تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا به دلیل اهمیت این رشته و دانشگاه های متعدد ارائه دهنده آن در کانادا در میان متقاضیان ایرانی تقاضای فراوانی دارد. در این مقاله که توسط گروه مشاوران موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه و ارائه شده است، به سوالات مهم متقاضیان در مورد تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا و ادامه تحصیل در این رشته پاسخ داده شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اطلاعات کلی در مورد رشته بیوتکنولوژی در کانادا

رشته بیوتکنولوژی Biotechnology یا فناوری زیستی از رشته های کاربردی ترکیبی علوم زیستی و تکنولوژی است. متقاضیان با تحصیل در این رشته با حوزه های مختلف پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، محیط زیست و دیگر رشته های مربوط آشنا می شوند. فارغ التحصیلان این رشته با کاربرد تکنیک ها و فناوری های گوناگون برای تولید محصولات ژنتیکی-زیستی استفاده می کنند.

تحصیل کارشناسی بیوتکنولوژی در کانادا

متقاضیان می توانند برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی بیوتکنولوژی کانادا در دانشگاه های مختلف این کشور تحصیل کنند. متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته نیازمند دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آیلتس 6 تا 6.5 و یا تافل 80 تا 90 می باشند. دارا بودن حداقل نمره مناسب در دروس علوم پایه دبیرستان مانند زیست شناسی، شیمی و ریاضیات برای تحصیل در کارشناسی بیوتکنولوژی کانادا الزامی است.

  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بیوتکنولوژی در حدود 3 تا 5 سال می باشد.
  • متقاضیان در طی تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته دروس شیمی، میکروبیولوژی، ژنتیک مولکولی، شیمی آلی، بیوانفورماتیک، زیست شناسی سلولی، ژنتیک پزشکی و بیوتکنولوژی گیاهی را فرامی گیرند.

تحصیل ارشد بیوتکنولوژی در کانادا

دانشگاه های معتبر کانادا رشته بیوتکنولوژی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به متقاضیان ارائه می دهند. متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در کانادا باید دارای مدرک کارشناسی در این رشته و یا رشته های مرتبط باشند. برنامه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد این رشته شامل فراگیری دروس زیست شناسی، شیمی و ریاضی می باشد.

  • زیست شناسی مولکولی، بیوانفورماتیک، نانوتکنولوژی، ژنوم و مدیریت نوآوری از جمله دروس ارائه شده در مقطع ارشد بیوتکنولوژی در کانادا می باشد.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در کانادا در حدود 2 سال می باشد.

تحصیل دکتری بیوتکنولوژی در کانادا

متقاضیان با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته بیوتکنولوژی و یا رشته های شیمی، زیست شناسی، ژنتیک و دیگر رشته های مرتبط می توانند برای تحصیل در مقطع دکتری بیوتکنولوژی در کانادا اقدام کنند. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل 83 و همچنین رزومه علمی تحصیلی برای تحصیل در این مقطع دکتری بیوتکنولوژی در کانادا الزامی است.

تحصیل دکتری بیوتکنولوژی در کانادا

تحصیل دکتری بیوتکنولوژی در کانادا

  • متقاضی برای تحصیل در مقطع دکتری این رشته در کانادا باید دارای معدل 3 از 5 در مقطع کارشناسی باشد.
  • برخی دانشگاه ها مصاحبه های علمی نیز برای صدور پذیرش تحصیلی دکتری بیوتکنولوژی در کانادا انجام می دهند.

تحصیل بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا

متقاضیان می توانند در رشته بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. متقاضیان با تحصیل در این رشته با مباحث پزشکی و بیوتکنولوژی سر و کار دارند. دروس ارائه شده در رشته بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا شامل حوزه های واکسن های جدید، سلول درمانی، تشخیص مولکولی و آزمایش های دارویی و سم شناسی می باشد.

  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا باید دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم پزشکی یا زیستی و یا رشته های مرتبط باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا می توانند در حوزه های تحقیق و توسعه پزشکی، تحقیقات دارویی، کار در آزمایشگاه ها و شرکت های بیوتکنولوژی و همچنین به عنوان ناظر کیفی شرکت های بیوتکنولوژی مشغول فعالیت شوند.

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا در دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو University of Toronto یکی از برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا است. متقاضیان می توانند در دوره 2 ساله این دانشگاه معادل دوره ارشد بیوتکنولوژی در کانادا را تحصیل کنند. از شرایط تحصیل در این دوره 2 ساله دارا بودن مدرک کارشناسی، دارا بودن مدرک آزمون بین المللی GRE و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل می باشد.

  • متقاضیان در طی تحصیل دوره 2 ساله ارشد بیوتکنولوژی این دانشگاه واحدهای بیوتکنولوژی و تولید دارو، تئوری شیمیایی پروتئین، بیوتکنولوژی در داروسازی، مدیریت ابداعات تکنولوژی و بیوتکنولوژی در کشاورزی و تولیدات طبیعی را فرامی گیرند.
  • هزینه تحصیل در این دوره 2 ساله در حدود 45000 دلار کانادا برای هر سال می باشد.

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia از برترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا است. متقاضیان برای تحصیل ارشد بیوتکنولوژی در کانادا در این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر باشند. از دیگر شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی این دانشگاه دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7.5 و یا تافل 108 و همچنین نتیجه آزمون بین المللی GRE می باشد.

  • متقاضیان با تحصیل در مقطع ارشد بیوتکنولوژی در کانادا در این دانشگاه درس های بیوتکنولوژی شیمیایی، بیوتکنولوژی ژنی، بیوشیمی پیشرفته و انرژی مولکولی، پروتئین های غشایی، ساختار و نقش DNA/RNA و نوکلوئید اسیدها را فرامی گیرند.
  • هزینه تحصیل در دوره بیوتکنولوژی دانشگاه بریتیش کلمبیا سالانه در حدود 8000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل University of McGill  برای متقاضیان علاقمند در رشته بیوتکنولوژی یک دوره کارشناسی ارشد بدون پایان نامه را ارائه می دهد. این دوره یک ساله کارورزی در آزمایشگاه تحقیقی به صورت آزمایشگاه-محور می باشد.

  • متقاضیان برای تحصیل در این دوره یک ساله باید دارای مدرک کارشناسی، مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل، مدرک آزمون بین المللی GRE و معدل کارشناسی بالاتر از 14 باشند.
  • از دیگر شرایط تحصیل در این رشته بیوتکنولوژی در کانادا در دانشگاه مک گیل گذراندن واحدهای بیولوژی سلولی، بیوشیمی و دروس تخصصی بیولوژی در مقطع کارشناسی می باشد.
  • متقاضیان در طی تحصیل در این دوره یک ساله واحدهای بیوانفورماتیک، مدیریت بیوتکنولوژی، آزمایشگاه بیوتکنولوژی و ژنتیک را فرامی گیرند.
  • هزینه های تحصیل در دوره یک ساله رشته بیوتکنولوژی دانشگاه مک گیل در حدود 5000 دلار کانادا می باشد.

 تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا در دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری University of Calgary که از دانشگاه های معتبر و ممتاز کانادا می باشد، دوره کارشناسی ارشد بیومدیکال که شاخه ای از رشته بیوتکنولوژی است را به متقاضیان ارائه می دهد. متقاضیان برای تحصیل در این دوره کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی علوم بیولوژی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل باشند. علاوه بر این متقاضیان باید در 2 سال آخر تحصیل کارشناسی دارای معدل حداقل 14 باشند.

  • واحدهای درسی ارائه شده در این دوره کارشناسی ارشد شامل دروس بیوشیمی، بیوفیزیک شیمیایی، بیولوژی سلولی، بیولوژی تکاملی، میکروبیولوژی مولکولی، فیزیولوژی و بیولوژی ساختاری می باشد.
  • هزینه تحصیل در این دوره یک ساله در حدود 24000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در  دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر University of McMaster که از جمله دانشگاه های برتر کانادا است، دوره کارشناسی ارشد مهندسی بیومدیکال را برای علاقمندان رشته بیوتکنولوژی در کانادا را ارائه می دهد. این دوره ارشد بیوتکنولوژی در کانادا در این دانشگاه به عنوان یک دوره تحقیق-محور می باشد.

  • متقاضیان برای تحصیل در دوره ارشد بیوتکنولوژی دانشگاه مک مستر باید دارای مدرک کارشناسی بیوشیمی و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل 92 باشند.
  • دارا بودن معدل بالای 15 در مقطع کارشناسی بیوشیمی برای تحصیل در این دوره الزامی است.
  • هزینه تحصیل در این دوره مهندسی بیومدیکال دانشگاه مک مستر در حدود 46000 دلار می باشد.

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا در دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان University of Saskatchewan که از برترین دانشگاه های کانادا می باشد، دوره های رشته بیوتکنولوژی را با گرایش های مختلف به متقاضیان ارائه می دهد. متقاضیان برای تحصیل در این دوره ها باید دارای مدرک کارشناسی مهندسی بیومدیکال باشند. علاوه بر این دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و دارا بودن معدل بالاتر از 15 در دو سال آخر کارشناسی بیومدیکال الزامی است.

  • گرایش های رشته بیوتکنولوژی در کانادا در این دانشگاه شامل رشته های بیولوژی، بیوشیمی، مهندسی بیولوژیکال، میکروبیولوژی کاربردی، مهندسی بیومدیکال و آناتومی و بیولوژی سلولی می باشد.
  • هزینه های تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه ساسکاچوان سالانه در حدود 6500 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا University of Alberta از برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا می باشد. متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی و مدرک آزمون بین المللی GRE باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل نیز الزامی است.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا

  • دانشگاه آلبرتا دارای دوره های کشاورزی، علوم تغذیه، علوم بیولوژیک، مهندسی بیومدیکال و بیولوژی سلول برای تحصیل متقاضیان می باشد.
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه در حدود 9000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در دانشگاه لیکهد

دانشگاه لیکهد Lakehead University of که به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی محسوب می شود، دارای دوره های تخصصی در حوزه علوم بیوتکنولوژی می باشد. متقاضیان برای تحصیل در دوره های تخصصی این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی در حوزه های علوم بیوتکنولوژی و رشته های مرتبط باشند.

  • متقاضیان برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی پزشکی در کانادا در این دانشگاه و همچنین رشته بیوتکنولوژی محیط زیستی باید دارای مدرک زبان معتبر با حداقل نمره و تمکن مالی کافی باشند.
  • مدت زمان تحصیل پزشکی در کانادا (بیوتکنولوژی)در این دانشگاه در حدود 9 ترم و هزینه تحصیل در هر ترم در حدود 8000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در دانشگاه لتبریج

دانشگاه لتبریج University of Lethbridge یکی دیگر از دانشگاه های معتبر کانادا برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی می باشد. این دانشگاه یک دوره 2 ساله کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در کانادا در رشته کشاورزی را به متقاضیان ارائه می دهد. متقاضیان باید در پایان این دوره پایان نامه و تز علمی تحقیقی ارائه دهند.

  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در کانادا در این دانشگاه باید دارای مدرک کارشناسی در این حوزه با معدل حداقل 14 در دو ترم پایانی و مدرک زبان انگلیسی باشند.
  • هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی در این دانشگاه سالانه در حدود 20000 دلار کانادا می باشد.

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا و بورسیه های تحصیلی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در گرایش ها و مقاطع تحصیلی مختلف بورسیه های تحصیلی به متقاضیان ارائه می دهند. از جمله بورسیه های برخی از دانشگاه های کانادا برای رشته بیوتکنولوژی موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه تحصیلی Pacific Regeneration Tech. Inc. Silviculture Scholarship: مختص متقاضیان در حال تحصیل در رشته بیوتکنولوژی کشاورزی به میزان 1200 دلار؛
  • بورسیه O.M. McConkey Scholarship: مختص متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بیوتکنولوژی در کانادا در دانشگاه گوئلف به میزان 13500 دلار؛
  • بورسیه Adrian Van Gaalen Memorial Bursary in Agriculture: مختص متقاضیان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه لتبریج به میزان 500 دلار؛
  • بورسیه UFA Agriculture Award: مختص متقاضیان در حال تحصیل در رشته بیوتکنولوژی دانشگاه لتبریج به میزان 1000 دلار؛

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا و وضعیت کار

فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در کانادا می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی در مهلت جستجوی کار در این کشور کار مورد نظر را پیدا کنند. فارغ التحصیلان بنا به بازار کار این رشته در کانادا می توانند به سرعت جذب بازار شوند. فارغ التحصیلان می توانند در حوزه های دارویی، ژنتیک، فرآیندهای کنترلی، تحقیق و توسعه، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و محیط زیست مشغول فعالیت شوند.

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا و وضعیت کار

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا و وضعیت کار

  • متوسط حقوق و درآمد فارغ التحصیلان این رشته در کانادا در حدود 38.000 دلار کانادا در هر سال می باشد.
  • متوسط حقوق و درآمد برای متقاضیان با دارا بودن سوابق کاری سالانه در حدود 100.000 دلار کانادا است.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرتی و شرایط اخذ پذیرش رشته بیوتکنولوژی در کانادا باید با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشاوره کنند. گروه مشاوران ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با دارا بودن سوابق کاری درخشان کمک های مشاوره ای مهاجرتی سودمندی را به متقاضیان ارائه می دهند. کارشناسان مجرب این موسسه مطرح خدمات مشاوره ای مهاجرتی از جمله کمک در تهیه مدارک لازم، ارسال مدارک و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را به متقاضیان ارائه می دهند.

سخن آخر

در این مقاله شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا مورد بررسی دقیق قرار گرفت. دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و دارا بودن نمره های مناسب در دروس علوم پایه دبیرستان از جمله شرایط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری بیوتکنولوژی در کانادا می باشد.

اگر در مورد تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا نیازمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشاوره کنید. گروه مشاوران مجرب این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت در همه روزهای کاری آماده پاسخگویی به سوال های متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا

  1. شرایط تحصیل کارشناسی بیوتکنولوژی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آیلتس 6 تا 6.5 و یا تافل 80 تا 90 و دارا بودن حداقل نمره مناسب در دروس علوم پایه دبیرستان مانند زیست شناسی، شیمی و ریاضیات

  1. شرایط تحصیل ارشد بیوتکنولوژی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی در این رشته و یا رشته های مرتبط و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس

  1. دروس ارائه شده در مقطع ارشد بیوتکنولوژی در کانادا چیست؟

زیست شناسی مولکولی، بیوانفورماتیک، نانوتکنولوژی، ژنوم و مدیریت نوآوری از جمله دروس ارائه شده در مقطع ارشد بیوتکنولوژی در کانادا می باشند.

  1. شرایط تحصیل دکتری بیوتکنولوژی در کانادا چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته بیوتکنولوژی و یا شیمی، زیست شناسی، ژنتیک و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و یا تافل 83 و همچنین رزومه علمی تحصیلی

  1. شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در کانادا در دانشگاه تورنتو چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی، دارا بودن مدرک آزمون بین المللی GRE و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل

  1. هزینه تحصیل در دوره 2 ساله بیوتکنولوژی دانشگاه تورنتو چقدر است؟

در حدود 45000 دلار کانادا برای هر سال می باشد.

  1. شرایط تحصیل ارشد بیوتکنولوژی در دانشگاه بریتیش کلمبیا چیست؟

دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 7.5 و یا تافل 108 و همچنین نتیجه آزمون بین المللی GRE

  1. وضعیت کار در کانادا با تحصیل در رشته بیوتکنولوژی چگونه است؟

با توجه به باز خوب این رشته فارغ التحصیلان می توانند در حوزه های دارویی، ژنتیک، فرآیندهای کنترلی، تحقیق و توسعه، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و محیط زیست کار کنند.

  1. متوسط حقوق فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی در کانادا چقدر است؟

    حقوق و درآمد فارغ التحصیلان این رشته در کانادا در حدود 38.000 دلار کانادا در هر سال می باشد.

  2. گرایش های رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه ساسکاچوان کدامند؟

    شامل رشته های بیولوژی، بیوشیمی، مهندسی بیولوژیکال، میکروبیولوژی کاربردی، مهندسی بیومدیکال و آناتومی و بیولوژی سلولی می باشد.

  3. هزینه های تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه ساسکاچوان چقدر است؟

سالانه در حدود 6500 دلار کانادا می باشد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *