تحصیل رایگان در اروپا

جهت کسب اطلاعات درباره تحصیل رایگان در اروپا پیشنهاد می کنیم متن زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تهیه شده است را بخوانید. متن زیر خلاصه ای از طرح های رایگان برخی کشور های اروپایی در این زمینه است. میتوانید درباره دانشگاه های پزشکی اروپا نیز مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رایگان در اروپا

اروپا، تعدادی گزینه تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی پیشنهاد میدهد. در بسیاری از کشورها، تحصیلات برای دانشجویان اروپایی رایگان است. و همچنین، مکانهایی هستند که به دانشجویان غیر اروپایی تحصیلات رایگان ارائه میدهند. بنابراین بخوانید و بیابید که در کجا میتوانید با کمترین هزینه به تحصیل بپردازید هرچند که بورسیه و یا وام بانکی دریافت نکرده باشید.

چنانچه مایل به تحصیل در اروپا باشید، درآمد خانواده شما نمیتواند فاکتوری در تصمیم گیری شما در مورد کیفیت تحصیلتان باشد. دانشگاه های بسیاری در اروپا آماده است تا به دانشجویان بین المللی خدمات رایگان ارائه نماید. این دانشگاه ها در کشور هایی چون نروژ، سوئد، آلمان، دانمارک و فنلاند قرار دارند. در ازای تحصیل در این دانشگاه ها، شما تنها ملزم به پرداخت هزینه های دولتی و مبالغ کمی به یورو می باشید.

چنانچه رویای تحصیل در کشوری دیگر را در سر میپرورانید، این گزینه یکی از ارزانترین و بهترین گزینه ها برای دریافت مدرک از دانشگاه های برتر اروپاست. نکته: هزینه های زندگی/ بیمه سلامت و غیره رایگان نیست. ( ناگفته نماند که قادر به دریافت هزینه این گزینه ها از دولت میباشید اما در عوض بورسیه از شما سلب خواهد شد.)

چگونه میتوان برای تحصیلات رایگان در اروپا اقدام نمود؟ بر اساس استاندارد های تحصیلات عالیه، تمامی دانشگاه های اروپایی شرایط پذیرش بسیار دشواری دارند. این دانشگاه ها دانشجویان با نمرات عالی در مقاطع پیشین خود را به دیگر دانشجویان ترجیح میدهند. در این زمینه میتوان به دانشگاه فنی مونیخ اشاره نمود. این دانشگاه، پنجاه و سومین دانشگاه برتر جهان است.

برای ارسال تقاضا به منظور تحصیل در دانشگاه های اروپایی که تحصیلات رایگان ارائه میدهند، میبایست معیارهای پذیرش آنان را به خوبی برآورده سازید. جلسات علمی در اتریش، فنلاند، آلمان و نروژ هر 2 سال 1 بار برگزار میگردند. برای دوره های بهاره، میتوانید در ماه اکتبرو همچنین برای دورهای پاییزه در ماه نوامبر اقدام نمایید. در ضمن مهلت ارسال فرم تقاضانامه از ماه می آغاز میشود.

تحصیل رایگان در اروپا در کشور فرانسه

تحصیل در فرانسه به صورت رایگان بدین معناست که شهریه ها در مقایسه با دیگر کشورها بسیار اندک است. به طور میانگین، مدرک لیسانس از دانشگاه دولتی در حدود 200 یورو در سال برای دانشجویان اروپایی و همچنین غیر اروپایی هزینه بردار است. به هر سو، هزینه ها با توجه به برنامه تحصیلی انتخاب شده در نوسان هستند.

تحصیل رایگان در اروپا در کشور فرانسه

به عنوان مثال، تحصیل در رشته پزشکی، مبلغی در حدود 450 یورو در سال و همچنین در رشته مهندسی 620 یورو در سال هزینه دارد. همچنین تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در کشور فرانسه گرانتر می باشند. میانگین پیشین 260 یورو و میانگین کنونی 396 یورو در سال می باشد. هزینه تحصیل در موسسات خصوصی بسیار بالاتر است. مدارس انتخابی و بزرگ در هرجایی معادل 250 الی 20،000 یورو در سال هزینه بر هستند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است واجد دریافت پیشنهاد بورسیه از وزارت کشور فرانسه تحت عنوان ” برنامه بورسیه تحصیلات عالیه ایفل” باشید. بعضی از دانشگاه ها بورسیه هایی به دانشجویان بین المللی که شایستگی تحصیلاتی بسیار بالایی دارند، ارائه میدهند که ارزش مادی آن مبلغی بیش از 10،000 یورو است (بخصوص برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا).

با شروع پاییز سال 2019، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه های گرانتری برای دانشگاه های فرانسه هستند. این مساله یک تغییر بسیار بزرگ در سیستم پرداخت شهریه است. چرا که در گذشته، دانشجویان تنها ملزم به پرداخت فقط 200 یورو در سال بوده اند. با این حال، در سه فصل مختلف از سوی دولت، بورسیه هایی به دانشجویان تعلق خواهد گرفت.

چنانچه شما، شهروند دائم و یا موقت یکی از کشورهای EEA ( منطقه اقتصادی اروپا ) و یا سوئیس باشید، EEA شامل تمامی کشورهای EU ( اتحادیه اروپا ) از جمله ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ میباشد. اگرچه تحصیل در کشور فرانسه به طور کل رایگان نمیباشد، شما تنها ملزم به پرداخت مبلغ بسیار پایینی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه خواهید بود.

به هر سو، چنانچه شما شهروند کشوری متعلق به منطقه اقتصادی اروپا و یا کشور سوئیس نباشید و یا چنانچه دارای اجازه اقامت موقت نباشید، ملزم به پرداخت هزینه شهریه بالاتری نسبت به شرایط گفته شده در پاراگراف قبل در فرانسه می باشید. دولت فرانسه اظهار دارد که قرار است میزان در دسترس بودن بورسیه تحصیلی را افزایش دهد. کمپین رسمی بورسه تحصیلی در فرانسه، بورسیه های اجمالی را برای تحصیل ارائه خواهد داد.

تحصیل رایگان در اروپا در اتریش

اتریش یکی از کشورهای شینگن است که آموزش را برای همه ی دانشجویان  به صورت رایگان ارائه می دهند. سیستم آموزش و پرورش در اتریش دولتی است و بنابراین  هزینه های تحصیل در اتریش برای دانشجویان غیر اروپایی نیز رایگان است. با اینحال آنها باید هزینه ی اجتماعی و دانشجویی را بپردازند که هرگز بیش از 760 در هر ترم نیست. به همین دلیل هزاران دانشجو برای تحصیل رایگان در اتریش به سر می برند.

اتریش فرصت های تحصیلی فوق العاده ای برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد. اکثر دانشگاه های دولتی اتریش آموزش های رایگان را ارائه می دهند.با اینحال دانشگاه های خصوصی شهریه ی دانشگاه را دریافت می کنند. ما تعدادی از دانشگاه های دولتی اتریش را ارائه می دهیم که تحصیل رایگان را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهند.

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه گریس
  • دانشگاه وستنبرگ
  • دانشگاه آنتون بروکنر
  • مرکز مدیریت ام سی آی
  • دانشگاه پزشکی گریس

مدارک پذیرش دانشگاه های اتریش:

  • دانشگاه  مورد نظر برای تحصیل باید مشخص باشد
  • متقاضی باید مدرک دیپلم یا مدرک دبیرستانی داشته باشد که می تواند معادل صدور مدرک اکتیو ماترا(معادل صدور مدرک اتریشی)باشد.
  • یا با یک توافقنامه(در مورد موارد تصویب شده توسط وزیران، احتمالا با شرایط خاص)
  • مدرک که اثبات کند یک دوره ی حداقل 3 ساله را در موسسات دیگر گذرانده اید.
  • صدور مدرک برای پذیرش دوره ی مورد نظر در دانشگاه آن کشور کافی است.
  • هرگونه مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه باید صادر شود.
  • علاوه بر این متقاضی باید دانش زبان آلمانی کافی داشته باشد در صورت  لزوم آزمون باید انجام گیرد.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

تحصیل رایگان در اروپا در آلمان

آلمانی ها به طور کلی معتقدند که آموزش نباید به عنوان یک محصول تجاری مورد توجه قرار گیرد و دسترسی رایگان به آموزش عالی ضامن رشد اقتصادی و رفاه برای جمعیت بزرگتری است. در گذشته نه چندان دور، قانونی وجود داشت که به دانشگاه های دولتی این اجازه را می داد که هزینه پایین سالانه 1000 یورو را دریافت کنند. اما پس از سال ها اعتراض عمومی، هزینه تحصیل در سال 2014 مجددا لغو شد.

همچنین دولت های آلمان در سال های اخیر به مزایای اقتصادی و اجتماعی مهاجرت دست یافته اند. آلمان می خواهد به باهوش ترین ذهن ها برای تحصیل در داخل کشور دست یابد، و ایده آل اینکه پس  از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت کنند؛ و به همین دلیل است که آنها با پرداخت هزینه تحصیل برای خارجی ها مخالفت می کنند.

بهره مندی از یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا به شما کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید، از طریق پیدا کردن دوستان جدید و برقراری ارتباط با دانشجویان دیگر یک زبان جدید را یاد می گیرید، و تجربه زندگی شگفت انگیزی که تا سال ها به یاد خواهید داشت را به دست می آورید. همه این ها از طریق تحصیل و زندگی به عنوان یک دانشجوی خارجی در آلمان به دست می آید.

تحصیل رایگان در اروپا در آلمان

صدها دانشگاه در آلمان وجود دارد که دارای برنامه های تحصیلی در دسترس با شهریه های بسیار پایین برای دانشجویان بین المللی است. اگر مایل به تحصیل در زمینه مهندسی، پزشکی، معماری یا کسب و کار باشید، آلمان مکان مورد نظر برای شما است. ترکیب آموزش عالی با تجربه فرهنگی منحصر به فرد در آلمان دلیل اصلی آمدن جوانان از سراسر جهان به آلمان می باشد.

دانشگاه های آلمان یکی از بهترین دانشگاه های دنیا هستند و شما می توانید انتظار دریافت یک آموزش در سطح جهانی را به عنوان یک دانشجوی خارجی داشته باشید. بسیاری از موسسات بزرگتر به طور مرتب در بین 100 دانشگاه برتر در رتبه بندی بین المللی قرار می گیرند. واقعیت این امر که تحصیلات عالی در دانشگاه های دولتی بدون هزینه است، یک تصمیم کاملا سیاسی توسط دولت آلمان است.

یک مدرک از یک دانشگاه آلمانی در سراسر جهان مورد احترام قرار خواهد گرفت و بسیاری از درهای کاری را برای شما باز خواهد کرد. در آلمان، شما می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. تقریبا 300 دانشگاه عمومی در آلمان وجود دارد و بیش از 1000 برنامه در مجموع وجود دارد – بنابراین شما گزینه های زیادی دارید! برخی از بزرگترین دانشگاه های عمومی عبارتند از:

  • دانشگاه کلن (University of Cologne)
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU) (Ludwig Maximilian University Munich)
  • دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe University Frankfurt)
  • دانشگاه RWTH آخن (RWTH Aachen University)
  • دانشگاه مونستر (University of Munster)
  • دانشگاه روهر بوخوم (Ruhr University Bochum)
  • دانشگاه دویسبورگ-اسن (University of Duisburg-Essen)
  • دانشگاه هامبورگ (University Hamburg)
  • فاو ارلنگن – نورنبرگ (FAU Erlangen-Nürnberg)
  • دانشگاه فنی مونیخ (TUM) (Technical University of Munich)

تحصیل رایگان در اروپا در نروژ

انبوهی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در نروژ می آیند، زیرا در این کشور امکان تحصیل رایگان یا با هزینه کم و با کیفیت بالا برای آنان وجود دارد. دولت نروژ بودجه تحصیل را از طریق پول پرداخت شده توسط مالیات دهندگان تامین می کند؛ بنابراین، دانشجویان بین المللی همراه دانشجویان بومی می توانند از تحصیل رایگان در دانشگاه های ایالتی بهره مند شوند.

اما نکته ای که می تواند در طی تحصیل در نروژ برای افراد مشکل ساز شود، هزینه های بالای زندگی در این کشور است؛ به گونه ای که تنها برای امرار معاش، به ماهانه 1038 دلار نیاز است. این مقدار، هزینه های خوابگاه و خوراک، لباس، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل و هزینه های متفرقه را پوشش می دهد.

در نروژ هشت دانشگاه، بیست دانشگاه ایالتی و شانزده دانشگاه خصوصی وجود دارد. دانشگاه اسلو (Oslo)، دانشگاه برگن (Bergen)، دانشگاه استاوانگر (Stavanger)، دانشگاه نروژی علوم زیستی (UMB)، دانشگاه آگدر (UiA)، و دانشگاه نوردلند، تعدادی از دانشگاه های رایگان این کشور حوزه اسکاندیناوی است. اداره پذیرش کالج ها و دانشگاه های نروژ (NUCAS)، هماهنگ کننده پذیرش در مقطع لیسانس می باشد.

دانشگاه های آلمان، به تازگی جهت تحصیل در رشته های مقطع لیسانس شهریه دریافت می کنند. هم اکنون، تنها 4 ایالت از 16 ایالت فدرال آلمان که عبارت اند از بادن-وورتمبرگ، باواریا، هامبورگ و ساکسونی پایین، شهریه ای به میزان 500 یورو به ازای هر نیمسال تحصیلی دریافت می کنند. سایر ایالت های فدرال، تنها هزینه کمی حدود 50 یورو در هر نیمسال تحصیلی اخذ کرده و شهریه ای دریافت نمی کنند.

هزینه های شهریه در مقطع فوق لیسانس از دانشجویان اخذ می گردد. این هزینه ها در محدوده 650 تا 3000 یورو در هر نیمسال تحصیلی می باشد. هزینه تخمینی تحصیل و زندگی در آلمان، بسیار کمتر از نروژ می باشد. اولین گام جهت ثبت درخواست تحصیل در نروژ، پیدا کردن دانشگاهی است که برای گذراندن دوره آموزشی مورد نظر شما مناسب بوده و با شیوه زندگیتان سازگار باشد. جهت تسهیل و محدود کردن این جستجو، پنج دانشگاه ممتاز نروژ که تحصیل رایگان را ارائه می کنند در ذیل معرفی می شوند.

دانشگاه علم و فناوری نروژ، مزیتی متمایز و فراتر از بسیاری دانشگاه های دیگر در اروپا و آمریکای شمالی به دانشجویان ارائه می کند: در این دانشگاه، هیچ شهریه ای اخذ نمی گردد. با این وجود، دانشجویان خود باید هزینه های زندگی شان را تامین کنند. کالج علوم اجرایی دانشگاه آکرشوس و اسلو، این دانشگاه ایالتی نیز هزینه ای به عنوان شهریه دریافت نمی کند و این موضوع علاوه بر دانشجویان نروژی، شامل دانشجویان بین المللی نیز می شود.

با این وجود، هزینه های الزامی از قبیل هزینه نیمسال تحصیلی که عضویت در سازمان رفاه دانشجویی، استفاده از مطبوعات و غیره را پوشش می دهد وجود دارند. در حال حاضر، هزینه هر نیمسال تحصیلی 77 دلار می باشد.

تنها هزینه ای که در دانشگاه برگن باید پرداخت شود، هزینه نیمسال تحصیلی جهت پرداخت به سازمان رفاه دانشجویی (SiB) بوده که هم اکنون، 56 دلار می باشد. دانشگاه برگن، یک دانشگاه دولتی بوده و در نتیجه شهریه ای از دانشجویان اخذ نمی کند؛ این موضوع علاوه بر دانشجویان نروژی، برای دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند.

 

تحصیل رایگان در اروپا بدون مدرک زبان

دانشگاه ها و کالج های اروپا به دلیل زیرساخت های برتر و دوره های به روز خود شناخته شده می باشند. کارمندان متخصص به روز و گوناگون رهبرانی برتر در صنایع متفاوت از سراسر جهان آموزش داده است.اگر به دنبال به دنبال بهترین کیفیت تحصیلات عالی، زیرساخت های تحقیقاتی، روش های تدریس هزینه ی پایین تحصیلی و امکان یافتن شغل  هستید ، بنابر این تحصیل در اروپا بهترین تصمیم برای شما می باشد.

سخت ترین بخش ارائه ی درخواست پذیرش به هر یک از دانشگاه های خارجی ، نیاز به ارائه مدرک آزمون تافل یا ایلتس می باشد. برای دانشجویان بین المللی ای که متعلق به کشور های غیر انگلیسی زبان هستند ارائه ی این مدرک زبان آسان نیست. اما نگران نباشید در اروپا دانشگاه های بسیاری وجود دارد که می توانید بدون چنین آزمون های ورودی زبان انگلیسی به آنها درخواست پذیرش دهید.

کشور فرانسه فرصتی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل بدون نیاز به نمره ایلتس فراهم نموده است.این فرصت در بسیاری از کشور های اتحادیه ی اروپا مانند فرانسه ، لهستان، لاتویا و خیلی کشور ها دیگر در دسترس می باشد.اساسا دانشجویان به دنبال دانشگاه هایی هستند که جهت پذیرش به ارائه  امتیاز آزمون های ایلتس، GRE ، تافل و GMAT و مانند آن نیاز ندارند.

اروپا دارای فرهنگی جذاب، کشور هایی غنی و تاریخ شگفت انگیزی می باشد.کیفیت تحصیل در کشور های این قاره در مقایسه با سایر کشور ها بسیار زیاد است و شهریه دانشگاه ها نیز بسیار قرون به صرفه می باشد. برای آنکه دانشجویان بتوانند ازدانشگاه دعوت نامه دریافت کنند تنها باید از طریق نرم افزار تماس ویدئویی اسکایپ مصاحبه ای با مامور پذیرش دانشگاه داشته باشید. تصمیم نهایی به عهده ی مقامات دانشگاه می باشد.

تحصیل رایگان در اروپا بدون مدرک زبان

درست است که می توانید بدون ارائه ی مدرک ازمون های مهارت انگلیسی درخواست پذیرش دهید ولی با این حال لازم است که دانشی حداقلی و مناسب در زمینه ی زبان انگلیسی داشته باشید. شما باید بتوانید به عنوان مصرف کننده ای متوسطزبان انکلیسی را متوجه شوید و به همین زبان صحبت کنید.

ازمون های تافل – IBT و ایلتس  برای تجزیه و تحلیل سطح مهارت متقاضیان در  گفتار، شنیدار، خواندن و نوشت به زبان انگلیسی، طراحی شده است. بر اساس این امتیاز می توانید به هر یک از دانشگاهای خارجی درخواست پذیرش دهید. اساسا دانشگاه های ایالت متحده از شما تافل- IBT  می خواهند. قاره اروپا فرصتی طلایی برای یافتن کار بدون نیاز به هیچ یک از این آزمون های ورودی و ثبت نام در دانشگاه های معتبر سه گانه که گزینه های کارآموزی کاربردی نیز ارائه می دهند، برایتان فراهم نموده است.

کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل

دانشگاه های دولتی در اغلب بخش های آلمان هزینه شهریه دانشجویان بومی و بین المللی را به عهده نمی گیرند، چند منطقه آلمانی که هزینه شهریه مانند مونیخ را تقبل می کنند، هزینه متوسط شهریه را تا 1000 دلار کاهش می دهد. بیشتر شهرهای آلمان برای زندگی نسبت به سایر شهرهای اروپایی مانند پاریس و لندن مقرون به صرفه تر می باشند. دانشگاه های برتر آلمان برای دانشجویان بین المللی :

  • Technic University Berlin
  • Freie University Berlin
  • Humboldt-University Berlin
  • Ludwig Maximilian
  • دانشگاه مونیخ
  • همچنین دانشگاه فنی مونیخ
  • میانگین متوسط هزینه : 1000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه های مجارستان شهریه کمی را  برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. هزینه های اقامت نیز به همان اندازه مقرون به صرفه می باشند. دانشگاه های مجارستان همچنین بسته های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی دارند. هزینه کلی زندگی در شهرهای مجارستان در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، ارزان می باشد.بنابراین، تحصیل در مجارستان یک مقصد مطالعاتی مقرون به صرفه برای دانشجویان نیجریه ای است که می خواهند برای تحصیل به خارج سفر کنند. دانشگاه های برتر مجارستان برای دانشجویان بین المللی :

بسیاری از دانشگاه های ایتالیا هزینه تحصیل ارزان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. آن ها همچنین گزینه های اقامتی متنوعی برای هر نرخ اقتصادی دارند. ایتالیا برای ارائه بهترین آموزش در زمینه هایی مثل مد، تاریخ، هنرهای آزاد و هنر با هزینه پایین مورد توجه قرار گرفته است. در واقع بهترین مکان برای مطالعه هنر می باشد. دانشگاه های برتر ایتالیا برای دانشجویان بین المللی :

فرانسه از نرخ شهریه کم برای دانشجویان بومی و بین المللی برخوردار می باشد. پاریس پایتخت فرانسه به مدت 2 سال متوالی در صدر جدول رده بندی قرار دارد. شهرهای دیگر فرانسه مزیت اضافی داشتن هزینه کم تر از پاریس را دارا می باشند.  متوسط شهریه 1000 دلار می باشد. دانشگاه های فرانسه بسته های مختلفی برای اسکان دانش آموزان بین المللی با نرخ مقرون به صرفه ارائه می کنند. دانشگاه های برتر فرانسه برای دانشجویان بین المللی :

  • University in Lyon France
  • Ecol e Normal Superior DE Lyon
  • University Jean Moulin Lyon
  • متوسط هزینه شهریه : 1000 دلار در هر سال تحصیلی

شما میتوانید برای تحصیل رایگان اروپا بدون مدرک زبان نیز اقدام کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را در این زمینه یاری دهند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رایگان در اروپا

1- کدامیک از کشورهای اروپایی خدمات دانشگاهی رایگان ارائه می¬دهند؟

دانشگاه ها در کشور¬هایی چون نروژ، سوئد، آلمان، دانمارک و فنلاند به دانشجویان بین المللی خدمات رایگان ارائه می¬دهند.

2- در دانشگاه¬های اروپایی با تحصیل رایگان بابت چه مواردی هزینه دریافت می¬شود؟

در ازای تحصیل در این دانشگاه ها، شما تنها ملزم به پرداخت هزینه های دولتی و مبالغ کمی به یورو می باشید ( در صورت بورسیه شدن هزینه های زندگی، بیمه سلامت و غیره رایگان نیست).

3- پذیرش در دانشگاه¬های اروپایی برای تحصیل رایگان، آسان است؟

بر اساس استاندارد¬های تحصیلات عالیه، تمامی دانشگاه های اروپایی شرایط پذیرش بسیار دشواری دارند. این دانشگاه ها دانشجویان با نمرات عالی را به دیگر دانشجویان ترجیح می¬دهند.

4- مهلت ارسال تقاضا برای تحصیل در دانشگاه¬های اروپایی در چه ماهی است؟

مهلت ارسال فرم تقاضانامه برای تحصیل در دانشگاه¬های اروپایی از ماه می آغاز می¬شود.

5- آیا تحصیل در کشور فرانسه به طور کامل رایگان است؟

تحصیل در کشور فرانسه به طور کل رایگان نمی¬باشد و شما تنها ملزم به پرداخت مبلغ بسیار پایینی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور فرانسه خواهید بود.

6- آیا تحصیل در اتریش برای دانشجویان غیر اروپایی هم رایگان است؟

اتریش آموزش را برای همه¬ی دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی به صورت رایگان ارائه می¬دهد. با این حال دانشجویان باید هزینه¬ی اجتماعی و دانشجویی را بپردازند که هرگز بیش از 760 یورو در هر ترم نیست.

7- برای پذیرش در دانشگاه¬های اتریش چه دانش زبانی لازم است؟

متقاضی باید دانش زبان آلمانی کافی داشته باشد در صورت لزوم آزمون باید انجام گیرد.

8- برنامه¬های آموزشی تحصیلی در آلمان کاملا رایگان است؟

خیر، دانشگاه¬های زیادی در آلمان برنامه های تحصیلی در دسترس با شهریه های بسیار پایین برای دانشجویان بین المللی دارند. همچنین تحصیلات عالی در دانشگاه های دولتی آلمان بدون هزینه است.

9- آیا تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه¬های آلمان رایگان است؟

در رشته¬های مقطع لیسانس تنها 4 ایالت آلمان ( بادن-وورتمبرگ، باواریا، هامبورگ و ساکسونی پایین)، شهریه ای به میزان 500 یورو و سایر ایالت های فدرال، حدود 50 یورو اخذ می¬کنند (در هر نیمسال تحصیلی).

10- امکان تحصیل رایگان در نروژ برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

در نروژ امکان تحصیل رایگان یا با هزینه کم و با کیفیت بالا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. اما هزینه¬های بالای زندگی در این کشور مشکل ساز است.

11- کدامیک از کشورهای اروپایی برای پذیرش دانشجو نیاز به مدرک زبان ندارند؟

کشور¬های اروپایی مانند فرانسه، لهستان، لاتویا و خیلی کشورهای دیگر برای پذیرش دانشجویان بین المللی به نمره آیلتس نیاز ندارند. اما بهتر است دانشی حداقلی و مناسب در زمینه¬ی زبان انگلیسی داشته باشید.

12- کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل کدام¬اند؟

بسیاری از دانشگاه¬ها در آلمان، مجارستان، ایتالیا و فرانسه شهریه بسیار پایینی از دانشجویان بین المللی دریافت می¬کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *