تحصیل در دبیرستان های فرانسه

تحصیل در دبیرستان های فرانسه می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه را دارند. دبیرستان های فرانسه امکان تحصیل با کیفیت را به زبان انگلیسی یا فرانسوی فراهم می کنند. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با دبیرستان های فرانسه پرداخته می شود:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • بهترین دبیرستان های فرانسه
  • سیستم آموزشی در دبیرستان های فرانسه
  • هزینه تحصیل در دبیرستان های فرانسه
  • مزایا و معایب دبیرستان های فرانسه

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

بهترین دبیرستان های فرانسه

کشور فرانسه دبیرستان های دولتی، خصوصی و بین المللی زیادی دارد که از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. در این بخش به معرفی بهترین دبیرستان های فرانسه پرداخته ایم:

  1. Ecole des Roches Private Boarding School
  2. Ermitage International School of France
  3. Saint Denis International School
  4. Notre Dame International High School
  5. Lycée Saint Joseph Public School
  6. St. Joseph’s Collège School
  7. Lycée Sainte Marie Public Sch
  8. SVIS Sainte Victoire International School Provence
  9. Lycée Blanche de Castille Public School
  10. Lycée Sainte Agnès Public School
  11. Lycée Louis Querbes Public School
  12. The International Bilingual School of Provence IBS

سیستم آموزشی در دبیرستان های فرانسه

مهاجرت به فرانسه و دبیرستان ها چهار سال اول تحصیلات متوسطه را از سن 11 تا 15 سالگی پوشش می دهند و پس از آن یک دوره سه ساله آموزش متوسطه بیشتر را برای نوجوانان 15 تا 18 ساله ارائه می دهند. دانش آموزان برای ورود به دانشگاه طی این سه سال آماده می شوند، البته بعضی از دانش آموزان پس از پایان این دوره وارد بازار کار یا دانشگاه های فنی حرفه ای می شوند.سال تحصیلی دبیرستان های فرانسه از اوایل سپتامبر آغاز می شود و در اوایل ژوئیه به پایان می رسد. وزارت آموزش و پرورش با تقسیم کشور فرانسه به سه منطقه (A ، B و C) از ازدحام بیش از حد در تعطیلات و مکان های گردشگری مانند سواحل مدیترانه و تفریحگاه های اسکی جلوگیری می کند. به عنوان مثال لیون در منطقه A، مارسی در منطقه B و پاریس و بوردو در منطقه C قرار دارند، بدین صورت زمان تعطیلات دبیرستان ها بر اساس منطقه قرار گیری، مقداری با یکدیگر متفاوت است.

سیستم آموزشی در دبیرستان های فرانسه

سیستم آموزشی در دبیرستان های فرانسه

معمولاً هر درس در دبیرستان های فرانسه یک استاد یا معلم متفاوت دارد. بیشتر معلمان چندین گروه سنی مختلف را آموزش می دهند. دانش آموزان کالج در کل سال تحصیلی و در هر مبحث در یک کلاس و با تعدادی از دانش آموزانی که حضور ثابتی دارند، می مانند (به استثنای دوره های اختیاری مانند زبان های خارجی).اندازه کلاس ها از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، اما معمولاً از 20 تا 35 دانش آموز در هر یک از کلاس های دبیرستان های فرانسه هستند. در هر کلاس، معلم به عنوان رابط بین کادر آموزشی، اداری و دانش آموزانان عمل می کند.دبیرستان های فرانسه وظیفه دارند که در سه سال آخر تحصیل، دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده کنند. در آخرین جلسه سال که در ماه ژوئن برگزار می شود، معلمان و مدیران تصمیم می گیرند که آیا یک دانش آموز می تواند به کلاس بالاتر برود یا خیر. در تصمیم گیری، مهارت ها، مشارکت و رفتار دانش آموز را ارزیابی می کنند که یکی از سه نتیجه ممکن را دارد:

  • دانش آموز به سال تحصیلی بالاتر می رود.
  • دانش آموز مجبور به تکرار پایه خود می شود.
  • دانش آموز یکسری دروس خاص را دوباره می گذراند.

هزینه تحصیل در دبیرستان های فرانسه

هزینه دبیرستان های خصوصی با توجه به کیفیت، شهرت و موقعیت مدرسه بسیار متفاوت است. جای تعجب نیست که دبیرستان های واقع در منطقه پاریس گرانترین مدارس هستند. هزینه های یک دبیرستان خصوصی کاتولیک ممکن است به 300 یورو در سال برسد، در حالی که هزینه های یک دبیرستان روزانه بین المللی می تواند تا 4.000 یورو در سال باشد. هزینه ها همه جا یکسان نیستند و هزینه های اجباری اضافی مانند هزینه های ثبت نام، هچنین هزینه های اختیاری همچون، هزینه ناهار نیز وجود دارد. دبیرستان های شبانه روزی فرانسه که شامل تامین خوابگاه و خورد و خوراک دانش آموزان می شوند، مبالغ بیشتری در حدود 12.000 یورو تا 25.000 یورو در سال دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در دبیرستان های فرانسه

هزینه تحصیل در دبیرستان های فرانسه

مزایا و معایب دبیرستان های فرانسه

مزیت بزرگ ثبت نام فرزندان در یک مدرسه دولتی فرانسه این است که آنها بسیار سریعتر از زمانی که در یک مدرسه بین المللی هستند، به زبان فرانسه تسلط پیدا می کنند و هرچه کودک کوچکتر باشد، راحت تر زبان را می آموزد.با این حال، برای نوجوانان دبیرستانی ممکن است دشوارتر باشد. دبیرستان های دولتی فرانسه معمولاً فقط به زبان فرانسه تدریس می کنند و به طور منظم آزمون می گیرند. فرزند شما باید با درس هایی که به زبان فرانسوی است، خود را همراه کند و حداقل نمره 50 از 100 را به زبانی که با آن آشنا نیست، بگیرد و ممکن است پشتیبانی آموزش زبان فرانسه در دبیرستان های دولتی ارائه نشود. بسیاری از دانش آموزان خارجی گاهی مجبور می شوند یک پایه را تکرار کند.اگر قصد اقامت طولانی مدت در فرانسه را دارید، تسلط به زبان محلی و عادت به فرهنگ فرانسه هنگام فارغ التحصیلی فرزندتان مفید خواهد بود. تحصیلات دبیرستان دولتی رایگان است و به طور کلی از استاندارد بالایی برخوردار می باشد، با این حال اندازه کلاس ها می تواند بزرگ باشد و یک معلم برای 30 دانش آموز یا بیشتر در نظر گرفته بشود.

مزایا و معایب دبیرستان های فرانسه

مزایا و معایب دبیرستان های فرانسه

در یک دبیرستان بین المللی، دانش آموزان می توانن به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند و این کار باعث می شود که از زبان فرانسه دور بمانند. اگر شما به طور موقتی در فرانسه هستید و قصد بازگشت به کشور خود را دارید، ادامه تحصیل در فرانسه و در یک دبیرستان بین المللی به زبان هایی بجز فرانسوی می تواند مفید باشد. با این حال، ممکن است به این معنی باشد که نوجوان شما برای یادگیری زبان فرانسه مجبور به گذاشتن وقت بیشتر باشد. دوستی های افراد در دبیرستان های بین المللی می تواند گذرا باشد زیرا خانواده ها اغلب مهاجران موقتی هستند که پس از مدتی به کشور خود باز می گردند. فرزند شما با شرکت در فعالیت های فوق برنامه مناطق محلی می تواند به آموزش زبان فرانسوی خود کمک کند.تعداد دانش آموزان دبیرستان های بین المللی فرانسه کمتر از دبیرستان های دولتی است. علاوه بر این، فعالیت های فوق برنامه بیشتر در یک مدرسه بین المللی ارائه می شود؛ زیرا دبیرستان های دولتی فرانسه فعالیت های جانبی و ورزشی را پوشش نمی دهند، اگرچه چنین فعالیت هایی توسط انجمن های محلی نیز ارائه می شود. سیستم آموزشی فرانسه بیشتر به یادگیری مسائل آکادمیک علاقه دارد و برخی والدین ممکن است احساس کنند که فلسفه آموزش فرانسه، نوجوانان را تحت فشار قرار می دهد.

با مطالعه مقاله فوق نسبت به شرایط تحصیل در دبیرستان های فرانسه، لیست اسامی بهترین دبیرستان های فرانسه، سیستم آموزشی و هزینه های تحصیل دبیرستان های فرانسه همچنین مزایا و معایب تحصیل در این دبیرستان ها آگاهی پیدا کردید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد دبیرستان های فرانسه

1- هزینه تحصیل در دبیرستان های دولتی فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دبیرستان های دولتی فرانسه رایگان می باشد.

2- آیا دبیرستان های فرانسه خوابگاه دارند؟

بله، دبیرستان های شبانه روزی فرانسه دارای خوابگاه می باشند.

3- آیا دبیرستان های فرانسه دوره های مشخصی برای ورود به دانشگاه دارند؟

بله، این موسسات دوره هایی راجهت ورود به دانشگاه ها دارد.

4- آیا دبیرستان های فرانسه کیفیت آموزشی خوبی دارند؟

بله، کالج های زبان فرانسوی تحت نظارت آموزش و پرورش فرانسه می باشند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

5- آیا برای تحصیل در دبیرستان های فرانسه مهارت انگلیسی لازم است؟

خیر، داشتن مهارت انگلیسی شرایط را برای شما آسان تر می کند اما الزامی نیست.

6- آیا دبیرستان های فرانسه دارای کمک هزینه تحصیلی است؟

خیر، دبیرستان های فرانسه هیچگونه بورسیه ای ندارند.

7- آیا تحصیل در دبیرستان های فرانسه انتخاب خوبی است؟

بله، زیرا تحصیل در دبیرستان های فرانسه، باعث می شود شما در محیط آموزشی با کیفیت قرار بگیرید.

8- تحصیل در دبیرستان های فرانسه نیازمند شرکت در آزمون ورودی است؟

خیر، هیچگونه آزمون ورودی وجود ندارد.

9- آیا دبیرستان های فرانسه مورد تایید وزارت علوم ایران است؟

خیر، تاییدیه وزارت علوم صرفا برای دانشگاه های خارجی است و دبیرستان های فرانسه مد نظر نیستند.

10- هزینه تحصیل دبیرستان های بین المللی فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل دبیرستان های بین المللی فرانسه حدود 15.000 تا 30.000 یورو می باشد.

11- آیا دبیرستان های دولتی فرانسه دوره زبان دارند؟

خیر دبیرستان های دولتی فرانسه هیچگونه دوره زبان ندارند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *