمرات امتحان: نمرات SAT ، ACT یا TQDK باید در سال 2020 یا 2021 باشد. متقاضیانی که با SAT درخواست می دهند باید اطمینان حاصل کنند که گزارش نمره رسمی آنها تا تاریخ مورد نظر توسط ETS به دانشگاه حاجت تپه ارسال شده است؛

3) فرم درخواست: فرم از تاریخ 31 مه 2021 در صفحه وب دانشگاه در دسترس خواهد بود؛

4) عکس صفحه گذرنامه حاوی عکس متقاضی؛

5) یک عکس به اندازه گذرنامه (بیومتریک) بارگذاری می شود؛

6) متقاضیانی که دارای تابعیت دوگانه هستند، باید گواهی هویت ارائه دهند؛

دانشگاه اوکان استانبول

حوزه های تحقیقاتی دانشگاه اوکان استانبول در رابطه با مهاجرت، تبعیض، رهبری، کمال گرایی تا نگرش والدین، روان سنجی و آسیب روانی است. دانشجویان می توانند از بین دوره های مختلف انتخاب رشته در زمینه های روانشناسی اجتماعی، بالینی، صنعتی، رشد و تجربی یکی را انتخاب کنند.

بخش روانشناسی دانشگاه اوکان استانبول همچنین مشتاق ارائه برنامه های تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا در روانشناسی بالینی و رشد است زیرا پس از دوره های کارشناسی رشته های مختلف روانشناسی نیاز به تخصص و آموزش بیشتری دارند.

دانشگاه اوکان استانبول به عنوان یکی از مشهورترین مدارس در ترکیه طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره ها را در مقاطع پایه، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. به همین ترتیب، دوره های حرفه ای ارائه می شود و مدارک تحصیلی به دست آمده در سطح جهانی پذیرفته می شوند.

دانشگاه اوکان استانبول

دانشگاه اوکان استانبول

این دانشگاه نام خود را در ترکیه به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های ترکیه به ثبت رسانده است و در همه زمینه های تحصیلی تحصیلات با کیفیت را به دانشجویان ارائه می دهد.

شهریه در دانشگاه اوکان استانبول به سطح تحصیلات و برنامه تحصیلات به شرح زیر بستگی دارد:

دوره کارشناسی: با شروع از 4600 دلار آمریکا (سالانه)

برنامه کارشناسی ارشد: شروع از 6،000 دلار آمریکا (سالانه)

برنامه دکترا: 12000 دلار آمریکا (کل برنامه)

شهریه برنامه های تحصیلات تکمیلی را می توان در اقساط تقسیم شده در سال اول تحصیل پرداخت کرد.

بورسیه روانشناسی در ترکیه

بورسیه روانشناسی در ترکیه یک برنامه رقابتی با بودجه دولتی است که به دانشجویان برجسته اعطا می شود تا در تمام دانشگاه های برتر ترکیه برنامه تمام وقت یا کوتاه مدت را دنبال کنند. متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند، برای دانشجویان پذیرفته خواهد شد.

هزینه های بورسیه روانشناسی در ترکیه:

این بورسیه تحصیلی شامل، کمک هزینه ماهیانه، هزینه تحصیل، یکبار بلیط پرواز برگشت، بیمه درمانی، محل اقامت و یک سال دوره زبان ترکی می شود.

معیارهای سنی برای دریافت بورسیه روانشناسی در ترکیه عبارتند از:

  • برای برنامه های کارشناسی زیر 21 سال باشد
  • برای برنامه های کارشناسی ارشد زیر 30 سال باشد
  • برای دوره های دکتری زیر 35 سال باشد

سخن پایانی

تحصیل روانشناسی در ترکیه، یکی از رشته هایی است که بسیار مورد توجه دانشجویانی می باشد که قصد تحصیل روانشناسی را دارند. در این مقاله درمورد رشته روانشناسی در دانشگاه های ترکیه مطالبی ارائه شده است. موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با در اختیار داشتن وکلای برجسته و مجرب قادر است که افرادی که قصد تحصیل روانشناسی در ترکیه را دارند را راهنمایی کند.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در رشته روانشناسی در ترکیه

  1. معروف ترین دانشگاه هایی که تحصیل روانشناسی در ترکیه را ارئه می دهند، کدام دانشگاه ها می باشند؟

دانشگاه کوچ، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه بیلگی، دانشگاه اوکان

  1. برنامه تحصیلات تکمیلی و دکتری روانشناسی در ترکیه در دانشگاه کوچ شامل چه رشته هایی می باشد؟

علوم روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی، روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی

  1. نمره زبان برای پذیرش در رشته روانشناسی در دانشگاه کوچ ترکیه چند می باشد؟

IBT حداقل 80 – YÖKDİL حداقل 80-  YDS  حداقل  80 –  ALES حداقل 70 – GRE (آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی؛ برای متقاضیان بین المللی): حداقل 153

  1. مدارک مورد نیاز برای برنامه های کارشناسی رشته روانشناسی دانشگاه بیلگی ترکیه چه می باشد؟

کپی دیپلم دبیرستان، کلیه مدارک دبیرستانی/ نمرات (4 سال آخر دبیرستان)، فتوکپی گذرنامه، 2 قطعه عکس

  1. نمره زبان برای پذیرش در رشته روانشناسی در دانشگاه بیلگی ترکیه چند می باشد؟

TOEFL IBT: حداقل 75 – TOEFL CBT: حداقل 200 – TOEFL PBT: حداقل  535 –  آزمون مهارت کمبریج CPE  حداقل نمره C

  1. مدارک لازم برای تحصیل روانشناسی در ترکیه در دانشگاه یدی تپه چه می باشند؟

گذرنامه یا کارت شناسایی رسمی (الزامی)، دیپلم دبیرستان (الزامی)، متن کامل دبیرستان (الزامی)، عکس (الزامی)، نمرات کنکور دانشگاه، نامه مرجع شخصی و یا آکادمیک، نتایج آزمون مهارت زبان

  1. شهریه در دانشگاه اوکان استانبول برای رشته روانشناسی در ترکیه چقدر می باشد؟

دوره کارشناسی: با شروع از 4600 دلار آمریکا (سالانه)، برنامه کارشناسی ارشد: شروع از 6،000 دلار آمریکا (سالانه)، برنامه دکترا: 12000 دلار آمریکا (کل برنامه)

  1. هزینه های بورسیه روانشناسی در ترکیه شامل چه مواردی می باشد؟

این بورسیه تحصیلی شامل، کمک هزینه ماهیانه، هزینه تحصیل، بلیط پرواز برگشت یکبار، بیمه درمانی، محل اقامت و یک سال دوره زبان ترکی

  1. بورسیه روانشناسی در ترکیه به چه مقاطع تحصیلی تعلق می گیرد؟

    بورسیه روانشناسی در ترکیه به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد.

  2. فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در ترکیه در چه زمینه های شغلی می توانند، مشغول فعالیت شوند؟

    روابط عمومی و رسانه ها، منابع انسانی، تبلیغات، بازاریابی و سازمان های غیردولتی که در جامعه و کارهای اجتماعی، در پیش دبستانی یا مدارس و یا آموزش های ویژه

  3. معیارهای سنی برای دریافت بورسیه روانشناسی در ترکیه چه می باشد؟

فرد باید برای برنامه های کارشناسی زیر 21 سال، برای برنامه های کارشناسی ارشد زیر 30 سال و برای دوره های دکتری زیر 35 سال باشد.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *