تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه

امروزه، رشته آشپزی در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است و متقاضیان زیادی قصد تحصیل در این رشته را دارند. تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه نیز طرفداران زیادی دارد. چندین دانشگاه آشپزی در ترکیه وجود دارد که فرصت تحصیل در این رشته را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. فارغ التحصیلان رشته آشپزی در دانشگاه ترکیه مدرک کارشناسی خود را در زمینه هنرهای آشپزی دریافت خواهند کرد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه

دانشگاه های ترکیه دوره های دو یا چهار ساله را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهند، در حالی که دوره های کارشناسی ارشد حداقل دو سال طول می کشد. دوره آشپزی در ترکیه تکنیک هایی را در زمینه تهیه، پخت و پز و ارائه غذا آموزش می دهد که هم دارای زیبایی بوده و هم خوشمزه باشد. مدارس هنرهای آشپزی آموزش را در زمینه علوم غذایی، تغذیه و رژیم غذایی ارائه می دهند و دانشجویان را در مورد نحوه ارائه خدمات با کیفیت به مشتری آموزش می دهند.

ساختار آموزشی دوره

دانشجویان می توانند در هتل ها و موسسات معروف ترکیه فعالیت داشته باشند. دوره ها توسط کارمندان برجسته علمی و نام های برجسته ارائه می شوند. همراه با دوره ها، دانشجویان این فرصت را دارند که از طریق سمینارها و کارگاه ها دانش عمیقی در زمینه آشپزی کسب کنند.

شرایط تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه

طول زمان تحصیل دوره آشپزی در ترکیه در مقطع کارشناسی چهار ساله و به صورت تمام وقت می باشد. دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت و در نتیجه مدرک معتبر زبان الزامی است. مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه بسیار معتبر بوده و برای ادامه تحصیل در سایر کشورها نیاز به معادل سازی ندارد. جهت تحصیل در این رشته نیاز به ارائه مدرک خاصی است که به شرح زیر می باشند:

  • مدرک دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات تحصیلی دبیرستان (دوره سه یا چهار ساله دبیرستان) به همراه ترجمه رسمی آن
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گذرنامه معتبر

"شرایط

مدارک زبان قابل قبول رشته آشپزی در دانشگاه ترکیه

همان طور که گفته شد، دانشجویان فرصت تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی را خواهند داشت. مدارک قابل قبول شامل مدرک آیلتس، تافل و کمبریج یا سایر مدارک معادل آن می شود.

  • آیلتس: حداقل نمره 6
  • تافل (اینترنتی): حداقل نمره 75
  • تافل (کاغذی): حداقل نمره 535
  • آزمون FCE: حداقل نمره B
  • گواهی کمبریج پیشرفته : حداقل امتیاز C

دانشگاه آشپزی در ترکیه

چندین دانشگاه در کشور ترکیه وجود دارند که فرصت تحصیل در رشته آشپزی را برای دانشجویان فراهم کرده اند. این دانشگاه ها به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه بیلگی استانبول (Istanbul Bilgi University)
  • دانشگاه اوزیگین (Ozeygin University)
  • دانشگاه آیدین استانبول (Istanbul Aydin University)
  • دانشگاه یدی تپه (Yeditepe University)
  • دانشگاه آکسارای (Aksaray University)
  • دانشگاه آنادولو (Anadolu University)
  • دانشگاه توکات (Gaziosmanpaşa University)
  • دانشگاه آنتالیا بیلیم (Antalya Bilim University)

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه مشاوره در خصوص تحصیل در دانشگاه های ترکیه در رشته آشپزی به هم وطنان عزیز می باشند.

هزینه تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه

هزینه تحصیل در رشته آشپزی در کشور ترکیه در مقایسه با هزینه تحصیل این رشته در کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. هزینه تحصیل در این رشته از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متغیر است اما به طور معمول هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 6،742 تا 9،989 یورو در سال است. دانشجویان می توانند تا 25 ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهند.

هزینه های زندگی

کشور ترکیه علی رغم قرار گرفتن در اروپا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کشوری ارزان و مقرون به صرفه می باشد. هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف این کشور با هم متفاوت است. برخی از هزینه هایی که دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در ترکیه با آن ها مواجه می شوند به شرح زیر می باشد:

  • سه وعده غذا برای دو نفر در رستوران با قیمت متوسط: 11.34 یورو
  • غذا در مک دونالد (یا معادل آن): 2.58 یورو
  • شیر (معمولی)، (یک لیتر): 0.61
  • قرص نان سفید تازه (500 گرم): 0.29 یورو
  • برنج (سفید)، (یک کیلوگرم): 1.28 یورو
  • تخم مرغ: 1.30 یورو
  • بلیط یک طرفه (عبور محلی): 0.36 یورو
  • رفت و آمد ماهانه (قیمت معمولی): 20.62 یورو
  • یک جفت جین Levis 501 (یا معادل آن): 26.08 یورو
  • یک لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H&M و …):  19.22 یورو
  • آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر: 158.58 یورو
  • آپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکز شهر: 102.53 یورو
  • آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر: 272.45 یورو
  • آپارتمان (سه خوابه) خارج از مرکز شهر: 176.12 یورو

مدرسه آشپزی در ترکیه

تعداد مدارس در کشور ترکیه برای شرکت در دوره های آشپزی بسیار زیاد و متنوع است. برخی از معروف ترین این مدارس برای شرکت در دوره آشپزی در ترکیه به شرح زیر می باشند:

مدرسه آشپزی MSA

آکادمی هنرهای آشپزی (MSA) در سال 2004 مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش کشور ترکیه قرار گرفت. معیارهای سنی در این آکادمی 18 تا 30 سال برای دوره های کارآموزی و 30 تا 55 سال برای دوره های بدون کارآموزی می باشد. از محبوب ترین کارگاه های این مدرسه می توان به تکنیک های پخت گوشت، همبرگر، کاپ کیک و سوشی اشاره کرد.

مدرسه آشپزی MSA

مدرسه آشپزی MSA

مدرسه آشپزی USL

مدرسه آشپزی USL در سال 2011 تأسیس شد. از شرایط آموزش در این مدرسه داشتن دیپلم دبیرستان و قبولی در مصاحبه با مربیان مدرسه است. ظرفیت کلاس های این مدرسه 20 نفر می باشد. محبوب ترین دوره های آشپزی ارائه شده در این مدرسه شامل روش های پخت گوشت، غذاهای ایتالیایی، کیک پنیری، ماکارون و روش های دم کردن قهوه می باشد.

مدرسه آشپزی Chef’s Table

این مدرسه نیز در سال 2011 تأسیس شده و در انجمن آشپزهای جهانی معتبر شناخته می شود. دوره های ارائه شده در این مدرسه عبارتند از: آشپزی حرفه ای و شیرینی پزی و نانوایی. اکثر دوره های این مدرسه دارای چهار ماه کارآموزی می باشند.

مدرسه آشپزی EKS

این آموزشگاه، اولین مدرسه آشپزی در ترکیه می باشد. این مدرسه نیز همانند دو مدرسه قبل در سال 2011 تأسیس شده است. مدرسه EKS آموزش های بلند مدت و کوتاه مدتی را در اختیار هنرجویان قرار می دهد. محبوب ترین دوره های ارائه شده در این مدرسه تکنیک های پخت گوشت و غذاهای ایتالیایی می باشد.

مدرسه آشپزی Le Cordon Bleu

این مدرسه یک موسسه هنر آشپزی در پاریس است که شعبه این مدرسه در سال 2012 در ترکیه تأسیس شد. ظرفیت کارگاه های این مدرسه 16 نفره است. کارگاه های ماکارون، شکلات و غذاهای بیسترو فرانسوی محبوب ترین آموزش ها در این مدرسه هستند.

مدرسه آشپزی Le Cordon Bleu

مدرسه آشپزی Le Cordon Bleu

فرصت کاری آشپزان در کشور ترکیه

فارغ التحصیلان این رشته طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در زیر شاخه های غذا و نوشیدنی بخش گردشگری دارند. دانشجویان این رشته کارآموزی خود را در هتل های پنج و چهار ستاره می گذرانند و دانش عمیقی در مورد غذا و نوشیدنی کسب می کنند. فردی که به عنوان سر آشپز در ترکیه کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 5،660 لیر (735،008 یورو) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق از 2،720 لیر (353،219 یورو) تا 8،880 لیر (1،153.15 یورو) است.

سخن آخر

اگر در مورد تحصیل رشته آشپزی در ترکیه و نیز دوره آشپزی در ترکیه نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی تلاش می کنند تا سریع ترین و بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه دهند و امکان مهاجرت تحصیلی به این کشور را فراهم کنند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل رشته آشپزی در ترکیه

  1. آیا امکان تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه وجود دارد؟

    بله، چندین دانشگاه آشپزی در ترکیه وجود دارد که فرصت تحصیل در این رشته را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.

  2. مدت زمان تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه چقدر است؟

    دانشگاه های ترکیه دوره های دو یا چهار ساله را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می دهند، در حالی که دوره های کارشناسی ارشد حداقل دو سال طول می کشد.

  3. زبان تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه چیست؟

دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت و در نتیجه مدرک معتبر زبان الزامی است.

  1. شرایط تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه چیست؟

    مهم ترین شرایط تحصیل در این رشته داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و نیز مدرک زبان می باشد.

  2. مدارک لازم برای تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه چیست؟

مدارک لازم جهت تحصیل رشته آشپزی در ترکیه شامل مدرک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان و سایر موارد دیگر می شود.

  1. آزمون های زبان قابل قبول برای تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه کدامند؟

    آزمون های زبان قابل قبول برای تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه شامل آیلتس، تافل، کمبریج و FCE می شود.

  2. امکان تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه در کدام دانشگاه ها وجود دارد؟

    دانشجویان فرصت تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه در دانشگاه های آکسارای، یدی تپه، آنادولو و غیره را خواهند داشت.

  3. هزینه تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در این رشته از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متغیر است اما به طور معمول هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 6،742 تا 9،989 یورو در سال است.

  1. مدارس برای تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه کدامند؟

    مدارس برای تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه شامل USL، MSA، EKS و سایر موارد دیگر می شود.

  2. محبوب ترین دوره های آشپزی در مدرسه USL کدامند؟

    محبوب ترین دوره های آشپزی ارائه شده در این مدرسه شامل روش های پخت گوشت، غذاهای ایتالیایی، کیک پنیری، ماکارون و روش های دم کردن قهوه می باشد.

  3. فرصت کاری آشپزان در کشور ترکیه چگونه است؟

    فارغ التحصیلان این رشته طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در زیر شاخه های غذا و نوشیدنی بخش گردشگری دارند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل در رشته آشپزی در ترکیه | لیست دانشگاه ها و مدارس آشپزی

  1. aHAb گفت:

    سلام وقت بخیر
    بابت مقاله و توضیح رشته آشپزی ممنونم
    چندتاسوال داشتم
    ۱ افرادی که دیپلم دارند تا چه سنی زمانی دارند تا در رشته کارشناسی شرکت کنند
    ۲ وضعیت افرادی که در این رشته فعالیتی نداشتند و الان میخواهند در این رشته فعالیت و ادامه تحصیل بدهند به چه صورتی می باشد ، آیا حتما باید پیش زمینه ای در این رشته داشته باشند یا افراد عادی هم می توانند اقدام کنند (منظورم عدم داشتن سابقه کاری در آشپزی هست)
    ۳ افرادی که زبان انگلیسی و یا ترکی بلد نیستند امکان اقدام دارند (آیا در ترکیه کلاس های زبان ترکی و یا انگلیسی برای آنها برگزار می شود یا خیر)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در ترکیه محدودیت سنی دارد. داشتن سابقه مرتبط و مدرک زبان بستگی به دوره انتخابی شما دارد. به شما توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *