تحصیل در رشته محیط زیست در روسیه ، دارای گرایش های مختلف تحصیلی می باشد. برخی از دانشگاه های روسیه در برخی از این گرایش ها دانشجو می پذیرد، در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به بررسی برخی از این گرایش ها در کشور روسیه پرداخته می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته محیط زیست در روسیه

شهریه  مقرون به صرفه ی تحصیل و حتی اگر برای تحصیل رایگان انتخاب نشده باشید می توانید در همان دوره با پرداخت هزینه شرکت کنید.برای مثال در دانشگاه IKBFU ، شهریه ی دوره ی لیسانس علوم زمینی از 1060 دلار در سال شروع می شود و UT ( Tymen ) همین دوره را با 1389 دلار در سال ارائه می دهد. دانشگاه ها در مناطق مختلفی قرار گرفته اند و دوره های مختلفی در ارتباط با  بازار کار داخلی ، مشکلات محیطی و تخصص های دانشگاهی دارند.

دوره ی ژئوفیزیک زمین و مراقبت زیستی کاربردی را می توان در MIPT و سیبری ، پیگیری کرد و مطالعات قطب شمال در TSU (سیبری) ارائه می شود. بنابر این دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در رشته ی “محیط زیست در ارتباط  با محیط زیست ” را دارند که تجربیات تخصصی و برتری سطح تخصص را برای شما به ارمغان می آورد.

دوره های تحصیلی روسیه بیشتر توجه به تمرین و کنترل شخصی دانشجویان دارد . موسسات تحصیلات عالی از اعضای انجمن های پژوهشی، رئسای اداره محیط زیست و افراد علمی، برای تدریس به دانشجویان دعوت می کنند. شما می توانید در دوره های عملی و پژوهشات علمی مستقیما از آن ها سوال بپرسید. بوم شناسی و مدیریت منابع طبیعی را می توان در RUDN شروع کرد.

دوره ی کارشناسی چهار سال طول می کشد و بر مطالعه ی رادیواکولوژی، مدیریت و مهارت های محیط زیستی، ژئواکولوژی، تحقیق و غربال گری اکولوژیکی و اکولوژی انسانی مبتنی است. هر سال دانشجو یک دوره ی عملی را پشت سر می گذارد: اکوسیستم های طبیعی برای سال اول تحصیل، تکنوژنتیک برای سال دوم و صنعتی برای سال سوم. پس از اخذ مدرک می توانید تحصیلاتتان را در مقطع ارشد  ادامه دهید که این در مقطع چندین دوره ی مشترک با  دانشگاه های SCO و بنیاد تحصیلات اروپا ارائه می شود.

همچنین دانشگاه KFU دوره های مدیریت اکولوژی در مقطع کارشناسی برگزار می نماید که آن را هم می توان با مدرک کارشناسی ارشد تکمیل کرد. دوره ی کارشناسی ارشد 2 سال طول می کشد و بر مطالعه ی اکولوژی و مشکلات آلودگی، مدیریت ایمنی محیط زیست، حفاظت بهداشت انسان و همه ی گونه های کاهش خطر تمرکز دارد.

در دانشگاه UNN هم رویکرد مشابهی با تمرکز بر مبانی تئوری و علوم کاربردی تفرجگاه های ساحلی و تحقیقات جوامع زمینی، توسعه ی تحلیل سه بعدی حالت های زندگی و بیومانیتورینگ منطقه ای، وجود دارد. فارغ التحصیلان می توانند به عنوان مامور بهداشت کار کرده و یا شغلی در محیط های صنعتی یا کشاورزی بیابند.

اگر شما دوره های آموزش به زبان روسی را انتخاب می کنید بهتر است پیش از آن در دوره های پیش نیاز دپارتمان شرکت نمایید. این دوره ها به شما کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز در رابطه با آزمون ها را به دست آورده، در مهارت های زبان روسی پیشرفته کسب کنید و در مورد سبک زندگی و تحصیل در روسیه بیشتر بدانید.

شرایط اخذ پذیرش رشته محیط زیست از دانشگاه های روسیه

برای کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته ای هستند که امروزه بزرگترین چالش های جهان متاثر از آن است ، رشته علوم محیط زیست نقطه شروع خوبی است. رشته محیط زیست ترکیبی از فرایندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است که اتفاق می افتد و همچنین فرایندهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که بر روی زمین تاثیر می گذارند. به عنوان یک دانشجوی محیط زیست شما در تلاش برای فهمیدن رابطه کامل بین محیط زیست و بشریت از طریق تعداد زیادی از رشته های علمی هستید.

شرایط اخذ پذیرش رشته محیط زیست از دانشگاه های روسیه

رشته علوم محیط زیست شامل چه چیزهایی می شود؟ این رشته بسیار موضوع ” میان رشته ای” است . رشته علوم محیط زیست دانشجویان را به چالش می کشد تا مهارت و دانش آنها را در موضوعات مختلف با یکدیکر ترکیب کند. این می تواند به این معنی باشد که دانشجویان باید جنبه های مختلف بیولوژی، فیزیک ، شیمی، جغرافیا، زمین و علوم دریایی را بررسی کنند . ایده اصلی ترکیب مختلف منابع اطلاعاتی برای ایجاد درک کامل از محیط زیست و انسان است.

تحقیقات میدانی بخش مهمی از رشته علوم محیط زیست است که اغلب شامل سفر به کشورهای مختلف و مناطق مختلف جهان می شود که به دانشجویان علوم محیط زیست این فرصت را می دهد که در مورد آب و هوا، بومگاه ها و ساختار زمین و جوامع مختلف اطلاعات کسب کنند.

یاد بگیرند چگونه انواع مختلف آزمایش ها را انجام دهند و آنها را تجزیه و تحلیل کنند. علاوه بر این دانشجویان اغلب کارهای داوطلبانه که مرتبط با موضوعات محیط زیستی هست را انجام می دهند که باعث می شود تجارب مفیدی کسب کنند و برای کارهای علوم محیط زیستی که در آینده می خواهند انجام دهند آماده شوند.

مثل بقیه رشته ها الزامات ورود بین موسسات مختلف متفاوت است. هر چند که برای درخواست برای دوره کارشناسی علوم محیط زیست متقاضیان باید دیپلم دبیرستان با نمره های خوب در حداقل یکی از موضوعات مرتبط زیر داشته باشند: زیست شناسی، شیمی، اقتصاد، جغرافیا، زمین شناسی، ریاضیات یا فیزیک.

برای دوره کارشناسی ارشد متقاضیان باید مدرک دوره کارشناسی در یک رشته مرتبط را ارائه دهند ( در یکی از موضوعاتی که در بالا ذکر شده است). برخی از دانشگاه ها از متقاضیان می خواهند که در مصاحبه های حضوری یا در آزمون ورودی شرکت کنند. رشته علوم محیط زیست معمولا در سطح کارشناسی یک دوره سه تا چهار ساله است و در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره یک یا دو ساله است. مرحله ابتدایی آموزش شامل ماژول های اصلی اجباری است که هدف آن ارائه آموزش های کلی از علوم محیط زیست و آشنایی دانشجویان با مفاهیم اصلی است.

مرحله بعدی معمولا به دانشجویان این اجازه داده می شود که یک گزینه از ماژول های در دسترس را انتخاب کنند که امکان افزایش تخصص در یک یا چند موضوع رشته علوم زیست را فراهم می کند.در پایان دوره ، شما این فرصت را دارید که بر روی موضوعی که انتخاب کرده اید تحقیق کنید . متدهای ارزیابی شامل مقالات، توضیحات نوشتاری، امتحانات ، گزارش های آزمایشگاهی ، تحقیقات میدانی ، سمینارها و یادداشت ها می شود.

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته محیط زیست

حوزه ی بوم شناسی و محیط زیست شامل موضوعاتی نظیر بهداشت محیطط زیست، مدیریت و بررسی محیط زیستو تغییرات اقلیمی می شود. مطالعه ی محیط زیست و بوم شناسی با رابطه ی بین موجودات زنده و جهان مادی سر و کار دارد. در ادامه بهترین دانشگاه ها در روسیه برای حوزه ی محیط زیست و بوم شناسی را بر پایه ی شهرت و کارهای تحقیقاتی شان آورده ایم.

دانشگاه ایالتی موسکو در سال 1755 تاسیس شد. بیش از 40000 دانشجو (مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) و در حدود 7000 دانشجوی کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛ همچنین بیش از 5000 متخصص دوره ی تکمیلی خود را در این دانشگاه می گذرانند. بیش از 6000 استاد و مربی و در حدود 5000 محقق برای دانشکده ها و موسسات تحقیقاتی این دانشگاه کار می کنند.

هر ساله دانشگاه موسکو در حدود 4000 دانشجوی خارجی را از سراسر جهان ثبت نام می نماید. پردیس دانشگاه موسکو یک سیستم بسیار پیچیده است که در زمینی یک میلیون متر مربعی بیش از 1000 ساختمان را در خود جای داده است که دراین بین 8 خوابگاه بیش از 12000 دانشجو و 300 کیلومتر خطور آب و برق را در خود جای داده است.

سیستم کتابخانه ی دانشگاه موسکو در نوع خود در روسیه یکی از بزرگ ترین هاست که شامل 9 میلیون جلد کتاب می شود که از آنها 2 میلیون جلد آن به زبان های خارجی است و سالانه به طور متوسط 55000 نفر کتاب خوان از 5500000 جلد آن استفاده می نمایند.

تحصیل رشته محیط زیست در روسیه به زبان انگلیسی

دانشگاه های کشور روسیه به دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در رشته ی پر تقاضای مهندسی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) را می دهد. پس از تکمیل تحصیلات در این رشته، به فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد اعطا می شود که بسته به مقطع تحصیلی مد نظر و مدت زمان تحصیل آنها خواهد داشت.

آن دسته از افرادی که علاقه مند به تکمیل تحصیلات خود در مقطع دکتری هستند می توانند پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد، در برخی از دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته و مقطع درخواست دهند. دانشگاه خود را برای تحصیل در رشته ی حفاظت از محیط زیست و ایمنی، ایمنی فنی و مدیریت منابع طبیعی می توانید از بین این موارد انتخاب نمایید:

دانشگاه الکتروتکنیکال سنت پترزبورگ Saint Petersburg Electrotechnical University، حفاظت محیط شهری ( مقطع کارشناسی)، مدت زمان تحصیل 4 سال تمام وقت. شهریه ی پایه 2616 دلار آمریکا برای هر ترم است. دروس این رشته شامل مطالعاتی در زمینه ی ایمنی انسانی مدرن محیط زیست، کاهش اثربخشی های تکنولوژیکی، پیش بینی فجایع تکنولوژیکی و نحوه ی برخورد با آنها، اثرات منفی مداخله ی بشر در طبیعت و غیره می شود.

دانشگاه هسته ای پژوهشات ملی National Research Nuclear University رشته ی فیزیک پزشکی تشعشعات رادیویی. مقطع کارشناسی در فیزیک هسته ای و فناوری. مدت زمان تحصیل 4 سال می باشد. هزینه ی تحصیل در این رشته به ازای هر یک ترم معادل 5271 دلار آمریکا تخمین زده شده است. تمرکز اصلی این رشته بر پزشکی پرتو درمانی است و متد ها و اثرات آن بر سلامت انسان از جمله آناتومی انسان، فیزیولوژی، بیوشیمی، بیوژنتیک سلولی و پژوهش در این زمینه ها می باشد.

FGBI و سایر سازمان های وابسته. دانشگاه دوستی با مردم کشور روسیه، رشته ی مدیریت محیط زیست، زیر شاخه ی حفاظت اکولوژیکی. مقطع تحصیلی کارشنسای ارشد. تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. مدت زمان تحصیل در این مقطع 2 سال است و شهریه ی ثابت آن 189,000  روبل روسیه (2928.05 دلار) در سال برای دانشجویانی که از شهروندان یکی از کشور های متحد المنافع باشند و 2500 دلار برای دانشجویان بین المللی است.

تحصیل رشته محیط زیست در روسیه به زبان انگلیسی

تمرکز اصلی این رشته مطالعه ی مدیریت و بازاریابی محیط زیست، قوانین محیط زیستی، پژوهش و ارزیابی نقشه های محیطی، نکات حفاظتی استخراج، کنترل ریسک های محیطی و غیره است. دانشگاه فدرال کازان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی اکولوژی و مدیریت استفاده از منابع طبیعی دانشجو می پذیرد.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این رشته مدرک MES دریافت خواهند کرد و در مورد موارد زیر دانش کسب خواهند کرد: پژوهش در خصوص سازگاری محیط و انسان، مدل سازی ریاضی برای تحلیل داده های اماری، اشنایی با فناوری های نقشه کشی، استراتژی های مدیریتی و غیره .

امکان تحصیل در این رشته در دانشگاه هایی که با دانشگاه کازان همکاری و مشارکت دارند مانند کالج ایالتی همیشه سبز (Evergreen state college) در امریکا و دانشگاه ماساریگ Massaric University در جمهوری چک امکان پذیر است. شهریه ی پایه برای این رشته معادل 2785 دلار آمریکا در هر سال تحصیلی است.

شرایط پذیرش و مهلت درخواست برای تحصیل در رشته ی محیط زیست به زبان انگلیسی بستگی به دانشگاه، مقطع تحصیلی و تخصص دانشجو دارد. طبق قانون، دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این رشته باشند می بایست مدارکی از جمله مدرک دیپلم دبیرستان، نامه ی انگیزشی و معرفی نامه، و هم چنین نتیجه ی آزمون های بین المللی تافل و ایلتس که نشانگر تسلط داوطلب به زبان انگلیسی است را ارائه دهند.

دانشجویانی که قصد دارند در آینده در مقطع کارشناسی ارشد در برخی از دانشگاه ها به تحصیل مشغول شوند نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت و می بایست رزومه، مقالات چاپ شده و معرفی نامه از جانب اساتید داشته باشند و در مصاحبه ای به زبان انگلیسی که از طریق اسکایپ انجام می شود شرکت نمایند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته محیط زیست

دانشگاه دولتی مسکو لومونسوف (MSU) دارای بالاترین رتبه دانشگاه در روسیه است، با موقعیت ثابت در بالای 150 جهانی از رتبه بندی دانشگاه جهانی QS. یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه است. دارای بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است و بیش از 47،000 دانشجو را میزبانی می کند و هر ساله 4،000 دانشجوی بین المللی استقبال می کند.

  • رتبه بندی جهانی دانشگاه QS حدود 90

محیط زیست و مدیریت منابع طبیعی را می توان در RUDN آغاز کرد. برنامه کارشناسی 4 سال  طول می کشد و بر اساس مطالعه رادیو اکتیو، مدیریت زیست محیطی و تخصص، زمین شناسی، غربالگری محیط زیست و تحقیقات، بوم شناسی انسان است. هر سال دانشجویان دوره های: اکوسیستم طبیعی برای اولین سال تحصیل، تکنوژنتیک برای دومین سال و اقتصاد برای سال سوم . این مدرک می تواند با دوره ی کارشناسی ارشد همراه باشد، که چندین دوره همکاری با دانشگاه های SCO و موسسه های آموزشی اروپا ارائه میدهد.

  • رتبه بندیQS دانشگاه جهانی سال 2019- 446

KFU همچنین برنامه های مدیریت محیط زیست را برای دوره لیسانس ارائه می دهد که می تواند با برنامه مربوط به استاد افزایش یابد. مرحله کارشناسی ارشد برای مدت 2 سال و با تمرکز بر مطالعات محیط زیست و آلودگی، مدیریت ایمنی زیست محیطی، حفاظت از سلامت انسان و کاهش خطرات تولید انواع خطرات تمرکز دارد.

  • رتبه جهانی دانشگاه  439

برنامه ی همان جهت در دانشگاه یونان، در دانش اساسی تئوری و کاربردی از تحقیقات جوامع مرزی و جو زمین، توسعه ی تجزیه و تحلیل فرم های زندگی 3D، بیومونیتوری منطقه ای متمرکز شده است. فارغ التحصیلان می توانند آژانس های بهداشتی، در حوزه های صنعتی و کشاورزی کار کنند.

  • رتبه جهانی دانشگاه 601-650

هزینه تحصیل رشته محیط زیست در روسیه

هزینه تحصیل برای برنامه دانشگاهی به طور متوسط حدود 12000 تا 18000 دلار برای این برنامه می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور روسیه چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟ هزینه های تحصیل تمام وقت در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های دانشگاه های کشور روسیه حداکثر 180 تا 200 هزار روبل در سال ( 3000 تا 3340 دلار) خواهد بود. حداقل هزینه ی تحصیل 123 تا 500 روبل یا 2060 دلار و حداکثر هزینه ی آن 715000 روبل معادل 11620 دلار می باشد.

هزینه تحصیل رشته محیط زیست در روسیه

هزینه ی اخذ مدرک کارشناسی ارشد در کشور روسیه چقدر است؟ تحصیل تمام وقت در مقطع کارشناسی ارشد به طور میانگین حدود 240 تا 260 هزار روبل ( 4000 تا 4370 دلار) هزینه در پی خواهد داشت. حداقل هزینه ی تحصیل 136 تا 500 روبل ( 2275 دلار ) در سال و حداکثر میزان ان 405000 روبل (6750 دلار) در سال خواهد بود.

هزینه ی تحصیل در دوره های آماده سازی دانشگاه های کشور روسیه چقدر است؟ بسیاری از دانشگاه های کشور روسیه دپارتمانی تحت عنوان دپارتمان آماده سازی دارند که در آن دانشجویان بین المللی ای که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند می توانند در دوره های آموزشی فشرده ای که در این دپارتمان برگزار می شوند شرکت نمایند تا در آینده واجد شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه به شمار روند.

معمولا این کلاسها شامل یک دوره ی فشرده ی آموزش زبان روسی و هم چنین دروس عمومی ای که برای شرکت در آزمون های ورودی رشته مدنظرتان به آنها نیاز خواهید داشت می شوتد. شرکت در این دوره ها ممکن از از چند ماه تا یک سال طول بکشد. مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در خصوص هزینه های تحصیل می توانند متفاوت باشند.

هزینه های شرکت در دوره های آماده سازی برای متقاضیان هر دو مقطع کارشناسی و ارشد به طور میانگین حداکثر 120 هزار روبل (2000 دلار) برای یک سال خواهد بود. مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما عزیزان را در این راستا به صورت کامل راهنمایی کنند، کافیست که با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *