تحصیل دندانپزشکی در چک

اتاق دندانپزشکی چک که خصوصی سازی شده است مسئول تعیین یک برنامه استراتژیک برای مراقبت از دندان در جمهوری چک است. اتاق دندانپزشکی چک مجوز دندانپزشکان را برای تمرین در کشور صادر می کند و مصوبات مربوط به مواد و تجهیزات را تأیید می کند. عضویت در اتاق دندانپزشکی برای تحصیل دندانپزشکی در چک اجباری است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چک

تحصیل در جهموری چک رشته دندانپزشکی با هدف آموزش دانش آموزان در زمینه پیشگیری، تشخیصی، درمانی، پزشکی و نظارت بر مراقبت مطابق با لایحه مربوط به شرایط تحصیل در حرفه دندانپزشکی در مراقبت های بهداشتی است. برنامه جدید دندانپزشکی در واکنش به تلاش اتحادیه اروپا برای اطمینان از یک سیستم یکپارچه آموزش دندانپزشکی در اتحادیه اروپا برای اعطای بورس تحصیلی، معرفی شد. این برنامه تاکید بر دانش عمیق تر در مورد ناحیه سر و گردن، درمان بیماری های دهان و همچنین مهارت های عملی و معمول فارغ التحصیلان در ارائه درمان به بیماران است.

فارغ التحصیلان دندانپزشکی در چک

برنامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک برای آماده سازی فارغ التحصیلان برای کار دندانپزشکی بدون نظارت در اسرع وقت پس از فارغ التحصیلی، در بخش خصوصی و عمومی یا برای شروع آموزش به عنوان ارتودنتیست ها طراحی شده است. طول دوره برنامه پنج ساله به عنوان رایج ترین دوره برنامه دندانپزشکی است.

فارغ التحصیلان دندانپزشکی در چک

برای افزایش سریع و جلوگیری از کمبود دائمی دندانپزشکان در جمهوری چک، طبق درخواست اتاق دندانپزشکی تعداد زیادی پذیرش برای رشته دندانپزشکی در نظر گرفته شده است. اتاق دندانپزشکی چک همچنین نیاز به فارغ التحصیلانی دارد که می توانند بعد از فارغ التحصیلی مجوز بگیرند. فارغ التحصیل موفق می تواند در زمینه های پیشگیری، تشخیصی، پروتز، معاینه درمانی، پزشکی و فعالیت های نظارتی فعالیت کند زیرا او دارای دانش مورد نیاز است.

تجهیزات دندانپزشکی در جمهوری چک

تجهیزات دندانپزشکی در کشور جمهوری چک یک بازار جدید است که برای واردات و تولید محلی برای اولین بار در سالنامه آماری سال 1996 ردیابی و منتشر شده است. با این حال تخمین زده می شود که تولید داخلی حدود 50 تا 60 درصد از بازار داخلی را پوشش می دهد. خصوصی سازی اخیر سیستم دندانپزشکی باعث رشد بازار شده است. در اواخر سال 1995، حدود 80 تا 90 درصد از ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی کشور در فعالیت های خصوصی کار می کردند. در پایان سال 1994، متخصصان دندانپزشکی حدود 16.2 درصد از کل ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی چک را تشکیل می دادند. خصوصی سازی خدمات بهداشتی درمانی دندانپزشکی منجر به تشکیل سه گروه اصلی شد:

  • دندانپزشکانی که از تجهیزات و محل اجاره ای از موسسات مراقبت های بهداشتی سابق استفاده می کردند.
  • دندانپزشکانی که در بخش خصوصی دولتی کار می کردند.
  • دندانپزشکانی که تازه شروع به کار دندانپزشکی کرده اند.

مراقبت های دندانپزشکی در چک

همانطور که حرفه دندانپزشکی گسترش می یابد و عموم مردم در مورد مراقبت های دندانپزشکی و گزینه های بهتر ترقیب می شوند، تقاضا برای خدمات باید افزایش یابد و گسترش یابد و نیاز به تجهیزات و مواد پیشرفته تر افزایش می یابد. بسیاری از دندانپزشکان از لحاظ مالی پایدار هستند و قادر به خرید تجهیزات مدرن مانند صندلی های دندانپزشکی، استریل کننده ها و آمپول ها می باشند. علاقه به تجهیزات آزمایشگاهی به علت اشباع بازار کاهش می یابد و این که خدمات ارائه شده توسط آزمایشگاه ها برای مصرف کنندگان داخلی گران است. انتظار می رود که در آینده آزمایشگاه های کوچک تر به منظور افزایش تعداد دندانپزشکان خدمات خود را گسترش دهند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با داشتن کادری مجرب شما را در راستای اعزام دانشجو به چک به صورت کامل راهنمایی می کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “اطلاعات کامل تحصیل دندانپزشکی در چک

  1. امیررضا گفت:

    سلام الان تو کدوم کشورا که مورد تایید ایران هم باشند میشه پزشکی دندانپزشکی یا دکترای داروسازی را تحصیل کرد با هزینه نسبتا معقول البته؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخیرا لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سایر کشور ها تغییراتی داشته است که بهتر است از طریق همان سایت وزارت بهداشت، بررسی های لازم را بعمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *