تحصیل دکترا در انگلستان

مراحل مختلفی در روند تحصیلی هر فرد وجود دارد. زمانی که شخصی تصمیم به ادامه تحصیلات خود می گیرد می بایست در تمامی مراحل به دقت پیش رود. تحصیلات آکادمیک در دوره های کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان ارائه می شود. هر کدام از این مراحل ویژگی های خاصی برای خود دارند و در راستای فعالیت های علمی دانشجو با شرایط خاصی پیش می روند. تحصیل در مقطع دکتری در کشور های مختلف و در دانشگاه های مختلف نیز با شرایط گوناگونی امکان پذیر است. هر رشته تحصیلی برای اخذ دکتری ویژگی های خاص خود را خواهد داشت. از این رو در این مقاله ما به بررسی شرایط تحصیل دکترا در انگلستان می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به انگلستان تنها راه مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیست. شما می توایند با روش های گوناگونی برای مهاجرت به انگلستان اقدام نمایید. از جمله راه های مهاجرت به انگلستان عبارتند از مهاجرت تحصیلی به انگلستان،‌ مهاجرت کاری به انگلستان،‌ مهاجرت سرمایه گذاری به انگلستان،‌ مهاجرت از طریق تولد فرزند در انگلستان، مهاجرت از طریق ازدواج در انگلستان و … . برای هر روش مهاجرتی شرایطی وجود دارد و شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی از این شرایط آگاه شوید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، تبریز و اصفهان می باشد.

تحصیل دکتری در انگلستان

انگلیس در آموزش عالی از سنت دیرینه ای برخوردار است. از آنجا که حدود یک چهارم دانشگاه های انگلیس جزء معتبرترین و بالاترین رتبه های جهان هستند ، انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی هر ساله موفق به جذب تقریبا نیم میلیون دانشجوی بین المللی می شوند. با تحصیل در انگلستان ، نه تنها به تحصیلات در سطح جهانی خواهید رسید ، بلکه با فرهنگ بی نظیر انگلیس نیز بیشتر آشنا خواهید شد و زبان و مهارت های انگلیسی خود را کامل می کنید.

زمانی که برای تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری وارد دانشگاه های انگلستان می شوید، احساس خواهید کرد که وارد یک افسانه قدیمی شده اید، پردیس های دانشگاهی انگلستان شگفت انگیز هستند و امکانات دانشجویی عالی ای را ارائه می دهند. تمام ویژگی های مدرن و منحصر به فرد دانشگاه های انگلیس به شما این امکان را می دهد تا در زمینه تحقیقاتی شرکت کنید و آموزش و یادگیری با کیفیتی را تجربه نمایید.

دانشگاه های انگلستان به دلیل ارائه شرایط کار در انگلستان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این زمینه به شهرت بسیاری دست پیدا کرده اند و رضایت دانشجویان را کسب کرده اند. از این رو می توان گفت که تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای دوره دکتری یک مزیت اساسی  با امکان کار در زمان تحصیل در انگلستان برای دانشجویان محسوب می شود. توجه کنید که شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان،‌ تحصیل داروسازی در انگلستان،‌ تحصیل روانشناسی در انگلستان و … نیز اقدام نمایید.

روند اخذ دکترا در انگلستان

یک نکته بسیار مهم که می بایست به آن توجه داشته باشید روند اخذ دکترا در انگلستان می باشد. اطلاع از روند اخذ دکترا در این کشور باعث می شود تا در زمینه فرایند اعزام دانشجو به انگلستان و مهاجرت تحصیلی به این کشور با اطلاعات پیش بروید. زمانی که اطلاعات شما در این زمینه ها بالا باشد می توانید به راحتی برای ادامه تحصیلات خود پیش بروید.

روند اخذ مدرک دکترا در انگلستان بسته به روش تحصیل و برنامه های شغلی شما متفاوت است. نوع دوره دکتری که در دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان انجام می شود ، تأثیری در میزان طول مدت تحصیل دکتری و همچنین نحوه مطالعه آن خواهد داشت. هزینه تحصیل به طور معمول برای رشته دکتری ساده است اما وقتی دانشجو به صورت تحصیل پروژه ای پیش می رود شرایط می تواند کمی پیچیده شود.

روند اخذ دکترا در انگلستان

روند اخذ دکترا در انگلستان

انواع مدرک دکترا در انگلستان

در این بخش از مقاله به معرفی انواع مدرک دکتری در انگلستان می پردازیم. انواع مختلف دکترا در انگلستان وجود دارد. هر کدام از این مدل ها برای خود شرایط خاصی دارند و به نوعی خاص پذیرش می شوند. از این رو لازم است تا در ارتباط با آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. از جمله انواع دکتری در انگلستان عبارتند از: دکتری یکپارچه، دکترا حرفه ای و دکترا انتشاراتی.

تحصیل دکترا یکپارچه در انگلستان

این دوره تحصیلی در دانشگاه های انگلستان رویکرد سنتی به مقطع دکتری است و دانشجو کار خود را با یک پروژه یک ساله شروع می کند و سپس در ادامه دوره تحصیلی خود به سمت دکترا سه ساله در انگلستان می رود. این مرحله از تحصیل دکتری بسیار ایده آل است زیرا دانشجویان می توانند ضمن گذراندن دوره دکتری خود از طریق سایر دوره های دانشگاهی مهارت های دیگری مانند تدریس را بدست آورند.

تحصیل دکتری حرفه ای در انگلستان

دانشجویان متعهد دکترا حرفه ای به طور سنتی به سمت یک رشته دانشگاهی نمی روند. این افراد در واقع در حال برنامه ریزی برای کار در مشاغل حرفه ای در انگلستان مانند مهندسی و معماری یا در پزشکی در انگلستان و تدریس هستند. از آنجا که این دوره ها برای مسیرهای شغلی خاص است ، معمولاً کورس های تحصیلی بیشتری نسبت به حالت قبل برای دانشجویان ارائه می شود و تحقیقات کم تری نسبت به دوره قبل خواهد داشت. دانشجویان می توانند از دو تا هشت سال برای تکمیل دکتری خود در هر مکانی شرکت کنند.

تحصیل در دوره های دکترا انتشارات انگلستان

این دوره دانشگاهی معمولا برای دانشجویانی در نظر گرفته می شود که در مدتی در یک مقطع در دانشگاه های انگلستان مشغول به کار هستند و هنوز موفق به دریافت مدرک دکتری خود نشده اند. این افراد می بایست تعداد قابل توجهی از مقالات و کتاب های انتشار یافته را مطالعه نمایند و به سبک پایان نامه ارائه دهند تا موفق به دریافت مدرک دکتری در انگلستان شوند.

فرایند برنامه های دکترا در انگلستان

در این بخش از مقاله فرایند برنامه های دکتری در انگلستان و یافتن دوره های تحصیلی در انگلستان را برای شما بیان می کنیم. در انگلستان ، هیچ سیستم مرکزی برای جستجو و درخواست برای دکتری های موجود وجود ندارد و سیستم برنامه اغلب توسط دانشجو هدایت می شود. دو نوع دکترا یکپارچه وجود دارد که دانشجویان می توانند درخواست کنند. دوره های دکترا حرفه ای به گونه ای است که حتی موقعیت تحقیق به عنوان بخشی از گروه تحقیق ، شغل در دانشگاه است.

با تمام این ها دکترا در انگلستان به گونه ای است که دانشجو لازم است تا پروژه ای در ذهن خود داشته باشد و بتواند در آن پیش برود. دوره های دکتری تحقیقاتی محض به طور قابل توجهی دشوار تر از دوره های دکترا دانشجویی و حرفه ای هستند. با این حال دانشجو کنترل بیشتری بر روی تحقیقات خود خواهد داشت. دقت کنید که در این فرایند دانشجو می بایست با یک سرپرست تحقیقاتی و استاد راهنما نیز مشورت نماید.

روند اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های انگلستان

در زمینه تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است از آن اطلاع داشته باشید،‌ روند پذیرش و اخذ آن از دانشگاه های انگلستان است. در انگلستان روند پذیرش برای دانشجو بیشتر به یک کار شبیه است تا یک برنامه درسی. موقعیت های دانشجویی دکترا در نشریات دانشگاهی مختلف ارائه می شود.

توجه داشته باشید که اگر در دوره دکترا دانشجو بخشی از یک پروژه تحقیقاتی است که با تعدادی از موسسات مختلف همکاری می کند ، اغلب یک سیستم مرکزی برای هماهنگی برنامه ها وجود دارد. دقت کنید که اگر به عنوان دانشجو تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان برای تحصیل دکتری دارید، می توانید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و یا مستقیما به دانشگاه مراجعه کنید و برای جستجوی بورسیه مورد نظر خود اقدام نمایید.

روش مطالعه دکترا در دانشگاه های انگلستان

اکثر دانشجویان دوره های دکترا یکپارچه که در دانشگاه های انگلستان برای ادامه تحصیلات خود مستقر هستند ، تمام وقت تحصیل خود را تمام می کنند یا اگر دانشجوی پاره وقت باشند ، می توانند پس از ارائه شرایط مناسب و کافی در کنار سایر دانشجویان ، به تحصیل تمام وقت منتقل شوند.

برخی از دانشجویان که دکترا حرفه ای را به اتمام می رسانند ، به صورت پاره وقت تحصیل می کنند ، اما اکثر دانشجویان حرفه ای دکتراتحصیلات خود را به صورت تمام وقت به اتمام می رسانند و از همان ابتدا برای تحصیل تمام وقت اقدام می نمایند. برخی از دانشجویان دکتری در انگلستان نیز با یادگیری و تحصیل از راه دور دوره خود را می گذرانند و فقط سالی چند بار به دانشگاه مراجعه می کنند. این امر به بهبود گسترش فناوری اطلاعات و تحقیقات کمک بسیار زیادی می کند.

مدت زمان تحصیل دکترا در دانشگاه های انگلستان

در این بخش از مقاله به بررسی مدت زمان تحصیل دکترا در دانشگاه های انگلستان می پردازیم و در این زمینه نکاتی جامع را برای شما ارائه می دهیم. مدت زمانی که برای تحصیل در مقطع دکترا نیاز است بستگی به روش مطالعه دارد. پس باید بدانید که در چه دوره ای شرکت می کنید تا بتوانید مدت زمان دوره خود را تخمین بزنید.

اما یک دانشجوی تمام وقت دکترا می تواند انتظار داشته باشد که طی 4 سال تمام قسمت های دوره دکتری خود را در انگلستان تکمیل کند. مدت زمان تحصیل در یک دکترای حرفه ای بسته به روش مطالعه می تواند از دو سال تا هشت سال به طول انجامد. کاندیدای دکتری یادگیری از راه دور به طور نیمه وقت بین چهار تا هشت سال طول می کشد تا پروژه خود را تکمیل کند.

هزینه تحصیل دکترا در دانشگاه های انگلستان

در انگلستان شهریه قابل پرداخت برای دانشجوی دکتری تمام وقت در دانشگاه های انگلستان حدود 4000 پوند در سال است. با این وجود برای دانشجویان نگرانی هایی در زمینه تامین هزینه های زندگی در انگلستان و هزینه های تحصیل در انگلستان وجود دارد که قابل رفع است. دانشجویان مقطع دکتری بین المللی ممکن است هزینه های بیشتری را برای تحصیلات خود بپردازند.

شوراهای تحقیقاتی انگلستان بودجه زیادی را در قالب کمک هزینه تامین شهریه و سایر هزینه های زندگی در انگلستان می پردازند که این مبلغ می تواند سالیانه برای دنشجویان پانزده هزار پوند در سال باشد. تعداد دیگری از دانشجویان دکتری نیز به صورت شخصی از خود حمایت می کنند و تحت حمایت منابع دیگر شامل پروژه های دولتی اعم از دولت انگلیس و دولت های خارج از کشور ، صنعت و به طور مستقیم توسط خود دانشگاه هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان

شورا های تحقیقاتی مختلف انگلیس که به حمایت از دانشجویان دکترا می پردازند عبارتند از: شورای تأسیسات علوم و فناوری، شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی، شورای تحقیقات بیوتکنولوژی و علوم زیستی،‌ شورای تحقیقات علوم فیزیکی، شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی،‌ شورای تحقیقات پزشکی و … .

چگونه می توان برای دکتری انگلستان اقدام نمود؟

برخی از دانشجویان حوزه تحقیق خود را پیشنهاد می دهند و متقاضی تحصیل می شوند،  در حالی که در برخی موارد ممکن است دانشجو یک ناظر را از قبل برای پروژه خود انتخاب کرده باشد و مانند یک شغل برای اخذ دوره مورد نظر خود تبلیغ کند. هنگام اقدام برای تحصیل دوره دکتری در انگلستان از شما خواسته می شود که طرح تحقیقاتی، رزومه دانشگاهی، رونوشت دانشگاهی، دو یا سه مرجع دانشگاهی و … را ارائه دهید.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که دروس دوره های خاصی در رشته های پزشکی ، ریاضیات ، مهندسی و علوم مواد را مطالعه می کنند ، موظف هستند از طرح تأیید فناوری دانشگاهی (ATAS) پیروی کنند. دانشجویان بین المللی لازم است تا با ارائه مدرک زبان،‌ مهارت های زبان انگلیسی خود را نیز ثابت کنند.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل دکترا در انگلستان

  1. آیا انگلستان کشوری مناسب برای تحصیل دکترا می باشد؟

    بله انگلستان با فضای جذاب و برترین دانشگاه ها موقعیت مناسبی برای تحصیل دکترا می باشد.

  2. آیا امکان کار در زمان تحصیل دکترا در انگلستان وجود دارد؟

    بله اصولا در زمان دکترا دانشجویان می بایست به کار در این کشور مشغول شوند.

  3. تحصیل دکترا در انگلستان به چه زبانی است؟

    تحصیل دکترا در انگلستان  به زبان انگلیسی است.

  4. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل دکترا در انگلستان موجود است؟

    بله بورسیه های تحصیلی بسیار مناسبی برای تامین هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی موجود است.

  5. هزینه تحصیل دکترا در انگلستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل دکترا در انگلستان حدود چهار هزار پوند در سال می باشد.

  6. چه روش هایی برای تحصیل دکترا در انگلستان  وجود دارد؟

    سه روش برای تحصیل دکترا در انگلستان موجود است که عبارتند از دکتری حرفه ای،‌ دکتری انتشاراتی و دکتری یکپارچه.

  7. چه شوراهایی از دانشجویان برای تحصیل دکترا در انگلستان حمایت می کنند؟

    این شورا ها عبارتند از:شورای تأسیسات علوم و فناوری، شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی، شورای تحقیقات بیوتکنولوژی و علوم زیستی و … .

  8. مدت زمان تحصیل دکترا در انگلستان چقدر است؟

    مدت زمان تحصیل دکترا در انگلستان به نوع تحصیل بستگی دارد و بین دو تا هشت سال متغیر است.

  9. آیا امان تحصیل دکترا در انگلستان از راه دور وجود دارد؟

    بله یکی از روش های تحصیل دکترا در انگلستان از راه دور می باشد.

  10. روند اخذ پذیرش برای تحصیل دکترا در انگلستان چگونه است؟

    برای اخذ پذیرش جهت تحصیل دکترا در انگلستان می بایست روند پژوهشی خود را مانند شغلی ارائه دهید.

  11. آیا امکان تحصیل دکترا در انگلستان به صورت پاره وقت وجود دارد؟

    بله برای تحصیل دکترا در انگلستان می توان به صورت پاره وقت اقدام نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *