تحصیل در رشته حقوق در آلمان

تحصیل در رشته حقوق در کشور آلمان، در بین دانشجویان بین‌المللی بسیار پرطرفدار است. این کشور دارای مزایای بسیار تحصیلی از جمله دانشگاه‌های برجسته و تحصیل رایگان است. در این مقاله که توسط تیم موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تهیه گردیده، در مورد رشته حقوق در آلمان توضیح داده شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

محبوبیت تحصیل در کشور آلمان 

همان‌طور که اشاره شد کشور آلمان در تمامی زمینه‌های تحصیلی توانسته جایگاه و رتبه بالایی را کسب کنند و تمامی دانشجویان بین‌المللی قادر هستند با پرداخت هزینه کم و یا به ‌صورت رایگان تحصیلات خود را در این کشور بگذرانند.

تحصیل در رشته حقوق در آلمان

در میان رشته‌های مختلفی که در دانشگاه‌های تمام جهان ارائه می شود، حقوق یکی از رشته های پرمخاطبی است که بیشتر افراد جامعه خواستار انتخاب آن هستند و ما سعی داریم در این مقاله رشته حقوق در آلمان، آزمون‌های ورودی، نمرات آن و شرایط ادامه تحصیل و بازار کار این رشته را مورد بررس قرار دهیم.

شرایط عمومی رشته حقوق

بسیاری از افراد جامعه فکر می‌کنند که حقوق یک رشته  بسیار خشک و سخت است و تنها تعداد اندکی از افراد جامعه می توانند به موفقیت های بالایی در این رشته دست یابند، اما بسیاری از دانشجویان حقوق معتقد هستند که این رشته از مهندسی برق، پزشکی و دیگر رشته‌ها بسیار راحت‌تر بوده است.

ادامه تحصیل در رشته حقوق

دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق در آلمان از کشور خارج می شوند، ابتدا باید از میان تمام دانشگاه‌های این کشور یکی را انتخاب کنند. شرایط و ضوابط دانشگاه را کاملاً مطالعه کنند و مدارک خود را ارسال کرده و منتظر پذیرش باشند. پس از آن‌که موفق شدند از دانشگاه پذیرش دریافت کنند باید مراحل ثبت‌نام طی شود. سپس می‌توانند برای ادامه تحصیل به آلمان بروند.

شرایط پذیرش رشته حقوق در آلمان چگونه است؟

تمامی دانشجویان حقوق کشور آلمان تنها می توانند از ۲ روش اقدام به دریافت مدرک خود کنند. این دو روش ابتدا تحصیل در دانشگاه‌ها برای دریافت مدرک وکالت و دوم گذراندن دوره‌های کارآموزی است که برای دریافت مهارت‌های لازم می باشد.

معمولاً تمامی دانشگاه های حقوق آلمان ۹ تا ۱۰ ترم برای کارشناسی یعنی به مدت ۵ سال زمان برای اتمام تحصیل لازم دارند و بعد از این دوره می‌تواند اولین مدرک خود را دریافت کرده و به دوره کارآموزی بروند.

رشته حقوق در این کشور در سه زمینه ارائه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • حقوق خصوصی
  • حقوق عمومی
  • حقوق کیفری

شرایط پذیرش رشته حقوق در آلمان

شرط معدل برای تحصیل رشته حقوق در آلمان 

تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته حقوق کشور آلمان را دارند باید در دوره کارشناسی مدرک دوازده‌گانه دیپلم خود را با معدل بالای پونزده گذرانده باشند تا بتوانند در دانشگاه‌های آن پذیرش شوند. برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در آلمان فرد متقاضی باید دارای مدارک دوازده‌گانه دیپلم باشد. علاوه بر داشتن مدارک، مدارک دوره قبل یعنی کارشناسی خود را با معدل ۱۷ به بالا به دانشگاه ارائه دهد.

نحوه تحصیل در رشته کارشناسی حقوق کشور آلمان چگونه است؟

معمولاً در ترم های اولیه تحصیلی دانشگاه‌های آلمان سیستم سه‌گانه قضایی این کشور به تمامی دانشجویان آموزش داده می شود. این سیستم شامل موارد زیر است:

  • قانون شهروندی
  • قانون مجازات
  • قانون عمومی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

6 دیدگاه برای “تحصیل در رشته حقوق در آلمان – دانشگاه های حقوق آلمان

  1. M گفت:

    سلام ممنون بابت مطالب ارزندتون???
    با لیسانس حقوق معدل ۱۷.۵۰ امکان تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان هست؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با ارائه مدرک زبان و شرایط سنی متناسب می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان اقدام نمایید.

  2. مژده گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من کنکوری هستم دوست دارم وقتی لیسانس گرفتم برای ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت کنم بنظر شما در چه رشته ای موفق تر هستم حقوق یا روانشناسی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      رشته انتخابی کارشناسی ارشد شما بهتر است مرتبط با رشته کارشناسی باشد.

  3. Mehdi گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما مشاوران عزیز. ببخشید من لیسانس حقوق با معدل 14/5 از دانشگاه پیام نور دارم. شما تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد در کدام کشور اروپایی را به من پیشنهاد می دهید؟( کشوری باشد که محدودیت سنی برای تحصیل کارشناسی ارشد نداشته باشد)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی که محدودیت سنی ندارند عبارتند از ترکیه، روسیه و غیره. اکثر کشور ها برای تحصیل رشته های حقوق شرایط مربوط به خود را دارد. شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

Comments are closed.