شرایط اخذ پذیرش رشته عکاسی از دانشگاه های کانادا

متقاضیان تحصیل در رشته عکاسی در کانادا علاوه بر فارغ التحصیلی از یک برنامه شناخته شده در دوره متوسطه باید نمونه های عکاسی خود را نیز ارسال کنند و در مصاحبه شرکت کنند یا نامه ای که در آن در مورد مقاصد تحصیلی و علایق و پیش زمینه خود در این زمینه توضیح داده اند را به دانشگاه ارسال کنند تا مورد تایید مراجع مربوطه قرار بگیرد. اگر تصمیم خود را مبنی بر حضور در این رشته در کشور کانادا گرفته اید، ما در موسسه حقوقی توسعه گرن مهر راهنمای شما در این زمینه خواهیم بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته عکاسی در کانادا

عکاسی یک سرگرمی و تفریح جالب است اما می تواند یک شغل خوب نیز باشد. برنامه های عکاسی در کالج انتاریو به دانشجویان آموزش می دهد نه تنها چگونه عکس های زیبا و تاثیرگذار بگیرند بلکه به آنها یاد می دهد که چگونه کارهای خود را به عنوان یک حرفه ای در صنعت عکاسی در معرض فروش قرار دهند. اگر شما علاقه مند به رشته عکاسی هستید و می خواهید به عنوان یک عکاس یا یک متخصص در صنعت عکاسی فعالیت کنید در اینجا مواردی است که باید در مورد آنها بدانید.

  • دوره های عکاسی

در برنامه ریزی تحصیل در کانادا دوره های عکاسی مختلفی وجود دارد که توسط دانشگاه انتاریو ارائه می شود ( با تمرکز بر روی بخش های مختلف)

  • عکاسی دیجیتال خلاق و کاربردی

در این برنامه چگونگی تغییرات ایجاد شده در صنعت عکاسی توسط تکنولوژی های دیجیتال بررسی می شود. دانشجویان تکنیک های نورپردازی، عکاسی سیاه و سفید، فتوشاپ و همچنین تکنیک های استودیو و چگونگی عکاسی با پیشرفته ترین محصولات را یاد می گیرند. مهارت های کاری نیز در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

  • فتوژورنالیسم ( روزنامه نگاری مصور) 

فتوژورنالیسم یک برنامه منحصر به فرد است که ترکیبی از روزنامه نگاری، عکاسی و نویسندگی است. در این دوره دانشجویان یاد می گیرند که چگونه داستان های خود را نه تنها با نوشتن بلکه با عکس ها نشان دهند. دانشجویان مهارت های گزارش گری و تحلیل خبری به همرا ه با عکاسی و عملکرد دوربین را یاد می گیرند.

  • عکاسی هنری

برنامه های عکاسی هنری بر خلاف عکاسی دیجیتال بر روی عکاسی در اتاق تاریک متمرکز است. آنها همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی که در دهه گذشته بر روی عکاسی موثر بوده است را بررسی می کنند. دانشجویان وقت خود را صرف ساختن نمونه کار در استودیو می کنند. استانداردهای آکادمی برای برنامه های عکاسی در برنامه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی دانشجویان بر اساس ترکیبی از معیارهای علمی، مهارت های ارتباطی و پتانسیل خلاقیت ارزیابی می شوند.

شرایط اخذ پذیرش رشته عکاسی از دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ پذیرش رشته عکاسی از دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ پذیرش رشته عکاسی از دانشگاه های کانادا

عکاسان از دوربین هایشان به عنوان ابزاری برای اکتشاف و وسیله ای برای تغییر استفاده می کنند. در 150 سال گذشته، عکاسان به شکل دهی جهان ما کمک کرده اند و درک بهتری از ماهیت اطراف را به ما داده اند، بنابراین آماده باشید. یاد بگیرید که تصورات خود را ضبط کنید و نیازهای تصویرسازی دیگران را برآورده کنید. برنامه های درسی ترکیبی از تئوری های خلاق به همراه تجربه های عملی از طریق استفاده از سخت افزار ها و نرم افزارهای پیشرفته است. دوره ها بر روی تکنیک های مختلفی از جمله ضبط و ویرایش عکس و همچنین مهارت های کارآفرینی متمرکز هستند. نکته : دانشجویانی که در این دوره ها ثبت نام می کنند ملزم به خرید لپ تاپ هستند.

الزامات کلی برنامه عکاسی

برنامه های کالج انتاریو که در سطح گواهی یا دیپلم ارائه می شوند معمولا به ارائه دیپلم دوره متوسطه انتاریو (OSSP) یا معادل آن نیاز دارند. نمره 12 در زبان انگلیسی ممکن است نیاز باشد. داشتن دانش پایه از عملکرد دوربین و داشتن برخی از تجربه های عکاسی به شدت توصیه می شود. در برخی از برنامه ها ممکن است از شما خواسته شود که نمونه کارهای خود را به عنوان بخشی از الزامات پذیرش ارسال کنید.

  • IELTS ( نمره کلی): 6.5
  • TOEFL ( نمره آزمون اینترنتی) : 79
  • TOEFL ( نمره آزمون کتبی ): 550
  • دیگر آزمون ها : PTE آکادمی : حداقل نمره 53

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته عکاسی

  1. کالج فلمینگ (Fleming College)
  2. کالج دورهام (Durham College)
  3. کالج لانگارا (Langara College)
  4. کالج سنتنیال (Centennial College)
  5. کالج فنشیو (Fanshave College)
  6. دانشگاه ریرسون (Ryerson University)
  7. کالج موهاوک (Mohawk College)
  8. انستیتو تکنولوژی آلبرتای شمالی (Northern Alberta Institute of Technology)
  9. کالج آلگونکویین (Algonquin College)
  10. کالج جورجیان (Georgian College)
  11. کالج جورج براون (George Brown College)
  12. مرکز یادگیری عکاسی کانادایی (The Canadian Photography Learning Center)
  13. موسسه هنر های رسانه ای ونکوور(VanArts) ;(Vancouver Institute of Media Arts)
  14. مرکز عکاسی کانادایی CPLC ؛( CPLC- The Canadian Photography Center )
  15. دانشکده عکاسی بورول (Burwell School of Photography)
  16. کالج طراحی و هنر های دستی نیو برانزویک (New Brunswick College of Craft and Design)
  17. دانشکده هنر اتاوا – پردیس اورلئانز (Ottawa School of Art – Orleans Campus)
  18. دانشکده رسانه، هنر و طراحی (School of Media، Art & Design)

بازار کار رشته عکاسی در کانادا

به منظور تعیین چشم انداز مورد انتظار در مشاغل، میزان تفاوت بین تعداد کل افراد جویای کار و فرصت های شغلی در کل دوره پیش بینی شده ( 2026-2017 ) در رابطه با ارزیابی شرایط بازار کار در سالهای اخیر تجزیه و تحلیل می شود. همچنین مشخص می شود که آیا بازار کار فعلی ادامه پیدا می کند ( مازاد، تعادل یا کمبود) یا در دوره های 2026 -2017 تغییر می کند. برای مثال : اگر تجزیه و تحلیل شاخص های بازار نشان دهد که تعداد افراد جویای کار برای فرصت های شغلی ( کمبود نیروی کار) در یک گروه شغلی کافی نیست، پیش بینی ها برای ارزیابی اینکه آیا شرایط در دوره پیش بینی شده ادامه پیدا می کند یا اینکه به سمت شرایط متعادل حرکت می کند استفاده می شود.

بازار کار رشته عکاسی در کانادا

بازار کار رشته عکاسی در کانادا

در بین سال های 2016- 2014، این گروه شغلی افزایش اشتغال را تجربه کرده است – هر چند که نرخ بیکاری در این دوره به طور کلی افزایش داشته است و در سال 2016 به 5.1 درصد رسیده است با این وجود پایین تر از متوسط ملی (7.0%) باقی مانده است. متوسط درآمد ساعتی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. اطلاعات ارائه شده از شاخص های کلیدی بازار کار نشان می دهد که تعداد افراد جویای کار برای تکمیل فرصت های شغلی در این گروه شغلی در بین سال های 2016-2014 کافی بوده است.

برای عکاسان بین سال های 2026- 2017 در مورد فرصت های شغلی جدید ( به دلیل افزایش تقاضا و و تقاضای جایگزینی) انتظار می رود که به طور کلی 6.400 فرصت شغلی وجود داشته باشد درحالیکه پیش بینی می شود تعداد افراد جویای کار 6.300 نفر باشد ( به دلیل ترک تحصیل، مهاجرت و انتقال)

  • نرخ ساعتی 12 دلار – 77 دلار
  • پاداش 195 دلار – 10.000 دلار
  • مشارکت در سود 0 دلار – 2.00 دلار
  • کارمزد 510 دلار – 6.500 دلار
  • پرداخت کل 510 دلار – 6.500 دلار

مهارت های رایج برای عکاسان

  • متوسط نرخ ساعتی فتوشاپ : 20 دلار
  • عکس محصولات : 20 دلار
  • ویرایش عکس : 20 دلار
  • ویرایش فیلم : 21 دلار
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی : 25 دلار

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته عکاسی

رتبه بندی موضوعی دانشگاه های جهان QS، 38 حوزه تحصیلی را پوشش می دهد. این رتبه بندی با هدف کمک به دانشجویان آینده برای شناسایی دانشگاه های برتر جهان در زمینه انتخابی آنها و پاسخ به تقاضاهای بالا برای مقایسه سطح موضوعات ارائه می شود. هر رتبه بندی موضوعی با استفاده از چهار منبع تالیف می شود. دو منبع اول QS از نظر سنجی دانشگاهیان و کارفرمایان است که برای ارزیابی اعتبار بین المللی موسسات در هر موضوع استفاده می شود. دو شاخص بعدی بر اساس تقدیر نامه های بخش تحقیقات و شاخص H در هر رشته است. این ها منبع پایگاه داده ELSEVIER SCOPUS جامع ترین پایگاه داده تحقیقاتی جهان هستند.

این چهار مولفه برای ارائه هر یک از رتبه بندی موضوعی با یکدیگر ترکیب شده اند. ( با توزین های مشخص شده برای هر رشته تحصیلی)

  • رتبه بندی جهانی دانشگاه رایسون :5

این دانشگاه به عنوان دانشگاه هنر تصویر(SCHOOL OF IMAGE ART) نیز شناخته می شود. این دانشگاه کانادایی به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان دوره های های هنرهای زیبا در جهان شناخته می شود. دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های فیلم، عکس و دیجیتال ارائه می کند. دوره عکاسی در دانشگاه رایسون یک دوره تمام وقت چهار ساله است. مدرک ارائه شده مدرک کارشناسی هنرهای زیبا است.

هزینه تحصیل رشته عکاسی در کانادا

هزینه تحصیل رشته عکاسی در کانادا

هزینه تحصیل رشته عکاسی در کانادا

عکاسی به عنوان یک رسانه هنری در عصر جدید، بر توسعه چشم انداز های هنری تاکید دارد. عکاسی شما را به کشف طیف وسیعی از مسائل و سبک ها تشویق می کند. شما با تکنیک های قدیمی و جدید عکاسی و جنبه های فنی مثل دوربین، اتاق تاریک و تکنیک های دیجیتال آشنا می شوید. بعد از پیشرفت، از توانایی های ادراکی برای ایجاد فرم های جدید استفاده می کنید. دانشجویان برای شرکت در استودیوهای تولید، مجسمه سازی، رسانه های یکپارچه، تمرین های طراحی،چاپ و همچنین نقاشی و ترسیم به منظور پیشبرد ایده ها و مهارت هایی که تکمیل کننده هنر عکاسی است تشویق می شوند.

  • کالج هنرهای کاربردی CENTENNIAL

کل هزینه دوره کارشناسی : 26.566 دلار 

  • کالج هنرهای کاربردی FANSHAWE

کل هزینه دوره کارشناسی : 14.046 دلار

  • کالج دورها

کل هزینه دوره کارشناسی : 26.644 دلار

  • کالج نیاگارا 

کل هزینه دوره کارشناسی: 26.700 دلار

  • دانشگاه OCAD 

کل هزینه دوره کارشناسی : 89.360 دلار

  • کالج شریدان

دوره کارشناسی : 100.900 دلار

  • کالج رودخانه قرمز

کل هزینه دوره کارشناسی : 8.281 دلار

  • دانشگاه رایسون 

دوره کارشناسی : 108.617 دلار

  • دانشگاه رایسون

کل دوره کارشناسی ارشد: 59.115 دلار

همچنین هزینه اجاره بهای خوابگاه در کانادا را می توانید در مقاله ای از همین وبسایت مطالعه کنید و در صورت نیاز به کامل کردن اطلاعات مهاجرتی خود، با ما در تماس باشید. ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده ارائه هرگونه مشاوره و اطلاعات مفید در زمینه مهاجرت شما، هستیم.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل در رشته عکاسی در کانادا

  1. زهرا گفت:

    من که رشتم تجربیه میتونم بورسیه بگیرم؟
    چه کشوری برای بورسیه واسه عکاسی بهتره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط اخذ بورسیه تخصیلی بسته به شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه جزییات بیشتر در رابطه با بورسیه تحصیلی کافی نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *