لیست جامع کالج های فرانسه

راحتترین روش مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل در کالح های زبان است. با کمترین هزینه میتوانید مهاجرت کنید و پس از 1 سال تحصیل زبان، به راحتی در فرانسه مشغول به کار شوید. جهت مشاوره تخصصی و اخذ پذیرش از کالج های زبان فرانسه، کافیست با شماره 09426001036 تماس بگیرید. بدون محدودیت سنی و هزینه ای پایین به فرانسه بروید. فرانسه یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که از نظر پذیرش مهاجر رتبه اول را دارد. افرادی زیادی از سراسر دنیا به دلیل داشتن شهرهای بسیار زیبا و سطح و کیفیت بالای کالج‌های فرانسه، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلیشان انتخاب می‌کنند. کشور فرانسه با داشتن وضعیت اقتصادی خوب و فرصت‌های شغلی متنوع، امکان کار پس از تحصیل را برای مهاجران فراهم کرده است. تحصیل در فرانسه در کالج این کشور موجب اخذ اقامت و در نهایت تابعیت و شهروندی فرانسه برای متقاضیان تحصیل در این کشور می‌گردد. اگر شما هم به دنبال تحصیل در کالج فرانسه هستید و قصد دارید تحصیلات تکیمیلیتان را در این کشور ادامه دهید یا به اتمام برسانید، کالج های فراسنه گزینه مناسبی است. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا شما را با لیست کالج های زبان فرانسه نیز آشنا کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

مهاجرت به یک کشور جدید می‌تواند یک تجربه دلهره‌آور باشد، به‌خصوص وقتی صحبت از سازگاری با زبان و فرهنگ جدید به میان آید. برای بسیاری از افرادی که مهاجرت به فرانسه را انتخاب می‌کنند، ثبت نام در دوره زبان اغلب اولین گام در فرآیند ادغام است.

دوره‌های زبان مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط موثر به زبان فرانسوی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد که برای فعالیت‌های روزمره مانند خرید، بانکداری و دسترسی به خدمات بهداشتی ضروری است. مهاجرت از طریق دوره زبان به مهاجران کمک می‌کند تا تفاوت‌های فرهنگی محیط جدید خود را درک کنند. این روند، ادغام آنها در جامعه فرانسه را تسهیل می‌کند.

مزایای دوره زبان در فرانسه

پس از انگلیسی، فرانسوی پرمخاطب‌ترین زبان در جهان است. بنابراین دانستن این زبان فواید زیادی دارد. به‌عنوان مثال، اکثر شرکت‌های چندملیتی مستقر در اروپا هستند و به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. از این‌رو، یادگیری زبان فرانسه می‌تواند فرصت‌های شغلی شما را افزایش دهد. مهم‌ترین مزایای دوره زبان فرانسه به شرح زیر است:

یک زبان جهانی

فرانسوی پنجمین زبان رایج در سراسر جهان است. بیشتر کشورها زبان فرانسه را همراه با انگلیسی آموزش می‌دهند. تقریبا 300 میلیون نفر از جمله افراد بومی و غیربومی زبان فرانسه صحبت می‌کنند. از آنجایی که زبان فرانسه یک زبان بین‌المللی است، دانستن آن ارتباط را به خصوص در کشورهای اروپایی آسان می‌کند.

پایه یادگیری سایر زبان‌های اروپایی

دانستن زبان فرانسه یادگیری زبان‌های دیگر، به‌ویژه زبان‌های رومی مانند پرتغالی، رومانیایی، ایتالیایی و اسپانیایی را آسان‌تر می‌کند. جالب است بدانید که بخش بزرگی از واژگان انگلیسی از زبان فرانسه مشتق شده است. در نتیجه، یادگیری زبان فرانسه همزمان با یادگیری سایر زبان‌های اروپایی مفید خواهد بود.

زبانی برای سفر

اروپا یکی از مقاصد گردشگری است. مهم‌تر از همه، فرانسه که به غذا، مد، فرهنگ و معماری شهرت دارد، سالانه نزدیک به 87 میلیون گردشگر دارد. از این‌رو، توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه به شما این امکان را می‌دهد که به خوبی ارتباط برقرار کنید.

زبانی برای تحصیلات عالی

پس از آلمان، استرالیا، آمریکا و بریتانیا، فرانسه یکی از پنج مقصد برتر خارجی برای تحصیلات عالی است و 10 دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است. اگر فرانسوی یاد بگیرید، پذیرش در دانشگاه‌ های فرانسه آسان‌تر می‌شود.

زبانی برای فرصت‌های شغلی بهتر

یادگیری زبان فرانسه قدرت بیشتری به رزومه شما می‌افزاید و در نتیجه فرصت‌های شغلی بهتری به‌دست می‌آورید. شرکت‌های چند ملیتی در اروپا جای خوبی برای رشد شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

کالج های زبان فرانسه

زبان فرانسوی یکی دیگر از زبان‌های بین المللی است که افراد زیادی به این زبان مسلط هستند. کالج‌های زبان فرانسه یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن مدرک زبان فرانسوی است. متقاضیان می‌توانند با شرکت در دوره‌ها تحصیلی کالج زبان فرانسه و قرار گرفتن در این محیط تحصیلی، زبان فرانسوی را فرا بگیرند. تحصیل کالج فرانسه فقط به زبان فرانسوی نیست و دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی نیز به تحصیل در فرانسه در کالج‌های این کشور بپردازند. کالج های زبان فرانسه از نظر کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار گرفته‌اند و تحصیل در این کالج‌ها آرزوی اکثر متقاضیان است. در جدول زیر لیست کالج های زبان فرانسه گردآوری شده است که در ادامه هر یک از آن‌ها را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

لیست کالج های فرانسه
کالج زبان برلیتز فرانسه(Berlitz College)کالج آیلانس فرانسیس(Alliance Francaise)
کالج ACCORDکالج فرانس لانگ(France Langue)
کالج یوروسنتر(Eurocenters)کالج لیون بلو(Lyon bleu)
کالج زبان آزورلینگوا (Azurlingua)
کالج زبان در فرانسه

کالج زبان در فرانسه

کالج زبان برلیتز فرانسه

برلیتز یکی از معروف‌ترین کالج های زبان فرانسه است که شعبه‌های متعددی در سراسر کشور فرانسه دارد. این کالج در بیش زا 28 شهر فرانسه نظیر پاریس، مارسی، بوردو، نانت، نیس، استراسبورگ، تولوز و غیره مرکز آموزشی دارد. امکان تحصیل در این کالج به دو صورت گروهی یا فردی(خصوصی) وجود دارد که هر کدام هزینه‌های مخصوص به خودش را دارد. شهریه تحصیلی دوره‌های کالج زبان برلیتز فرانسه بسته به مدت زمان دوره و نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال اگر تحصیل به صورت خصوصی باشد و همچنین استاد به محل زندگی شما بیاید به طبع هزینه بیشتری نسبت به تحصیل به صورت گروهی دارد.

کالج زبان آیلانس فرانسیس

موسسه آموزشی آیلانس فرانسیس در اقسی نقاط فرانسه دارای شعبه و مراکز آموزشی است. مراکز آموزشی این موسسه فقط به کشور فرانسه ختم نمی‌شود، علاوه بر فرانسه در سایر کشورها نیز اسم این موسسه به چشم می‌خورد. آوازه و شهرت این موسسه به قدری زیاد است که هر ساله افراد زیادی برای یادگیری زبان فرانسه، این کالج را انتخاب می‌کنند.

متقاضیان پس از به اتمام رساندن دوره تحصیلیشان در کالج زبان فرانسه آیلانس فرانسیس مدرک معتبر و اختصاصی این موسسه را دریافت می‌‎کنند. دانشجویان می‌توانند از پایین‌ترین مقطع و مدرک تحصیلی زبان(A1) تا سطح پیشرفته یا Advance(C1) در این مجموعه به تحصیلات خود ادامه دهند. دوره‌های تحصیلی این دوره فقط مختص جوانان و نوجوانان نیست و بزرگسالان نیز می‌توانند در این موسسه به تحصیل زبان فرانسه بپردازند. معمولاً زمان برگزاری کلاس‌های کالج فرانسه آیلانس فرانسیس عصرها می‌باشد. بسته‌های آموزشی متنوعی را این موسسه ارائه می‌دهد که هر شخص با توجه به سلیقه‌اش می‌تواند آن را با سایر دوره‌ها ترکیب کند. این موسسه در شهرهای مشهور فرانسه نظیر بوردو، پاریس، نیس و غیره دارای مرکز آموزشی است. اگر به دنبال بهترین کالج زبان فرانسه در پاریس می‌گردید، کالج زبان الاینس فرانسیس گزینه خوبی است.

کالج زبان فرانس لانگ

فرانسه لانگ یکی دیگر از کالج های زبان فرانسه است که امکان یادگیری زبان فرانسوی در این کشور وجود دارد. این موسسه آموزشی دارای 6 شعبه یا مرکز آموزشی در کشور فرانسه است که امکان تحصیل در تمامی سطح‌های زبان وجود دارد.

اساتیدی که در کشور فرانسه در حال تدریس هستند، همگی دارای مدرک رسمی تدریس زبان هستند. این آموزشگاه با دوره‌هایی که برگزار می‌کند، معلمان و اساتید را برای شرکت در آزمون‌‌های TEF، DELF و TFC آماده می‌کند.

کالج زبان یوروسنتر

یوروسنتر یکی دیگر از کالج‌های فرانسه است که تعداد دانشجویان آن به نسبت سایر کالج‌های فرانسه کمتر است. این موسسه آموزشی شعار جالبی تحت عنوان فرانسوی را در قلب فرانسه یاد بگیرید، دارد. این موسسه دارای مراکز آموزشی متعدد و زیادی نیست و تنها در شهرهای پاریس، لاروشل و آمبویز دارای شعبه است. دوره‌های تحصیلی که این مرکز آموزشی برگزار می‌کند معمولاً 6 ماهه یا 12 ماهه است.

کالج زبان ACCORD

Accord یکی دیگر از کالج‌‎های زبان فرانسه است که در سال 1988 تاسیس شد که عمده دانشجویان آن خارجی هستند و دوره‌های آموزشی این کالج از کیفیت بالایی برخودار است. این کالج در شهر پاریس قرار دارد و برای کسانی که قصد یادگیری زبان کشور فرانسه را دارند، دوره‌های زبان ایده‌آل برگزار می‌کند. کالج Accord برگزار کننده تخصصی‌ترین دوره‌های زبان آموزشی نظیر دوره‌های زبان فرانسوی در تجارت و حقوق است که این کالج را به یکی از بهترین کالج‌ها برای مهندسین، پزشکان، دیپلمات‌ها و غیره تبدیل کرده است. امکان تحصیل در همه سنین در کالج های زبان فرانسوی Accord برای علاقه مندان وجود دارد.

کالج زبان لیون بلو

اگر به دنبال کالج زبانی در کشور فرانسه می‌گردید که دوره‌های تحصیلی مختلفی برگزار می‌کند و همچنین از نظر قیمتی تا حدودی مقرون به صرفه باشد، کالج زبان لیون بلو انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. از نظر کیفیت تحصیلی این کالج یکی از بهترین کالج های فرانسه است؛, چرا که تعداد دانشجویان هر کلاس حداکثر 12 نفر است. علاوه بر این مورد، دارای اساتید و معلمان خوبی است که به خوبی دانشجویان را راهنمایی می‌کنند. این آموزشگاه در تلاش است که کلاس‌هایش را به صورتی برگزار کند که ملیت‌های مختلفی در آن قرار بگیرند تا با تعامل با یکدیگر این زبان را بهتر یاد بگیرند. با فراهم کردن چنین جوی میان دانشجویان، این موسسه توانسته کیفیت آموزشیش را تا حد زیادی بالا برده.

کالج زبان آزورلینگوا (Azurlingua)

آزورلینگوا یکی دیگر از کالج‌های مطرح کشور فرانسه است که در لیست کالج های زبان فرانسه ما قرار گرفته است. آزورلینگوا را شاید بتوان به عنوان بهترین کالج زبان فرانسه در پاریس در نظر گرفت؛ چرا که این کالج دارای نشان FLE است. این برچسب یا نشان، بیانگر کیفیت بالای تحصیلی است که موسسات کمی در فرانسه دارای این نشان هستند. اکثر اساتید این کالج مدارک تحصیلیشان را از دانشگاه‌های معتبر دریافت کرده‌اند. مراکز آموزشی کالج آزورلینگوا را می‌توانید در شهرهای مختلفی نظیر کن، نیس، سنت تزوپر پیدا کنید. نحوه آموزش در این کالج خیلی جالب و پیشرفته است؛ چرا که از طریق اسناد معتبر، فیلم‌ها، آهنگ، کمیک و صوت اساتید به دانشجویان زبان فرانسوی را آموزش می‌دهند.

کالج زبان فرانسه در استراسبورگ

فرانسه دارای شهرهای متعددی است که استراسبورگ یکی از بزرگترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. این شهر در نزدیکی شهر پاریس قرار گرفته است و فاصله زمانی زیادی بین این دو شهر وجود ندارد. از آنجایی که استراسبورگ یکی از شهرهای مهم کشور فرانسه است، تعلیم و آموزش در این کشور اهمیت زیادی دارد. از این رو سطح آموزش در کالج زبان فرانسه در استراسبورگ کیفیت بالایی دارد. شهر استراتسبورگ دارای کالج‌های زبان متعددی نظیر آیلانس فرانسس، Ciel، IIEF است که امکان اخذ مدرک زبان TCF،DELF،DALF در این موسسات وجود دارد. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته زبان می‌توانند در شهر استراسبورگ یا سایر شهرهای فرانسه مشغول به کار شوند. کالج زبان فرانسه در فرانسه دارای دوره‌هایی است که دانشجویان پس از تحصیل در کالج فرانسه به موارد زیر مسلط می‌شوند:

صحبت کردن به زبان فرانسویبرقراری ارتباط با سایر فرانسوی‌‌ها
قابلیت حرف زدن در موضوعات تخصصی و حرفه‌ایتوانایی خواندن کتاب‌های فرانسوی و نوشتن
آشنا شدن با فرهنگ و ادبیات کشور فرانسه

دوره‌هایی که در شهر استراسبورگ در یکی از آموزشگاه‌های این شهر نظیر آیلانس فرانسس، Ciel، IIEF برگزار می‌شوند در 4 دسته طبقه بندی می‌شوند که هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد.

دوره زبانشرایط دوره
دوره فشرده5 روز در هفته و 4 ساعت در هر روز(هفته‌ای 20 ساعت)
دوره عادی15 ساعت(5 روز در هفته و روزی 3 ساعت)
دوره طولانی مدت4 ساعت در هفته(2 روز در هفته و روزی 2 ساعت)
دوره خصوصیبسته به تشخیص استاد زمان و مدت آن فرق می‌کند

کالج های دولتی زبان در کشور فرانسه

کالج های فرانسه به دو دسته کالج های دولتی زبان در کشور فرانسه و کالج های خصوصی زبان در این کشور تقسیم می‌شوند. دانشجویان خارجی یا داخلی می‌توانند در این کالج‌ها با توجه به بودجه‌ای که دارند، زبان فرانسوی را یاد بگیرند.

همیشه تحصیل در مراکز دولتی ارزان‌تر از خصوصی بوده است که این مورد درباره تحصیل در کالج های دولتی زبان در کشور فرانسه نیز صادق است. تحصیل در کالج‌های دولتی با خصوصی تفاوت‌هایی دارد، این تفاوت‌ها عبارت است از:

تفاوت‌هاکالج‌های دولتی فرانسهکالج‌های خصوصی فرانسه
شهریه1000 تا 3000 هزار یورو برای یک دوره 7 ماه(به طور میانگین)2500 تا 5000 یورو برای یک دوره 7 ماهه(به طور میانگین)
ظرفیتپذیرش کمپذیرش زیاد
سطح یا مقاطع زباناز A1 تا C1از A1 تا C2
خوابگاهدر صورت پرداخت هزینه به دانشجو تعلق می‌گیرد.در صورت پرداخت هزینه به دانشجو تعلق می‌گیرد.
پذیرشسالی 2 بار در ماه‌های شهریور و دی(سپتامبر-ژانویه)پذیرش به صورت ماهانه

هزینه دوره زبان در فرانسه

با توجه‌به نوع دوره، مدت دوره، دانشگاه یا موسسه و محل برگزاری هزینه متفاوت است. در واقع، هزینه این دوره‌ها در طیفی بین چند صد تا چند هزار یورو قرار می‌گیرد. موسسات و دانشگاه‌های خصوصی زبان احتمالا سیستم قیمت‌گذاری متفاوتی داشته باشند و هزینه‌های اضافی دیگری شامل محل اقامت را نیز درنظر بگیرند.

دانشجویان باید گزینه‌های مختلف زبان را بررسی کنند و بهترین دوره زبانی که ارزش هزینه‌کردن را داشته باشد، برگزینند. این دوره‌ها برای علاقه‌مندانی که به‌دنبال بهبود مهارت‌های زبانی خود هستند بسیار عالی است. به‌طور معمول هزینه‌ دوره زبان فرانسه از یک تا 4 هزار یورو در سال متغیر است.

بعد از گذراندن این دوره و موفقیت در آن افراد علاقمند به تحصیل در فرانسه می‌توانند در این کشور تحصیل کنند و یا شغل موردنظر خود را بیابند و مشغول به فعالیت و زندگی شوند.

شرایط دوره زبان در فرانسه

دوره‌های زبان فرانسه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. البته برای پذیرش در این دوره باید واجد شرایط لازم باشید. این شرایط با توجه‌به دوره‌های سنی مختلف تا حدودی متفاوت است. وقتی شرایط لازم را داشته باشید، شانس بیشتری هم برای اخذ قبولی در این دوره‌ها خواهید داشت. در ادامه این شرایط را بیان می‌کنیم:

شرایط پذیرش در دوره زبان در فرانسه بسته به سن متفاوت است.

شرایط متقاضیانی که ۱۸ تا ۲۲ سال سن دارند

این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی
  • داشتن گواهی تمکن مالی که نشان می‌دهد توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود در فرانسه را دارید. در این بازه سنی شما حداقل باید مبلغ 7 هزار یورو ماهانه داشته باشید. البته با توجه‌به دانشگاه یا موسسه و شهری که برای شرکت در این دوره انتخاب کرده‌اید، ممکن است این هزینه تا حدودی متفاوت باشد.
  • آشنایی با زبان فرانسه در سطح مبتدی؛ در صورت آشنایی نداشتن نمی‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید.

شرایط متقاضیانی که ۲۳ تا ۴۰ سال سن دارند

اگر سن شما در این دسته قرار می‌گیرد باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی
  • داشتن گواهی تمکن مالی به مبلغ حداقل 7 هزار یورو به‌صورت ماهانه
  • آشنایی با زبان فرانسه در حد مبتدی که در غیر این‌صورت امکان ثبت نام وجود ندارد.

شرایط متقاضیانی که بالای چهل سال سن دارند

در این شرایط سنی علاوه‌بر موارد ذکرشده در بازه سنی قبلی، باید رزومه کاری نیز داشته باشید. داشتن یک رزومه قوی و عالی شانس شما را برای پذیرش در این دوره‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. در صورت نیاز به مشاوره حتما با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

هزینه‌های زندگی در فرانسه

بعد از مهاجرت به فرانسه برای شرکت در دوره‌های زبان، علاوه‌بر هزینه مربوطه، باید هزینه‌های اقامت و زندگی خود را نیز درنظر بگیرید. هزینه‌هایی شامل خوابگاه یا اجاره خانه، هزینه وعده‌های غذایی، بیمه، حمل‌ونقل و موارد دیگر را نیز باید درنظر داشته باشید. این هزینه بسته به سبک زندگی، شهر محل اقامت و دانشگاه یا کالجی که پذیرش گرفته‌اید می‌تواند متفاوت باشد.

مدارک لازم برای پذیرش در دوره زبان

برای اخذ پذیرش در این دوره‌ها نیاز است تا مدارکی را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • دو قطعه عکس به اندازه عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش در دوره زبان
  • کپی از گذرنامه
  • داشتن گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا کار
  • ترجمه رسمی رزومه کاری به انگلیسی و همچنین فرانسوی
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ارائه شناسنامه و همچنین کپی از آن
  • ترجمه رسمی انگیزه نامه به انگلیسی و همچنین فرانسوی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای بلندمدت تحصیلی

دوره های آموزش زبان فرانسه

کالج های فرانسه

همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید، کیفیت آموزشی کالج‌ های فرانسه بالاست. لیست کالج های زبان فرانسه را در بالا مشاهده کردید، هر کدام از این کالج‌ها دوره‌های آموزشی متنوعی ارائه می‌دهند که در 4 دسته تقسیم بندی می‌شود. با تحصیل در دوره‌های کالج زبان فرانسه، دانشجویان علاوه بر تسلط پیدا کردن به زبان فرانسوی با فرهنگ این کشور نیز آشنا می‌شوند. دوره های آموزش زبان فرانسه معمولاً 6 ماهه، یکساله یا دوساله است. در ادامه شما را دوره‌های آموزشی زبان بیشتر آشنا خواهیم کرد. لازم به ذکر است که هزینه کالج زبان در فرانسه بر اساس نوع دوره و مدت زمان دوره انتخابی هر فرد متفاوت است.

  • دوره عمومی
  • دوره پیشرفته(Advanced)
  • دوره زبان برای نوجوانان زیر 18 سال
  • دوره تکمیلی(جهت آماده شدن برای گرفتن مدرک زبان فرانسوی)
  • فعالیت علمی
دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره عمومی

دوره عمومی تحصیل کالج فرانسه برای همه افراد مناسب است و متقاضیان بالای 16 سال اجازه شرکت در این دوره را دارند. در این دوره که به صورت هفته‌ای 15 ساعت برگزار می‌گردد، تمامی مهارت‌های زبانی شخص اعم از رایتینگ(Writing)، لیستنینگ(listening)، ریدینگ(Reading) و اسپیکینگ(Speaking) تقویت می‌شود. طول مدت دوره عمومی زبان بسته به سطح زبانی فرد بین 2 الی 48 هفته است. مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان با شرکت در این دوره‌های عمومی می‌تواند تحقق یابد، تنها کافی است در یکی از کالج‌های زبان فرانسه ثبت نام کنید تا ویزای این کشور را دریافت کنید.

دوره پیشرفته

این دوره تحصیلی برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد دارند در جایی تخصصی مشغول به کار شوند که سطح زبانیشان ملاک است. این افراد می‌توانند با شرکت در این دوره زبان، سطح و دانش زبانیشان را افزایش دهند.

دوره زبان برای نوجوانان زیر 18 سال

متقاضیانی که سنی کمتر از 18 سال دارند و می‌خواهند زبان فرانسوی را یاد بگیرند، می‌توانند در این دوره آموزشی زبان شرکت کنند. این دوره آموزشی در فصل تابستان در زمان تعطیلی مدارس برگزار می‌شود که مدت زمان آن بین 4 تا 8 هفته است. افرادی که با خانواده و فرزندانشان به کشور فرانسه مهاجرت کرده‌اند می‌توانند فرزندانشان را در این دوره آموزشی زبان برای ارتقای سطح زبانی فرزندانشان ثبت نام کنند.

دوره تکمیلی

امکان شرکت در کالج فرانسه برای اساتید نیز وجود دارد، آن‌ها می‌توانند با شرکت در این دوره زبان خودشان را برای آزمون‌های TCF،DELF،DALF آماده کنند. سطح این دوره بالا است و به افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود که در این دوره ثبت نام کنند.

فعالیت عملی

افرادی که در کشور فرانسه مشغول به کار هستند و قصد دارند در کنار کار کردن دانش زبانیشان را نیز ارتقا دهند، ثبت نام در این دروه‌ها می‌تواند به آن‌ها کمک زیادی کند.

تور آموزشی در کالج زبان در فرانسه

تحصیل در فرانسه در کالج‌هایش، مزایای زیادی برای متقاضیان به همراه دارد که تورهای آموزشی یکی از آن‌ها به شمار می‌آید.

متقاضیان به دو صورت می‌توانند در تورهای تحصیل کالج فرانسه شرکت کنند.

  • روش اول: متقاضیان بایستی در دوره‌های برخی از دانشگاه‌های دارای سهمیه شرکت کنند تا سطح زبانیشان را افزایش دهند.
  • روش دوم: دانشجویان می‌توانند با شرکت در تورهای مسافرتی که مختص آموزش زبان فرانسوی است، شرکت کنند. این تورها معمولاً 3 تا 6 ماهه است.

روش دوم بهتر از روش اول است؛ چرا که دانشجو علاوه بر یادگیری زبان به اقصی نقاط فرانسه سفر می‌کند و از شهرهای زیبای این کشور دیدن می‌کند. این تورها بیشتر جنبه توریستی دارد و متقاضیان بایستی ویزای توریستی دریافت کنند. امکان شرکت در این تورها برای دانشجویان ایرانی وجود دارد؛ اما افراد کمی از این طریق به دنبال تحصیل در کالج زبان فرانسه هستند. شما می‌توانید برای مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان با مشاوران موسسه ما در تماس باشید تا شما را در این زمینه همراهی و راهنمایی کنند.

پارامترهای ارزیابی کالج های فرانسه

کشور فرانسه دارای بیش از 3000 موسسه آموزشی است که بخش عظیم آن (نزدیک به 2000 موسسه) در زمینه هنر و معماری فعالیت می‌کنند. 230 مورد آن در دوره‌های عالی بازرگانی، 240 مورد آن در زمینه مهندسی و مورد آن 90 دانشگاه است. هر یک از کالج های فرانسه پارامترهای ارزیابی متفاوتی دارند که عبارت است از:

کیفیت آموزشی بالااستاید مطرح
مدرک معتبرهزینه دوره تحصیلی پایین
دوره‌های تحصیلیامکان تحصیل در چه مقاطعی وجود دارد

هزینه تحصیل در کالج های زبان فرانسه

یکی از مهم‌ترین پارامترها در زمان انتخاب یک کشور برای تحصیل، دانستن هزینه‌های تحصیلی و زندگی در آن کشور است.

هزینه تحصیل در کالج زبان فرانسه بسته به دولتی یا خصوصی بودن کالج فرانسه متفاوت است. همچنین مدت زمان و نوع دوره در افزایش و کاهش هزینه تحصیل در کالج های زبان فرانسه تاثیر گذار است. به طور کلی معیارهای مختلفی در هزینه دوره‌های تحصیلی کالج فرانسه تاثیر گذار است، این موارد عبارت است از:

کالجمدت زمان دوره
نوع دورهشهر
خصوصی یا دولتی بودن کالج

مواردی که در جدول فوق به آن‌ها اشاره شد تعیین کننده هزینه تحصیل در کالج های فرانسه است. برای متقضیان ایرانی بهتر است که در کالج‌های دولتی زبان فرانسه مشغول به تحصیل شوند، چرا که هزینه تحصیل 1 تا 3 هزار یورو برای یک دوره 7 ماهه است.

هزینه تحصیل در کالج های زبان فرانسه

هزینه تحصیل در کالج های زبان فرانسه

کالج زبان فرانسه دانشگاه فردوسی

دانشگاه فردوسی یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های ایران است که در آن دوره‌های زبان فرانسوی برگزار می‌شود. کالج زبان فرانسه دانشگاه فردوسی به صورت عادی، فشرده برگزار می‌شود که شروع این دوره از اوایل تیر ماه است. همچنین دانشجویان می‌توانند در آزمون‌های ورودی این دانشگاه نظیر DELF، DALF، TCF(CA-QC-TP) نیز شرکت کنند و مدرک تحصیلیشان را در صورت قبولی دریافت نمایند.

مزیت تحصیل در کالج زبان در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه علاوه بر برخورداری از سطح بالای کیفیت تحصیلی مزایای بیشتر نیز دارد که مزیت تحصیل در کالج زبان در فرانسه عبارت است از:

تسلط پیدا کردن به زبان فرانسویتوانایی حرف زدن با ساکنین کشور فرانسه
امکان پیدا کردن کار در کشور فرانسهگرفتن اقامت موقت فرانسه
امکان تدریس زبان فرانسوی در صورت داشتن مدارک بالای این زبانتحصیل در شهرهای زیبای فرانسه
شناخت بهتر فرهنگ، آداب و رسوم این کشورامکان تحصیل رایگان در رشته دلخواهتان در دانشگاه‌های فرانسه
تقویت شدن مهارت‌های رایتینگ(Writing)، لیستنینگ(listening)، ریدینگ(Reading) و اسپیکینگ(Speaking)

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی فرانسه

برای تحصیل در کالج فرانسه نیاز به ارائه مدارک مختلفی به کالج‌های این کشور است. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارت است از:

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی فرانسه
نامه قبولی درخواست پذیرش شما از کالج فرانسه

 

کپی از تمام صفحات پاسپورت

 

پاسپورت معتبر(بیش از یکسال اعتبار)2 عکس پاسپورتی

 

فرم تکمیل شده از نامه ویزای تحصیلیترجمه و ارائه آخرین مدارک کاری یا تحصیلی
کامل کردن رزومه و ترجمه به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی و ارائه آنترجمه کامل شناسنامه به زبان فرانسوی و دریافت مهر تایید
ارائه نامه‌ای از قصد سفر و تحصیل در کالج فرانسه و ترجمه به هر دو زبان انگلیسی و فرانسویارسال آخرین مدرک تحصیلی

بهترین کالج های فرانسه

فرانسه دارای کالج‌های متعددی است که امکان تحصیل در رشته زبان و دیگر رشته‌های تحصیلی در آن‌ها وجود دارد. بهترین کالج های فرانسه عبارت است از:

  • کالج فرانسه DE
  • موسسه آموزش هنر CA
  • کالج ENS

کالج فرانسه DE

کالج فرانسه DEاز معتبرترین موسسات تحقیقاتی کشور فرانسه است که در شهر پاریس تاسیس شده است و این کالج تقریباً 500 سال قدمت دارد؛ از این رو یکی از قدیمی‌ترین موسسات کشور فرانسه نیز محسوب می‌شود. تاکنون بیش از 21 دانشجوی تحصیل کرده در این کالج موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند. بنابراین سطح و کیفیت آموزشی این کالج به مراتب بیشتر از سایر کالج‌های فرانسه است. کالج فرانسه DE دارای یکی از بزرگترین و معروف‌ترین کتابخانه‌های کل اروپا است. دروسی همچون شیمی، فیزیک، علوم انسانی و … در این کالج تدریس می‌شوند که امکان تحصیل در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری برای داوطلبان وجود دارد. این کالج در پذیرش دانشجویانش بسیار حساس و سخت‌گیر است؛ بنابراین اخذ پذیرش از کالج فرانسه DE راحت نیست. این کالج برای سنجش داوطلبانش از آن‌ها آزمون ورودی می‌گیرد که در صورت قبولی در این آزمون می‌توانید پذیرش این کالج را دریافت کنید.

موسسه آموزش هنر CA

موسسه آموزشی CA برترین موسسه آموزشی هنر در کشور فرانسه است که در سال 1530 در شهر پاریس تاسیس شد.

امکان تحصیل در انواع رشته‌های هنری نظیر موسیقی، تئاتر، بازیگری و کارگردانی در این موسسه آموزشی وجود دارد. این موسسه در تلاش است که دانشجویان را با محیط زیست کشور فرانسه نیز آشنا کند؛ بنابراین بیشتر دوره‌هایی که در این کالج برگزار می‌گردد حول این محور است. تحصیل در رشته‌های هنر در این کالج به صرفه است؛ چرا که هزینه تحصیلی آن با توجه به امکانتش بسیار مقرون به صرفه است.

کالج ENS

بهترین کالج‌های فرانسه همگی در شهر پاریس تاسیس شده‌اند که کالج ENS نیز یکی دیگر از آن‌ها است. دانشجویان این کالج نیر همانند کالج DE جایزه‌های نوبل زیادی را دریافت کردند که این خود نشان‌دهنده سطح و کیفیت بالای تحصیل در این کالج است. هزینه‌های تحصیلی در این کالج به نسبت دو کالج قبل ارزان‌تر است و اگر قصد دارید در یکی از کالج‌های فرانسه به ادامه تحصیل مشغول شوید، این کالج بهترین انتخاب برای شما است.

برنامه های فرهنگی کالج های فرانسه

در کشور فرانسه کالج‌ها موظفند که برنامه‌های فرهنگی مختلفی برگزار کنند تا دانشجویان با محیط آموزشی در این کشور آشنا شوند تا در هنگام تحصیل دچار مشکل نشوند. دوره‌های تحصیلی مختلفی همچون پزشکی، مهندسی، علوم پایه و غیره را می‌توان در کالج‌های فرانسه یافت. برنامه‌های فرهنگی مختلفی کالج‌های فرانسه در زمینه آشنا کردن دانشجویان با محیط و مقرارت آموزشی و همچنین شهر تحصیلیشان برای دانشجویان جدید برگزار می‌کنند. این برنامه‌های فرهنگی باعث می‌شود که دانشجویان دید بهتری نسبت به رشته‌های تحصیلی و بازار کار پیدا کنند که پس از اتمام تحصیلاتشان کمکی بزرگی به آن‌ها در پیدا کردن شغل مورد نظرشان خواهد کرد.

برنامه های فرهنگی کالج های فرانسه

برنامه های فرهنگی کالج های فرانسه

ویزای دوره زبان فرانسه

با توجه‌به حساسیت‌هایی که سفارت فرانسه در اعطای ویزا دارد، باید گفت فرایند درخواست و اخذ این ویزا چندان آسان نیست. از جمله شرایطی که باید هنگام درخواست ویزا ارائه دهید عبارتند از:

  • داشتن گذرنامه معتبر
  • توانایی تمکن مالی برای پرداخت شهریه دوره زبان که در آن پذیرش گرفته‌اید
  • نامه پذیرش از کالج یا دانشگاه که در آن قید شده مدت زمان دوره حداقل 40 ساعت آموزش تمام وقت است.

با داشتن این مدارک می‌توان برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کرد و در فرانسه اقامت داشت.

خدمات موسسه اصطهباناتی برای تحصیل در کالج های زبان فرانسه

انتخاب و پیدا کردن دانشگاه یا کالجی متناسب با رشته و روحیاتتان به این راحتی‌ها نیست؛ بنابراین بهتر است با شخصی که در این زمینه اطلاعات کامل‌تر و درست‌تری دارد، صحبت کنید. موسسه ما زمینه اعزام دانشجو به کشور فرانسه سابقه درخشانی دارد؛ در صورتی که با مشاورین موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس برقرار کنید به خوبی می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. خدماتی که موسسه ما در زمینه مهارجت به کشور فرانسه ارائه می‌‎دهد عبارت است از:

  • مشاوره تحصیلی
  • معرفی بهترین کالج تحصیلی فرانسه به شما
  • کمک کردن در جمع‌آوری مدارک مورد نیاز
  • قرار دادن بهترین مشاوران و وکلای تحصیلی در اختیار شما
  • معرفی بهترین رشته‌های تحصیلی در فرانسه

جمع بندی

تحصیل در کالج های فرانسه یکی دیگر از روش‌‎های مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اخذ اقامت موقت این کشور است.

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ادامه دادن تحصیلات خود در یکی از رشته‌های تحصیلی در یکی از کالج‌های فرانسه به تحصیلات خود ادامه دهند. تحصیل در کالج فرانسه مزیت‌های بسیار زیادی برای متقاضی به همراه دارد که در این مقاله به آن پرداختیم. اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج های زبان فرانسه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاورین ما در تماس باشید تا شما را در این زمنیه بهتر راهنمایی نمایند.

سوالات متداول

  1. بهترین مدرک زبان فرانسه چیست؟

مدرک DALF یکی از معتبرترین گواهینامه‌های زبان فرانسه است و توسط تمامی کشورهای فرانسوی زبان به رسمیت شناخته می‌شود.

  1. آیا تحصیل در فرانسه ارزان است؟

هزینه دانشگاه در فرانسه در مقایسه با سایر کشورها ارزان‌تر است.

  1. چه مقدار پول برای تحصیل در فرانسه لازم است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در موسسات آموزش عالی دولتی 2770 یورو در سال در مقطع کارشناسی و 3770 یورو در سال در مقطع کارشناسی ارشد است.

  1. آیا می‌توانم بعد از تحصیل در فرانسه بمانم؟

تنها در صورت داشتن شغل می‌توان پس از فارغ التحصیلی در فرانسه ماند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “لیست جامع کالج های فرانسه + کالج های زبان فرانسه

  1. Mary گفت:

    سلام من دانش اموز سال یازدهم تجربی هستم و سال دیگه دیپلم میگیرم. چه موقع بهترین زمان برای ثبت نام سفارت فرانسه هست که پس از گرفتن دیپلم بتونم در دوره های کالج فرانسوی شرکت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      وقت سفارت فرانسه زمانبر نمی باشد و بهتر است حداقل 3 ماه قبل از شروع کلاس برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

  2. رضا گفت:

    چقدر باید انگلیسی یا فرانسوی بلدباشیم؟
    چ مدارکی میخواد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای شرکت در کالج های فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی بهتر است بابت افزایش شانی خود به زبان فرانسوی آشنایی داشته باشید تا بتوانید با آفیسر صحبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *