تحصیل رشته ی حقوق در ایتالیا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

حفاظت از منافع فردی و قانونی، عملکرد دادگاه های اداری ایتالیا است. مواردی که در دادگاه اداری شنیده می شوند در درجه ی اول به منافع عمومی، بودجه ی عمومی و مسائل مربوط به املاک، مطالبات یا مسائل مربوط به شهر / روستا مربوط می شوند. تحصیل رشته ی حقوق در ایتالیا زمینه را برای فرد فراهم می کند تا بتواند در جامعه قضاوت این کشور فعالیت کرده و با مناسبات دولتی، کنار بیاید. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر راجع به این مسئله بیشتر صحبت کرده ایم و زمینه را برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و شرکت در این دوره های دانشگاهی فراهم آورده ایم.

شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاه های ایتالیا

یک مدرک کارشناسی در مقطع حقوق در دانش پایه ای، در مورد قانون و نحوه انجام آن در کشور خاص شما به شما داده می شود. قانون حقوق مبنای اکثر سیستم ها و مشترک است، اما معیار ها در هر کشور متفاوت است. مهم این است که مدرک حقوقی شما مناسب ترین قانون را برای کشوری که شما در آن مایل به کار هستید، به شما آموزش دهد. به همین ترتیب، شما با خدمات حقوقی و شرایطی که ممکن است برای آنها مورد نیاز باشد، آشنا خواهید شد.

مدرک شما احتمالا به صورت تلفیقی از سبک های مختلف خواهد بود. این مدارک شامل سخنرانی ها و سمینارها همراه با جلسات علمی و جلسات دادگاهی است. دوره تحصیلی شما ممکن است شامل جایگاهی در یک شرکت حقوقی باشد، که به شما این امکان را می دهد که آنچه را که در سیستم حقوقی کار می کنید را تجربه کنید.

تخصص ها:

برخی از واحدهای کلیدی که بهترین مدرک های حقوقی برای خواندن به شما پیشنهاد خواهد شد، موجود می باشد؛ اما این احتمال وجود دارد که موسسه شما بپذیرد که شما تا پایان دوره خود متخصص شوید. این تخصص در هنگامی که شما با موفقیت تحصیلات خود را به پایان رسانده اید و در جایی که کاری را انتخاب کرده اید، می تواند تاثیر بگذارد.

تخصص های متداول عبارت اند از :

  • قانون کیفری
  • حقوق مدنی
  • قانون شرکت
  • قانون مالیات
  • قانون سلامت
  • قانون محیط زیست

اگر مدرک شما مستلزم نوشتن پایان نامه باشد، این فرصتی برای توسعه مهارت های تحقیقاتی شما و کشف یک فضای مورد علاقه در حیطه حقوق به شما میدهد تا زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا را فراهم کنید.

اعتبار بخشی و صدور گواهینامه :

اعتبار مجوز رسمی شما بستگی به محل تحصیل شما دارد. کشور های مختلف دارای سیستم های اعتبار بخشی متفاوتی هستند. به عنوان مثال در انگلستان می توانید انتظار داشته باشید مدرک لیسانس حقوق را دریافت کنید و در استرالیا نیز می توانید مدرک لیسانس حقوق دریافت کنید. اما به جای آن به عنوان BLaw اشاره شده است.

اگر بخواهید بعد از مدرک تحصیلی به عنوان وکیل یا دادیار مشغول کار شوید، شما نیاز به شرکت در یک امتحان دارید. شما باید اطمینان حاصل کنید مدارکی که در پایان دوره تحصیلی خود کسب میکنید، در کشوری که مایل به کار در آنجا هستید، به رسمیت شناخته شود. به طور معمول می توانید، مدرک کارشناسی در مقطع لیسانس را به مدت ۳ تا ۴ سال به پایان رسانید. مدرک تحصیلی دیپلم و گواهDنامه می تواند تا ۲ سال تمام وقت ادامه یابد‌.

در صورت موفقیت آمیز بودن مدرک تحصیلی، می توانید تحصیلات خود را در حیطه انتخابی خود جستجو کنید تا تحصیلات خود را ادامه دهید. ادامه تحصیل در ایتالیا می تواند به شکل یک مدرک کارشناسی ارشد، مانند استادی یا دکتری، یا دیپلم یا گواهی تحصیلات تکمیلی باشد.

مقررات ورود برای مدرک تحصیلی در رشته حقوق :

شرایط ورود به یک مدرک حقوقی بستگی به جایی دارد که شما برای تحصیلات انتخاب می کنید. بعضی از دانشگاه ها ممکن است شما را مجبور به امتحان ورودی کنند، در حالی که دیگران به نتایج امتحانات قبلی تکیه کنند. بعضی از دانشگاه ها ممکن است شما را ترغیب به مطالعه موضوعات خاصی کنند و دیگران ممکن است تجربه کار مرتبط قبلی را در نظر بگیرند. شما باید هر موسسه ای را بررسی کنید تا بدانید چه شرایط ورودی برای برنامه های قانونی لازم را دارند.

گزینه های شغلی :

شایعترین جایگاه فارغ التحصیلان حقوق، کار در نظام حقوقی است. شما ممکن است انتخاب کنید که به عنوان وکیل یا دادیار کار کنید. وکلا می توانند در طیف وسیعی از حیطه ها، از جمله شرکت هایی حقوقی، شرکت ها و بانک های دولتی حضور داشته باشند و در صورت تمایل می توانند در خارج از دادگاه ها کار کنند. دادیار ها در دادگاه ها کار می کنند و معمولا نمایندگان مشتری هستند. در تمام سطوح تحصیلی، مهارت های قابل انتقال را به دست خواهید آورد که همچنین در زمینه هایی که مستقیما به قانون مرتبط نمی شود، قابل استفاده می باشد.

شما یک ارتباط موثر، دقیق و با توانایی تحقیق خوب خواهید داشت. این مهارت ها، در میان دیگر مهارت ها، در زمینه های مختلف از جمله سیاست، تحقیقات تجاری و منابع انسانی مفید خواهد بود.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته حقوق

  1. دانشگاه باری – دانشکده حقوق
  2. دانشگاه بلونیا – دانشکده حقوق
  3. دانشگاه کالیاری – دانشکده حقوق
  4. دانشگاه کاتانیا – دانشکده حقوق
  5. دانشگاه کاتانزارو – دانشکده حقوق
  6. دانشگاه دوکاله – دانشکده حقوق
  7. دانشگاه فرارا – دانشکده حقوق
  8. دانشگاه فیرنزه – دانشکده حقوق
  9. دانشگاه فلوورانس – دپارتمان قانون
  10. دانشگاه جنوا – دانشکده حقوق
  11. دانشگاه ماسراتا – دانشکده حقوق
  12. دانشگاه مسینا – دانشکده حقوق
  13. دانشگاه کاتولیک قلب مقدس میلان – دانشکده حقوق
  14. دانشگاه میلانو – دانشکده حقوق
  15. دانشگاه مودنا – دانشکده حقوق
  16. دانشگاه ناپولی – دانشکده حقوق
  17. دانشگاه پادوا – دانشکده حقوق
  18. دانشگاه پالرمو – دانشکده حقوق
  19. دانشگاه پارما – دانشکده حقوق
  20. دانشگاه پاویا – دانشکده حقوق
  21. دانشگاه پروگیا – دانشکده حقوق
  22. دانشگاه پیزا – دانشکده حقوق
  23. دانشگاه کلیسای صلیب مقدس روم – دانشکده حقوق
  24. دانشگاه سنت توماس آکویناس مقدس – دانشکده احکام قضایی
  25. روم – دانشگاه آنتونیانوم مقدس
  26. روم – دانشگاه گروگوریانای مقدس – دانشکده احکام قضایی
  27. دورم – دانشگاه لاتران مقدس – دانشکده احکام قضایی
  28. روم – دانشگاه اوربانیانای مقدس – دانشکده احکام قضایی
  29. روم – دانشگاه روم – دانشکده حقوق
  30. روم – دانشگاه L.U.I.S.S – دانشکده حقوق
  31. روم – دانشاگ سالسیانای مقدس – دانشکده احکام قضایی
  32. سالرنو – دانشگاه سالرنو – دانشکده حقوق
  33. ساساری – دانشگاه ساساری – دانشکده حقوق
  34. سینا – دانشگاه سینا – دانشکده حقوق
  35. ترامو – دانشگاه ترامو – دانشکده حقوق
  36. تورینو – دانشگاه تورینو – دانشکده حقوق
  37. ترنتو – دانشگاه ترنتو – دانشکده حقوق
  38. تیرسته – دانشگاه تیرسته – دانشکده حقوق
  39. اوربینو – دانشگاه اوربینو – دانشکده حقوق
بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته حقوق

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته حقوق

تحصیل رشته حقوق در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشکده حقوق ترنتو در سال 1984 تاسیس شده است و یکی از دانشگاه های برجسته ایتالیا است. دانشکده حقوق ترنتو به طور مستمر در بین پنج دانشکده برتر ایتالیا برای آموزش و پژوهش قرار دارد. دانشکده حقوق ترنتو اعتبار مضاعف خود را به دلیل رویکرد خود در مطالعات حقوق تطبیقی کسب کرده است.

در دانشکده ترنتو دوره حقوق به صورت کامل تدریس می شود و شامل حقوق داخلی، بین الملل، حقوق مافوق محدودیت های ملی و تعاملات دو جانبه می شود. بنابراین انتخاب تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه ترنتو یک تجربه چالش برانگیز است و دانشجویان را وارد حوزه های حقوق در ابعاد فراملیتی و تطبیقی می کند.

با توجه به این موضوع و جهانی شدن بازارها و افزایش روابط بین الملل دانشکده حقوق در سال تحصیلی 2018/2017 برنامه جدید کارشناسی سه ساله را با عنوان حقوق تطبیقی بین الملل و اروپا ( یاCEILS ) که کاملا به زبان انگلیسی است راه اندازی کرد. CEILS با هدف ترکیب ابعاد بین الملل در آداب و رسوم قومی و صفات و شخصیت انسان و افزایش تقاضا برای این رشته تحصیلی ارائه شد.

با توجه به حضور دانشجویان داخلی و دانشجویان بین الملل و استفاده از روش های پیشرفته تدریس اساتید داخلی و بین الملل دانشجویان CEILS در معرض متودولوژی های مختلف، سنت های انتظامی و حوزه قضایی قرار دارند. دوره های این برنامه طیف گسترده ای از زمینه ها را ( حقوق تطبیقی بین الملل و فراملی ) پوشش می دهد.

دانشجویان CEILS فرصت این را دارند که برای دوره های ملی و بین المللی درخواست دهند. تنوع دانشجویان الزامات یادگیری را افزایش می دهد همچنین ارتباط با دانشجویان را افزایش می دهد. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه فارغ التحصیلان CEILS می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا یا کشورهای دیگر ادامه دهند یا می توانند بلافاصله وارد بازار کار بین الملل شوند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته حقوق

  1. بولونیا – دانشگاه بولونیا (Universita di Bologna) – دانشکده حقوق، رتبه 180
  2. کاتانیا – دانشگاه کاتانیا (Universita di Catania) – دانشکده حقوق، رتبه 801
  3. فلورانس – Istituto Universitario Europeo – دانشکده حقوق، رتبه 501
  4. ژنو – دانشگاه ژنو (Universita di Genova) – دانشکده حقوق، رتبه 701
  5. میلان – دانشگاه میلان (Universita di Genova) – دانشکده حقوق، رتبه 325
  6. مودنا – دانشگاه مودنا (Universita du Modena) – دانشکده حقوق، رتبه 801
  7. پادووا – دانشگاه پادووا (Universita di Padova) – دانشکده حقوق، رتبه 249
  8. پالرمو – دانشگاه پالرمو (Universita di Palermo) – دانشکده حقوق، رتبه 801
  9. پاویا – دانشگاه پاویا (Universita di Pavia) – دانشکده حقوق، رتبه 581
  10. پروگیا – دانشگاه پروگیا (Universita di Perugia) – دانشکده حقوق، رتبه 751
  11. پیزا – دانشگاه پیزا (Universita di Pisa) – دانشکده حقوق، رتبه 422
  12. سینا – دانشگاه سینا (Universita di Siena) – دانشکده حقوق، رتبه 701
  13. ترنتو – دانشگاه ترنتو (Universita di Trento) – دانشکده حقوق، رتبه 426
  14. تریست – دانشگاه تریست (Universita di Trieste) – دانشکده حقوق، رتبه 701

هزینه تحصیل رشته حقوق در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا به طور کلی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. موسسات تحصیلات عالی در ایتالیا هزینه های تحصیل خود را تعیین می کنند، اما در مورد تحصیلات دانشگاهی، حداقل حقوق قانونی برای ثبت نام و حداکثر هزینه برای مشارکت دانشجویی وجود دارد که نمی تواند بیش از 20 درصد از بودجه دولتی را بپردازد. پذیرش دوره ارشد و دیگر دوره های تخصصی در ایتالیا ممکن است هزینه های تحصیلی بسیار بیشتری داشته باشد امام با این حال متقاصیان زیادی مهاجرت به ایتالیا را انتخاب میکنند. دانشجویان دکتری که دریافت کمک هزینه تحصیلی را دریافت می کنند، هزینه های تحصیل را پرداخت نمی کنند، اما متقاضیان غایب مجبورند که هزینه تحصیل در دانشگاه خود را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل رشته حقوق در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته حقوق در ایتالیا

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته حقوق

  • دانشگاه های دولتی:

بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی، هزینه تحصیلات متوسط برای تحصیلات عالی در ایتالیا بین 850-1000 یورو در سال است.

  • دانشگاه خصوصی:

دانشگاه های خصوصی در ایتالیا بسیار گران تر هستند و اکثر آنها هزینه های دانشجویی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا دارند.

کمک مالی و بورس تحصیلی:

بودجه و بورس تحصیلی زیادی وجود دارد که دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند می توانند درخواست تحصیلی کنند. برخی از بورس های تحصیلی نه تنها هزینه های تحصیل، بلکه هزینه های زندگی را پوشش می دهند. بورس تحصیلی و بودجه اغلب محدود است و پس از ارزیابی نمرات قبولی خود بر اساس شایستگی دانش آموزان ارائه می شود. برای بررسی های بیشتر در زمینه هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا، بهتر است با مشاوین و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مشورت نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

12 دیدگاه برای “تحصیل رشته ی حقوق در ایتالیا

  1. سرور گفت:

    سلام من دانشگاه دولتی رشته کارشناسی حقوق میخونم ولی هنوز تموم نکردم
    میتونم کارشناسی ارشد توی ایتالیا بخونم و بعد وکالت رو اونجا بگیرم و مشغول به کار بشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، با تایید مدرک کارشناسی وکالت شما می توانید برای کارشناسی ارشد ایتالیا اقدام نمایید.

  2. فاطمه گفت:

    سلام ،بالیسانس فقه حقوق دانشگاه دولتی ایران میشه ارشد حقوق در ایتالیا خوند،واینکه زبان ایتالیایی رو قبول میکنن؟یاحتما باید انگلیسی باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کارشناسی ارشد در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. ما در مقاله https://www.estahbanaty.org/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DB%8C-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7/ تمامی اطلاعات را در رابطه با تحصیل حقوق ذر ایتالیا را در اختیار شما قرار داده ایم.

  3. عاطفه گفت:

    سلام . برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته حقوق در ایتالیا چه شرایطی لازمه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا ارائه مدرک زبان الزامی است و بسته به دانشگاه انتخابی شما الزامات و شرایط متفاوت است.

  4. لیلا گفت:

    برای تحصیل رشته حقوق در مقطع ارشد چه مدارکی لازمه؟ مدرک ایران رو از دانشگاه سراسری در لیسانس قبول میکنن؟ و اینکه کدوم دانشگاه برای این رشته خوبه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، مدرک دانشگاه دولتی ایران مورد تایید کشور ایتالیا است. برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا نیاز به ارائه رزومه علمی قوی و ارائه مدرک زبان است.

      1. لیلا گفت:

        شما کدوم دانشگاه رو برای ارشد حقوق مناسب میدونین که انگلیسی هم تدریس کنن؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          برای انتخاب و ذکر نام دانشگاه باید رزومه علمی و ریز نمرات شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا با ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت در ارتباط باشید.

  5. شاداب گفت:

    سلام من معدلم 16شده رشته ی تحصیلیم حقوق ازدانشگاه ازاد و ایلتسم 7هست ایاشانس گرفتن فاند وبورسیه رو دارم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      دریافت بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا بسته به شرایط اقتصادی شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *