تحصیل رایگان در چین

شش برنامه در بورسیه دولتی چینی، کمک هزینه کامل برای دانشجویان بین المللی میسر می کنند که شامل، برنامه دوجانبه، برنامه دانشگاه چینی، برنامه دیورا بزرگ، برنامه EU، برنامه AUN، برنامه PIF می شود. ارائه کمک هزینه کامل تحصیل رایگان در چین شامل هزینه شهریه، هزینه اقامت، هزینه زندگی و بیمه جامع پزشکی است که در ادامه کارشناس موسسه حقوقی توسعه گران مهر بیشتر راجع به آن توضیح خواهند داد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رایگان در چین

بورس تحصیلی رایگان در چین برای دانشجویان بین المللی: تحصیل در چین به صورت رایگان

هر دانشجو می خواهد در چین با هزینه کم یا به صورت رایگان تحصیل کند. در اینجا سردبیر برای دانشجویان بین المللی برنامه های تحصیلی کامل در چین را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا بتوانند ایده واضحتری داشته باشند. برنامه های تحصیلی زیر در چین می تواند تحصیلت کامل دانشجویان بین المللی را فراهم کند.

بورس تحصیلی چین

شش برنامه در بورس تحصیلی دولتی چین کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی، از جمله برنامه دو جانبه، برنامه دانشگاه چینی، برنامه great wall، برنامه اتحادیه اروپا، برنامه AUN، برنامه PIF را فراهم می کند. ارائه کمک هزینه کامل شامل هزینه تحصیل، هزینه اقامت، هزینه زندگی، بیمه درمانی جامع.

بورس تحصیلی کنفیسیوس

بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی را فراهم می کند. برنده بورس تحصیلی معاف از پرداخت هزینه تحصیل، هزینه اقامت در محوطه دانشگاه، و کمک هزینه زندگی ماهانه و بیمه جامع برای دانشجویان خارجی تحصیل کرده در چین است.

برنامه مطالعات کنفوسیوس

دکترای پژوهشی مشترک کمک هزینه تحصیلی و دکتری در برنامه های تحصیلی چینی تحصیلی کامل ارائه می شود. این بودجه شامل موارد زیر است:

  1. اسناد اقامت و زندگی: 11 هزار دلار در سال؛
  2. تحقیقات: 2 هزار دلار در سال؛
  3. بلیط سفر خارجی بین المللی؛
  4. تحصیلات؛
  5. پشتیبانی های دیگر توسط میزبان دانشگاه چینی؛
  6. هزینه های زندگی و بیمه های پزشکی در چین؛
  7. فعالیت های گروهی و تجربه فرهنگی

برای برنامه های کاربردی برنامه مطالعات چین کنفوسیوس، لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید: https://feature.cucas.cn/Articles/How-to-Apply-Confucius-China-Studies-Program-Scholarship:-Application-Procedures-for-Confucius -Scholarship-2015_1496.html

بورس تحصیلی محلی چین

بورس تحصیلی محلی چین

بورس تحصیلی محلی چین

  1. بورس تحصیلی دولتی شاندونگ
  2. بورس تحصیلی دولتی پکن
  3. بورس تحصیلی دولتی لیائونینگ
  4. بورس تحصیلی شانگهای
  5. یونان بورس تحصیلی
  6. بورس تحصیلی دولتی هیلونگجیانگ
  7. بورس تحصیلی استان جیلین
  8. بورس تحصیلی دولتی فوجیان
  9. جوایز جیانگ سو یاسین
  10. بورس تحصیلی دولتی لیائونینگ
  11. بورس تحصیلی استان سیچوان
  12. بورس تحصیلی شهرداری شهرداری چنگ کینگ
  13. بورس تحصیلی دولتی هیلونگجیانگ
  14. بورس تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه پکن، فارغ التحصیلان فارغ التحصیلان
  15. بورس تحصیلی دولتی جیانگشی
  16. بورس تحصیلی دولتی سین کیانگ
  17. بورس تحصیلی دولتی مستقل منطقه نینگسیا Hui

بورس تحصیلی دانشگاه:

  1. مؤسسه فناوری بین المللی دانشجویان بین المللی هاربین (بورس تحصیلی HIT)
  2. بورس تحصیلی رئیس دانشگاه های نانجینگ
  3. بورس تحصیلی رهبران آینده دانشگاه و آسیا
  4. بورس تحصیلی دانشجویان دانشگاه ژجیانگ
  5. دانشکده زبان و فرهنگ چین چینی – بورس تحصیلی معلم چینی در خارج از کشور
  6. دانشگاه گوانگدونگ در خارج از کشور – بورس تحصیلی دانشجویان خارجی
  7. بورس تحصیلی دانشگاه ژجیانگ اقیانوس
  8. بورس تحصیلی رئیس جمهور برای دانشجویان بین المللی SWUFE

بورس تحصیلی خارجی:

  1. دانشگاه شیان Jiaotong دانشگاه تایلندی شاهزاده Sirindhorn بورس تحصیلی
  2. بورس تحصیلی “فولبرایت-هیز”

شرایط اخذ بورسیه تحصیل رایگان در چین

اگر شما به دنبال کمک هزینه تحصیلی در چین یا بورس تحصیلی چینی هستید، این پست به شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید. چین بورس تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد در چین تحصیل کنند، ارائه می دهد. برای دریافت کمک هزینه تحصیلی در چین، باید اطلاعات اولیه و روش درخواست برای این را بدانید.

بیش از 3000 دانشگاه چینی وجود دارند که انواع مختلف بورس تحصیلی را ارائه می دهند. بورس تحصیلی انواع مختلفی دارد. برخی از آنها توسط دولت چین و برخی از دولت های محلی و استانی ارائه می شوند. دانشگاه های چینی نیز بورس تحصیلی را ارائه می دهند.

دو نوع اصلی بورس تحصیلی در چین وجود دارد:

  1. بورس تحصیلی دولتی چین
  2. بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس( (Confucius

دوره زمانی درخواست بورس تحصیلی در چین:

زمانی که می خواهید برای بورس تحصیلی در چین درخواست دهید، لطفا دوره زمانی درخواست برای بورس تحصیلی را در نظر داشته باشید. برای به دست آوردن بورس تحصیلی دولتی چین، شما باید از اوایل ماه ژانویه تا اوایل ماه آوریل هر سال درخواست دهید. شما باید در سفارت چین (کنسولگری) در کشور خود، جزئیات مربوط به دوره زمانی و مراحل مهم درخواست خود را بررسی کنید.

هشدار: در اواسط ماه مه و ژوئن، بعضی از متقاضیان ممکن است تا اوایل ماه جولای و اوت خبری را دریافت کنند. بورس تحصیلی دولتی که بخش دیگری از بورس تحصیلی دولت چین نیز است، هر یک از بورس تحصیلی دولت، جزئیات خاص خود را دارد. برنامه برای هر یک از آنها در تمام طول سال باز است. هشدار: از ماه مه تا سپتامبر. بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس، برنامه در تمام طول سال باز است. نتیجه بورس تحصیلی باید ظرف 45 روز کاری پس از تأیید مواد کاربردی اعلام شود.

بورس تحصیلی دولتی چین چیست؟

بورس تحصیلی چین ابتکاری است که دولت چین برای حمایت از آموزش، فرهنگ، کسب و کار، مبادلات در آموزش و پرورش و سیاست، همکاری و درک متقابل بین کشورهای دیگر و چین به کار گرفته است. هر سال، دانشگاه های چینی که اعطای بورس تحصیلی دولتی چین را به عهده دارند، عبارتند از:

بورس تحصیلی CSC:

CSC بورس تحصیلی 2019، می باشد که اکنون برای لیسانس، دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری (Ph.D.) در رشته های مختلف به صورت زبان انگلیسی و چینی در دانشگاه های چین باز می باشد. بورس تحصیلی CSC در بیش از 243 دانشگاه چینی در هر سال ارائه می شود. درخواست اینترنتی برای بورس تحصیلی CSC یک الزام اجباری است.

در حالی که، یک متقاضی بورس تحصیلی CSC نیز مجاز به ارسال درخواست پذیرش دانشگاه دیگر نیز می باشد. پس از آن، متقاضی بورس تحصیلی CSC باید هر دو فرم، درخواست کمک هزینه تحصیلی CSC و فرم پذیرش دانشگاه را مستقیما به دانشگاه برای پردازش درخواست ارائه دهد.

چگونه می توان برای بورس تحصیلی CSC درخواست داد؟ درخواست بورس تحصیلی CSC که معمولا به صورت کامل به آنها بورسیه تحصیلی در چین تعلق می گیرد. لطفا در نظر داشته باشید که نامه پذیرش یا نامه دعوت از استاد دانشگاه چین اختیاری است. کاندیدا های بورس تحصیلی دولتی چین باید برای ارسال درخواست بورس تحصیلی CSC خود به صورت گام های زیر عمل کنند:

  1. یافتن دانشگاه چینی که بورس تحصیلی CSC را اریه می دهد.
  2. یافتن صفحه وب سایت بورس تحصیلی دانشگاه
  3. ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت شورای بورس تحصیلی چین
  4. فرم درخواست اینترنتی بورس تحصیلی CSC را پر کنید.
  5. گروه B برای بورس تحصیلی CSC را انتخاب کنید.
  6. نام دانشگاه را انتخاب کنید و شماره آژانس دانشگاه را پر کنید.
  7. فرم بورس تحصیلی CSC ارسال کنید و پی دی اف آن را دانلود کنید.
  8. تمام مدارک مورد نیاز با فرم پی دی اف بورس تحصیلی CSCرا ضمیمه کنید.
  9. بررسی کنید که آیا دانشگاه نیاز به درخواست مجزا برای پذیرش دارد یا خیر
  10. اگر درخواست ثبت نام پذیرفته شود، فرم دانشگاه را پر ودانلود کنید.
  11. چک کنید که آیا دانشگاه نیاز به هزینه درخواست دارد یا خیر
  12. ارسال هزینه درخواست (در صورت لزوم)
  13. درخواست پذیرش، مدارک و فرم پی دی اف بورس تحصیلی CSC را ضمیمه کنید.
  14. دو مجموعه بسازید و به آدرس دانشگاه ارسال کنید
  15. منتظر نتایج بورس تحصیلی csc بمانید.

دانشگاه های رایگان و کم هزینه چین

5 تا از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها در چین برای دانشجویان بین المللی.

Beihang University:

دانشگاه Beihang یکی از بهترین دانشگاه های مقرون به صرفه در چین است. این یک دانشگاه دولتی است. این دانشگاه در سال 1952 تأسیس شد، و در زمینه های فنی، مهندسی و ارتباطات تخصص بسیاری دارد.

شهریه ( هزینه تحصیل ):

شهریه بین المللی برای همه دوره های مهندسی در هر سال تحصیلی 30،000 یوان ( حدود 4359.3 دلار آمریکا ) به زبان انگلیسی است. شهریه برای دوره های زبان طولانی پاییز، 8.600 یوان ( حدود 1249.67 دلار آمریکا ) برای هر دوره است.

Capital Normal University:

دانشگاه Capital Normal در پکن چین واقع شده است. این موسسه در سال 1954 به عنوان دانشگاه دولتی تاسیس شد. تعداد دانشجویانی که در دوره های مختلف تحصیل می کنند، 27.940 است. این یکی از ارزانترین دانشگاه های موجود در چین است.

شهریه:

هزینه تحصیل بین المللی برای دوره های کارشناسی مهندسی سالانه 27،600 یوان است. هزینه تحصیل برای دوره های کارشناسی ارشد بین المللی از 27.600 یوان تا 31.600 یوان(حدود 4010.56 تا 4591.8 دلار آمریکا ) در سال است.

دانشگاه: Tongji

دانشگاه Tongji یکی از بهترین دانشگاه های حاضر در شانگهای چین است. این در میان 5 دانشگاه ارزان فهرست شده در چین مقرون به صرفه ترین دانشگاه است. این دانشگاه در سال 1907 به عنوان دانشگاه دولتی تاسیس شد و دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد.

شهریه:

هزینه تحصیل بین المللی برای همه دوره های کارشناسی در دانشگاه Tongji از 20،000تا 35،000 یوان ( حدود 2906.2 تا 5085.85 دلار آمریکا ) در سال است. هزینه تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد برای همه دوره ها از 22.960 یوان تا 32.800 یوان (حدود 3336.32 تا 4766.17 دلار آمریکا ) در سال است.

Southeast University:

دانشگاه Southeast یکی از ارزان ترین دانشگاه های حاضر در چین است. این دانشگاه در سال 1902 تأسیس شد. این دانشگاه دولتی است و تعداد زیادی دوره را ارائه می دهد. این دانشگاه در نانجینگ واقع شده است. در این دانشگاه حدود 43.643 نفر تحصیل می کنند.

شهریه:

هزینه تحصیل بین المللی برای همه دوره های کارشناسی از 16.000یوان تا 30.600یوان ( حدود 2324.96 تا 4446.49 دلار آمریکا) در سال است. هزینه تحصیل برای تمام دوره های کارشناسی ارشد از 23،000 یوان تا 35،000 یوان ( حدود 3342.13 تا 5085.85دلار آمریکا) در سال است.

دانشگاه HUNAN:

دانشگاه هونان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های چین است. این دانشگاه بهترین و مقرون به صرفه ترین دوره ها را ارائه می دهد. دانشگاه هونان در سال 976 تاسیس شد و حدود 46 هزار دانشجو در اینجا تحصیل کرده اند.

شهریه:

هزینه تحصیل بین المللی برای همه دوره های کارشناسی از 15،000 یوان شروع و تا 17،000 یوان ( حدود 2179.65 تا 2470.27 دلار آمریکا ) در سال افزایش می یابد. هزینه تحصیل برای دوره های کارشناسی ارشد از 17،000 یوان شروع و تا 21،000 یوان ( حدود 2470.27 تا 3051.51 دلار آمریکا ) در سال ادامه می یابد.

دانشگاه های رایگان و کم هزینه چین

دانشگاه های رایگان و کم هزینه چین

شرایط و درآمد کار دانشجویی در چین

دانشجویان قادر خواهند بود تا در زمان تحصیل خود و به صورت نیمه وقت مشغول کار گردند. کار کردن برای دانشجویان فرصتی است تا به کسب تجربه جهت اشتغال پس از فارغ التحصیلی خود بپردازند. قوانین بسیاری در ارتباط با کار دانشجویی در کشور چین حاکم است که دانشجویان ملزم به رعایت آن هستند. در گذشته امکان اشتغال دانشجویان بین المللی وجود نداشته است اما هم اکنون دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود تا با در دست داشتن مجوز از سمت دانشگاه به اشتغال بپردازند.

راه های بسیاری جهت یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی وجود دارد. از آنجایی که اقتصاد کشور چین در وضعیت خوبی قرار دارد، دانشجویان فرصت هایی در این کشور می یابند که هرگز در کشور خودشان نصیبشان نخواهد شد. به عنوان مثال، دانشجویان دانشگاه های بازیگری به راحتی می توانند جهت ایفای نقش در فیلم ها شانس خود را امتحان نمایند. و یا دانشجویان دانشکده زبان و فرهنگ قادر خواهند بود جهت ارتباط کشور چین با دیگر کشور ها در این مسیر به شرکت های مربوطه کمک نمایند.

دانشجویان می توانند با نگاهی به سایت های شغل یابی، با انبوهی از شغل های مناسب دانشجویان آشنا شوند. استادان نیز به سبب ارتباطات خود با شرکت های مختلف می توانند دانشجویان را به این شرکت ها معرفی نمایند. حتی دانشجویان نیز می توانند خودشان جهت ارتباط با شرکت ها اقدام نمایند.

چنانچه فرد قادر به صحبت کردن به زبان چینی باشد، می تواند شانس خود را جهت یافتن شغل مناسب افزایش دهد. بنابراین چنانچه قصد رفتن به این کشور را دارید، پیشنهاد می شود که بر روی پیشرفت زبان چینی خود کار کنید تا بتوانید در آینده از این مهارت خود استفاده هرچه بهتر را ببرید.

آیا دانشجویان بین المللی قادر به کار کردن در کشور چین خواهند بود؟

بله! اگرچه تا سال 2013 امکان اشتغال دانشجویان بین المللی در زمان تحصیل آنان وجود نداشت اما دولت چین متوجه شد که این موضوع جذب دانشجویان به این کشور را به مقدار زیادی کاهش داده است بنابراین امروزه این امکان فراهم شده است تا دانشجویان بین المللی نیز بتوانند در زمان تحصیل خود به اشتغال نیز بپردازند.

چنانچه قصد کار به صورت نیمه وقت داشته باشید، می بایست جهت دریافت ویزای دانشجویی اقدام نمایید. این ویزا در دو نوع x1 و x2 میباشد. ویزای اول مختص دانشجویانی است که در مقاطع پیشرفته مشغول به تحصیل می باشند و قصد اقامت بیش از 6 ماه را در این کشور دارند. اما ویزای نوع دوم برای دانشجویانی است که کمتر از 6 ماه در کشور چین اقامت خواهند داشت.

دانشجویان خارجی تنها می توانند جهت اشتغال در کار های نیمه وقت اقدام نمایند. کار تمام وقت پس از پایان دوره تحصیلی برای این دانشجویان امکان پذیر است. تنها کاری که پس از فارغ التحصیلی لازم است، آن است که فرد از دانشگاه خود مدرک دریافت نماید. چنانچه شخص دارای ویزای x1 می باشد، می تواند جهت اخذ ویزای موقت 30 روزه جهت یافتن شغل مورد نظر اقدام نماید که این را در بحث تحصیل رایگان در چین ، مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای شما توضیح خواهند داد تا روند تحصیل و اعزام دانشجو به چین را به درستی پیگیری کنید.

سوالات متداول درباره تحصیل رایگان در چین

کدام برنامه ها در بورس تحصیلی دولتی چین کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی را فراهم می کنند؟

 از جمله برنامه دو جانبه، برنامه دانشگاه چینی، برنامه great wall، برنامه اتحادیه اروپا، برنامه AUN، برنامه PIF

ارائه کمک هزینه کامل در چین شامل چه هزینه هایی است؟

هزینه تحصیل، هزینه اقامت، هزینه زندگی، بیمه درمانی جامع

بورس تحصیلی کنفوسیوس به چه صورت است؟

برنده بورس تحصیلی معاف از پرداخت هزینه تحصیل، هزینه اقامت در محوطه دانشگاه، و کمک هزینه زندگی ماهانه و بیمه جامع برای دانشجویان خارجی تحصیل کرده در چین است.

بورس تحصیلی خارجی در چین کدامند؟

  • دانشگاه شیان دانشگاه تایلندی شاهزاده 
  • بورس تحصیلی “فولبرایت-هیز”

بورس تحصیلی CSC چین چیست؟

CSC بورس تحصیلی 2019، می باشد که اکنون برای لیسانس، دوره های کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته های مختلف به صورت زبان انگلیسی و چینی در دانشگاه های چین باز می باشد. بورس تحصیلی CSC در بیش از 243 دانشگاه چینی در هر سال ارائه می شود.

بورسیه تحصیل رایگان در چین به کدام مقاطع داده میشود؟

چین بورس تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی که میخواهند در مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد در چین تحصیل کنند، ارائه می دهد.

آیا بورس تحصیلی چین توسط دولت های محلی هم ارائه می شود؟

برخی از آنها توسط دولت چین و برخی از دولت های محلی و استانی ارائه می شوند. دانشگاه های چینی نیز بورس تحصیلی را ارائه می دهند.

انواع بورس تحصیلی در چین کدامند؟

  • بورس تحصیلی دولتی چین
  • بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس

دوره زمانی درخواست برای بورس تحصیلی چه تاریخی است؟

برای به دست آوردن بورس تحصیلی دولتی چین، شما باید از اوایل ماه ژانویه تا اوایل ماه آوریل هر سال درخواست دهید.

بورس تحصیلی چین ظرف چه مدت اعلام می شود؟

باید ظرف 45 روز کاری پس از تایید مواد کاربردی اعلام شود.

بورس تحصیلی دولتی چین چیست؟

بورس تحصیلی چین ابتکاری است که دولت چین برای حمایت از آموزش، فرهنگ، کسب و کار، مبادلات در آموزش و پرورش و سیاست، همکاری و درک متقابل بین کشورهای دیگر و چین به کار گرفته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “تحصیل رایگان در چین

  1. مرضیه عباسی گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای رشته طراحی لباس در چین بورسیه تعلق میگیره و اگر تعلق میگیره بورسیه اون کامل هست یا خیر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، می توانید برای بورسیه کامل و کمک هزینه زندگی اقدام نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  2. آصفه حسنی گفت:

    فورم ثبت نام در دانشگاه چین را چگونه میتوان دریافت کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام بهتری روش ارسال خلاص همدارک تحصیلی تان به مشاورین وکارشناسان ما برای انجام ارزیابی و سپس تکمیل فرم، که به نمایندگی از دانشگاه در اختیار ما قرار گرفته است، می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *