بورسیه تحصیلی سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین و سرسبزترین کشورهای قاره اروپا محسوب می‌شود که از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. از طرفی دیگر سطح علمی دانشگاه‌های این کشور بسیار مطلوب  و بالا می‌باشد. از این رو سالانه افراد زیادی برای تحصیل و زندگی به کشور سوئیس مهاجرت می‌کنند تا طعم زندگی در این کشور مدرنیته را بچشند. هزینه‌های تحصیلی در کشور سوئیس به خاطر کیفیت بالای نظام آموزشی این کشور نسبتاً بالا می‌باشد و معمولاً دانشجوهای بین المللی از پس مخارج تحصیل در سوئیس بر نمی‌آیند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از این رو بیشتر دانشجویان ورودی به دانشگاه‌های این کشور به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس می‌باشند. در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که ممکن است در خصوص بورسیه سوئیس برای متقاضیان پیش آید، پاسخ دهیم.

بورسیه تحصیلی سوئیس و شرایط دریافت بورسیه

مردمی که در کشور سوئیس زندگی می‌کنند معمولاً می‌توانند به 4 زبان دنیا صحبت می‌کنند که هر یک از زبان‌ها متعلق به یک کانتون سوئیس می‌باشد.( کانتون نوعی تقسیمات عرضی در کشورهاست که نسبت به شهرستان‌ها، بخش یا استان کوچکتر می‌باشد). زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی 4 زبان مطرحی هستند که در کشور سوئیس رایج است. کشور سوئیس دارای دانشگاه‌های رایگان نمی‌باشد و چه اتباع خارجی و چه تبعه قانونی سوئیس ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه هستند. تحصیل در زبان محلی کانتونی(تقسیم بندی بخش‌ها در کانادا را کانتون می‌نامند) که دانشگاه درآن واقع شده است به مراتب خیلی کمتر از تحصیل به زبان انگلیسی در آن دانشگاه می‌باشد.

شرایط دریافت بورسیه سوئیس

شرایط دریافت بورسیه سوئیس

دانشجویان می‌توانند برای دوره‌های آموزشی که به زبان محلی یا به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، بورسیه سوئیس را دریافت کنند. برای برخورداری از بورسیه تحصیلی سوئیس باید شرایط دریافت بورسیه را داشته باشید تا از این طریق بتوانید هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش دهید. دانشجویان برای دریافت بورسیه سوئیس باید از نظر زبان انگلیسی در سطح بالایی باشند، سابقه و نمرات تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند و دارای سوابق پژوهشی نیز باشند تا بتوانند بورسیه تحصیلی سوئیس را دریافت نمایند. در ادامه شما را با شرایط بورسیه تحصیلی در سوئیس برای هر مقطع را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

بورسیه فول فاند سوئیس

بورسیه فول فاند را می‌توان به عنوان بهترین نوع بورسیه تحصیلی در نظر گرفت؛ چرا که دانشجو ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای در زمان تحصیل خود نمی‌باشد. بورسیه فول فاند تمامی هزینه‌های تحصیل اعم از هزینه خرید بلیت هواپیما، هزینه مخارج زندگی، شهریه دانشگاه، درمان، بیمه و اجاره خانه را در بر دارد. گرفتن بورسیه فول فاند آسان نمی‌باشد؛ از این رو بهتر است برای دریافت بورسیه فول فاند سوئیس با مشاوران موسسه ما در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را به شما در خصوص اخذ بورسیه سوئیس انجام دهند.

 متقاضیانی که از نظر تحصیلی در وضعیت خیلی خوبی قرار دارند و دارای سابقه تحصیلی درخشانی هستند به راحتی می‌توانند این بورسیه را دریافت نمایند. بورسیه تحصیلی فول فاند معمولاً به مقاطع بالاتر از لیسانس یعنی فوق لیسانس، دکتری و پسادکتری تعلق می‌گیرد. دانشجویان با دریافت این بورسیه می‌‎توانند به صورت رایگان در کشور سوئیس به تحصیلات خود ادامه دهند.

انواع بورسیه های تحصیلی سوئیس

تاثیر بورسیه های تحصیلی بر هزینه و مخارج زندگی دانشجویان

تاثیر بورسیه های تحصیلی بر هزینه و مخارج زندگی دانشجویان

دانشگاه‌های سوئیس برای کمک به دانشجویان خود بورسیه‌های تحصیلی را برای آن‌ها درنظر گرفتند؛ چرا که هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه‌ها در این کشور بسیار زیاد است. دانشجو می‌تواند با دریافت بورسیه‌های تحصیلی هزینه و مخارج زندگی خود را در دانشگاه‌های این کشور به رقم صفر نزدیک کند. به طور کلی بورسیه تحصیلی در سوئیس به دو دسته دانشگاهی و دولتی تقسیم می‌شود.

بورسیه دولتی سوئیس

بورسیه دولتی سوئیس به دانشجویانی که در هر 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد. بورسیه دولتی سوئیس به بیش از 180 ملیت تعلق می‌گیرد که کشور ایران نیز یکی از کشورهایی است که متقاضیان آن می‌توانند از این بورسیه برخوردار شوند. بورسیه دولتی در بردارنده هزینه‌های زندگی و درمانی در کشور سوئیس است؛ همچنین هزینه‌های حمل و نقل شما نصف می‌شود. دانشجویانی که از این بورسیه برخوردار می‌شوند مبلغی معادل با 309 دلار را برای اجاره مسکن در کشور سوئیس دریافت می‌کنند. از طرفی دیگر کمک هزینه‌ای برای خرید بلیت به دانشجویان خارجی نیز تعلق می‌گیرد. بورسیه دولتی سوئیس دارای زمانبندی‌های مختلفی است که شامل:

  • بورسیه تحقیقاتی 12 ماهه
  • بورسیه دکتری 12 الی 36 ماهه
  • بورسیه پسادکتری 12 ماهه

بورسیه های دانشگاهی سوئیس چیست؟

علاوه بر بورسیه دولتی سوئیس، دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های که دانشگاه‌های این کشور در نظر گرفته‌اند برای کاهش هزینه‌های خود استفاده کنند. در ادامه بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های سوئیس را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. برای این که بتوانید دانشگاه خوبی را برای تحصیل در سوئیس انتخاب و از بورسیه تحصیلی سوئیس برخوردار شوید، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاوران موسسه ما در تماس باشید تا شما را در گرفتن هر چه آسان‌تر بورسیه سوئیس راهنمایی کنند.

اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه فرانکلین سوئیس

دانشگاه فرانکلین سوئیس به تازگی و در سال 2023 تصمیم بر این دارد که برای کاهش هزینه‌های مخارج دانشجویان خود به آن‌ها بورسیه تحصیلی سوئیس را بدهد. بورسیه تحصیلی دانشگاه فرانکلین که یک دانشگاه آمریکایی می‌باشد، هزینه‌های دانشگاه، مسکن، اقامت(مخارج زندگی) و هزینه‌های خرید کتاب را در بر می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند با زبان انگلیسی در رشته مورد نظر خود در این دانشگاه به تحصیلاتشان ادامه دهند. از طرفی بورسیه تحصیلی دانشگاه فرانکلین سوئیس به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی مسلط هستند.

 برای دریافت این بورسیه دانشجویان باید فرم درخواست بورسیه را به همراه هزینه درخواست بورسیه(90 دلار) به دانشگاه پرداخت و تحویل دهند. از آنجایی که تعداد درخواست‌ها برای گرفتن بورسیه این دانشگاه بالا می‌باشد، تنها 70 درصد از متقاضیان موفق به اخذ این بورسیه می‌شوند. این دانشگاه به دانشجویان خود دو نوع بورسیه اختصاص داده است که در جدول زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده نمایید:

نوع بورسیهشرایط دریافت بورسیه
بورسیه پیشرفت تحصیلی دانشجوبر اساس افزایش و بهبود نمرات در هر ترم
بورسیه کمک هزینه تحصیلیبه دانشجویانی که نیاز مالی دارند تعلق می‌گیرد

دانشجو برای اینکه بورسیه تحصیلی دانشگاه فرانکلین سوئیس را دریافت کند، باید یکسری مدارک را به این دانشگاه تحویل دهد. مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس در این دانشگاه در جدول زیر قرار گرفته شده است:

مدارک لازم
فرم درخواست بورسیهفیش پرداختی هزینه ایجاد فرم درخواست بورسیه
انگیزه نامهکپی برابر اصل یا رسمی از مدارک تحصیلی قبلی
توصیه نامهمدرک زبان انگلیسی
سطح مدرک زبان انگلیسی
تافل بیش از 90 امتیازسطح آیلتس: 6.5
DET بیش از 110 امتیاز

بورسیه تحصیلی دانشگاه زوریخ سوئیس

زوریخ یکی از برترین دانشگاه‌های سوئیس و دنیا می‌باشد که از نظر سطح علمی رتبه بسیار خوبی دارد. این دانشگاه در سال 1883 تاسیس شد و جز یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور سوئیس نیز به شمار می‌آید. بورسیه فول فاند، بورسیه‌ای است که این دانشگاه برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. بورسیه فول فاند دربردارند تمامی هزینه‌های تحصیلی دانشجو اعم از خرید بلیط هواپیما، هزینه مخارج زندگی، اجاره خانه، بیمه، شهریه دانشگاه و هزینه‌های تحصیلی است.

این دانشگاه بر اساس آخرین رده بندی که در سال 2022 صورت گرفته است در رتبه 70 جهانی قرار دارد. زبان تحصیل در این دانشگاه آلمانی و انگلیسی است که دانشجویان دوره دیپلم و لیسانس باید به زبان آلمانی مسلط باشند؛ چرا که تحصیل در این دانشگاه در این دو مقطع به زبان آلمانی است. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر از لیسانس را در این دانشگاه دارند، امکان تحصیل در زبان‌های آلمانی، انگلیسی، رومانیایی و ایتالیایی برای آن‌ها وجود دارد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته دلخواه خود به زبان انگلیسی را دارند ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی و مدرک SAT می‌باشند. بورسیه دیگری که به دانشجویان ارشد این دانشگاه تعلق می‌گیرد بورسیه پیشرفت تحصیلی است. این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که معدل کارشناسی بالایی داشته باشند. شرایط بورسیه تحصیلی سوئیس در دانشگاه زوریخ به شرح زیر است:

  • ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی: تافل دولینگو، آیلتس
  • ارائه مدرک C1 آلمانی برای تحصیل به زبان آلمانی
  • مدرک لیسانس
  • فرم درخواست بورسیه
  • پروپوزال

اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه ژنو

دانشگاه ژنو چهارمین دانشگاه برتر کشور سوئیس می‌باشد که سالانه بورسیه‌های را برای دانشجویان بین المللی و داخلی در نظر می‌گیرد. بورسیه‌ای که دانشگاه ژنو به دانشجویان خود می‌دهد، فول فاند نیست؛ اما هزینه‌های سفر، درمان و بهداشت آن‌ها را در برمی‌گیرد. زبان مورد نیاز برای شرکت و ثبت نام در دانشگاه ژنو فرانسوی است. همچنین دانشجو برای ثبت درخواست بورسیه ملزم به شرکت در آزمون B2 و پرداخت 103 دلار می‌باشد. بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارشد راحت‌تر از مقطع لیسانس تعلق می‌گیرد. مقدار بورسیه‌ای که برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس در نظر گرفته شده، رقمی بین 10 هزار تا 15 هزار فرانک می‌باشد. توجه داشته باشید که بورسیه پیشرفت تحصیلی دانشگاه ژنو در صورتی همچنان به دانشجو تعلق می‌گیرد که نمرات خوبی را هر ترم به ثبت برساند.

دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه اکول پلی تکنیک

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد قصد تحصیل در سوئیس را دارند، می‌توانند دانشگاه اکول پلی تکنیک را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این دانشگاه بورسیه تحصیلی سوئیس را برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی درخشانی دارند، در نظر گرفته است. مبلغ 10.318 دلار مقدار بورسیه‌ای است که این دانشگاه برای دانشجویان دوره فوق لیسانس خود در نظر دارد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه لوزان

دانشگاه لوزان نیز همانند دانشگاه ژنو هر ساله بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان خود در نظر می‌گیرد. بورسیه تحصیلی دانشگاه لوزان به تمامی رشته‌های تحصیلی تعلق نمی‌گیرد و کسانی که در رشته‌های علوم پزشکی، تربیت بدنی و علوم بهداشتی تحصیل می‌کنند،مقدار بورسیه‌ای که به دانشجویان ارشد تعلق می‌گیرد، برابر است با ماهی 1651 دلار. برای اینکه بورسیه سوئیس دانشگاه لوزان شامل حال شما شود، باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی سطح 2 داشته باشید.

اخذ بورسیه تحصیلی نستله

شرکت نستله ارائه دهنده یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی سوئیس می‌باشد که مناسب بانوانی است که قصد تحصیل در رشته MBA را دارند. شرکت نستله با هدف پروش زنان و افزایش سطح علمی آن‌ها در کشورهای مختلف این بورسیه را برای بانوان در نظر گرفته است. مبلغ بورسیه‌ای که این شرکت برای بانوان در نظر گرفته است برابر است با 25.795 دلار که به دانشجویان دانشگاه IMD تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس

اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های سوئیس برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس را دارند بورسیه‌هایی را درنظر گرفته است. هر چند دوره لیسانس زمان مناسبی برای دریافت بورسیه تحصیلی به شمار نمی‌آید و همچنین احتمال اینکه بورسیه سوئیس به متقاضی تعلق بگیرد، خیلی کمتر از مقاطع بالاتر تحصیلی است. بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع لیسانس عموماً به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از نظر علمی واقعاً در سطح خیلی بالایی قرار دارند. برخی از دانشگاه‌های سوئیس برای دوره لیسانس بورسیه‌هایی در نظر گرفته‌اند که نام و مقدار بورسیه آن‌ها در جدول زیر قرار گرفته است:

دانشگاه یا بورسیهمقدار بورسیه
دانشگاه زوریخ2000 فرانک(ماهانه)
سنت گالن6 هزار فرانک(سالانه)
بورسیه تحصیلی Hyperhidrosis2000 فرانک(سالانه)

اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی دوره‌ای است که بیشتر دانشگاه‌های کشور سوئیس بورسیه‌های تحصیلی متعددی را برای این دوره در نظر گرفته‌اند. دانشجویانی که توانسته‌اند در مقطع لیسانس نمرات  و معدل خوبی را به ثبت برسانند، می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد استفاده کنند. این گروه از افراد می‌توانند با نشان دادن سطح علمی خود به دانشگاه‌های سوئیس بورسیه‌های تحصیلی خوبی را دریافت کنند. از طرفی دیگر برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئیس، متقاضی باید مدرک زبان مرتبط برای دریافت بورسیه را داشته باشد. برخی از دانشگاه‌های سوئیس مدرک زبان انگلیسی را جز شروط لازم برای دریافت بورسیه قرار داده‌اند، برخی دیگر مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی یا رومانیایی. حداقل سطح لازم مدرک زبان انگلیسی برای دریافت بورسیه، آیلتس 6.5 و برای زبان آلمانی سطح B2 نیاز است. در جدول زیر لیستی از دانشگاه‌هایی که در سوئیس به دانشجویان ارشد بورسیه سوئیس ارائه می‌دهند، قرار گرفته است:

نام دانشگاه یا بورسیهمقدار بورسیه
دانشگاه لوزانماهانه 1600 فرانک
دانشگاه ژنو10 تا 15 هزار فرانک(سالانه)
دانشگاه زوریخ2000 فرانک(ماهانه)
دانشگاه سنت گالن6 هزار فرانک(سالانه)

بورسیه تحصیلی سوئیس در مقطع دکتری

دکتری و پسادکتری مقاطعی هستند که امکان اخذ بورسیه تحصیلی به مراتب آسان‌تر از سایر دوره‌های تحصیلی می‌باشد. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این مقاطع می‌توانند با اساتید دانشگاه‌های سوئیس مکاتبه کنند و از آن‌ها برای گرفتن بورسیه کمک بخواهند. دانشجویانی که قصد گرفتن بورسیه دکتری در سوئیس را دارند باید مدرک زبان انگلیسی آن‌ها در سطح آیلتس 7 باشد و همچنین دانشجو باید دارای چندین مقاله و ژورنال نیز باشد. اساتید مطرح دانشگاه‌ها به دستیارانی برای انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی خود نیاز دارند که معمولاً دستیاران خود را از بین دانشجویان ارشد یا دکتری انتخاب می‌کنند. دانشجویانی که به عنوان دستیار اساتید انتخاب می‌شوند، می‌توانند بورسیه تحصیلی سوئیس را دریافت کنند. به جرات می‌توان گفت که بیشتر بورسیه‌های تحصیلی سوئیس متعلق به دوره دکتری می‌باشد.

دانشگاه یا بورسیهمقدار یا مدت زمان بورسیه
دانشگاه ژنو10 ماه و در بردارند کلیه هزینه ها
بورسیه دولتی سوئیس1920 فرانک برای دکتری و 3500 فرانک برای پسادکتری

هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس

سوئیس یکی از پر هزینه‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی می‌باشد که تحصیل در این کشور بدون داشتن بورسیه بسیار مشکل و گران است. به طور متوسط یک دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مبلفی بین 15 الی 25 هزار فرانک را در سال سرمایه گذاری کند. این رقم برای دوره کارشناسی ارشد افزایش می‌یابد و دانشجو برای هر سال تحصیل در سوئیس باید مبلغی بین 30 تا 40 هزار فرانک هزینه کند. دانشجوهای دوره دکتری به دلیل برخورداری از فاندهای دانشگاهی هزینه‌ای در قبال تحصیل پرداخت نمی‌کنند. هزینه زندگی برای یک دانشجو در ماه برابر است با 2000 هزار فرانک. اگر دانشجو قصد اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه را نداشته باشد این رقم به 2500 فرانک در ماه افزایش می‌یابد. در جدول زیر لیستی از قمیت اجناس مورد نیاز در کشور سوئیس برای شما آورده شده است.

غذا
عنوانقیمت
یک وعده غذایی در رستوران عادی25 فرانک
یک وعده غذایی متسوط برای دو نفر100 فرانک
شیر(1 لیتر)1.58 فرانک
نان4 فرانک
سینه مرغ(1 کیلو گرم)24 فرانک
حمل و نقل
عنوانقیمت
حمل و نقل عمومی(ماهیانه)70 فرانک
بنرین(لیتری)1.70 فرانک
مسکن
اجاره آپارتمان یک خوابه(مرکز شهر)1.881 فرانک
اجاره آپارتمان یک خوابه(حومه شهر)1.446 فرانک
قیمت هر متراژ آپارتمان در مرکز شهر12.822 فرانک
قیمت هر متراژ آپارتمان در حومه شهر9.137 فرانک

شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی سوئیس

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس نیز همانند سایر دانشگاه‌ها در سراسر دنیا شرایط و مراحلی دارد که دانشجو باید آن‌ها را انجام دهد. ثبت نام در دانشگاه‌های سوئیس در دو ماه سپتامبر و ژانویه، پیش از شروع هر ترم صورت می‌گیرد. دانشجو باید تا قبل از شروع ترم نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرش اقدام کند. دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی دارند باید ابتدا در دانشگاه مورد نظرشان پذیرش و سپس برای دریافت بورسیه اقدام کنند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس عبارت است از:

  • پاسپورت
  • توصیه نامه
  • انگیزره نامه
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • رزومه تحصیلی
  • ارسال مقالات تحصیلی و علمی
  • مدرک مورد زبان

پس از گرفتن پذیرش دانشگاه نوبت به ارسال مدارک به سفارت این کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی می‌رسد. مدارک زیر را شما باید به سفارت این کشور برای دریافت ویزا تحویل دهید:

  • عکس
  • تاییده پذیرش از دانشگاه مقصد
  • مدرک زبان
  • پاسپورت معتبر(باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • تمکن مالی
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • بیمه دانشجویی

وکیل اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس اصطهباناتی

گرفتن بورسیه تحصیلی سوئیس یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به این راحتی‌ها انجام پذیر نیست و باید با مسائل دانشگاهی آشنایی داشته باشید تا بتوانید بورسیه سوئیس را دریافت کنید. از طرفی هر کدام یک از دانشگاه‌های سوئیس مراحل و مدارک متفاوتی را از متقاضیان بورسیه تحصیلی سوئیس دریافت می‌کنند. فراخوان بورسیه تحصیلی سوئیس هر دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها نیز متفاوت می‌باشد و باید تا قبل از تاریخ مقرر مدارک را به دانشگاه ارسال کنید. برای این که بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های سوئیس را به راحتی دریافت کنید با مشاوران موسسه ما در تماس باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنند. گرفتن وکیل برای کارهای مهاجرتی خود هم پروسه مهاجرتی شما را کمتر می‌کند و هم اینکه راحت‌تر می‌توانید بورسیه تحصیلی سوئیس را دریافت نمایید.

جمع بندی

تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس رایگان نمی‌باشد و دانشجویان موظف به پرداخت شهریه‌های دانشگاه، مخارج زندگی، اجاره مسکن و دیگر هزینه‌ها می‌باشند. از طرفی هزینه زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بالا می‌باشد و دانشجویانی که بورسیه تحصیلی سوئیس را دریافت نکردند به سختی می‌توانند از پس هزینه‌های تحصیلی خود بر بیایند. از این رو بدون گرفتن بورسیه سوئیس نمی‌توان در این کشور بسیار زیبا به تحصیلات خود ادامه داد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با بورسیه سوئیس و دانشگاه‌هایی که بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند، آشنا کنیم تا در انتخاب دانشگاه مقصد خود بهتر تصمیم بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *