تحصیل در رشته هنر در کانادا

به طور کلی، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مرتبط به شما این امکان را می دهد تا تحصیلات خود را در هنرهای زیبا دنبال کنید و به تحصیل در رشته هنر در کانادا مشغول شوید. در ادامه این باعث ایجاد انتخاب های بیشتری برای ارضای علاقمندی های تان در حوزه های هنر و علوم می شود. جهت کسب اطلاعات تکمیلی علاوه بر مقاله زیر در زمینه تحصیل در کانادا 2019 یا مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا

اگر برای خالقیت و شور و اشتیاق به هنر علاقه مند هستید، چرا دوره های هنرهای زیبا در کانادا دنبال نمی کنید؟ کانادا محل خوبی برای تحصیل در رشته هنر است. این کشور به انواع هنرمندان با استعداد مانند رابرت بتمن و امیلی کار، عکاسانی مانند یوسف کارش، کارول بیل رید، نویسندگانی مانند مایکل اونداج، موسیقیدان جاز مانند، دیانا کراال، هنرهای تلفیقی مانند جویس ویلند می باشند.

این جامعه پرطرفدار هنری به این معنی است که رویدادهای فرهنگی جالبی در کانادا وجود دارد. تحصیلات خود را با شرکت در اجرای رویال وینیپگ باله یا انواع نمایشنامه ها، سمفونی ها و کنسرت ها تکمیل کنید. از مجموعه خوبی از آثار در گالری های محلی و از گالری هنرهای ملی هنر اتاوا یا موزه عکاسی معاصر کانادا دیدن کنید. در طول این سال ها، جاز پر جنب و جوش، جشنواره های نویسندگان و فستیوال ها، و همچنین جشنواره استراتفورد محبوب در انتاریو، شامل نمایشنامه های شکسپیر است.

شما می توانید برنامه های عالی هنری زیبا در بسیاری از دانشگاه های کانادا، کالج ها، موسسات فنی و مدارس هنر و طراحی را پیدا کنید. دوره های کارشناسی به طور کلی به مدت چهار سال به پایان می رسد، در حالی که دیپلم و گواهینامه ها دو تا سه سال طول می کشد. بسیاری از دوره ها پایه و اساس تئوری و تاریخ هنر را فراهم می کنند، در حالی که دانش آموزان فرصتی برای انجام هنر خود و ایجاد آثار خود دارند. دانش آموزان می توانند در رشته هایی مانند نقاشی، نقاشی، چاپ، عکاسی، مجسمه سازی، سرامیک، فیلم، رقص و موسیقی تخصص خاصی داشته باشند تا چند نفر را نام برد.

فارغ التحصیلان هنرهای زیبا از معماران حرفه ای، هنرمندان، مربیان، منتقدان، مدیران هنری و نمایندگی مجلس استفاده می کنند. مهارت های آنها همچنین می تواند به عنوان مبنایی برای شغلی در زمینه های دیگر مانند تبلیغات و یا طراحی صنعتی باشد. بعضی از دانشکده ها فرصت های کارآموزی و همکاری و یا برنامه های تبادل را ارائه می دهند. دانش آموزانی که پیشینه ای از هنرهای مرتبط دارند ممکن است علاقه مند به تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد هنرهای زیبا باشند. برای اکثر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، از دانشجویان آینده نگر خواسته می شود که مجموعه ای از آثار اصلی را با نرم افزار خود ارائه دهند.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های کانادا

پیش نیاز ها برای برنامه تحصیلی عمومی هنر های زیبا طبق برنامه اعزام دانش آموز به کانادا مختلف است و بستگی به این دارد که این برنامه به عنوان مدرک تحصیلی(لیسانس هنر) B.A ارائه میشود یا اینکه به صورت مدرک تحصیلی (لیسانس هنر های زیبا) B.F.A. برای برنامه تحصیلی لیسانس هنر، نیازمندیهای ورودی بیشتر به سمت دست آورد ها در حیطه های مختلف مثل انگلیسی و دیگر رشته های علمی هدایت میشود.

ثبت نام در برنامه تحصیلی لیسانس هنر های زیبا معمولا نیازمند اینست که دانشجویان نمونه کار های هنری خود را به منظور بازبینی، مصاحبه ارسال نمایند و یا نامه هدف نیز گاها برای پذیرش در برنامه لیسانس هنر های زیبا مورد نیاز است.

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته هنر

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه مک گیل
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  4. دانشگاه آلبرتا
  5. دانشگاه یورک
  6. دانشگاه کونکوردیا
  7. دانشگاه غربی
  8. دانشگاه اوتاوا
  9. دانشگاه کلگری
  10. دانشگاه مونترال
  11. دانشگاه سایمون فراسر

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته هنر

  • دانشگاه تورنتو رتبه دهم:

دانشکده هنر و علوم دانشکده اصلی دوره کارشناسی است و بیشتر دوره های درسی کالج را مدیریت می کند. در حالی که دانشکده ها به طور کامل مسئول تدریس نیستند، اغلب آن ها دارای برنامه های دانشگاهی تخصصی و مجموعه سخنرانی ها می باشند.

  • دانشگاه مک گیل ( McGill University ) رتبه 32:

در داخل کشور، دانشگاه مک گیل در رتبه بندی دانشگاه مک لان در سال 2019 در جایگاه اول دانشگاه های کانادا قرار گرفت و جایگاه خود را برای چهاردهمین سال متوالی حفظ کرد. یست و دو درصد از کل دانشجویان در دانشکده هنر ثبت نام کرده اند.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه 39:

دانشگاه بریتیش کلمبیا ( UBC ) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در ونکوور وKelowna، بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد. این دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر در سراسر جهان و در میان سه دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. UBC با بودجه سالانه 600 میلیون دلار، سالانه بیش از 8000 پروژه را تامین می کند.

  • دانشگاه آلبرتا رتبه 134:

دانشکده هنر شامل هشت کرسی تحقیقاتی کانادا در زمینه های مختلف، از جمله مطالعات انگلیسی و فیلم، جامعه شناسی، فلسفه، هنر و طراحی، و تاریخ و آثار کلاسیک می شود. در سال 2014، بخش مطالعات انگلیسی و فیلم رتبه 22 را در رده بندی دانشگاه QS جهانی به دست آورد.

  • دانشگاه یورک رتبه 144:

دانشگاه یورک یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در تورنتو، اونتاریو، کانادا است. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ است و در حدود 52300 دانشجو، 7000 دانشکده و کارمند و 295000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد.

  • دانشگاه کنکوردیا ( Concordia University ) رتبه 148:

دانشکده هنر و علوم دانشگاه کنکوردیا شامل 21 بخش و هفت دانشکده، مدرسه و موسسه علوم انسانی، و علوم اجتماعی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. بیش از 293 برنامه وجود دارد که بیش از 2400 دوره را ارائه می دهد. 500 عضو تمام وقت و 400 عضو هیات علمی وجود دارند. در طی سال تحصیلی 2011 – 2010، 15,767 دانشجوی مقطع لیسانس و 2,103 دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشکده ثبت نام کردند.

دانشگاه انتاریو غربی ( UWO ) که از سال 2012 به عنوان دانشگاه وسترن شناخته می شود و عموما به غرب محدود می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در لندن، انتاریو، کانادا است.

دانشگاه اتاوا دانشگاه تحقیقاتی عمومی دو زبانه در اتاوا، انتاریو، کانادا می باشد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را ارائه می دهد که توسط ده دانشکده مدیریت می شود. دانشگاه اتاوا بزرگ ترین دانشگاه انگلیسی – فرانسوی زبان در جهان می باشد.

  • دانشگاه کلگری رتبه 180:

دانشگاه کلگری یکی از دانشگاه های کانادا است که در شهر کلگری، آلبرتا کانادا قرار دارد. این دانشگاه از 14 دانشکده و 85 موسسه و مراکز تحقیقاتی تشکیل شده است.

  • دانشگاه مونترال رتبه 188:

Université de Montréal به طور پیوسته در رتبه بندی دانشگاه ها قرار دارد. این دانشگاه در سال 2018، در رتبه بندی دانشگاه های جهانی ( ARWU ) رتبه 150 – 101 در جهان و رتبه 6 – 5 را در کانادا به دست آورد. رتبه بندی دانشگاه جهانی در سال 2019، این دانشگاه را در رتبه 90 در جهان و پنجم در کانادا قرار داد.

این دانشگاه در سال 2018، در رتبه بندی دانشگاه های جهان ( ARWU ) به رتبه 400 – 301 در جهان و رتبه 18 – 13 کانادا دست یافت. رتبه بندی دانشگاه جهانی در سال 2019، سایمون فریزر را در رتبه 300 – 251 جهان و رتبه 14 – 11 کانادا قرار داد. در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال 2019، این دانشگاه در رتبه 264 در جهان و یازدهم کانادا قرار داد. بر طبق رتبه بندی جهانی U.S. News & World Report سال 2019، این دانشگاه در جایگاه 288 جهان و 12 کانادا قرار گرفت.

هزینه تحصیل رشته هنر در کانادا

هزینه تحصیل رشته هنر در کانادا

هزینه تحصیل رشته هنر در کانادا

در مقایسه با بسیاری از کشورها، مطالعه در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. شما به احتمال زیاد سالانه بین 20،000 تا 30،000 دلار نیاز دارید تا هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش دهید. با این حال، این محدوده هزینه به طور متوسط است و با توجه به موسسه و برنامه که در آن شما ثبت نام، محل سکونت خود، هزینه ها متفاوت هستند. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در سراسر استان ها و برنامه های مختلف متفاوت است.

  1. رشته تحصیلی هنر های تجسمی
  2. مقطع کارشناسی 14 هزار دلار
  3. مقطع ارشد 22 هزار دلار

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) صحبت نمایید و یا در همین وبسایت به دنبال مطالب دست اول باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *