تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه

زبان انگلیسی را می توان اصلی ترین زبان تبادل اطلاعات در سراسر دنیا دانست. از این رو یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک مزیت اساسی می تواند ما را به سمت و سویی ویژه سوق دهد. برای تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه در این مقاله مطالب دقیق و جامعی را ارائه داده ایم. تحصیل دوره های زبان انگلیسی هم در دانشگاه ها و هم در موسسات مختلف در کل دنیا امکان پذیر است. افرادی زیادی برای اخذ مدارک مختلفی مانند آیلتس یا تافل اقدام به تحصیل در این دوره ها می کنند. دریافت مدارک زبان انگلیسی می تواند شرایط ویژه ای را برای افراد به ارمغال آورد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به روسیه روش های زیادی وجود دارد. از جمله این روش ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به روسیه، مهاجرت کاری به روسیه، مهاجرت سرمایه گذاری روسیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در روسیه و … . هر کدام از این روش های مهاجرتی برای خود شرایطی خاص دارند. برای کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط این روش ها می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز حضور فعال دارند. مشاوران و کارشناسان موسسه در این نمایندگی ها پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه

برای حضور در روسیه راه های بسیار زیادی وجود دارد و یکی از آن ها تحصیل در روسیه است. اگر تمایل به تحصیل در روسیه داشته باشید می توانید در یکی از دانشگاه های کشور روسیه مشغول به تحصیل شوید. اما تنها تحصیل در دانشگاه ها نیست که منجر به مهاجرت تحصیلی به روسیه می شود. عده ای برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در مدارس روسیه یا تحصیل در دوره های خاص آموزشی موسسات این کشور اقدام می کنند. از این رو تمام این موارد به شرایط افراد بستگی خواهد داشت. در ابتدا کمی با کشور روسیه به جهت بررسی شرایط زندگی در روسیه و هزینه های زندگی در روسیه جهت اقامت در روسیه آشنا می شویم.

آشنایی با کشور روسیه جهت تحصیل دوره زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله به معرفی کشور روسیه می پردازیم. روسیه کشوری است اوراسیایی که وسعت بسیار زیادی در کل دنیا دارد. در حقیقت روسیه وسیع ترین کشور در کل کره زمین محسوب می شود. مساحت این کشور هفده میلیون و نود و هشت هزار و دویست و چهل و شش کیلومتر مربع است و جمعیتی به اندازه بیش از صد و چهل و پنج میلیون نفر دارد. پایتخت کشور روسیه شهر مسکو است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. در این کشور مردم به زبان روسی صحبت می کنند اما حدودا سی زبان رسمی دیگر در کشور روسیه میان مردم رواج دارد.

آموزش انگلیسی در روسیه

روسیه اولین مقصدی نیست که دانش آموزان و دانش جویانی در آن به دنبال گسترش واژگان انگلیسی خود هستند. شاید در ابتدا این گونه به نظر برسد که در کشور روسیه افرادی که تسلط به زبان انگلیسی دارند بسیار کم است. اما واقعیت چیز دیگری است. در روسیه بیش از هشتاد درصد مردم به صورت دو زبانه صحبت می کنند. در این کشور مردم آزادانه به زبان انگلیسی صحبت می کنند. به این معنی که دانشجویان و دانش آموزانی که به روسیه سفر می کنند این زبان را به اندازه کافی می شنوند.

آموزش انگلیسی در روسیه

آموزش انگلیسی در روسیه

با این وجود همان طور که گفتیم زبان رسمی روسیه، زبان روسی است. در سراسر این کشور زبان های زیادی به گوش می خورد اما در لیست زبان های رسمی این کشور، زبان انگلیسی یکی از پر طرفدار ترین ها است. در حقیقت در لیست نخست زبان های رایج در روسیه پس از زبان رسمی این کشور قرار دارد. از این رو تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه و تحصیل دوره های زبان انگلیسی در این کشور بسیار ریاج است.

تحصیل در مدارس و موسسات انگلیسی زبان کشور روسیه

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه تنها روش تحصیل در دانشگاه های روسیه پاسخگو نیست. بلکه می توان جهت تحصیل در مدارس این کشور نیز اقدام نمود. برای تحصیل در مدارس روسیه گزینه های زیادی پیش روی افراد است تا بتوانند ویزای تحصیلی روسیه را اخذ نمایند.

در حقیقت دانش آموزان می توانند هم در مدارس عادی و روسی زبان اقدام به تحصیل کنند و هم می توانند در مدارس انگلیسی زبان این کار را انجام دهند. در این بخش به بررسی و معرفی مدارس انگلیسی زبان در روسیه می پردازیم که هم دوره های زبان انگلیسی را ارائه می دهند و هم برای تحصیل در رشته های مختلف دیگر فعالیت می کنند.

لیست موسسات زبان انگلیسی مهم در روسیه

English Mag Club  یک موسسه ویژه برای همه کسانی است که می خواهند مهارت های زبان انگلیسی خود را در کشور روسیه و نه در دیگر کشور ها بهبود بخشند. در این موسسه و مدرسه آموزشی افراد می توانند به راحتی تجربه ها و مهارت های خود را در زبان انگلیسی افزایش دهند. این موسسه در شهر ورونژ ایالت ورونژ کشور روسیه قرار دارد.

موسسه Start2Study برنامه های آموزشی مدرن را برای مطالعه زبان های خارجی تهیه و پیاده سازی می کند. یکی دیگر از موسسات با نام Ya Polyglot در سامارا روسیه در قلب یک شهر تاریخی و در کنار رودخانه ولگا برای آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان و زبان آموزان در سنین مختلف فعالیت می کند.

اما آخرین موسسه ای که قصد بررسی آن را در این بخش داریم، مدرسه زبان انگلیسی ویندزور در روسیه است. این مدرسه در قلب روسیه در مسکو واقع شده است. این مدرسه فعالیت خود را از سال دو هزار و سه میلادی آغاز کرده است و در حال حاضر داراری سه مدرسه در مرکز مسکو در مکان های مناسب دارد و سالانه بیش از هزار دانش آموز را تحت نظارت معلمان برجسته برای یادگیری زبان انگلیسی آموزش می دهند.

البته مراکز آموزشی دیگری نیز مانند CREF، موسسه ژاوین، مراکز آموزشی ProBa، موسسه liden & Denz language Center و … نیز در این کشور برای آموزش ویژه زبان انگلیسی وجود دارد.

موسسات بین المللی زبان انگلیسی در روسیه

اولین مدرسه خانه بین المللی مسکو است که یک مدرسه زبان انگلیسی در شهر مسکو روسیه می باشد. این مدرسه با نام BKC در این شهر معروف است. و اما مدرسه بعدی با نام مدرسه زبان CET شناخته می شود که یک سازمان آموزش زبان انگلیسی تحت نظر کشور انگلیس است. این موسسه دارای مدارسی در شهر های روسیه با نام های نیژنوارتوفسک و تیومن می باشد. معلمان واجد شرایط با تمرکز بر کتاب ها و مطالب درسی کمبریج و آکسفورد از روسیه، انگلیس و ایالات متحده این شرایط را برای زبان آموزان فراهم می کنند که در تمام مهارت های زبانی تمرین کنند.

موسسات بین المللی زبان انگلیسی در روسیه

موسسات بین المللی زبان انگلیسی در روسیه

تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه های روسیه

تحصیل زبان انگلیسی در روسیه نسبتا آسان و روتین محسوب می شود و در حقیقت برای مردم امری عادی است. موسسات و دانشگاه های بسیاری برای آموزس زبان انگلیسی اقدام می کنند. در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه های ارائه دهنده زبان انگلیسی در روسیه می پردازیم. گرچه فرصت ارائه تمام دوره ها و دانشگاه های روسیه نخواهد بود اما برخی را برای شما معرفی می کنیم.

تحصیل دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه لومونوسف روسیه

اولین دانشگاهی که قصد بررسی دوره های زبان انگلیسی در آن را داریم دانشگاه لومونوسف می باشد. تحصیل زبان انگلیسی در این دانشگاه در دانشکده زبان های خارجی و مطالعات منطقه ای ارائه می گردد. این دانشکده در سال هزار و نهصد و نود و دو میلادی تاسیس گردید و نقش آن پس از بازگشایی در این کشور بسیار حیاتی توصیف شده است. تا جایی که این دانشکده به روس ها این امکان را داد تا در هر حوزه زندگی بتوانند با خارجی ها ارتباط برقرار کنند و با مردم کشور های گوناگون همکاری کنند. از این رو تقاضای برای یادگیری زبان های خارجی خصوصا زبان انگلیسی خیلی سریع رشد کرده است.

این دانشکده به عنوان وسیله ارتباطی برای متخصصان در زمینه های مختلف و با هدف از ارتقاء استانداردهای آموزش زبان های خارجی است. در این دانشکده مطالعه عملکردی زبان انگلیسی برای تسلط به شاخه های مختلفی همچون مهندسی، اقتصاد، فرهنگ و … ارائه می کردد.

دانشکده زبانها و مطالعات منطقه ای شامل سه بخش است: بخش زبانشناسی و ارتباطات بین فرهنگی ، بخش مطالعات منطقه ای و روابط بین الملل ، بخش مطالعات فرهنگی. در بخش زبان شناسی دوره های زبان انگلیسی برای متخصصان پنج ساله تمام وقت و برای دوره کارشناسی تمام وقت چهارساله خواهد بود. دانشجویان در دوره های زبان انگلیسی نه تنها دانش زبانی نظری و مهارت های عملی زبان را به دست می آورند ، بلکه درک عمیقی از جهان زبانهای مورد مطالعه نیز دارند.

تحصیل دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE

در این قسمت به بررسی دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE روسیه می پردازیم. زبان انگلیسی در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه ارائه می گردد. دانشکده علوم انسانی در اول دسامبر سال دو هزار و چهارده میلادی ایجاد شده است و دارای بخش ها زیادی می باشد. دانشجویان این دانشکده ابعاد گسترده ای را از آموزش های اساسی و پیشرفته زبان انگلیسی دریافت می کنند.

تحصیل دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE

تحصیل دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE

در حقیقت دانشجویان با آخرین استراتژی های پژوهشی آموزش داده می شوند. دانشجویان در دوره های زبان انگلیسی با پروژه های تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشگران در زمینه های مختلف علوم انسانی آشنا می شوند و همچنین از تجربه تحقیقاتی فعال برخوردار می شوند. برنامه های آموزشی در این دانشکده به صورت تمام وقت ارائه می گردد و دانشجویان اجازه کار در زمان تحصیل در روسیه را خواهند داشت.

تحصیل دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه برای دانشجویان خود دوره های زبان انگلیسی را فلراهم نموده است. این دوره ها در بخش زبان شناسی و زبان های انگلیسی برگزار می گردد. هززینه تحصیل دوره های زبان انگلیسی در این دانشگاه برای سال اول صد و نود و هشت هزار روبل روسیه و برای سال های بعد دویست و هفت هزار روبل می باشد.

در این دانشگاه مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف ارائه می گردد. دوره های تحصیلی در کارشناسی زبان انگلیسی و مترجمی برای چهار سال خواهد بود و لازم است تا برای پذیرش مدارکی به این دانشگاه ارسال گردد. دقت داشته باشید که این دانشگاه و سایر دانشگاه ها برای دوره های مختلف خود بورسیه های تحصیلی روسیه نیز ارائه می دهند.

شرایط دریافت ویزای روسیه برای تحصیل در دوره های زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای روسیه جهت تحصیل در دوزه های زبان انگلیسی در این کشور صحبت کنیم. برای دریافت ویزای روسیه جهت این تحصیلات نیاز به مدارک خاصی هم می باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی می بایست بین سه تا پنج هفته صبر نمود. هزینه های دریافت این ویزا معمولا از چهل دلار شروع می شود. با دریافت این ویزا دانشجویان می توانند صرفا برای سه ماه در این کشور مشغول شوند.  در ادامه برای اقامت در روسیه لازم است تا این ویزا را تمدید کنند. اما برای دریافت این ویزا لازم است تا مدارک مورد نیاز ارائه گردد. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، رزومه تحصیلی، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سو پیشینه، عکس و … .

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه

  1. آیا تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه معتبر است؟

    بله تحصیلات در دوره های زبان انگلیسی به دلیل شرایط بسیار عالی و ارتباط موسسات با کشور های انگلیسی زبان بسیار عالی است.

  2. آیا دانشگاه های روسیه برای تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه اقدام می کنند؟

    بله دانشگاه های بسیاری در روسیه ارائه دهنده دوره های زبان انگلیسی هستند.

  3. تسلط مردم روسیه به زبان انگلیسی چگونه است؟

    زبان انگلیسی در روزیه به عنوان یکی از پر طرفدار ترین زبان های خاریجی محسوب می شوند و افراد زیادی به این زبان تسلط کامل دارند.

  4. شرایط موسسات ارائه دهنده زبان انگلیسی در روسیه چگونه است؟

    این موسسات با استفاده از کادر مجرب و سیستم آموزشی بسیار عالی ارائه دهنده دوره های زبان انگلیسی در روسیه هستند.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد؟

    بله دانشگاه های روسیه بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می کنند.

  6. دوره های زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی عموما چند سال به طول می انجامد؟

    دوره های زبان در کارشناسی عموما به صورت تمام وقت بوده و چهار سال به طول می انجامد.

  7. آیا روسیه کشوری مناسب برای تحصیل دوره زبان انگلیسی در روسیه است؟

    بله در روسیه می توان با حضور در دانشگاههای معتبر مدارک والایی را کسب نمود از این رو روسیه برای زندگی علمی هم بسیار مناسب است.

  8. چه موسساتی در روسیه برای تحصیل دوره زبان انگلیسی اقدام می کنند؟

    موسسات بسیاری از جمله CREF، موسسه ژاوین، مراکز آموزشی ProBa، مدرسه زبان انگلیسی ویندزور، موسسه Start2Study، مدرسه زبان CET و … به ارائه دوره های زبان انگلیسی می پردازند.

  9. هزینه تحصیل دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ روسیه چقدر است؟

    هزینه برای سال اول صد و نود و هشت هزار روبل روسیه و برای سال های بعد دویست و هفت هزار روبل می باشد.

  10. کدام دانشگاه ها در روسیه ارائه دهنده دوره های زبان انگلیسی هستند؟

    دانشگاههای بسیاری از جمله : پلی تکنیک سنت پترزبورگ، دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد HSE و … ارائه دهنده دوره های زبان هستند.

  11. آیا موسسات بین المللی زبان انگلیسی هم در روسیه موجود است؟

    بله موسسات بین المللی مختلفی مانند موسسه  CET در این کشور برای ارائه دوره زبان انگلیسی فعال هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *