تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا

با پیشرفت دنیا در زمینه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ، فضای مجازی و ارتباطات تصویری بیش از پیش اهمیت یافته اند. رشته گرافیک در سراسر جهان بازار کار خوبی پیدا کرده است و هر روز نیاز جوامع به گرافیست‌های خلاق و حرفه‌ای بیشتر می‌شود. ایتالیا کشوری هنری و پیشرفته است که بهترین دانشگاه‌های اروپایی در آن قرار گرفته‌اند. شما با تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا، آینده خود را در زمینه مورد علاقه‌تان تضمین خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا مزیت‌های بسیاری برای دانشجویان خواهد داشت. با خواندن این مقاله، از شرایط تحصیل، بازار کار در این کشور، هزینه‌های مورد نیاز تحصیل و موارد دیگر مطلع شوید.

جایگاه گرافیک و هنر در ایتالیا

ایتالیا مهد هنر و خلاقیت در اروپا است. شما با زندگی در این کشور، به وجود هنر در تمامی جنبه‌های زندگی مردم پی خواهید برد. بسیاری از هنرمندان مشهور جهان از گذشته تاکنون به طور مثال؛ مایکل آنجلو نقاش و مجسمه‌ساز معروف، لئوناردو داوینچی و رافائلو اهل این سرزمین بوده‌اند.

قدم زدن در خیابان‌های ایتالیا، به تنهایی می‌تواند علاقه و ذوق هنری مردم این کشور را به شما نشان دهد. از جاذبه‌های باستانی در ایتالیا گرفته تا معماری امروزه ساختمان‌ها در این کشور، از پیوند محکم مردم با هنر صحبت می‌کنند.

مزیت‌های تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا

ایتالیا کشوری بسیار فرهنگی و اهل دانش است. دولت این کشور به دلایل مختلفی از دانشجویان خارجی بسیار حمایت می‌کند. همچنین راه‌های مختلفی برای تحصیل و مهاجرت به ایتالیا وجود دارد. امتیازاتی که این کشور به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، در بسیاری کشورهای اروپایی دیگر وجود ندارد. به همین خاطر اکثریت متقاضیان تحصیل از راه مهاجرت، کشور ایتالیا را انتخاب می‌کنند.

برخی از بهترین دانشگاه‌های اروپا، در کشور ایتالیا قرار دارند. شما با تحصیل در این دانشگاه‌ها، آینده خود را تضمین می‌کنید. معتبرترین مدارک تحصیلی در نهایت برای شما صادر می‌شوند، که با آن‌ها می‌توانید در هرکجا استخدام شوید. حتی می‌توانید برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر نیز اپلای کنید.

هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به دیگر کشورها بسیار ارزان‌تر است. شهریه دانشگاه‌ها و اجاره خانه برای دانشجویان بین‌المللی، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه خواهد بود. علاوه بر این موضوع، دولت ایتالیا کمک هزینه‌های تحصیلی و زندگی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا

شهریه تحصیل در رشته گرافیک ایتالیا، سالانه حداکثر 5000 یورو می‌باشد. البته این هزینه مربوط به دانشگاه‌های دولتی این کشور است و دانشگاه‌های خصوصی هزینه بیشتری در حدود 30000 یورو نیز ممکن است داشته باشند.

علاوه بر دانشگاه‌های این کشور، برخی آکادمی‌های هنری نیز وجود دارند که به طور اختصاصی فقط رشته‌های هنری در آن‌ها آموزش داده می‌شود. هزینه این آکادمی‌ها از دانشگاه‌های خصوصی بیشتر است و به 40000 یورو در سال نیز می‌رسد. طول دوره در این آکادمی‌ها از 3 ماه تا 2 سال است. مدت زمان بستگی به دوره انتخابی شما دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های هنر ایتالیا

تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا

برخی از دانشگاه‌های ایتالیا جهت پذیرش دانشجویان، آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند. البته بیشتر دانشگاه‌ها مدرک آزمون‌های معتبری چون، SAT، ACT و GRE را قبول دارند. در صورتی که شما نمره کافی از این آزمون‌ها دریافت کنید، می‌توانید در دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش شوید. آزمون‌های ورودی رشته‌های هنری مثل گرافیک و دیگر رشته‌ها باهم تفاوتی ندارند؛ اما رشته‌های هنری گاها آزمون‌های عملی نیز دارند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

شما برای اینکه بتوانید در یکی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا به قصد تحصیل گرافیک ثبت‌نام کنید، ابتدا باید مجوز پذیرش را دریافت کنید. مدارک زیر جزء ملزومات برای ارسال به دانشگاه مقصد هستند:

  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه ریزنمرات درسی
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی معتبر
  • رزومه هنری
  • توصیه‌نامه تحصیلی
  • انگیزه‌نامه
  • فی(هزینه بررسی مدارک توسط دانشگاه مورد نظر)
  • گذرنامه معتبر دارای 2 سال اعتبار
  • کپی گواهی‌های هویتی

ممکن است دانشگاه مد نظر، مدارک دیگری نیز از شما درخواست کند. پس می‌توانید ابتدا با مراجعه به وبسایت اصلی دانشگاه، شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید.

5 دانشگاه برتر برای تحصیل گرافیک در ایتالیا

در لیست زیر ما 5 دانشگاه برتر به علاوه وبسایت اصلی آن را، جهت کسب اطلاعات بیشتر شما قرار داده‌ایم:

نام دانشگاهرتبه دانشگاه در جهانوبسایت دانشگاه
دانشگاه بولونیا160unibo.it
دانشگاه رم‌ساپینزا171uniroma1.it
دانشگاه پادوا216punipd.it
دانشگاه میلان301unimi.it
دانشگاه پیزا383unipi.it

بازار کار رشته گرافیک در ایتالیا

همان‌طور که قبل‌تر به این موضوع اشاره شد، ایتالیا کشوری بسیار فرهنگی و هنری است. رشته گرافیک نیز در هر کجا که اثری از هنر و طراحی باشد، جایگاه دارد. شما می‌توانید در شرکت‌های مختلف تبلیغاتی، برندینگ، بازاریابی و یا طراحی مشغول به کار شوید. همچنین فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی را در هر کجا که به دنبال یک طراح خلاق هستند، بیابند. علاوه بر طراحی کارهای مربوط به عکاسی، ویرایش عکس، انیمیشن و وبسایت نیز در دسته کارهای پردرآمد گرافیکی قرار می‌گیرند. بیشترین درآمد گرافیست‌ها در مشاغل برندینگ، مارکتینگ و تبلیغات است.

تحصیل رشته گرافیک در ایتالیا متقاضیان بسیاری دارد. عموما افراد هنردوست به کشورهایی مهاجرت می‌کنند که، باعث افزایش طبع هنری‌ و خلاقیت‌شان می‌شود. ایتالیا جزء همین دسته از کشورها قرار می‌گیرد و زمینه پیشرفت بسیاری برای هنرمندان و گرافیست‌ها دارد. علاوه بر امتیازات فرهنگی که ایتالیا از آن‌ها برخوردار است، هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. دولت ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی توجه بسیاری نشان می‌دهد و کمک هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌های بسیاری را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

راه‌های بسیاری برای تحصیل در رشته گرافیک ایتالیا وجود دارد. اگر شما نیز از علاقه‌مندان هنر و تحصیل در ایتالیا هستید، با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید تا در نهایت به رویاهایتان تحقق بخشید.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *